Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا، مراسم رونمایی آلبوم تصویری «آبی» کاری از گروه موسیقی «کاغذ رنگی» برنده لوح تقدیر و تندیس جشنواره بین‌المللی موسیقی «پرخولی» Perkhuli و فولکلور آرت Folk Art سال 2017 گرجستان؛ به سرپرستی «شهریار بلوچستانی» نوازنده و خواننده اصفهانی و با مدیریت «مرجان کیانی» و به تهیه‌کنندگی «صدرالدین حسین‌خانی» مدیر شرکت موسیقی «ایران گام»؛ با حضور «مهدی بشکوفه» مدیر اجرایی شرکت موسیقی «ایران گام»، هنرمندان سرشناس و باتجربه عرصه موسیقی اصفهان از جمله؛ «منصور اعظمی‌کیا» پژوهشگر و آوازخوان، «مجید حسابی» نوازنده پیشکسوت تنبک، «مرتضی قاسمی» نوازنده پیشکسوت تنبک، «مسعود رضایی‌نژاد» نوازنده پیشکسوت سنتور، «مجید مطاع» نوازنده پیشکسوت تنبک و تعداد کثیری از علاقمندان به موسیقی در هنرسرای «خورشید» در شهر اصفهان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اجرای بیش از 1000 کنسرت موسیقی و انتشار بیش از 350 آلبوم

«مهدی بشکوفه» مدیر اجرایی شرکت موسیقی «ایران گام» در مراسم رونمایی آلبوم تصویری «آبی» گفت: شرکت موسیقی «ایران گام» حدود 30 سال است که به مدیریت آقای «صدرالدین حسین‌خانی» در حوزه موسیقی کشور فعالیت می‌کند و ایشان از عاشقان دنیای هنر و بخصوص موسیقی هستند. شرکت «ایران گام» در 10 سال گذشته بیش از 1000 اجرای زنده کنسرت موسیقی در شهرهای مختلف و خارج از کشور برگزار کرده‌ است و بیش از 350 اثر موسیقایی صوتی و تصویری را منتشر و به صورت آلبوم روانه بازار کرده‌ایم و امیدواریم که بتوانیم همچنان به کار خودمان ادامه بدهیم و به نوعی حامی آثار فاخر عرصه موسیقی کشور باشیم.

ما حامی آثار فاخری هستیم که حرفی برای گفتن داشته باشد

وی همچنین گفت: اثر فاخر، اثری است که حرفی برای گفتن داشته باشد و ما حامی آن هستیم؛ آلبوم «آبی» را روز اولی که مشاهده کردم همان لحظه اول، بنده را جذب کرد، موقعی که این اثر را از طریق تلویزیون شرکت «ایران گام» می‌دیدم آقای حسین‌خانی وقتی‌که صدای بچه‌ها را شنید از اتاقشان بیرون آمدند و تقریباً کل اثر را به اتفاق ایشان سر پا نگاه کردیم و از آقای بلوچستانی دعوت کردیم که ما به عنوان عضو کوچکی در این بخش، حمایتی را از این اثر داشته باشیم.

آلبوم «آبی» پل ارتباطی بین نسل جدید و نسل قدیمی موسیقی ایران است

مدیر اجرایی شرکت موسیقی «ایران گام» در ادامه اظهار داشت: هر کسی که آلبوم تصویری «آبی» را دید متعجب شد و می‌گفتند که این گروه تا حالا کجا بودند، آقای «شهریار بلوچستانی» کار سختی را انجام دادند و من فکر می‌کنم که ایشان 20 فرزند دارند و با دقت همه اعضای گروه را مورد حمایت خود قرار می‌دهد و با تخصص خاص خود آنها را آموزش می‌دهد. یکی از خصوصیات بارز آلبوم تصویری «آبی» که می‌توان به آن اعتنا کرد این است که پل ارتباطی بین نسل جدید و نسل قدیمی موسیقی ایران است. یعنی اگر این اثر را در خانه خودتان گوش دهید و فرزندی داشته باشید که اهل موسیقی سنتی نباشد، این اثر او را جذب خواهد کرد. و در کنارش شما که شاید به موسیقی سنتی علاقمند هستید؛ یعنی یک نسل قدیمی و یک نسل جدید با همدیگر این اثر را می‌بینند و در واقع ویژگی بارز آلبوم تصویری «آبی» این است.

آلبوم تصویری «آبی» اثری قابل اعتنا، در خور و شایسته‌ است

«مهدی بشکوفه» در پایان سخنانش تأکید کرد: از همه کسانی که در خلق این اثر سهیم بودند چه بچه‌هایی که ساز زدند، چه آنهایی که خواندند و چه کسانی که اسمشان نیست و پشت پرده هستند و زحمات زیادی می‌کشند، تشکر و قدردانی می‌کنم. چون آلبوم تصویری «آبی» اثری قابل اعتنا، در خور و شایسته‌ای است.

تقدیم آهنگ «نیایش ایران» به استاد «محمد رضا شجریان»

در بخش دیگری از این مراسم رونمایی، کلیپ تصویری آهنگ «نیایش ایران» به آهنگسازی استاد «فرهاد فخرالدینی» و با شعر زنده‌یاد «فریدون مشیری» با تنظیم «شهریار بلوچستانی» و نوازندگی فلوت «شهروز بلوچستانی» کاری از گروه موسیقی «کاغذ رنگی» به استاد «محمد رضا شجریان» خسرو آواز ایران تقدیم شد.

رونمایی از آلبوم تصویری «آبی»

در ادامه این مراسم، با حضور «شهریار بلوچستانی»، «مهدی بشکوفه»، «منصور اعظمی‌کیا»، «مجید حسابی»، «مرتضی قاسمی» و «مجید مطاع»؛ آیین رونمایی آلبوم تصویری «آبی» برگزار شد و در ادامه «منصور اعظمی‌کیا» پژوهشگر و آوازخوان خطه اصفهان گفت: به جناب بلوچستانی خسته نباشید می‌گویم، چون سالیان زیادی در حوزه تحقیق و پژوهش کار کرده‌ام پیش خودم می‌گویم که مسئله آموزش و دوام موسیقی برای نسل‌های آینده دچار یک رکود و بی‌تفاوتی شده است به لحاظ اینکه جامعه امروز ما بخش وسیعی از آن که باید آسیب شناسی بشود، بیمار است و متأسفانه موسیقی در آن وجود ندارد.

در «کاغذ رنگی» آموزش درست موسیقی اعمال شده است

وی همچنین گفت: ولی وقتی‌که می‌بینم چنین فعالیتی انجام می‌شود جای بسی خوشحالی است و به آقای بلوچستانی هم گفتم و اینکه در گروه موسیقی «کاغذ رنگی» مسئله آموزش درست موسیقی مستمر است و مغفول نمانده است. مطمئناً با همین روند، علاقه و عشقی که وجود دارد حتماً نتایج درخشان‌تر از این هم به همراه خواهد داشت.

اجرای قطعاتی از آلبوم تصویری «آبی»

در بخش دیگری از این آیین رونمایی، اعضای گروه موسیقی «کاغذ رنگی» که عبارت بودند از؛ نوازندگان: بامداد شفیعیان، آرش رحیمی، علیرضا خسروی، محمد متین امامی، رادمهر ایرجی، بهراد مؤمنی، کمند طاهرزاده، متین جانقربان، بردیا بلوچستانی، بردیا رحیمی‌مقدم، آنیتا اعلمی هرندی و سپهر باقری و خواننده‌گان: پویا موحدیان عطار، محمد عرفان شمس‌نیا، عارف آدم‌زاده، پانیذ پاکروان و همخوان: ایمان علاقه‌بند به روی صحنه آمدند و قطعاتی از آلبوم تصویری «آبی» از جمله؛ «دل از دستم رفته برون»، «شب مهتاب»، آواز «دشت ارژن» «ای گل»، «وطن» و تکنوازی را برای حاضران در سالن هنرسرای «خورشید» در شهر اصفهان به خوبی اجرا کردند. گروه «کاغذ رنگی» این روزها زیر نظر آموزشگاه موسیقی «همساز» به مدیریت «آذردخت عامری» در اصفهان مشغول تمرین می‌باشد.

موسیقی سنتی ما نیازمند توجه ویژه خانواده‌ها است

در ادامه این مراسم نیز، «شهریار بلوچستانی» سرپرست گروه موسیقی «کاغذ رنگی» و تنظیم‌کننده قطعات آلبوم تصویری «آبی» گفت: وقتی‌که تصمیم گرفتم این طرحم را به مرحله اجرا بگذارم، از خانواده‌هایی که در تمام سختی‌های تولید این اثر در کنار ما بودند تشکر می‌کنم؛ چون کاملاً می‌دانستند که چه چیزی در ذهن ماست و چه نتیجه‌ای می‌خواهیم از آن بگیریم. موسیقی سنتی ما نیازمند خانواده‌هایی است که به آن علاقه دارند و نیازمند توجه ویژه آنهاست. چون از جایی حمایت نمی‌شود و اگر ما خودمان آن را حمایت نکنیم مطمئناً محو می‌شود و حتی اسمش هم نوستالژیک می‌شود.

همیشه در عرصه آموزش، ضعفهایی می‌دیدم

وی همچنین گفت: من به صورت فردی کار هنری‌ام را انجام می‌دهم ولی همیشه در عرصه آموزش، ضعفهایی می‌دیدم، یکسری ضعفهایی چون نتیجه نمی‌گرفتند چه مربی‌ها و چه هنرجوها از این موسیقی پس می‌زدند، چون دیده نمی‌شدند. در حال حاضر، تنبک ساز تخصصی من است و ساز تنبک نیازمند تمرین خیلی زیادی است، پشتکار می‌خواهد و به آن صورت هم جایی دیده نمی‌شد؛ چون مردم موسیقی را از رسانه ملی می‌بینند وقتی‌که شکل آن را از تلویزیون نمی‌بیینند از کجا باید با آن آشنا باشند.

تمام تفکرم این بود که جایگاه ساز تنبک را به‌خوبی معرفی کنم

این نوازنده و خواننده اصفهانی در ادامه سخنانش افزود: تمام تفکرم این بود که جایگاه ساز تنبک را به‌خوبی معرفی کنم. خُب خیلی‌ها تلاش کردند و من هم مثل بقیه، ولی سعی کردم که نشان بدهم که این ساز به تنهایی در کنار آوای خودمان جواب می‌دهد و حتماً نتیجه می‌دهد به دلیل اینکه حدود شاید نیمی از موسیقی ما ریتم است و ما به وسیله این ساز می‌توانیم نیمی از آن را کامل کامل کنیم. یکسری از ملودی‌ها که ما با آن اُخت هستیم بوسیله نفس خود بچه‌ها قابل اجراست. بنابراین از ساز دیگری استفاده نکردم به دلیل اینکه آن سازها معرفی شده‌اند و در تخصص من هم نیست.

سعی کردم بچه‌ها را به گذشته و موسیقی قدیمی وصل کنم

بلوچستانی در مورد استفاده از آهنگهای قدیمی در آلبوم «آبی» گفت: به صورت ساده‌ترین حالتی که ممکن است موسیقی قدیم و ترانه‌های نوستالژیک ما که دیگر تکرار نمی‌شود و دلیلی هم ندارد که تکرار بشود؛ چون شرایط، آن شرایط نیست من سعی کردم که بچه‌ها را به گذشته و موسیقی قدیمی وصل کنم چونکه همه جا قابل شنیدن است.

ساز تنبک خیلی مهجور واقع شده است

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: ساز تنبک خیلی مهجور واقع شده است به دلیل اینکه هیچ توجهی نبوده و یا اینکه در ارکسترها فقط برای نگه داشتن ریتم از آن بهره می‌گرفتند، و من دوست داشتم که حداقل توانمندی‌هایی که بتوانم از این ساز بوسیله بچه‌ها نشان بدهم را به مردم ارائه کنم. مطمئناً در اثر بعدی استفاده بیشتری از آن بشود، چون توانمندی بچه‌ها نسبت به دو، سه سال پیش که آلبوم «آبی» را ضبط کردیم خیلی بیشتر است.

تشکر ویژه از شرکت موسیقی «ایران گام»

«شهریار بلوچستانی» سرپرست گروه موسیقی «کاغذ رنگی» در پایان سخنانش گفت: از شرکت موسیقی «ایران گام» که نماینده آن آقای بشکوفه هم اکنون در اینجا حضور دارند تشکر ویژه‌ای می‌کنم، که این آلبوم را مورد حمایت خود قرار دادند؛ ما در حال حاضر مشغول آماده‌کردن مقدمات آلبوم دوم گروه موسیقی «کاغذ رنگی» هستیم و انشاءالله به آن نتیجه‌ای که می‌خواهیم برسیم. در اینجا باید از خانم «مرجان کیانی» مدیر گروه موسیقی «کاغذ رنگی» تشکر کنم، کسی که خیلی من را در این راه کمک کردند و به ثمر رسیدن این اثر را مدیون ایشان هستم. ایشان همچنین در برنامه‌های آینده این گروه، کنسرت‌ها و مسیری که برای این گروه ترسیم کرده‌ایم نقش مؤثری را ایفا می‌کنند.

اهدای تندیس هنرسرای «خورشید» به «شهریار بلوچستانی»

در بخش پایانی مراسم رونمایی آلبوم تصویری «آبی»، از طرف هنرسرای «خورشید» لوح تقدیر و تندیس این مرکز هنری به «شهریار بلوچستانی» نوازنده و خواننده اصفهانی و سرپرست گروه موسیقی «کاغذ رنگی» اهدا شد و در ادامه نیز با اهدای لوح تقدیر از «مرجان کیانی» مدیر گروه موسیقی «کاغذ رنگی»، «حوری خانبانی» طراحی صحنه و کارگردانی آلبوم تصویری «آبی» و دیگر اعضای این گروه موسیقی تقدیر ویژه به عمل آمد.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۴۰۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرحله استانی دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی عالی زاده جمعه شب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مرحله استانی دومین جشنواره سرود فجر بسیج با حضور ۱۰ گروه دختر و ۱۰ گروه پسر و حضور پرشور خانواده‌ها و مسئولان استانی در ۲ نوبت صبح و بعد از ظهر در روز جمعه هفتم اردیبهشت ماه در حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر برگزار شد.

معاون فرهنگی هنری سپاه امام صادق علیه‌السلام استان بوشهر افزود: این جشنواره که توسط خانه سرود و موسیقی مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری بسیج استان بوشهر برگزار شد، در ۲ بخش سرودهای ملی و محلی گروه‌های سرود دختر و پسر استان آثار تولیدی یا بازخوانی خود را به صورت زنده در حضور داوران این جشنواره به اجرا گذاشتند.

وی افزود: «امید مهرنیا»، مسئول خانه سرود و موسیقی مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری سازمان بسیج مستضعفین، مهمان و داور ویژه این جشنواره بود که آقایان «اکبر ابراهیمی» مسئول موسیقی صدا و سیمای مرکز بوشهر و «فرهی» وی را در امر داوری همراهی کردند.

معاون فرهنگی هنری سپاه امام صادق علیه‌السلام استان بوشهر بیان کرد: یکی از برنامه‌های جانبی این جشنواره را، برگزاری دوره توانمندسازی مربیان و سرپرستان گروه‌های سرود استان بود که توسط مسئول خانه سرود و موسیقی بسیج در سالن ۲۲ بهمن سپاه امام صادق علیه‌السلام استان بوشهر برگزار شد.

معاون فرهنگی هنری سپاه امام صادق علیه‌السلام استان بوشهر گفت: در مراسم ویژه ای که در آینده برگزار خواهد شد برگزیدگان سرود دختر و پسر در بخش‌های ملی و محلی، تک خوان برتر پسر و همخوان برتر دختران، رهبر برتر با حضور مسئولان استانی معرفی و تجلیل خواهند شد.

وی گفت: همچنین گروه‌های برتر نیز به مرحله کشوری اعزام خواهند شد

.

کد خبر 6089387

دیگر خبرها

  • وحید اسداللهی رِنگ‌های آذربایجانی را به تالار وحدت می‌آورد
  • این صدا برای بچه‌های ایران است/ جزییات یک کنسرت باتربیت!
  • گروه موسیقی آهوی دشت شهربابک در بندر عباس به روی صحنه رفت
  • طنین موسیقی لرستان در تالار وحدت
  • « نئوتنالیتی » شنیدنی شد/ انتشار مجموعه «قاوال مکتبی»
  • ساز هنرمندان جنوب کرمان بر سکوهای بین‌المللی کوک می‌شود
  • راهیابی هنرمندان شهرستان فارسان به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس
  • «نئوتنالیتی» شنیدنی شد/ انتشار مجموعه «قاوال مکتبی»
  • مرحله استانی دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار شد
  • راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس