Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم میاندوآب، تکاب و شاهین دژ گفت: ۴ سال گذشته دستاوردی به غیر از رکود از سوی وزارت صنعت و معدن برای صنعتگران کشور چیزی وجود نداشت و جلوی صادرات منابع معدنی به بهانه جلوگیری از خام فروشی گرفته شد.

جهانبخش محبی نیا در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، به مشکلات در حوزه معادن پرداخت و اظهار کرد: نبود آمایش سرزمین مشکلی است که نه تنها آذربایجان غربی، بله تمام استانهای کشور از آن رنج می‌برند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم میاندوآب، تکاب و شاهین دژ در مجلس شورای اسلامی گفت: تا زمانی که آمایش سرزمین تهیه نشود مزیت‌های رقابتی شهر‌ها و استانهای کشور مشخص نشده و بیشتر فرصت‌ها به تهدید تبدیل می‌شوند.

وی افزود: اکنون وجود معادن طلا، سنگ و سایر معادن در شهرهای تکاب و شاهین دژ وجود دارد اما بهره برداریهای نامطلوب از آن‌ها سبب کدر شدن دل مردم این شهر‌ها شده است.

محبی نیا تصریح کرد: بر اساس برآوردهای انجام شده، 800 تن طلا در معادن شهرستان تکاب وجود دارد، در حالیکه بهره برداریهای اصولی از این معادن در برخی کشورهای کوچک اروپایی به تنهایی سبب افزایش درآمد سرانه آن کشور است در صورتی که در استانی همانند آذربایجان غربی علاوه بر اینکه درآمد سرانه نسبت به کشور پایین است سبب بروز مشکلات عدیده برای ساکنان شهرهای معدن خیز شده است.

نماینده مردم میاندوآب، تکاب و شاهین دژ در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: مشکل،اساسی است چنانچه عناصری وجود دارد که نمی‌گذارد به نحو مطلوب زندگی کنیم، استان آذربایجان غربی دومین استان پر آب کشور است این در حالی است که اکنون بحران آب در این استان سبب شده است تا دومین دریاچه شور جهان رو به خشکی رود و این امر سبب یاس و نا امیدی مردم منطقه شده است.

وی با بیان اینکه بهره برداری از منابع آب و معادن نیازمند قوانین سفت و سخت است تصریح کرد: در 4 سال گذشته دستاوردی به غیر از رکود از سوی وزارت صنعت و معدن برای صنعتگران و کشور وجود نداشته است جلوی صادرات منابع معدنی به بهانه جلوگیری از خام فروشی گرفته شد بدون اینکه دانش فنی آن در داخل کشور ایجاد شود و ماشین آلات فرآوری آن در کشور فراهم باشد.

انتهای پیام/

R41361/P1336/S6,48/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۴۰۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وابستگی اقتصاد به بانک‌ها چالش‌آفرین است

محمدمهدی فداکار صبح پنج‌شنبه ۱۳ اردیبهشت ماه در نود و هفتمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان با اشاره به سیاست انقباضی در حوزه بانکی عنوان کرد: اقتصاد کشور به بانک عادت کرده و ادامه این روند در حوزه سرمایه‌گذاری و تامین نقدینگی، چالش جدی به وجود می‌آورد و شرکت‌ها در کار معمول و سرمایه در گردش خود می‌مانند. 

وی در مورد حقوق معادن و بازگشت آن به استان‌ها گفت: حقوق معادن و بازگشت آن قانون دارد و لذا تغییر در محل خرج آن هم باید منبع و مرجع قانونی داشته باشد. 


استاندار کرمان به بانک‌های خصوصی و عدم مشارکت آنها در حوزه سرمایه‌گذاری نیز پرداخت و گفت: بانک‌های خصوصی در کل کشور مورد گلایه هستند و در استان هم هیچ کمکی نکردند؛ به غیر چند مورد سرمایه‌گذاری که داشتند، اما بعضی از آنها مفری برای فرار سرمایه شده‌اند. 


فداکار گفت: با ایجاد انگیزه، مبالغ زیادی از پول مردم در بانک‌های خصوصی گذاشته می‌شود، اما مشخص نیست پول در کجاست و به چالش تبدیل شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • بخش خصوصی می تواند از فروپاشی اقتصادی افغانستان جلوگیری کند
  • وابستگی اقتصاد به بانک‌ها چالش‌آفرین است
  • بردسکن، جزیره گنج دورافتاده خراسان رضوی
  • نقش‌آفرینی صنعت در دانشگاه با مسئله‌محوری/ اختصاص مکانی برای دفتر گسترش ارتباط «صنعت و دانشگاه»
  • نقش‌آفرینی صنعت در دانشگاه با مسئله‌محوری/ اختصاص مکانی برای دفتر گسترش ارتباط صنعت با دانشگاه
  • ۲۵ درصد معادن استان بوشهر در دشتی است
  • علم‌الهدی: دستاورد‌های دولت برای مردم ملموس نیست / در شرایط فعلی کشور نیازمند بکارگیری قدرت اقناع هستیم تا حقیقت موضوع برای مردم تشریح شود
  • مدرسه صادرات ایران افتتاح شد
  • کارفرمایان به کارگران معدن توجه ویژه‌ای داشته باشند
  • اثرگذاری رسانه ملی در مصرف بهینه انرژی/ ثبت دستاورد‌های وزارت نیرو در قالب تولیدات نمایشی ضرورت دارد