Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو شورای فنی کشتی فرنگی با بیان اینکه مطمئناً نفرات جوان تیم ملی بهترین نمایش را در جهانی پاریس خواهند داشت، گفت: با توجه به پوست‌اندازی در کشتی فرنگی،نباید این توقع را داشته باشیم که تیم ملی در مسابقات جهانی به روی سکو برود.

بهرام مشتاقی در گفت‌وگو با ایسنا درباره تصمیم شورای فنی کشتی فرنگی مبنی بر در اختیار گذاشتن پیام بویری و شایان عفیفی دو فرنگی‌کار تیم ملی به کمیته انضباطی فدراسیون کشتی به دلیل عدم رویارویی با سعید عبدولی در انتخابی تیم ملی اظهار کرد: ما همان طور که کشتی‌گیران باانضباط را تشویق می‌کنیم در قبال بی‌انضباطی در تیم ملی نیز قاطعانه برخورد می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما از بویری و عفیفی این انتظار را داشتیم که به تصمیم شورای فنی، فدراسیون کشتی و کادر فنی تیم ملی احترام بگذارند و مقابل عبدولی کشتی بگیرند اما این دو کشتی‌گیر از این کار خودداری کردند و ما نیز نه تنها به رقابت‌های ایندور گیمز اعزام نکردیم بلکه این دو کشتی‌گیر را در اختیار کمیته انضباطی فدراسیون کشتی گذاشتیم تا در قبال آن‌ها تصمیمات لازم را اتخاذ کنند. بی‌انضباط‌ها دیگر جایی در تیم ملی نخواهند داشت و هیچ کشتی‌گیری نمی‌تواند شرط و شروط بگذارد بلکه یک سرباز باید همیشه آماده جنگیدن باشد.

وی افزود: باید منتظر بمانیم تا ببینیم کمیته انضباطی چه برخوردی با این دو کشتی‌گیر خواهد داشت. آن‌ها هم از جوانان خوب کشتی ایران هستند و مطمئناً در مسابقه‌های پیش روی می‌توانند کمک زیادی به تیم ملی داشته باشند اما باید این را بدانند که یک سرباز نمی‌تواند کاری که دلش می‌خواهد را انجام دهد و باید هرچه را که مافوقش به او می‌گوید، عمل کند. بویری مجوز حضور در مسابقه‌های انتخابی تیم ملی را نداشت و با مجوز شورای فنی توانست در این رقابت‌ها کشتی بگیرد. بنابراین این بار نیز باید به تصمیم شورای فنی احترام می‌گذاشت و مقابل عبدولی کشتی می‌گرفت چرا که اگر یک کشتی‌گیر ادعای رسیدن به مدال جهانی را دارد نباید از مبارزه با حریفان داخلی نگرانی داشته باشد.

عضو شورای فنی کشتی فرنگی در پاسخ به این سوال که با توجه به وضعیت بدنی سعید عبدولی و دوری چند ماهه او از کشتی آیا شورای فنی امیدی به کسب مدال این کشتی‌گیر در رقابت‌های جهانی دارد یا خیر گفت: به هر حال او مدال‌دار ما در مسابقه‌های المپیک بود و بواسطه این مدال مجوز حضور در انتخابی تیم ملی را داشت، از سوی دیگر با مجوز پزشکی، غایب رقابت‌های انتخابی تیم ملی بود. بنابراین باید به حق او احترام می‌گذاشتیم و این فرصت را در اختیارش قرار می‌دادیم تا برای رسیدن به دوبنده تیم ملی کشتی بگیرد. کشتی‌گیران دیگر هم باید مانند سرباز به تصمیم شورای فنی احترام می‌گذاشتند و مقابل عبدولی کشتی می‌گرفتند، نه اینکه هر گونه که دل‌شان بخواهد تصمیم گیری کنند. کشتی‌گیران شاخص دنیا روی عبدولی حساب ویژه‌ای باز می‌کنند.

مشتاقی تصریح کرد: هرچند او آمادگی بدنی مناسبی ندارد اما اگر قرعه خوبی نصیبش شود و با توجه به قوانین جدید و جنگندگی منحصر به فرد این کشتی‌گیر، او می‌تواند صاحب مدال جهانی شود. البته به اذعان کادر فنی تیم ملی عبدولی متحول شده و در اردوی جدید از همان ابتدا تمرین‌هایش را در خانه کشتی از سر گرفته است و قصد دارد نتیجه خوبی را در مسابقه‌های جهانی کسب کند. امیدوارم عبدولی بتواند بهترین نتیجه ممکن را به دست بیاورد.

وی افزود: در گذشته کشتی‌گیران بزرگ ما مانند حبیبی، جوادی، برزگر و... بارها کیلوهای زیادی وزن کم می‌کردند و زجر می‌کشیدند تا در مسابقه‌ها صاحب دوبنده تیم ملی شوند اما هیچ گاه خودسرانه کاری انجام نمی‌دادند و همیشه مثل یک سرباز در خدمت تیم ملی بودند اما برخی کشتی‌گیران ما متاسفانه این نفرات را الگوی خود قرار نمی‌دهند و بهانه‌های مختلف می‌آورند تا کاری که دلشان می‌خواهد انجام دهند که شورای فنی در قبال این افراد قطعاً برخورد سختی خواهد داشت.

عضو شورای فنی کشتی فرنگی در ادامه گفت‌وگو با ایسنا درباره پیش‌بینی خود از نحوه نتیجه‌گیری تیم ملی کشتی فرنگی ایران در مسابقه‌های جهانی پاریس گفت: بعد از پوست‌اندازی کشتی فرنگی ایران کشتی‌گیران جوان ما در مسابقه‌های مختلف همچون جام جهانی، قهرمانی آسیا و بازی‌های همبستگی اسلامی خوش درخشیدند و نشان دادند می‌توانند آینده کشتی ایران را تامین کنند. ما تیم جوانی به رقابت‌های جهانی می‌فرستیم که در ۶ وزن برای اولین بار است در این رقابت‌ها کشتی می‌گیرند. البته تیم بی‌تجربه‌ای نداریم چرا که سال‌هاست این کشتی‌گیران در اردوهای تیم ملی و مسابقه‌های مختلف حضور دارند. معتقدم با استفاده از این تیم و تیم اعزامی به ایندور گیمز و همچنین زیر ۲۳ سال باید طوری کار کنیم که در المپیک ۲۰۲۰ حداقل شانس دو مدال طلا داشته باشیم که مطمئناً این موضوع دور از دسترس نخواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه با حمایت‌های فدراسیون کشتی توجه بسیار خوبی به رده های پایه و بسترسازی در کشتی فرنگی صورت گرفته و مطمئناً شاهد ظهور چهره‌های مستعد در کشتی ایران خواهیم بود. اعضای شورای فنی معتقدند جوان‌ها می‌توانند دست به کارهای بزرگ بزنند و ا ز اعتماد به آن‌ها ضرر نخواهیم کرد.

عضو شورای فنی کشتی فرنگی در پاسخ به این سوال که چرا علی‌رغم قهرمانی بلکه در وزن ۷۱ کیلوگرم انتخابی تیم ملی، محمدعلی گرایی عازم مسابقه‌های جهانی می‌شود، گفت: گرایی با مصدومیت در رقابت‌های انتخابی تیم ملی حاضر شد و نتیجه را واگذار کرد. او تجربه بسیار بیشتر از بلفکه دارد و در مسابقه‌هایی همچون همبستگی اسلامی مقابل بزرگان جهانی به پیروزی رسیده است و قطعا می‌تواند در مسابقه‌های جهانی مهره خوبی برای تیم ملی باشد. هرچند رقابت‌های ایندور گیمز نیز برای ما بسیار اهمیت دارد و نفرات شاخص دنیا در آن حضور دارند. بنابراین با تصمیم شورای فنی بلفکه عازم رقابت‌های ایندور گیمز خواهد شد که امیدوارم بتواند به بهترین شکل نتیجه بگیرد.

مشتاقی در پایان خاطرنشان کرد: هرچند تیمی جوان به مسابقه‌های جهانی اعزام می‌کنیم اما به پاریس نمی‌رویم تا زنگ تفریح دیگر تیم‌ها باشیم. به مردم ایران قول می‌دهم شاهد مبارزات خوبی از کشتی‌گیران آینده‌دار ایران خواهند بود و خبرهای بسیار خوبی از نتایج تیم ملی به کوش‌شان خواهد رسید. بدون شک کشتی‌گیران ما همانند رقابت‌های قهرمانی آسیا، جام جهانی و همبستگی اسلامی باز هم خواهند درخشید اما نباید توقع این را داشته باشیم که تیم ملی حتما به روی سکو برود چرا که نگاه ما و فدراسیون کشتی موفقیت در المپیک ۲۰۲۰ است و با نرفتن به روی سکوی جهانی چیزی از دست نخواهیم داد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۳۸۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یزدانی اردوی تیم ملی کشتی را ترک کرد

با پایان مسابقات انتخابی المپیک کشتی آزاد در قاره آسیا ترکیب تیم ملی در ۵ وزن برای بازی‌های پاریس مشخص شد. کشتی آزاد فقط در وزن ۵۷ کیلوگرم سهمیه نگرفته که آخرین شانس علیرضا سرلک برای رسیدن به سهمیه مسابقات جهانی ترکیه است که از ۲۰ اردیبهشت آغازخواهد شد.

باتوجه به اینکه در اوزان غیر المپیکی هم وضعیت محمد نخودی و امیرمحمد یزدانی برای مسابقات جهانی که آبان برگزار می‌شود، مشخص شده کادر فنی به این ۲ کشتی‌گیر مرخصی یک ماهه داده است.

محمد نخودی هم که از ناحیه کتف آسیب‌دیدگی داشت در این مدت در قائم‌شهر فیزیوتراپی خواهد داشت. هر دو کشتی‌گیر زیر نظر کادر فنی هستند و با مجوز کادر به آنها استراحت داده شده است.

  منبع:خبرورزشی 

 

دیگر خبرها

  • یزدانی اردوی تیم ملی کشتی را ترک کرد
  • گروه‌بندی فوتبال المپیک مشخص شد/ امباپه و مسی در پاریس؟
  • دیوید تیلور از کشتی خداحافظی می‌کند؟
  • قهرمانی کشتی‌گیر گلستانی در رقابت‌های کشتی فرنگی نونهالان کشور 
  • شیراز قهرمان رقابت های کشتی آلیش بانوان
  • حسن یزدانی خود را برای طلای پاریس آماده می‌کند
  • حسن یزدانی خودش را برای طلای پاریس آماده می‌کند
  • اشک‌ها و لبخند‌ها در کشتی آزاد نونهالان قهرمانی کشور
  • این عکس‌های حسن یزدانی جهانی شد |‌ تصاویر
  • یک نقره و یک برنز حاصل تلاش کشتی گیران کرمانشاهی در رقابت‌های  کشوری