Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@18:22:13 GMT

تشکیل ۴ کمیته‌ درباره بررسی اسناد مسروقه مسجد الاقصی

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۲۴۱۳۵۹

پس از تاکید وزارت اوقاف اردن بر این امر که سربازان اسرائیل اسناد و نسخه‌های خطی مسجد الاقصی را به سرقت برده‌اند، چهار کمیته جهت بررسی این مساله در قدس تحت نظارت وزارت اوقاف اردن تشکیل شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه الجزیره، برخی منابع اعلام کردند، چهار کمیته‌ از نمایندگان اداره اوقاف قدس، قاضی القضات، مفتی قدس و شورای اوقاف جهت تعیین میزان خسارت‌ها و سرقت‌هایی صورت گرفته در مسجد الاقصی و موزه اسلامی زمانی که کارمندان آن حضور نداشتند، تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منابع افزودند، وزارت اوقاف اردن در انتظار ارائه گزارش نهایی مسروقه‌ها و اشیای گم شده مسجد الاقصی است، تا این گزارش را به وزارت خارجه ونخست وزیر اردن جهت اطلاع از اقدامات رژیم صهیونیستی ارائه دهد.

از سوی دیگر، رضوان عمرو، رئیس بخش نسخه‌های خطی مسجد الاقصی تصریح کرد، نیروهای اشغالگر زمان کافی برای سرقت را در اختیار داشتند.

وی گفت: مساله سرقت نسخ خطی تا پایان بررسی‌های آرشیو و خزانه نسخ خطی از سوی کمیته مختص این کار به صورت رسمی اعلام نمی‌شود.

عمرو در گزارش صوتی که رسانه‌های فلسطین آن را منتشر کردند، تشریح کرد، پس از اینکه رژیم اشغالگر صهیونیستی به دادگاه صلاح الدین یورش برد و برخی اسناد وقفی را به سرقت برد، مسجد الاقصی آخرین مکان امن برای اسناد و مدارک بود، به همین دلیل جهت حفاظت اسناد و مدارک از دستبرد اسرائیل به آنها، این مدارک به مسجد الاقصی منتقل شد، اما رژیم اشغالگر اسرائیل به آنجا نیز دستبرد زد.

رئیس بخش نسخه‌های خطی مسجد الاقصی گزارش داد، مرکز اصلاح نسخ خطی آسیب جدی دیده، دفتر این بخش تخریب شده و بانک سرور اصلی نسخه‌های خطی و آرشیو آن شکسته است.

حسن خاطر، رئیس مرکز بین‌المللی قدس در فلسطین پیشتر اعلام کرده بود که نیروهای اسرائیلی هنگامی که برای سه روز پی در پی مسجد الاقصی را به روی نمازگزارن، کارمندان و نگهبانانش بستند و خود به اتاق‌ها، دفاتر، آرشیو و مدارک آن دسترسی داشتند، اسناد اداره اوقاف اسلامی قدس را به سرقت بردند.

اداره اوقاف اسلامی اعلام کرد، آنچه را که رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی درباره اسناد و مدارک به سرقت رفته از مسجد الاقصی اعلام می‌کنند، تایید نمی‌کند.

و از طرفی نیز، عزام خطیب، مدیر کل اوقاف قدس و امور مسجد الاقصی در بیانیه‌ای اعلام کرد، گزارشات رئیس مرکز بین‌المللی قدس درباره سرقت اسناد و مدارک دقیق نیست.

در این بیانیه آمده است، اداره اوقاف قدس پس از پایان اتمام بررسی‌های چهار کمیته مذکور حقائق را در این زمینه اعلام و گزارشات رسمی پیرامون اسناد موجود در مسجد الاقصی را ارائه می‌دهد.

در ۱۴ ژوئیه نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی یورش برده و دو روز کامل آن را بستند و نگهبانان و کارمندان آن را اخراج کردند.

اداره اوقاف اسلامی قدس وابسته به وزارت اوقاف اردن متولی امور مسجد الاقصی است.

اردن براساس تفاهم‌نامه امضا شده بین خود و اسرائیل در ۱۹۹۴ بر مقدسات اسلامی و مسیحی قدس اجازه نظارت دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۴۱۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشستی برای بررسی مسائل تامین آب شرب پایدار در شهر خضرآباد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، در پی در خواست رئیس شورای اسلامی خضرآباد از شرکت آب فاضلاب مبنی بر تعویض خط انتقال آب از منبع R۳ به منبع اصلی شهر خضرآباد و در خواست تشکیل جلسه با حضور مسئولان شهرستان، نشست تامین آب پایدار برای شهر خضرآباد با حضور معاون فرماندار شهرستان اشکذر ومدیر آبفای شهرستان، شهردار وشورای شهر وبخشداردر شهر خضرآباد تشکیل شد.  در این نشست مقررشد تا طرح تعویض ۲۰۰متر از خط انتقال آب از خروجی منبع R۳ تا بعد از رودخانه صورت گیرد و شهرداری وشورای شهر نسبت به تامین فضای مناسب جهت تاسیس دفتر آب فاضلاب در شهر خضرآباد جهت پاسخگویی مسئول مربوط به شهروندان اقدام کنند.

دیگر خبرها

  • بیش از دو میلیارد یورو خرید خارجی در شهرداری/ مافیای خودرو نداریم
  • شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه از استان تهران جدا نخواهند شد
  • بررسی کردیم: ابهامات حکم جنجالی عبدالله!
  • سارق طلاجات کودکان اصفهانی دستگیر شد
  • کمیته اجرایی همایش ملی بهره‌وری تشکیل شد
  • کشف ۲۰۶ موبایل مظنون به سرقت در البرز
  • تأیید طرح ساماندهی اجاره‌بها و تشکیل سپند توسط شورای نگهبان
  • نشستی برای بررسی مسائل تامین آب شرب پایدار در شهر خضرآباد
  • پشت پرده پلمب‌شدن دو طبقه باشگاه استقلال
  • تشکیل کمیته‌های مشترک ایران و عراق برای مقابله با اخبار دروغ و جعلی