Web Analytics Made Easy - Statcounter

همدان - مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان همدان از برگزاری کلاس‌های محله‌ای ویژه حفظ قرآن برای نوجوانان در همدان خبرداد و گفت: تاکنون ۷۵۰۰ نفر در رشته حفظ قرآن در همدان ثبت نام کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد کاروند پیش ازظهر سه شنبه در بازدید از مراسم چهلمین دوره مسابقات قرآنی، با تبریک دهه کرامت، گفت: این مسابقات سالی یک مرتبه توسط اداره اوقاف در رشته های مختلف برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تمام تلاش ها برای متفاوت بودن سئوالات نسبت به سال های قبل انجام شده و پیشرفت خوبی در طرح سئوالات جدید و نو صورت گرفته است.

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه همدان ایجاد ریاست اداره امور قرآنی برای نخستین بار در اداره اوقاف را مورد اشاره قرار داد و تاکید کرد: تشکیل کارگروه حفظ مجازی در امامزاده عبدالله همدان، اتفاق خوبی است که برای ترویج و تشویق حافظان ایجاد شده است.

حجت الاسلام کاروند بیان کرد: ۱۰ نفر از حافظان قرآن به صورت تلفنی با مخاطبان قرآنی تماس گرفته و هرروز پیگیر حفظ قرآن خواهند بود.

وی عنوان کرد: در تلاشیم که این کارگروه برای فعالان قرآنی ملایر تشکیل شود.

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان همدان عنوان کرد: در گذشته داوطلبان مربی گری حفظ و قرائت در دوره های ۱۰ روزه به قم رفته و آموزش می دیدند، اما با هماهنگی‌های اداره اوقاف مربیان از قم به همدان دعوت شده و داوطلبان در همدان آزمون داده و حکم مربیگری دریافت می کنند.

وی عنوان کرد: برگزاری کلاس های محله ای برای حفظ نوجوانان و جوانان یکی از برنامه های اداره اوقاف است که باید به جدیت پیگیری و تقویت شود.

حجت الاسلام کاروند افزود: از لحاظ کمیت جذب حافظان اقدامات خوبی صورت گرفته است

وی خطاب به فعالان قرآنی استان همدان گفت: نیازمند همفکری جامعه قرآنی استان برای ایجاد اتاق فکر برای ارتقای سطح کلاس های حفظ و برگزاری مسابقات هستیم.

مدیرکل اداره اوقاف همدان بیان کرد: جامعه قرآنی همواره باید به عنوان الگو و نماد در همه عرصه ها در جامعه مطرح باشند.

مسئول امور قرآنی اداره اوقاف همدان نیز گفت: چهلمین دوره مسابقات قرآن کریم در همدان آغاز شده است.

مجتبی جمالی سلطان گفت: امروز سه شنبه ۷۳ نفر از بانوان در رشته حفظ در بخش های پنج جزء، ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و کل قرآن به رقابت خواهند پرداخت.

مسئول امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان تاکید کرد: در روز چهارشنبه ۶۰ نفر از بانوان در رشته های قرائت، ترتیل و دعاخوانی دراین مسابقات حضور خواهند داشت.

وی درباره مسابقات برادران نیز گفت: ۵۰ نفر از آقایان در رشته حفظ و اذان در روز پنجشنبه و ۵۵ نفر در رشته های قرائت، ترتیل و دعاخوانی در روز جمعه به رقابت می پردازند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۴۰۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای سازمان اوقاف برگزار می شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام غلامرضا عادل معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه و سخنگوی این سازمان در نشست خبری نمایشگاه دستاوردهای سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار داشت: سازمان اوقاف از مردمی‌ترین سازمان‌ها است؛ سازمانی که مردم با انجام وقف و کارهای خیر آن را رقم زدند.

وی افزود: سازمان اوقاف از شفاف‌ترین سازمان‌ها و نهادها است و در طول یک سال گذشته از بعضی تریبون‌ها نکاتی گفته شد که اجهاف در حق این سازمان محسوب می‌شود. لازم به ذکر است که همه اطلاعات و فرایند مالی موقوفات و امامزادگان به صورت دقیق و نظام مند در سامانه جامع مدیریت موقوفات و بقاع متبرکه کشور ثبت می‌شود؛ بنابراین همواره سازمان شفاف عمل کرده و بر خود لازم می‌داند در زمینه‌های مختلف برنامه‌های خود را اطلاع رسانی کند.

عادل به برپایی نمایشگاه دستاوردهای سازمان اوقاف و امور خیریه اشاره و عنوان کرد: نمایشگاه دستاوردهای سازمان اوقاف و امور خیریه با حضور شرکت‌های دانش بنیان مورد حمایت سازمان اوقاف از ۵ لغایت ۹ اردیبهشت ماه در هتل بزرگ ارم برگزار می‌شود؛ بنابراین افتتاحیه این نمایشگاه چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه با حضور مسؤولان کشوری و لشکری خواهد شد.

وی ادامه داد: طی روزهای اعلام شده بازدید از این نمایشگاه برای عموم آزاد بوده و افراد می‌توانند با حضور در این نمایشگاه سوالات خویش را بپرسند و نظرات و ایده‌های خود را ارائه دهند و بسیار شفاف شاهد دستاوردهای سازمان باشند. ۳۹ شرکت دانش بنیان مورد حمایت سازمان اوقاف و امور خیریه در این نمایشگاه شرکت خواهند داشت. حمایت سازمان اوقاف از شرکت‌های دانش بنیان با اقتضائات و فعالیت‌هایی که دارند متفاوت است. این شرکت‌ها جوانانی از نخبگان هستند که به واسطه نداشتن پشتیبانی مالی طرح‌های آنان راکد مانده بود که امروزه این شرکت‌ها دفتری را در اوقاف مستقر کرده اند

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: محور اقدامات در این نمایشگاه، معرفی تولیدات داخلی با قیمت مناسب است. از دیگر بخش‌های نمایشگاه می‌توان به ارائه آثار قدیمی و تاریخی وقفنامه ها، نحوه شکل گیری وقف، حفظ العین، مولدسازی و اجرای نیت که مربوط به معاونت‌های حقوقی، اوقافی، ثبتی، فرهنگی، امور خیریه، مرکز امور قرآنی، دانشگاه علوم قرآن و حدیث، چاپ و انتشارات، بهره وری و فاوا است اشاره کرد. مراکز وابسته به سازمان اوقاف مانند بنیاد البرز، مهرماندگار و کاشی گوهرشاد نیز در این نمایشگاه حضور دارند.

عادل ادامه داد: در مدیریت وقف اگر به کلان موضوعات بخواهیم نگاه کنیم سه مرحله اصلی مدیریت موقوفه دارد مرحله اول حفظ عین آن موقوفه است، مرحله دوم کسب و عوائد و بهره‌وری از آن موقوفه است و مرحله سوم اجرای نیت این موقوفه است.

وی درباره غرفه‌های حاضر در نمایشگاه گفت: غرفه بخش بقاع متبرکه که برخی از فعالیت‌های حوزه بقاع متبرکه در این نمایشگاه به نمایش گذاشته می‌شود. در عرصه قرآنی نیز مرکز قرآنی حضور دارد. همچنین دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم و مرکز امور خیریه نیز در این نمایشگاه حضور دارند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در پایان خاطرنشان کرد: افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای سازمان اوقاف و امور خیریه چهارشنبه صبح با حضور مسؤولان کشوری و لشکری برگزار خواهد شد.

کد خبر 6085246 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • «قرآن مجید»کتاب خدا مهجور نماند
  • برگزاری دوره آموزشی آشنایی بیماری‌های کرم ابریشم ویژه نوغانداران بخش بایگ شهرستان تربت حیدریه
  • تصاویری از کلاس آموزش نماز و قرآن ویژه کودکان در مسجد روستای الیف
  • عوامل ویژه برنامه‌های قرآنی در ماه رمضان تجلیل شدند
  • تشریح دستاورد‌های وقف در نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف و امور خیریه
  • ‍ ثبت نام بیش از ۱۰۰۰۰ نفر در پنجمین جشنواره قرآنی آیه‌های مهربانی/ تخصیص جایزه یک میلیون تومانی به تمام حافظان سوره واقعه
  • افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای سازمان اوقاف برگزار می شود
  • حق هنر کتابت قرآن ادا نمی‌شود
  • مسابقه حفظ جزء سی‌ام قرآن کریم ویژه سوادآموزان
  • برگزاری تور ماه عسل «وصال شیرین» استان قم در مشهد مقدس