Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر عامل پتروشیمی چابهار گفت: سومین قطب پتروشیمی کشور در چابهار از تولید سالانه 8.5 میلیون تن متانول در فاز نخست خود تا سال 98 ایجاد می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازچهاربهاران، محمد رضا موثقی نیا اظهار کرد: پروژه پتروشیمی نگین مکران چابهار با تولید سالانه 25میلیون تن محصولات پتروشیمی و با سرمایه گذاری 18میلیارد دلاری بخش خصوصی در پیکره هشتم منطقه آزاد چابهار درحال احداث است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: فاز نخست این پروژه در زمینی به مساحت 1200هکتار و با ظرفیت تولید سالانه 8.5میلیون تن متانول بامشارکت 15شرکت زیرمجموعه و اشتغال زایی بیش از هشت هزار نفر تا اواسط سال 98به بهره برداری می رسد.

به گفته موثقی نیا، عملیات اجرایی پتروشیمی نگین مکران در سال 91 و در قالب سه فازآغاز شده که برآورد اولیه برای به اتمام رسیدن تمامی فازهای آن 10سال است.

مدیرعامل شرکت نگین مکران درباره محصولات این پروژه نیز گفت: دراین پروژه 18 واحد بالادستی تولید محصولات پتروشیمی شامل متانول، اوره، آمونیاک، آروماتیک، الفین و 30 واحد پایین دستی فعالیت می کنند واین درحالی است تاکنون هشت واحد پایین دستی به بهره برداری رسیده ومحصولات آن ها کاملا صادراتی شده است.

وی با اشاره به لوله گذاری 20کیلومتربرای تامین خوراک مورد نیاز پتروشیمی تاکید کرد: خط لوله موسوم به صلح به طول 285کیلومتر از نیروگاه سیکل ترکیبی ایرانشهر با سرمایه گذاری شرکت غدیر در زمان تعیین شده 20میلیون متر مکعب گاز متان مورد نیاز فاز نخست را تامین می کند.

به گفته موثقی نیا گاز اتان مورد نیاز برای تولید سایر محصولات نیزازطریق خط لوله صلح وخط مستقل عسلویه-چابهار و میعانات گازی نیزابا کشتی از عسلویه به چابهار می آید.

مدیرعامل نگین مکران با اشاره به صادرات 22میلیون تن محصولات پتروشیمی به خارج از کشور گفت: قرارداد اختصاص 20هکتارزمین در بندر شهید بهشتی چابهار برای احداث مخازن وپایانه ها به صورت اجاره به مدت 20سال با سازمان بنادر منقعد شده است واین در حالی است در حال پیگیری برای افزایش مساحت به 40هکتار هستیم.

وی با اشاره به انجام رایزنی ها با سازمان بنادر برای افزایش مساحت احداث مخازن به 40 هکتار در بندر شهید بهشتی خاطرنشان کرد:فاز یک احداث مخازن وپایانه ها تا اواسط سال 97 به بهره بردراری می رسد.

انتهای خبر/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۳۶۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌پروژه خط اختصاصی برق شهرک صنعتی فراشبند تکمیل می‌شود

سیدمسعود عظیمی در بازدید میدانی از زیرساخت‌های شهرک صنعتی فراشبند گفت: این طرح که عملیات اجرایی آن سال ۱۳۹۴ آغاز، اما به علت برخی مشکلات نظیر تملک اراضی مسیر و تداخل حریم با شبکه متوسط، ۹ سال به طول انجامیده، با اجرای طرح رفع مشکل حریم، آماده بهره‌برداری می‌شود.

او با بیان اینکه طرح رفع نواقص مشکل خط اختصاصی برق با پیش‌بینی افزون بر ۲.۵ میلیارد تومان در مرحله انتخاب پیمانکار قرار دارد، افزود: با بهره‌برداری از خط اختصاصی ۲۰ کیلو ولت شهرک صنعتی فراشبند شاهد تأمین برق پایدار در این شهرک صنعتی خواهیم بود.

عظیمی تصریح کرد: تاکنون ۲۶ قرارداد سرمایه‌گذاری تکمیل پروژه خط اختصاصی برق شهرک صنعتی فراشبند در این شهرک صنعتی منعقد که ۳ واحد با اشتغال ۲۰ نفر در مرحله فعالیت و بهره‌برداری و ۲ واحد تولیدی نیز در آستانه بهره‌برداری قرار دارد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس همچنین از برنامه این شرکت برای اجرای طرح تکمیل زیرسازی و آسفالت برخی از خیابان‌های این شهرک صنعتی در سال جاری خبر داد و گفت: این طرح در مرحله برآورد قرار دارد.

او از سرمایه‌گذاران خواست با توجه به ظرفیت‌های موجود در شهرستان فراشبند در تولید خرما و برخی محصولات زراعی و باغی برای ایجاد و راه‌اندازی صنایع تبدیلی و مواد غذایی اقدام کنند.

عظیمی با بیان اینکه این ناحیه صنعتی دارای ۹۸ هکتار مساحت است که از این میزان، ۶۳ هکتار آن را اراضی صنعتی تشکیل می‌دهد، اضافه کرد: مجموعه سردخانه و سورتینگ میوه، تولید سبد مستقر در این شهرک صنعتی نیز به بهره‌برداری رسیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • محصولات مرتعی نیشابور، سرمایه‌ای رو به نابودی
  • افزایش ۳۷ درصدی میزان تولید پتروشیمی بوشهر
  • عزم جدی دولت برای ساختن ایلام قوی
  • ‌پروژه خط اختصاصی برق شهرک صنعتی فراشبند تکمیل می‌شود
  • لزوم تعریف پروژه‌های هوشمندسازی مبتنی بر ظرفیت کردستان
  • ایران جزو کشورهای برتر در سدسازی است | بهره برداری از سد و نیروگاه بزرگ ساخت ایران در سریلانکا
  • وزیر نیرو:‌ ایران جزو کشور‌های برتر در سدسازی است
  • بهره‌برداری از یکی از بزرگترین طرح‌های صادرات خدمات فنی-مهندسی ایران
  • تنوع سبد محصولات پتروشیمی با هدف تکمیل زنجیره ارزش
  • رشد بورس با افزایش تولید خودرو و صادرات محصولات پتروشیمی