Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده تشکل‌های چاپ در سراسر کشور از برگزاری جلسه‌ای با غلامرضا کاتب، عضو هیئت رئیسه مجلس به منظور کاهش مالیات بر ارزش افزوده صنف چاپ خبر داد.

غلامرضا شجاع، نماینده تشکل‌های چاپ در سراسر کشور به جز تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، از برگزاری جلسه‌ای با غلامرضا کاتب عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت‌:‌ روز گذشته در این جلسه تعدادی از فعالان چاپ استان سمنان و بنده حضور داشتیم که به تشریح مشکلات موجود در صنعت چاپ پرداختیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد:‌ ما در راستای بالا بودن تعرفه مالیات بر ارزش افزوده صنف چاپ چندی است که با نمایندگان سازمان امورمالیاتی وارد مذاکره برای رفع مشکل شده‌ایم،‌ با وجود این دولت لایحه‌ اصلاح مالیات‌های مستقیم اخیراً به مجلس فرستاده که مالیات بر ارزش افزوده کلیه صنوف در آن مطرح شده است،‌ مالیات بر ارزش افزوده صنف چاپ نیز 9 درصد تعیین شده است در حالیکه طبق بند ل ماده 139 مالیات ‌های مستقیم فعالان کالاهای فرهنگکی از مالیات معاف هستند،‌ با این وجود ما خواستار کاهش مالیات و نه حذف کامل آن هستیم. به همین منظور جلساتی را با نمایندگان مجلس شورای اسلامی تاکنون برگزار کرده‌ایم که در این زمینه از ما حمایت کنند.

شجاع تصریح کرد:‌ در جلسه با آقای کاتب اسنادی از غیرمنصفانه‌بودن مالیات بر ارزش افزوده‌ای که برای چاپخانه‌ها در یمی دو سال اخیر وضع شده است،‌ نشان دادیم،‌ برای نمونه برای یک چاپخانه 30 متری که تنها یک ماشین ملخی دارد و ارزش کل مجموعه به 50 میلیون هم نمی‌رسد،‌ مالیات 500 میلیون تومانی وضع شده است.

وی با بیان این مطلب که بخش دیگری از انتقادات ما به اتاق ایران باز می‌گشت‌، گفت: پس از ارائه توضیحات ما نماینده مردم سمنان و گرمسار در مجلس شورای اسلامی وعده داد که در زمان بررسی شدن این لایحه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی این ملاحظات را مطرح و از کاهش مالیات بر ارزش افزوده صنف چاپ دفاع کند. هم‌چنین وی با بیان این مطلب که صنایع کوچک و متوسط باید مورد حمایت قرار گیرند،‌ نامه‌ای به دولت نوشت.

انتهای پیام/

R1013198/P1013197/S4,35/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۳۸۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفت انجمن تجارت الکترونیکی با دریافت مالیات بر ارزش افزوده از تاکسی‌ های اینترنتی

تین نیوز

انجمن تجارت الکترونیکی تهران با انتشار بیانیه ای، دریافت مالیات بر ارزش افزوده از خدمات حمل ونقل درون شهری را «غیرفانونی» دانست.

به گزارش تین نیوز به نقل از تجارت نیوز، انجمن تجارت الکترونیکی تهران در بیانیه ای اعلام کرد: افزایش دستوری تعرفه های تاکسی های اینترنتی به عنوان زیرساخت بخش قابل توجهی از سفرهای درون شهری، آثار تورمی غیرقابل جبرانی خواهد داشت و ایجاد این هزینه ها به بدنه اکوسیستم دیجیتالی کشور آسیب می زند.

پیش تر سازمان امور مالیاتی کشور با تصویب افزایش مالیات بر ارزش افزوده به ۱۰ درصد، درخواست کرد این مبلغ از تاکسی های اینترنتی دریافت شود. این موضوع در حالی بود که قانون مالیات بر ارزش افزوده و بخشنامه سال ۱۳۹۹ سازمان امور مالیاتی، شرکت های ارائه دهنده خدمات هوشمند جابه جایی مسافر را از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف کرده بود.

قبل از این بیانیه، برخی از نمایندگان مجلس هم در نامه ای به هیئت رئیسه، درخواست دریافت مالیات از تاکسی های اینترنتی را خلاف قانون دانسته بودند و با آن به دلیل افزایش هزینه مصرف کننده نهایی که مردم هستند، مخالفت کرده بودند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • تمدید مهلت تکمیل اظهار نامه مالیاتی
  • مخالفت انجمن تجارت الکترونیکی با دریافت مالیات بر ارزش افزوده از تاکسی‌ های اینترنتی
  • اعلام نظر انجمن تجارت الکترونیکی درمورد دریافت مالیات بر ارزش افزوده تاکسی‌ های اینترنتی
  • یک درصد مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها اختصاص یافت
  • تمدید مهلت اصلاح و تکمیل اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده
  • افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی خلاف قانون است
  • واریز تسهیم عوارض ارزش افزوده به شهرداری ها و دهیاری ها
  • مخالفت ۳۰ نماینده مجلس با افزایش ۱۰درصدی تعرفه‌های تاکسی‌های اینترنتی!
  • ◄ مالیات و مشکلات شرکت های ریلی
  • افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی برای دریافت مالیات بر ارزش افزوده خلاف قانون است