Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-03@03:15:12 GMT

پر کالری‌هایی برای کاهش‌وزن

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۲۳۸۵۸۷

پر کالری‌هایی برای کاهش‌وزن

روزنامه آرمان امروز:قانون پایه برای کاهش‌وزن شامل میزان کالری‌های دریافتی کمتر درمقایسهبا کالری‌های سوزانده شده است. و در شرایطی که ممکن است برای کاهش کیلوهای اضافه یک کسری کالری ایجاد کنید، این به معنای آن نیست که باید رژیم‌غذایی خود را تنها بر اساس اعداد شکل دهید.

در حقیقت، متخصصان تغذیه می‌گویند که مصرف برخی موادغذایی با محتوای کالری بالا برای کسب موفقیت در مسیر کاهش وزن خوب هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه با برخی از این مواد غذایی پرکالری و سرشار از موادمغذی (فیبر، چربی، و پروتئین) که می‌توانند به لاغرشدن شما کمک کنند، بیشترآشنامی‌شوید.

یک سوم از یک آووکادو دارای 80 کالری است، اما آنها دارای تقریبا 20 ویتامین و مواد معدنی و همچنین سه گرم فیبر هستند. این میوه با محتوای کالری بالامنبعخوبی برای پتاسیم است، که یک ماده معدنی خوب برای مقابله با نفخ محسوب می‌شود و همچنین سرشار از چربی‌های تک غیراشباع است.

در کنار فیبر، این چربی‌ها به حفظ احساس سیری در مدت زمانی طولانی‌تر کمک می‌کنند و هوس‌های غذایی در طول روز را کاهش می‌دهند. یک روش خوب برای افزودن آووکادو به رژیم‌غذایی کاهش وزن استفاده از این میوه به همراه تخم‌مرغ نیمرو در وعده غذایی صبحانه است. این کار موجب می‌شود تا روز خود را بااحساسسیری و پری آغاز کنید و برای ساعت‌ها این احساس را حفظ کنید.

روغن‌زیتون یکی از اجزای اصلی رژیم‌غذایی مدیترانه‌ای محسوب می‌شود و این رژیم‌غذایی بر مبنای غذا خوردن متعادل و سالم شکل گرفته است. در نتیجه، جای شگفتی نیست که متخصصان مصرف روغن‌زیتون که از محتوای کالری بالا برخوردار است را برای کاهش وزن توصیه می‌کنند. این روغن دارای یک اسید چرب چند غیراشباع است که التهاب را کاهش می‌دهد.

التهاب یکی از دلایل شایع افزایش وزن است. گفته می‌شود، یک قاشق غذاخوری روغن‌زیتون حدود 120 کالری دارد، از این رو، بهتر است از آن به عنوان چاشنی سالاد و برای پخت‌وپز سبزیجات استفاده شود. استفاده از روغن‌زیتون به عنوان یک میان وعده سالم که به خوبی احساس سیری را در انسان ایجاد می‌کند نیز برای کاهش وزن بسیار توصیه شده است.

اگر در تلاش برای کاهش وزن خود هستید، مصرف سفیده تخم‌مرغ به جای تخم‌مرغ کامل ممکن است روشی آسان برای کاهش کالری‌های دریافتی باشد، اما این کار در بلندمدت ممکن است به روندکاهشوزن شما کمک نکند.

زرده تخم‌مرغ منبع خوبی برای مواد مغذی مانند ویتامین A، ویتامین‌های B، K، و کولین است. این مواد مغذی از عملکرد سوخت‌وساز و سلامت تیروئید پشتیبانی می‌کنند، که هر دو مورد برای کاهش وزن ضروری هستند. زرده تخم‌مرغ یکی از چربی‌ها با تراکم بالای مواد مغذی است که می‌توانید مصرف کنید، از این رو، به جای حذف کامل آن از رژیم غذایی خود بهتر است حذف مواردی دیگر را برای کاهش کالری‌های مصرفی مد نظر قرار دهید.

توصیه‌ها براین است که شما باید تنها لبنیات کم چرب یا بدون چربی مصرف کنید، اما این کار ممکن است چندان مفید و موثر نباشد. پژوهش‌های جدید نشان داده‌اند افرادی که لبنیات پرچرب مصرف می‌کنند دارای نرخ‌های پایین‌تر چاقی نسبت به افرادی هستند که لبنیات کم چرب مصرف می‌کنند. در شرایطی که این یافته‌ها می‌توانند به واسطه عوامل بسیاری شکل گرفته باشند، چربی شیر حاوی اسید چربی به نام اسید لینولئیک کونژوگه (CLA) است که می‌تواند کاهش چربی را تشویق کند.

افزون بر این، چربی اضافه از لبنیات پر چرب، مانند ماست یونانی پر چرب، احساس سیری و پری را بهتر ایجاد می‌کنند. این به معنای کاهش هوس‌های غذایی و مصرف میان وعده‌ها و در کل غذا خوردن کمتر است. هنگامی که برای کاهش وزن تلاش می‌کنید، بهترین گزینه برای شما مصرف نسخه‌های ساده (فاقد قند) لبنیات و افزودن میوه‌ها و مغزهای خوراکی تازه برای بهبود عطر و طعم و بافت آنهاست.

اگر در پی کاهش وزن هستید، استفاده از مغزهای خوراکی به عنوان میان وعده می‌تواند یک گزینه خوب باشد. آنها سرشار از پروتئین، فیبر، و چربی‌های تک و چند غیر اشباع هستند که در شکل‌گیری احساس سیری و پری برای مدت زمانی طولانی‌تر موثر عمل می‌کنند.البته باید به این نکته توجه داشته باشید که در مصرف مغزهای خوراکی نباید زیاده روی کنید.

بادام و پسته بیشترین میزان کالری را ارائه می‌کنند. مصرف حدود 23 عدد بادام یا 49 عدد پسته معادل دریافت 160 کالری است. با تقسیم‌بندی مناسب و رعایت اعتدال در مصرف می‌توانید اهداف کاهش وزن خود را با کمک مغزهای خوراکی محقق سازید.

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۳۸۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابتلا به سرطان پروستات با مصرف این مواد غذایی

تحقیقات نشان می‌دهد مردانی که رژیم غذایی سرشار از میوه‌ها، سبزیجات و غلات کامل دارند، در مقایسه با مردانی که کمترین میزان سبزیجات را در برنامه غذایی خود مصرف می‌کنند، ۵۲ درصد کمتر در معرض خطر پیشرفت سرطان قرار دارند و خطر عود بیماری ۵۳ درصد در آن‌ها کمتر است.

به گزارش خبرآنلاین، یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که رعایت یک رژیم غذایی گیاهی سالم (پس از تشخیص سرطان پروستات) در افراد می‌تواند به جلوگیری از پیشرفت یا عود بیماری کمک کند.

به گفته ویویان لیو، محقق ارشد این مطالعه، تغییر روند معمول سرطان پروستات به درجه‌ی پیشرفته آن، یکی از نگرانی‌های اساسی در میان بیماران مبتلا، خانواده و پزشکان آن‌ها است.

رژیم‌های غذایی حاوی گوشت قرمز، لبنیات و چربی‌های حیوانی اغلب با پیشرفت سرطان پروستات همراه هستند.

لیو می‌گوید: «یافته‌های جدید پیرامون رعایت رژیم غذایی گیاهی با هدف بهبود سرطان پروستات و پیشگیری از پیشرفت آن، به حفظ سلامت و کاهش عوارض شایع‌ترین سرطانی که مردان با آن مواجه هستند، کمک می‌کند. عمل به این دستورالعمل غذایی، علاوه بر داشتن دیگر فوایدی که برای سلامتی دارد، در پیشگیری از ابتلا به سایر بیماری‌های مزمن نیز مؤثر است.»

همچین میوه‌ها و سبزیجات موجود در یک رژیم غذایی گیاهی، حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها و عناصر ضد التهابی و فیبر رژیمی هستند که کنترل گلوکز را بهبود می‌بخشد و التهاب را کاهش می‌دهد.

رژیم‌های غذایی حاوی گوشت قرمز، لبنیات و چربی‌های حیوانی اغلب با پیشرفت سرطان پروستات همراه هستند. گوشت قرمز (مانند گوشت گاو و گوسفند) سرطان پروستات را به سمت تهاجمی شدن سوق می‌دهند. علاوه بر این، رژیم‌های غذایی سرشار از پروتئین حیوانی ممکن است مقاومت به انسولین را نیز افزایش دهند.

داده‌های مورداستفاده در این مطالعه، حاصل جمع‌آوری اطلاعات پزشکی بیش از ۲۰۰۰ مرد مبتلا به سرطان پروستات است. طی یک بازه زمانی هفت‌ساله، محققان دریافتند آقایانی که در برنامه غذایی خود، بیشترین مقدار سبزیجات و میوه‌ها را گنجانده‌اند، در مقایسه با مردانی که کمترین مقدار سبزیجات را مصرف کرده‌اند، خطر پیشرفت و عود کمترِ بیماری را دارند.

گفتنی است که متغیرهایی، چون سن افراد، شدت سرطان، استعمال دخانیات و ... بر نتایج تجزیه و تحلیلِ ارتباط میان رژیم غذایی گیاهی و کاهش خطر پیشرفت سرطان پروستات تأثیری نداشتند.

رژیم‌های گیاهخواری سالم که شامل سبزیجات، میوه‌ها، حبوبات و غلات کامل است، علاوه بر اینکه در کاهش خطر پیشرفت و عود سرطان پروستات نقش دارند، دارای فواید متعددی از جمله کاهش دیابت، کاهش بیماری‌های قلبی عروقی و کمتر شدن نرخ مرگ و میر هستند. افزون بر این، شواهد بیولوژیکی نشان می‌دهد رژیم‌های غذایی مبتنی بر گیاهخواری، سالم‌تر هستند و می‌توانند سیستم ایمنی بدن را تقویت کنند.

دکتر آنتونی دامیکو، رئیس بخش انکولوژی تشعشعات ادراری تناسلی در مؤسسه سرطان دانا-فاربر در بوستون، در همین راستا می‌گوید که اگرچه یافته‌های فوق امیدوارکننده هستند، اما نمی‌توانند ثابت کنند که رژیم غذایی گیاهی باعث بهبود نتایج سرطان پروستات می‌شود؛ فقط ارتباطی بین این دو وجود دارد. او می‌گوید: «توصیه من این است که افراد پیرو یک سبک زندگی سالم باشند تا از انواع بیماری‌ها دور باشند؛ ورزش کنند، سیگار نکشند، غذا‌های سالم و مفید مصرف کنند و استرس خود را کنترل کنند. سبک زندگی سالم به طور کلی خطر عود و پیشرفت سرطان را کاهش می‌دهد.»

دیگر خبرها

  • نوشیدن این چای فشارتان را تنظیم می‌کند
  • فواید باور نکردنی مصرف روزانه پیاز
  • با سریع ترین روش های کاهش وزن آشنا شوید
  • کبد چرب و دردسرهایش
  • ابتلا به سرطان پروستات با مصرف این مواد غذایی
  • کالری مصرفی نیمی از ایرانیان در سال ۱۴۰۱ کمتر از استاندارد بوده است
  • خوراکی‌هایی که افسردگی شدید می‌آورند
  • هشدار مرکز پژوهش‌های مجلس درباره سبد غذایی خانوار
  • کالری مصرفی 50 درصد ایرانیان زیر استاندارد
  • خوردنی هایی که افسردگی می‌آورند