Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-06@22:16:54 GMT

همه تجاوزهاي رژيم صهيونيستي به سوريه

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۲۳۷۲۷۸

خبرگزاري آريا - رژيم صهيونيستي با وجود ادعاي بي‌طرفي و عدم مداخله در بحران سوريه، طي سالهاي گذشته مجموعه‌اي از حملات موشکي و هوايي به اين کشور را با اهداف مختلف انجام داده است. به گزارش گروه بين الملل خبرگزاري تسنيم به نقل از پايگاه خبري مرکز مطالعات جسور، مواضع رژيم صهيونيستي نسبت به پرونده سوريه يکي از پيچيده‌تر مواضع در منطقه به شمار مي‌رود ، اسرائيل همواره سعي دارد به صورت رسمي نسبت به بحران سوريه خود را بي‌طرف نشان دهد، اما هر از چند گاهي اقدام به حملات موشکي يا هوايي به مراکز مختلف و مواضع دولتي و مراکز علمي و محور مقاومت نيز کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پيچيدگي مواضع اسرائيل نسبت به بحران سوريه در نتيجه اختلاف منافع آن با ساير کشورهاي منطقه و پيچيدگي موضع‌گيري‌هاي منطقه‌اي و بين‌المللي آن است. رژيم صهيونيستي نسبت به ساير کشورهاي منطقه منافع متفاوتي در سوريه دارد، همان طور که نسبت به اروپا و آمريکا نيز منافعش متفاوت است.
رژيم صهيونيستي پس از آغاز بحران در سوريه و از سال 2013 حملات هوايي خود بر ضد اين کشور را آغاز کرده و اين حملات تا سال جاري ادامه داشته است. رژيم صهيونيستي از آن زمان تاکنون ده‌ها حمله هوايي و موشکي انجام داد، اما در اکثر موارد ماهيت اهداف مد نظر خود را فاش نکرده و حتي اين حملات را به صورت رسمي اعلام نيز نکرده است.
روند تجاوزهاي رژيم صهيونيستي به اراضي سوريه و نيروهاي اين کشور به شکل مستمر از سال 1967 ادامه داشت تا اينکه در سال 2006 جنگنده‌هاي رژيم صهيونيستي ديوار صوتي را در شهر لاذقيه شکستند و در زمان حضور بشار اسد رئيس‌جمهور سوريه در کاخ رياست جمهوري خود در اين شهر، بر فراز آن پرواز کردند.
در سال 2008 جنگنده‌هاي رژيم صهيونيستي يک موقعيت نظامي در استان ديرالزور را هدف قرار داده و مدعي شدند که تأسيسات هسته اي در حال تأسيس سوريه را هدف قرار داده اند. در همان سال محمد سليمان فرمانده نيروهاي اطلاعاتي سوريه در محل استراحت خود در سواحل استان طرطوس هدف قرار گرفت و کشته شد.
هم‌زمان با آغاز بحران داخلي و ناآرامي‌هاي سوريه، حملات رژيم صهيونيستي نيز از آغاز سال 2013 بر ضد اين کشور افزايش پيدا کرد. تعداد واقعي حملات رژيم صهيونيستي به سوريه مشخص نيست، چرا که رژيم اسرائيل معمولاً جز در موارد مشخص به صراحت از اين حملات سخن نمي‌گويد و دولت سوريه نيز جز به ناچار ماهيت اين حملات را بيان نمي کند. با اين وجود بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي در روز 19 ژوئن 2017 اعلام کرد که اسرائيل طي چند سال گذشته ده ها حمله به سوريه انجام داده است.
جدول تجاوزهاي هوايي و موشکي رژيم صهيونيستي ضد سوريه
مکان حمله
جزئيات
تاريخ
حومه دمشق/ جمرايا
حمله به مرکز پژوهش‌هاي علمي سوريه در جمرايا واقع در نزديکي مرزهاي لبنان و حمله به موقعيت استقرار سامانه موشکي ضدهوايي بوک. اين حمله اولين حمله رژيم صهيونيستي از سال 2007 و در زمان حمله به تأسيسات اتمي در حال تاسيس اين کشور در ديرالزور بود.
30/1/2013
جولان
حمله موشکي صهيونيست ها به موقعيت نظامي سوريه در منطقه تل فارس واقع در جنوب به ارتفاعات جولان
24/3/2013
حومه دمشق / جمرايا
حمله به يک مرکز مطالعات علمي در شهر جمرايا در حومه دمشق و حمله به يک انبار تسليحاتي و يگان ضد هوايي ارتش سوريه. اين حمله به کشته شدن 42 نظامي ارتش سوريه منجر شد.
3/5/2013
5/5/2013
حومه دمشق/ مرزهاي سوريه و لبنان
حمله به پايگاه موشکي حزب‌الله
25/2/2014
جولان
تيراندازي به گروهي از نيروها که گفته مي‌شد عضو حزب‌الله هستند.
5/3/2014
جولان
حمله به تأسيسات آموزشي ارتش سوريه و مراکز نظامي و سامانه‌هاي توپ‌خانه‌اي ارتش در جولان که به کشته شدن يک نفر منجر شد. رژيم صهيونيستي مدعي شد اين حمله را در واکنش به انفجار يک بمب دست‌ساز در مسير تردد گشتي اسرائيلي در بخش اشغالي جولان انجام داده است.
19/3/2014
جولان
حملات رژيم صهيونيستي به يک موضع ارتش سوريه در بلندي‌هاي جولان به کشته شدن 10 نفر از نيروهاي سوري در مقر تيپ 90 شد.
22/6/2014
جولان
ارتش رژيم صهيونيستي هواپيماي بدون سرنشين ارتش سوريه را در بلندي‌هاي جولان منهدم کرد.
31/8/2014
دمشق
حمله به منطقه ديماس در حومه دمشق و حمله به اطراف فرودگاه دمشق
7/12/2014
قنيطره
ارتش رژيم صهيونيستي يک کاروان نظامي حزب‌الله لبنان را در منطقه‌ جولان با دو موشک هدف قرار داد که در نتيجه اين حمله جهاد مغنيه فرزند شهيد حاج عماد مغنيه از فرماندهان حزب‌الله لبنان بعلاوه سردار محمد علي الله دادي از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامي ايران و 4 تن ديگر به شهادت رسيدند.
17/1/2015
جولان
ارتش رژيم صهيونيستي حملاتي را به مواضع ارتش سوريه انجام داد.
28/1/2015
حومه دمشق
حمله رژيم صهيونيستي به تيپ 155 و تيپ 65 در قلمون
24/4/2015
جولان سوريه
حمله جنگنده‌هاي رژيم صهيونيستي به استان قنيطره واقع در جنوب سوريه که به شهادت دو تن از عناصر حزب‌الله و سه تن از نيروهاي مبارز ارتش سوريه منجر شد.
29/7/2015
جولان
مجموعه حملات و سقوط چهار موشک پرتاب ‌شده از جولان به الجليل واقع در شمال سرزمين‌هاي اشغالي باعث کشته شدن هفت صهيونيست و زخمي شدن چندين تن ديگر شد.
20/8/2015
جولان
رژيم صهيونيستي حمله اي را انجام داد که باعث کشته شدن چهار نظامي ارتش سوريه شد که به ادعاي رژيم صهيونيستي موشک‌ها را به سمت اراضي اشغالي شليک کرده بود.
20/8/2015
حومه دمشق
حمله رژيم صهيونيستي به منطقه جرمانا که به شهادت سمير قنطار يکي از رهبران ميداني حزب‌الله لبنان در سوريه منجر شود.
21/8/2015
قنيطره
حمله رژيم صهيونيستي به مواضع نظامي در قنيطره. دولت سوريه اعلام کرد که دو جنگنده اسرائيلي را در جريان اين حمله سرنگون کرده است.
20/12/2015
جولان
حمله رژيم صهيونيستي به شاخه اي از گروه تروريستي ارتش خالد بن‌ وليد (شاخه وابسته به داعش در جولان)
28/11/2016
حومة دمشق
رژيم صهيونيستي مدعي شد جنگنده‌هاي اين رژيم کاروان تسليحاتي حزب‌الله در نزديکي دمشق و انبار تسليحاتي وابسته به لشکر چهارم نيروهاي ارتش سوريه را هدف قرار داده اند.
30/11/2016
دمشق
جنگنده‌هاي رژيم صهيونيستي فرودگاه نظامي المزة را هدف قرار دادند که باعث بروز آتش‌سوزي گسترده در آن شد و مجموعا 14 انفجار در پي اين حمله هوايي انجام شد.
7/12/2016
دمشق
ارتش رژيم صهيونيستي تعدادي موشک را از شمال درياچه طبريا به سمت اطراف فرودگاه نظامي المزه شليک کرد.
13/1/2017
حومه حمص
حمله به ارتفاعات تدمر در حومه حمص که در جريان آن ارتش سوريه براي نخستين بار از موشک‌هاي ضد هوايي اس 200 براي هدف قرار دادن جنگنده‌هاي رژيم صهيونيستي استفاده کرد.
17/3/2017
دمشق
حمله رژيم صهيونيستي به مراکز نظامي و سامانه‌هاي راداري در منطقه کوهستاني قاسيون واقع در دمشق.
22/3/2017
دمشق
حمله رژيم صهيونيستي به پايگاه حزب‌الله لبنان در نزديکي فرودگاه بين‌المللي دمشق.
27/4/2017
جولان
رژيم صهيونيستي مجموعه از اهداف نامشخص در جولان را هدف قرار داد.
24/6/2017
قنيطره
ارتش رژيم صهيونيستي يک موقعيت نظامي تيپ 90 را به علاوه نقاط استقرار نيروهاي ارتش سوريه در منطقه الصمدانيه هدف قرار داد.
1/7/2017

از جدول فوق مشخص مي‌شود که 36 درصد از حملات صورت گرفته در منطقه جولان بوده و بيشتر اين حملات، حملات تاکتيکي در چارچوب تحميل قواعد درگيري ها به طرف مقابل بين دو طرف ارتفاعات جولان انجام شده است.
انگيزه‌هاي تجاوز رژيم صهيونيستي به سوريه
رژيم صهيونيستي براي بيان حملات نظامي خود طي سال هاي گذشته به سوريه 3 هدف استراتژيک را مطرح کرده است. اين در حالي است که رژيم صهيونيستي مدعي عدم مداخله در موازنه هاي نظامي سوريه است:
تخريب ناوگان شيميايي: اسرائيل مدعي شده از شرايط کنوني سوريه استفاده مي‌کند تا ناوگان شيميايي موجود در نزد دولت را منهدم کرده و جلوي انتقال تکنولوژي و ساختارهاي ديگر آن به دست جريان‌هاي ديگر نظير حزب‌الله را بگيرد. جمرايا يکي از مراکزي علمي تخصصي است که در اين رابطه بارها مورد حمله قرار گرفته است.
تخريب ناوگان موشکي: تخريب موشک‌هاي برد بلند و سامانه‌هاي موشکي ضد هوايي سوريه يکي از اهداف مهم تجاوزهاي ارتش رژيم صهيونيستي به اين کشور به شمار مي‌رود. بيشتر حملات هوايي رژيم صهيونيستي به سوريه در سال 2013 براي هدف قرار دادن سامانه هاي موشکي و ضد هوايي اين کشور صورت گرفت.
حمله به حزب الله: يکي از اهداف اساسي رژيم صهيونيستي از انجام حملات موشکي و هوايي به سوريه ، هدف قرار دادن حزب الله لبنان و آن چيزي است که تل آويو تحت عنوان کاروان هاي تسليحاتي اين حزب در سوريه توصيف مي کند. بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي موضوع را يکي از اهداف اساسي حملات رژيم صهيونيستي به سوريه ارزيابي مي‌کند.
اهداف تاکتيکي: برخي از اين حملات با اهداف تاکتيکي و محلي و براساس قواعد درگيري‌ها در نقاط مرزي دو طرف جولان صورت گرفته است.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۳۷۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام ۲ پایگاه متعلق به تروریست‌ها در سوریه

معاون رئیس مرکز هماهنگی روسیه در پایگاه «حمیمیم» سوریه از منهدم کردن دو پایگاه متعلق به گروه‌های تروریستی در سوریه خبر داد.

به گزارش ایسنا، «یوری پوپوف» معاون مرکز هماهنگی روسیه در پایگاه «حمیمیم» سوریه در جریان کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد نیروی هوایی روسیه دو پایگاه تروریست‌هایی که منطقه التنف را ترک کرده بودند، منهدم کرد. این افراد مسلح در مناطق صعب‌العبور در رشته کوه‌های «العمور» واقع در استان «حمص» پناه گرفته بودند.

براساس گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، پوپوف همچنین تصریح کرد در منطقه التنف روزانه ۹ مورد نقض حریم هوایی توسط جنگنده‌های از نوع «اف -۱۵»، تایفون، تاندربولت و هواپیماهای اطلاعاتی از نوع «ام سی ۱۲ دبلیو» ثبت شده است.

خبرنگار اسپوتنیک گزارش داد که صبح روز جمعه اعضای گروه تروریستی داعش حملات گسترده‌ای به تعدادی از مناطق وابسته به نیروهای هم‌پیمان ارتش سوریه در صحرای «السخنة» در حومه شرقی حمص در شرق سوریه انجام دادند و درگیری‌های خشونت‌باری میان دو طرف رخ داد.

تروریست‌های مسلح هرازگاهی دست به حملاتی به شمال غرب سوریه می‌زنند و روستاها و مناطق در حومه حماه و حلب را هدف قرار می‌دهند و ارتش سوریه به مقابله با این حملات می‌پردازد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اعلام تخلیه ساکنان شرقی رفح برای حمله اسرائیل/حملات شدید حزب الله به مواضع نظامی اسرائیل با 70 موشک/ حماس: دستور تخلیه رفح تحولی خطرناک است
  • اعلام تخلیه ساکنان شرقی رفح برای حمله اسرائیل/حملات شدید حزب الله به مواضع نظامی اسرائیل با 70 موشک
  • شهدای حملات امروز علیه رفح به ۲۶ نفر افزایش یافت
  • گزارشی از حملات توپخانه‌ای اشغالگران به حومه درعا در سوریه
  • ارتش رژیم صهیونیستی نقاط مختلف غزه را هدف قرار داد
  • رسانه‌های عبری‌زبان: ارتش اسرائیل کاملا وابسته به آمریکاست
  • ۲ پایگاه متعلق به تروریست‌ها در سوریه منهدم شد
  • انهدام ۲ پایگاه متعلق به تروریست‌ها در سوریه
  • شهادت ۱۵ فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی به غزه در روز جاری
  • شهادت ۱۵ فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی