Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - يک گزارش منتشر شده توسط صهيونيست‌ها حاکي است، سکوت اسرائيل در نبرد حزب‌الله با تروريست‌ها در عرسال نتيجه هشدار شديد‌اللحني است که حزب‌الله از طريق وزير خارجه آلمان براي نتانياهو فرستاد.

به گزارش گروه بين‌الملل خبرگزاري فارس به نقل از روزنامه الکترونيکي «رأي اليوم»، رئيس مرکز اطلاع رساني دانشگاه عبري قدس پژوهش مهمي را با اين عنوان منتشر کرد که «ابومالک تلي روي چه کسي حساب باز کرده بود و راز بي طرفي اسرائيل در نبرد عرسال چيست؟».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اين پژوهشگر صهيونيست در يادداشتي که وبگاه «اسرائيل تايمز» منتشر کرد، گفت: ابومالک تلي فرمانده ميداني جبهه تحرير الشام در قلمون يقين داشت که حزب الله در حال آماده کردن نقشه جنگي براي از ميان بردن حضور جبهه تحرير الشام در منطقه استقرار آن در قلمون سوريه و لبنان و بالاخص شهر عرسال لبنان است که پايگاه اصلي جبهه تحرير الشام و همچنين نيروهاي داعش محسوب مي‌شود.
اين پژوهشگر صهيونيست افزود: از آن زمان ابومالک تلي فرمانده جبهه تحرير الشام تحرکات خود را آغاز کرده و از آنجايي که اين جبهه تحت حمايت مالي و اشراف قطري‌هاست از رهبري اصلي جبهه کمک خواست.
ابومحمد الجولاني دبير کل جبهه تحرير الشام پس از تماسي که از سوي تلي دريافت کرد نيروهاي زبده و آموزش ديده‌اي را از طريق صحراي سوريه که تحت سيطره داعش است براي وي فرستاد.
وي افزود: تلي به همين امر هم اکتفا نکرد، با اسرائيل هم تماس گرفت يعني يوسف البشوي مسئول دفتر جبهه تحرير الشام در اردن با يک مقام اردني تماس گرفت و وي در سفري محرمانه به اسرائيل پيام تلي را به مقامات تل آويو رساند.
پژوهشگر صهيونيست اظهار داشت: تلي در اين پيام از اسرائيل خواسته بود به محض حمله حزب الله به جبهه تحرير الشام در عرسال نيروي هوايي خود را براي حملاتي ويرانگر عليه حزب الله وارد عمل کند تا بدين ترتيب اسرائيل هم انتقام جنگ تابستان 2006 را از حزب الله بگيرد.
وي ادامه داد: فرستاده اردن پاسخ مثبتي از آويگدور ليبرمن، وزير دفاع اسرائيل گرفت که تاکيد کرد اسرائيل به جنبش تحرير الشام کمک خواهد کرد.
پژوهشگر صهيونيست گفت: در روز شنبه هشتم ژوئيه که در اسرائيل روز تعطيل بود سفير آلمان در تل آويو درخواست ملاقات فوري با وزير دفاع [جنگ] اسرائيل کرد و سفير به خانه ليبرمن رفت و نامه‌اي را از زيگمار گابرئيل وزير خارجه آلمان تقديم وي کرد.
در اين نامه پيام هشدار سفير آلمان در بيروت پس از نشست وي با يکي از اعضاي رهبري حزب الله آمده بود، در اين نشست، طرف حزب الله  هشدار داد که اين جنبش قصد ريشه‌کني تروريسم در قلمون و عرسال را دارد و هرگونه مداخله از سوي اسرائيل به نفع تروريست‌ها تمام مي‌شود و به معناي اعلام جنگ از سوي اسرائيل عليه حزب الله است.
در اين نامه به نقل از عضو رهبري حزب الله آمده بود که در صورت مداخله اسرائيل حزب الله همه جبهه‌هاي جنگ را به روي اسرائيل خواهد گشود و از هيچ هدفي در اسرائيل نخواهد گذشت بنابراين اسرائيل تاوان سنگ‌اندازي در مبارزه با تروريسم را خواهد ديد.
اين مقام حزب الله گفته بود: ما براي پاکسازي خاک خود از وجود تروريسم اقدام مي‌کنيم و براي انجام اين عمليات هرگز تعلل نخواهيم کرد و در دنيا کسي نيست که جلودار ما شود ما با تروريسم مبارزه مي‌کنيم و اگر اسرائيل قصد هر اقدامي عليه حزب الله را داشته باشد عواقبي غيرمنتظره از طرف حزب الله را متحمل خواهد شد.
عضو رهبري حزب الله تاکيد کرده که اسرائيلي‌ها بخوبي از نتايج جنگ تابستان 2006 باخبرند اما در تابستان 2017 معادله تغيير زيادي کرده است و هر کيلومتر مربع در اسرائيل در تيررس موشک‌هاي حزب الله است.
مقام حزب الله خطاب به سفير آلمان در بيروت ادامه داد: آقاي سفير ما براي شمال احترام زيادي قائل هستيم بنابراين قبل از اينکه فرصت از دست برود و اسرائيل حماقتي مرتکب شود که از عواقب آن اصلا خبر ندارد و مطمئنا براي خودش فاجعه بار خواهد بود به تکليف خود عمل کنيد اين يک هشدار است و حزب الله حرفي غير اين ندارد.
اين پژوهشگر صهيونيست در تحقيق تخصصي خود تاکيد کرد: پس از اينکه وزير دفاع [جنگ] اسرائيل نامه را دريافت کرد با بنيامين نتانياهو، نخست وزير اسرائيل تماس گرفته و درخواست ديدار فوري با وي براي بررسي مساله‌اي بسيار مهم را مطرح کرد.
ليبرمن به منزل نتانياهو رفت و نامه را به او تحويل داد، صبح روز بعد نهم ژوئيه در جريان نشست معمول کابينه اسرائيل نخست وزير اعضاي کابينه را در جريان نامه وزير خارجه آلمان قرار داد و جلسه کابينه را به بررسي اين نامه اختصاص داد.
بالاخره کابينه اسرائيل به اتفاق آرا تصميم گرفت که به برنامه حمايت از جبهه تحرير الشام در عرسال فيصله بدهد و اين گونه شد که همه محاسبات ابومالک تلي به هم ريخت.
انتهاي پيام/ص
عضويت در کانال تلگرامي بين‌الملل و سياست خارجي فارس

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۳۶۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار مصر به اسرائیل ؛ زرنگی ناشیانه صهیونیست‌ ها در طرح حمله به رفح

به گزارش همشهری آنلاین، در چند روز اخیر بار دیگر مسأله مذاکرات آتش‌بسِ مربوط به جنگ غزه در مطبوعات و رسانه‌ها مخابره شده است. در حال حاضر طرح پیشنهادی قاهره از یکسو و طرح تهدیدی رژیم اشغالگر صهیونیستی از سوی دیگر بیش از هر چیز توجهات را به سوی خود جلب کرده. رژیم صهیونیستی به حماس یک هفته فرصت داده است که اسرا را تبادل کند و الا عملیات رفح را عملی خواهد کرد، از آن سو هم حماس توافق آتش‌بس را مبنی بر ترک کامل نوار غزه و برگشتن آوارگان فلسطینی به خانه‌های خود می‌داند. برای بررسی بهتر موضوع و وضعیت جنگ با حسن هانی‌زاده تحلیلگر مسائل منطقه گفت‌وگویی داشتیم که در ادامه می‌خوانید.

زرنگی صهیونیست‌ها در حین توافقات آتش‌بس

هانی‌زاده در ابتدا گفت: پس از هشت‌جلسه مذاکره که بین سران رژیم صهیونیستی؛ مصر و قطر در دوحه، قاهره و پاریس صورت گرفته است، شاهد یکسری توافقات درباره جنگ غزه هستیم. اما موضوع مهم در این بین زیاده‌خواهی طرف صهیوینستی مبنی بر بازگرداندن اسرا از دست حماس است که آن را قبل از آتش‌بس طلب می‌کند.

برگ برنده‌ای که اسرائیل می‌خواهد بدزدد

وی افزود:‌ همانطور که واضح است برگ برنده حماس در حال حاضر اسرای اسرائیلی است. رژیم صهیونیستی در صدد است تا این اسرا قبل از هرگونه آتش‌بس آزاد شوند. اما طرف حماسی معتقد است باید اول آتش‌بس صورت بگیرد و پس از آن همزمان اسرای فلسطینی و صهیونیستی با نظارت مصری‌ها و قطری‌ها، همچنین با حضور نمایندگانی از سازمان ملل تبادل شوند. مشخص است که اصرار اسرائیل بر آزادسازی اسرا قبل از آتش‌بس سیاستی است تا پس از آن فرصت را غنیمت بشمارد و با خیال راحت به رفح یا هرجای دیگر که فلسطینی‌ها هستند حمله کند.

هشدار مصر به اسرائیل

او ادامه داد:‌ موضوع مهم دیگر در این بین آینده غزه است. اسرائیلی‌ها ترجیح می‌دهند که اداره نوار غزه زین‌پس به عهده تشکیلات خودگردان باشد، تشکیلاتی که در هشت ماه گذشته موضع بی‌تفاوتی را در قبال جنگ غزه اتخاذ کرد و به عنوان یک نظاره‌گر شاهد وقایع بود. همچنین گفتنی است که دولت مصر قصد دارد هرچه زودتر موضوع آتش‌بس خاتمه یابد و قبل از جنگ رفح این امر صورت گیرد چرا که با وقوع جنگ در رفح و بالا گرفتن بحران هشدار داده که بی‌تفاوت نخواهد ماند و مداخله خواهد کرد، چرا که بیش از یک میلیون آواره در رفح حضور دارند.

فشاری که بر روی صهیونیست‌ها وجود دارد

هانی‌زاده در انتها بیان کرد: باید منتظر ماند و دید آیا اسرائیل به پیشنهاد و شرط حماس مبنی بر آزادسازی همزمان اسرا تن خواهد داد یا خیر. به نظر می‌رسد با توجه به جو جهانی حال حاضر، بالاخص وضعیت جنبش دانشجویی اسرائیل ناچار است که شرط حماس را بپذیرد.

کد خبر 849170 برچسب‌ها مصر اسرائیل خبر ویژه فلسطین - حماس

دیگر خبرها

  • مقام نظامی لبنانی: حمله احتمالی به رفح جبهه‌های مقاومت را شعله‌ورتر خواهد کرد
  • ببینید | هشدار آیت‌الله هاشمی به دادن اختیارات به شورای نگهبان در سال ۶۳
  • هشدار عربستان به اسرائیل درباره حمله به رفح
  • هراس نتانیاهو از صدور حکم بازداشت/ اسرائیل منتظر تحولات در جبهه‌های همزمان است
  • افزایش ظرفیت تولید کاغذ تحریر/ ناشران و مخاطبان کودک و نوجوان حمایت می‌شوند
  • افشاگری از ماجرای حواله‌های خودرو، افزایش قراردادها، مشاوران ۴۰۰ میلیونی و برکناری مدیر سرشناس آکادمی/ هشدار به مالکان جدید استقلال
  • افشاگری از ماجرای حواله‌های خودرو،افزایش قراردادها، مشاوران۴۰۰ میلیونی و برکناری مدیر سرشناس آکادمی/ هشدار به مالکان جدید استقلال
  • هشدار مصر به اسرائیل ؛ زرنگی ناشیانه صهیونیست‌ ها در طرح حمله به رفح
  • چرا اسرائیل یک گلوله هم به سمت یمن شلیک نکرده است؟
  • ماجرای هدیه و نامه شهید زاهدی به رهبر انقلاب چه بود؟