Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@15:18:45 GMT

درختان خشک و خطرساز ورامین قطع می شوند

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۲۳۸۳۱۱

درختان خشک و خطرساز ورامین قطع می شوند

ورامین- مسئول فضای سبز شهرداری ورامین گفت: درختان خشک و خطرساز ورامین قطع می شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن میرزایی صبح سه شنبه در رابطه با فضای سبز در جمع خبرنگاران از قطع درختان خشک و خطرساز در سطح شهرستان ورامین خبر داد و گفت:با توجه به اهمیت ایمن سازی و رفع خطر درختان، طرح بازدید فنی از تاج درختان و شناسایی سرشاخه های خشک توسط دبیر کمیسیون ماده ۷ و کارشناسان واحد نظارت انجام شده است تا از خطرات احتمالی جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول فضای سبز شهرداری ورامین با بیان اینکه پس از بازدید و بررسی درختان در سطح شهر عملیات ایمن سازی و رفعخطر اصله درخت در قالب ۳ اکیپ انجام شده است گفت:آبیاری فضای سبز و درختان در بوستان ها ،پارک ها و فضای سبز سطح شهر در چندین نوبت کاری انجام می شود.

میرزایی مطرح کرد: حوزه خدمات شهری و فضای سبز شهرداری بنا به درخواست شهروندان ساکن در مجتمع های محصور، به انجام عملیات نگه داری فضای سبز مانند حراست، نظافت، آبیاری و هرس درختان آنها می پردازد و این فعالیت ها تاثیر ویژه ای بر زیبایی شهر دارد زیرا درختان موجب سرسبزی هستندو رسیدگی و جلوگیری از خشک شدن شاخه ها و درختان پاکی هوا را نیز به همراه دارد و نفس تازه ای به شهر می دهد.

وی در پایان افزود:هر چند رسیدگی و انجام خدمات مربوط به فضای سبز این مجتمع ها جزء وظایف شهرداری نمی باشد؛ اما شهرداری ورامین بنا به درخواست های مردمی این عملیات را انجام می دهد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۳۸۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودکفایی شهرداری قم در تولید گل و گیاه برای فضای سبز شهر

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری قم از اختصاص گلخانه‌هایی در مناطق هشت‌گانه به منظور خودکفایی در تولید گل و گیاه مورد استفاده برای گسترش فضای سبز شهر خبر داد.

مهدی اصفهانیان مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم، اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که در راستای کاهش هزینه‌های تمام شده در حوزه معاونت خدمات شهری و محیط زیست دنبال شد مباحث مربوط به تولید گل و گیاه است.

وی افزود: خرید گل و گیاه تولید شده در استان‌های شمالی و محلات توسط کشورهای حوزه خلیج‌فارس موجب شده است قیمت این گیاهان افزایش زیادی داشته باشدغ بنابراین تصمیم بر این شد تا از ظرفیت‌های داخل استان و شهر قم استفاده شود.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به اینکه گلخانه‌های تولید گل و گیاه در مناطق هشت‌گانه و بوستان غدیر ایجاد شد، خاطرنشان کرد: در گلخانه‌ها خاک مناسب وجود داشت و کود نیز تهیه شد؛ بنابراین نگاه این بود که گل و گیاه در مبدا با شرایط اقلیمی قم تهیه شود تا قیمت تمام شده نیز کاهش پیدا کند.

اصفهانیان‌مقدم ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار انواع گل و گلدان و درختچه فصلی در سطح مناطق هشت‌گانه تولید شد و در مناسبت‌ها و فصول مختلف مورد استفاده قرار گرفت که نقش زیادی در کاهش هزینه‌ها داشت.

کد خبر 744713

دیگر خبرها

  • لزوم برداشت نارنج حاشیه باغات برای قطع پل ارتباطی میزبانی مگس میوه
  • سرانه ۳۱ مترمربعی فضای سبز در منطقه چهار شهر قم
  • بودجه سازمان سیما و منظر شهرداری قم در سال ۱۴۰۳
  • بودجه ۱۰۰۰ میلیارد تومانی فضای سبز شهرداری قم در سال ۱۴۰۳
  • بودجه هزار میلیارد تومانی فضای سبز شهرداری قم در سال ۱۴۰۳
  • کنترل و مبارزه با آفات و بیماری های فضای سبز شهر یزد
  • حذف ۳۰۰ هزار مترمکعب آب شهری از فضای سبز شهرداری یزد
  • خودکفایی شهرداری قم در تولید گل و گیاه برای فضای سبز شهر
  • حذف انشعابات آب شهری از آب فضای سبز اصلی‌ترین اقدام شهرداری یزد
  • پایان تراژدی پیاده‌روهای خاکی در منطقه هشت قم