Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-28@18:27:13 GMT

ایجاد 23 پایگاه اوقات فراغتدر بیرجند

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۲۳۹۶۴۶

ایجاد 23 پایگاه اوقات فراغتدر بیرجند

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیرجند بیان کرد: 23 پایگاه اوقات فراغت در شهرستان داریم که در قالب 51 کلاس برگزار می شود که شامل 11 پایگاه شهری و 12 روستایی هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛حجت الاسلام ابوالقاسم لطفی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیرجند، در گفتگو باخاورستان،اظهار کرد: اعزام مبلغین در برخی روستاها برای اوقات فراغت روستائیان انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: درحال حاضر در اواسط برگزاری این کلاس ها هستیم و تمام دستگاه های فرهنگی در برگزاری این کلاس ها نقش دارند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیرجند بیان کرد: برای میلاد امام رضا(ع) به برخی از روستاها اعزام مبلغین خواهیم داشت البته به روستاهایی که این درخواست را داشته باشند این امکان فراهم می‌شود.

حجت الاسلام لطفی گفت: 23 پایگاه اوقات فراغت در شهرستان داریم که در قالب 51 کلاس برگزار می شود که شامل 11 پایگاه شهری و 12 روستایی است و 23 مربی که هر کدام به یک منطقه فرستاده می شوند.

وی ادامه داد: شروع این کلاس ها از تاریخ 12 تیر ماه بوده و تا پایان مرداد ماه ادامه خواهد داشت.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیرجند اظهار کرد: در این پایگاه ها کلاس هایی در خصوص مباحث احکام، تاریخ اسلام، داستان های قرآنی و انبیاء در برگزار می شود.

حجت الاسلام لطفی بیان کرد: در برخی از روستاها به دلیل بعد مسافت امکان اعزام مبلغ و برگزاری کلاس ها مقدور نیست و یا به سختی انجام می شود.

وی تصریح کرد: دراین برنامه ها از سخنرانی اساتید حوزه ی فرهنگی، مذهبی و هم چنین از اساتید نهادهای نیروی انتظامی، پلیس فتا، سایبری، پلیس آگاهی و هلال احمر استفاده می شود که برای روستاییان در زمینه های آسیب ها اجتماعی توضیحاتی داده می شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیرجند با اشاره به این‌که اعزام به برخی از روستاهای دور مقدور نیست اما فرستادن مبلغین به این مکانها یک نیاز است، افزود: دلیل اعزام نکردن مبلغین به روستاهای دور افتاده یکی به خاطرعدم فرصت داشتن اساتید نهاد های مختلف مانند نهاد پلیس، نبودن آسیب ها در روستا و داشتن محیط سالم در آن جا و دیگری این که کودکان درروستا به هیچ عنوان در فضای مجازی نیستند و این امکانات را ندارند و اگر آن ها را با این مسائل آشنا کنیم تازه آن ها را دچار آسیب هایی هم می کنیم و در روستا معمولا کسانی که سن شان بالاست شرکت نمی کنند.

حجت الاسلام لطفی با بیان اینکه در کلاس های اوقات فراغت از کارشناسان پلیس هم بهره گرفته می شود، گفت: معرفی برخی آسیب ها در روستاهای دور افتاده نه تنها سبب کاهش آسیب نشده بلکه بیشتر افراد آن مناطق را با آسیب آشنا می کند اما در شهرها و حاشیه آن آسیب اجتماعی زیاد است که بیشتراز این مباحث استفاده می کنیم.

وی خاطر نشان کرد: برای برگزاری این کلاس‌ها باید از نیروهایی که توانایی سخنرانی و اطلاعات کافی را داشته باشند استفاده کرد برای خود سازمان اعزام مبلغین مقدور است اما برای فرستادن برخی از نیروهای کارآمد در روستاهای دور افتاده امکانپذیر نیست.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیرجند با توجه به این که بحث بصیرتی را از طرف نیروهای بسیج در این برنامه ها خواهیم داشت، افزود: در کلاس های اوقات فراغت موضوعاتی از قبیل آتشفشانی، امنیتی و حوادثی از قبیل زلزله، سیل، برق گرفتگی را برای بچه ها دنبال کرده و توضیحاتی می دهند و این امکانات موجود در کلاس باید از سوی دهیاری روستا فراهم شود و همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند.

حجت الاسلام لطفی درخصوص این کلاس ها سهمیه ی ابلاغی ما کمتر است گفت: تقریبا حدود هفت میلیون تومان برنامه داریم که درکلاس های اوقات فراغت می توانیم هزینه کنیم.

وی یادآورشد: 50 درصد اعتبار واریز شده و 50 درصد آن باقی مانده که قرار است تا پایان کلاس واریز شود تا برای بحث اردو، جایزه و پذیرایی دانش آموزان هزینه شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیرجند با بیان این‌که برگزاری این کلاس ها رایگان است افزود: این پایگاه ها برای بخشی از برنامه های جانبی دانش آموزان با توافق با خود مربی مانند رفتن به اردو یا برنامه های دیگر می توانند مبلغی از دانش آموزان دریافت کنند.

حجت الاسلام لطفی ادامه داد: اعتبار ابلاغی محدود و هر پایگاه 500 هزار تومان است و آن ها با این مبلغ می توانند هر برنامه ای را با توافق مربی مانند اردو، پذیرایی ، دادن جایزه اجرا کنند.

وی اضافه کرد: ما در ابتدا 15 پایگاه ابلاغیه داشتیم که هم اکنون به 23 پایگاه رسیده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیرجند بیان کرد: برنامه های اوقات فراغت در حواشی شهر مانند مهرشهر، سایت اداری، چهکند، امیرآباد، حاجی آباد، دستگرد دشت علی آباد، خیابان نیلوفر، محله ی موسی بن جعفر، شهرک بهزیستی و تنها کلاسی که در داخل شهر است که درمهدیه است برگزار می شود.

حجت الاسلام لطفی گفت: در روستاهای نزدیک مانند بجد، شوکت آباد، دستگرد، خراشاد و... که از قبل روحانی داشتند این برنامه ها در آنجا برگزار می شود.

وی خاطر نشان کرد: همه ی نهادها مانند بسیج ، کانون های مساجد و ادارات فرهنگی به نوبه ی خود کلاس و برنامه هایی در این زمینه دارند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیرجند با بیان این‌که برگزاری این کلاس ها جدا از کلاس های قرآنی است، افزود: درموسسات قرآنی نیز کلاس های اوقات فراغت برگزار می شود.

حجت الاسلام لطفی با اشاره به اینکه در شهرستان بیرجند هشت مؤسسه ی قرآنی داریم، گفت: در شهر 23 و در روستا 18 خانه ی قرانی داریم که در حال برگزاری برنامه های اوقات فراغت هستند که در زیر مجموعه ی آن ها فعالیت می کنند و حق الزحمه پرداخت می شود که کمک هزینه ای به کلاس و مربی پرداخت می شود اما بخشی از آن مبلغ را از خود بچه ها گرفته و بخشی را هم می توانند از خیرین کمک بگیرند.

وی اضافه کرد: برای کلاس های قرآنی مجاز است که مبلغی تعریف شده برای کلاس های تخصصی دریافت کنند و تحت شهریه مبلغی را بگیرند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیرجند عنوان کرد: هدف از برگزاری این کلاس ها پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان روستایی به ویژه حاشیه ی شهر، غنی کردن برنامه ها، آگاه سازی این قشر به مسائل دینی و تربیت اسلامی و آگاه شدن با مبانی قرآنی که تفسیر جزئی قرآنی ، نقل داستان های قرآنی کوتاه و شیرین ، آشنایی با نیروهای پلیس و امنیتی مانند آتش نشانی و نیروهای بصیرتی است.

حجت الاسلام لطفی با اشاره به این‌که برگزاری این کلاس ها در رده های سنی ابتدایی تا دانشجو و در چند پایه تحصیلی هستند، گفت: اصل برنامه های این پایگاه ها یکی هسته ی فرهنگی که مربوط به جوانان دبیرستان و دانشجو است و دیگری بوستان معرفت که شامل کودکان ابتدایی و راهنمایی است.

وی تصریح کرد: کلاس های دختران و پسران تفکیک است اما در بعضی کلاس ها مثل پیش دبستانی که کودکان هستند به دلیل کمبود جا ممکن است مختلط برگزار شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیرجند اظهار کرد: اگر کاروان ها در قالب هیات مذهبی خواسته باشد به عنوان اردوی پیاده روی به سمت حرم امام رضا(ع) در این ایام میلاد بروند همکاری لازم را با آن ها انجام می دهیم و مجوز قانونی به آن ها داده می شود.

حجت الاسلام لطفی ادامه داد: سازمان تبلیغات با ارتباطی که با آستان قدس دارد می تواند هماهنگی لازم را با فرمانداری، ادارات امنیتی و اطلاعاتی برقرار کند و هیات کد دارند ما نامه می دهیم به آستان قدس که این هیئت با این کد شناسایی مجوز قانونی دارد.

وی با بیان اینکه بیشترین معرفی هیات در ایام اربعین است، افزود: تاکنون درخواست مجوز برای پیاده روی از سازمان نشده است.

وی با تاکید بر این‌که یکی از جاذبه‌های کلاس بحث اردو هستند که دانش آموزان در این زمینه بیمه هستند، گفت: اگراین پایگاه ها خواسته باشند اردویی برگزار کنند مسئولیت این کار را به مربی واگذار می کنیم و باید خود او پاسخگو باشد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۳۹۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و جمع آوری ۱۸ قلم دارو و واکسن تاریخ گذشته در شهرستان بیرجند


 به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،  رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بیرجند گفت: در بازرسی‌های مستمر و سرزده کارشناسان واحد دارو و درمان شبکه دامپزشکی شهرستان بیرجند از مراکز درمانی، مراکز پخش دارو و همچنین داروخانه‌های سطح شهرستان، ۱۸ قلم دارو و واکسن تاریخ گذشته به ارزش یک میلیارد و صد میلیون ریال کشف و جمع آوری شد.

 عبداله حمزه ئی با اشاره به اینکه مصرف داروی تاریخ گذشته و فاسد باعث عدم پاسخ مناسب به درمان خواهد شد و احتمال بروز عوارض جانبی و حتی تلفات را نیز در دام در پی خواهد داشت به تمام مرغداران و دامداران شهرستان توصیه کرد: انواع دارو‌های دامپزشکی، واکسن، سموم، مواد ضدعفونی کننده و مواد بیولوژیک را صرفاً با تجویز دامپزشک و از داروخانه‌های مجاز دامپزشکی تهیه کنند و از مصرف خودسرانه دارو جداً خودداری شود، همچنین در زمان خرید و مصرف دارو به تاریخ تولید و انقضای آنها نیز توجه ویژه داشته باشند.

دیگر خبرها

  • همایش روز شوراهای خراسان جنوبی برگزار شد
  • آمادگی شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف برای برگزاری مرحله دوم انتخابات
  • سنجش کلاس اولی‌ها و پیش‌دبستانی‌ها تا پایان اردیبهشت ادامه دارد
  • بزرگترین محفل قرآنی استانی در روستای تمنک
  • آمادگی کامل خراسان جنوبی برای برگزاری مرحله دوم انتخابات
  • آمادگی سه شهرستان خراسان جنوبی برای دور دوم انتخابات مجلس
  • کشف و جمع آوری ۱۸ قلم دارو و واکسن تاریخ گذشته در شهرستان بیرجند
  • اضافه شدن ۱۹۵ کلاس درس به فضای آموزشی مسجدسلیمان
  • سلامت و محیط زیست؛ دستمایه تبلیغات میلیاردی
  • ۱۲۸ کلاس درس در شهرستان تنگستان ساخته می‌شود