Web Analytics Made Easy - Statcounter

‌مدیرعامل شرکت پتروشیمی نگین مکران با اشاره به ایجاد سومین قطب پتروشیمی کشور در چابهار از تولید سالانه 8.5 میلیون تن متانول در فاز نخست این شرکت خبر داد.

‌به گزارش ایسنا- ‌به نقل از شرکت پتروشیمی، محمد رضا موثقی نیا با تشریح آخرین اقدامات در شهرک پتروشیمی مکران اظهار کرد: پروژه پتروشیمی نگین مکران چابهار با تولید سالانه 25میلیون تن محصولات پتروشیمی و با سرمایه گذاری 18میلیارد دلاری بخش خصوصی در پیکره هشتم منطقه آزاد چابهار در حال احداث است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: فاز نخست این پروژه در زمینی به مساحت 1200هکتار و با ظرفیت تولید سالانه 8.5 میلیون تن متانول با مشارکت 15 شرکت زیرمجموعه و اشتغال زایی بیش از هشت هزار نفر تا اواسط سال 98 به بهره برداری می‌‌رسد.

به گفته موثقی نیا، عملیات اجرایی پتروشیمی نگین مکران در سال 91 و در قالب سه فازآغاز شده که برآورد اولیه برای به اتمام رسیدن تمامی فازهای آن 10 سال است.

مدیرعامل شرکت نگین مکران درباره محصولات این پروژه نیز گفت: دراین پروژه 18 واحد بالادستی تولید محصولات پتروشیمی شامل متانول، اوره، آمونیاک، آروماتیک، الفین و 30 واحد پایین دستی فعالیت می کنند واین درحالی است که تاکنون هشت واحد پایین دستی به بهره برداری رسیده و محصولات آن‌ها کاملا صادراتی شده است.

وی با اشاره به لوله‌گذاری 20 کیلومتربرای تامین خوراک مورد نیاز پتروشیمی تاکید کرد: خط لوله موسوم به صلح به طول 285 کیلومتر از نیروگاه سیکل ترکیبی ایرانشهر با سرمایه گذاری شرکت غدیر در زمان تعیین شده 20 میلیون متر مکعب گاز متان مورد نیاز فاز نخست را تامین می‌کند.

به گفته موثقی نیا، گاز اتان مورد نیاز برای تولید سایر محصولات نیزازطریق خط لوله صلح و خط مستقل عسلویه-چابهار و میعانات گازی نیزا با کشتی از عسلویه به چابهار می‌آید.

مدیرعامل نگین مکران با اشاره به صادرات 22 میلیون تن محصولات پتروشیمی به خارج از کشور گفت: قرارداد اختصاص 20هکتار زمین در بندر شهید بهشتی چابهار برای احداث مخازن و پایانه‌ها به صورت اجاره به مدت 20 سال با سازمان بنادر منقعد شده است و این در حالی است که در حال پیگیری برای افزایش این مساحت به 40 هکتار هستیم.

وی با اشاره به انجام رایزنی‌ها با سازمان بنادر برای افزایش مساحت احداث مخازن به 40 هکتار در بندر شهید بهشتی خاطرنشان کرد: فاز یک احداث مخازن و پایانه‌ها تا اواسط سال 97 به بهره‌برداری می‌رسد.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۳۵۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث ۱۱ جایگاه سوخت کوچک مقیاس در تهران تا پایان شهریور ۱۴۰۳

تین نیوز

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران از احداث ۱۱ جایگاه سوخت کوچک مقیاس تا پایان شهریور ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، سعید بیگی در تشریح روند احداث جایگاه های سوخت کوچک مقیاس در شهر تهران گفت: علاوه بر ۱۵ جایگاه کوچک مقیاسی که مقرر شده توسط شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل احداث شود، مناطق شهرداری تهران نیز نسبت به احداث این جایگاه ها اقدام می کنند.

بیگی افزود: تاکنون ۴ جایگاه احداث و به بهره برداری رسیده است. در حقیقت شرکت ساماندهی مشاغل اقدام به ساخت ۱۵ جایگاه سوخت کوچک مقیاس با اولویت مناطق بدون پمپ بنزین کرد و تاکنون ۴ جایگاه به بهره برداری رسیده و ۱۱جایگاه دیگر نیز تا پایان شهریور به مرحله بهره برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد: این اقدام می تواند با کاهش مدت پیمایش شهروندان برای رسیدن به جایگاه سوخت و کاهش زمان توقف در صف های طولانی برای سوخت گیری، کمک شایانی به حفظ محیط زیست و کاهش آلودگی هوا کند.

بیگی تأکید کرد: هر ۴ جایگاه بنزین کوچک مقیاس احداث شده به بهره برداری رسیده است؛ اما شرکت نفت از این تعداد باید برای برخی جایگاه ها سوخت رسانی را انجام دهد تا فعال شوند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از یک جایگاه عرضه سوخت در کهگیلویه و بویراحمد
  • انتصاب مدیرعامل جدید شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی
  • محصولات مرتعی نیشابور، سرمایه‌ای رو به نابودی
  • بهره برداری ساختمان شرکت فولاد در سایت سنگان + عکس
  • بازدید مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از تصفیه خانه آب شهر میبد
  • سد شهید لشگری نهب آماده بهره برداری
  • پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی پروژه عمرانی آبرسانی شهرستان میبد
  • افزایش شمار پروژه‌های خدماتی در نفت و گاز آغاجاری
  • احداث ۱۱ جایگاه سوخت کوچک مقیاس در تهران تا پایان شهریور ۱۴۰۳
  • حضور قدرتمند شرکت پتروشیمی امیرکبیر در ۲۰۲۴ CHINAPLAS