Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-28@11:54:29 GMT

مسئولیت بیمه‌ها برای حل معضل دارویی هموفیلی‌ها

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۲۳۶۹۵۷

کارشناس هموفیلی اداره بیماری‌های خاص وزارت بهداشت تاکید کرد که ارائه راهکار برای پرداخت سریع‌تر مطالبات داروهای هموفیلی و حل مشکلات ایجاد شده در زمینه فاکتورهای 9 و هفت این بیماران بر عهده سازمان‌های بیمه‌گر است.

خبرگزاری ایسنا: دکتر راضیه حنطوش‌زاده با اشاره به مشکلات ایجاد شده در زمینه تامین دارو و فاکتورهای بیماران هموفیلی و عدم توزیع آنها در داروخانه‌های مربوط به مراکز جامع هموفیلی، گفت: متاسفانه به علت عدم بازپرداخت مطالبات داروخانه‌ها از سوی سازمان‌های بیمه‌گر شاهد بروز چنین مشکلاتی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
طبق تفاهم‌نامه میان وزارتخانه‌های بهداشت و رفاه، مطالبات مربوط به داروهای بیماران خاص و صعب‌العلاج از جمله داروی بیماران هموفیلی، باید طی مدت دو هفته‌ پرداخت شود. این درحالیست که علی‌رغم این تفاهم‌نامه می‌بینیم که اخیرا امکان تهیه دارو از جانب داروخانه‌داران محدود شده و در نهایت موجب سختی دریافت دارو برای بیماران شده است.

وی با بیان اینکه این معضل در مورد دارویی مانند فاکتور هفت انعقادی که در حال تولید در داخل کشور است، ایجاد نشده، افزود: اما امروز شاهد تغییر محل پرداخت یارانه داروهای هموفیلی از وزارت بهداشت به وزارت رفاه و سازمان‌های بیمه‌گر هستیم که این موضوع سیاست‌گذاری‌ها در سطح کلان را هم شامل می‌شود. بنابراین به نظر می‌رسد ارائه راهکار برای پرداخت سریع‌تر مطالبات داروهای هموفیلی و حل این مشکل بر عهده سازمان‌های بیمه‌گر است.

کارشناس هموفیلی اداره بیماری‌های خاص وزارت بهداشت با اشاره به عدم بازپرداخت مطالبات داروخانه‌ها از سوی بیمه‌ها در حوزه داروهای بیماران خاص و هموفیلی با وجود تفاهم‌نامه موجود بین وزارت بهداشت و وزارت رفاه مبنی بر پرداخت دو هفته‌ای مبلغ این داروها، تاکید کرد: در این راستا گزارش‌هایی که از بیماران و برخی داروخانه‌های مسئول توزیع دارو می‌رسد، نشان می‌دهد که مشکل عدم پرداخت مطالبات بیمه‌ای برای فاکتورهای انعقادی به خصوص ۹ و ۷ وجود دارد. بر این اساس به نظر می‌رسد با توجه به ماهیت مسئله فوق و تفاهم‌نامه‌های میان نهادهای مرتبط، ارائه راهکار برای پرداخت سریع‌تر مطالبات داروهای هموفیلی و حل این مشکل مستقیما بر عهده سازمان‌های بیمه‌گر است.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۳۶۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداختی بیمه ها به داروخانه ها شفاف سازی شود

به گزارش خبرگزاری مهر، شهرام کلانتری خاندانی، در این نامه از مدیران عامل سازمان‌های تأمین اجتماعی، بیمه سلامت و سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح، خواستار ثبت اسناد ارسالی داروخانه‌ها در سایت سازمان‌های بیمه گر شده است.

وی با تاکید بر پیگیری رعایت مفاد بند ل تبصره بودجه و لزوم ایجاد داشبورد شفاف برای اطلاع رسانی در پرداخت‌ها، تصریح کرد: میزان تسویه هر صندوق بیمه‌ای به صورت شفاف قابل مشاهده باشد.

کد خبر 6090996 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • پرداختی بیمه ها به داروخانه ها شفاف سازی شود
  • آغاز تخفیفات بهاره بیمه نوین
  • بلای وحشتناکی که یک قرص به ظاهر ساده بر سرتان می‌آورد
  • بلایی که با خوردن ۴ استامینوفن سرتان می‌آید
  • غیر قانونی بودن سبدفروشی دارو توسط شرکت‌های پخش
  • داروخانه‌ها برای خرید شیر خشک پول ندارند
  • داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند
  • داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند/ ۲۶ همت بدهی بیمه‌ها
  • بدهی ۲۶ همتی سازمان‌های بیمه گر به داروخانه‌ها
  • کمبود‌های دارویی و مشکلات بیماران