Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-16@13:01:48 GMT

مهمترین آمار در انتخابات ریاست جمهوری 96

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۲۴۱۶۲۷


عصر ایران- انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در روز جمعه 29 اردیبهشت برگزار شد. یک روز بعد از برگزاری انتخابات، کاندیدای پیروز این انتخابات به طور رسمی اعلام شد و شورای نگهبان صحت انتخابات برگزار شده را تایید کرد.دوره دوم ریاست جمهوری روحانی از اواسط مرداد ماه امسال شروع می شود.

اخیرا وزارت کشور نتایج تفصیلی این انتخابات در سراسر کشور را اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتخابات در 31 استان کشورمان و حوزه خارج از کشور برگزار شد. در مجموع 41 میلیون و 366 هزار و 85 نفر در داخل و خارج از کشور در انتخابات شرکت کردند. در این میان 170 هزار و 290 نفر در خارج از کشور در این انتخابات مشارکت داشتند.

در 31 استان کشورمان، حسن روحانی توانست رای بالاتری از اکثریت مردم 23 استان کسب کند و سیدابراهیم رئیسی نیز رای بالاتری در 3 استان به دست آورد.

*کارنامه روحانی در انتخابات

حسن روحانی در استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، اصفهان، البرز، ایلام، بوشهر، تهران، چهار محال و بختیاری، خوزستان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، کردستان، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویر احمد، گلستان، گیلان، لرستان، مازندران، هرمزگان و یزد، رای بالاتری را نسبت به رقبای انتخاباتی خود به دست اورد.

روحانی در انتخابات سال 1392 در سه استان «چهار محال و بختیاری»، «خوزستان» و «کهگیلویه و بویر احمد» رای بالاتری را به دست نیاورد و این محسن رضایی که از هوطنان لُر و بختیاری است بود که در آن استان ها، رای بالاتری را کسب کرد. به این ترتیب حسن روحانی در سال 92 در 28 استان، رای بالاتری داشت و در 3 استان در جایگاه دوم کسب رای قرار گرفت.
در انتخابات اخیر ریاست جمهوری روحانی فقط توانست در 23 استان رای بالاتر داشته باشد و رئیسی در 8 استان.

*مراکز استان ها به نفع روحانی

اگر چه در انتخابات 29 اردیبهشت ماه سال جاری، حسن روحانی در 23 استان رای بالاتر را آورد و در 8 استان رای بالاتر به دست نیاورده و رقابت در این استان ها را به رقیب اصلی خود یعنی سیدابراهیم رئیسی واگذار کرده ولی در برخی از همین استان ها، او رای بالاتری در برخی از این مراکز استان ها داشته است. در انتخابات اخیر، روحانی در 26 مرکز استان رای بالاتری داشت.

*شهرستان سمنان مرکز استان زادگاه رئیس جمهور

استان سمنان، استان است که زادگاه حسن روحانی است و شهر کوچک سرخه در غرب این استان، محل تولد رئیس جمهور مستقر است. شهر سمنان، مرکز استان است ولی شهرستان سمنان پر جمعیت ترین شهر استان نیست و این شهرستان شاهرود است که جمعیت بیشتری دارد. سومین شهرستان پرجمعیت استان سمنان، شهرستان دامغان است.
در انتخابات اخیر شهرستان های شاهرود و دامغان، رای بالاتری به سیدابراهیم رئیسی داده اند و حسن روحانی رای بالاتری در شهرستان سمنان به دست آورده که 49 هزار است در برابر 35 هزار رای سیدابراهیم رئیسی.

ناگفته نماند که روحانی در شهرستان شاهرود 52 هزار رای آورده است و رئیسی نیز در این شهرستان 72 هزار. در شهرستان دامغان اما حسن روحانی 21 هزار رای کسب کرده است و سیدابراهیم رئیسی 36 هزار.
بر این پایه، روحانی شهرستان شاهرود به روحانی، بیش از رای شهرستان سمنان به او بوده است ولی با توجه به 20 هزار رای بیشتری که شهرستان شاهرود به رئیسی داده است، این میزان رای بالاتر باعث شده رقم کلی استان به نفع رئیسی ثبت شود.

*شهرستان زنجان متفاوت از اکثریت استان

حسن روحانی در استان های زنجان، سمنان، همدان و مرکزی، رای بالاتری کسب نکرده است ولی در مراکز این استان ها موفق تر از رقیب خود بوده است. مطابق اطلاعات منتشر شده روحانی در استان زنجان 260 هزار رای به دست آورده و رئیسی 294 هزار رای.

اما روحانی در مرکز استان زنجان یعنی شهرستان زنجان موفق تر بوده و 122 هزار رای به دست آورده و رئیسی در شهرستان زنجان 120 هزار رای از مردم گرفته است. درصد رای حسن روحانی در شهرستان زنجان نیبت به آرای صحیح و غیر باطله در حد 49 درصد است و درصد رای سیدابراهیم رئیسی نیز 48 درصد از کل آرای صحیح در مرکز استان زنجان.

* اراک در حلقه حامیان روحانی

اراک مرکز استان مرکزی است. استان مرکزی تعداد 377 هزار و 145 رای به سیدابراهیم رئیسی داده که رای بالاتر استان است و تعداد 376 هزار و 904 رای به حسن روحانی داده است. روحانی با 241 رای کمتر، رقابت در این استان را به رقیب خود باخته است. اما در مرکز استان، این حسن روحانی است که پیروز میدان بوده و با 149 رای کسب شده خود در برابر 133 هزار رای رئیسی، موفق تر عمل کرده است.

*شهر باباطاهر حامی رئیس جمهور مستقر

استان همدان تعداد 483 هزار رای به سیدابراهیم رئیسی داده است و اکثریت مردم استان رای بیشتری به این کاندیدای اصولگرا داده اند. اما شهرستان همدان به عنوان شهرستان مرکز استان، رای بیشتری به حسن روحانی داده است. روحانی در شهرستان همدان تعداد 170 هزار رای به دست آورده و رئیسی 156 هزار رای.

به این ترتیب اگر چه سیدابراهیم رئیسی در استان زنجان، استان مرکزی و استان همدان، رای بالاتری داشته ولی در مراکز این استان ها یعنی شهرستان زنجان، شهرستان اراک و شهرستان همدان، رای بالاتری نداشته و حسن روحانی رای بیشتری در این مراکز استان ها داشته است.
می توان نتیجه گرفت که حسن روحانی عمدتا در مراکز استان ها موفق تر بوده و هر چه از مراکز استان ها به طرف شهرهای دیگر و کوچکتر استان ها می رویم میزان رای رئیسی افزایش پیدا می کند.

*همپوشانی 4 استان و 4 مرکز استان در حمایت از رئیسی

سیدابراهیم رئیسی در استان های خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی و قم رای بالاتری داشته و در مراکر این استان ها نیز، رای بالاتری نصیب خود کرده است. لازم به ذکر است که استان قم، فقط یک شهرستان دارد و آن هم، قم است.


*رای متفاوت قمی ها در سال های 92 و 96

-سیدابراهیم رئیسی در انتخابات 29 اردیبهشت رای بالاتری در استان قم که همان شهرستان قم است به دست آورده. تعداد آرای این کاندیدای اصول گرایان در شهرستان قم 350 هزار بوده است و تعداد آرای روحانی 219 هزار.

شهرستان قم این بار متفاوت از انتخابات سال 92 عمل کرده است. در انتخابات دوره قبل در استان قم 201 هزار نفر به حسن روحانی رای دادند و او نفر اول کسب رای در این استان بود. ناگفته نماند که رای حسن روحانی در سال 96 نسبت به سال 92 در حد 8 درصد افزایش نشان می دهد و در مقایسه با انتخابات دوره یازدهم، قمی های بیشتری این بار و در دوره داوزدهم به روحانی رای داده اند.

*خراسان جنوبی و رای متفاوت

استان خراسان جنوبی با مرکزیت بیرجند، در سال 92 تعداد 192 رای به حسن روحانی داده بود و روحانی در دوره اول ریاست جمهوری خود از این استان رای بالاتری را داشت یعنی 44 درصد آرا. سعید جلیلی با 103 هزار رای و حدود 24 درصد آرا و محمدباقر قالیباف با 101 هزار رای و 23 درصد آرا در رتبه های دوم و سوم کسب رای در این استان قرار گرفتند.

در انتخابات اخیر ریاست جمهوری فقط 159 هزار از مردم خراسان جنوبی به روحانی رای دادند و رای بیشتری به سیدابراهیم رئیسی دادند که 301 هزار رای بوده است.

بیرجند به عنوان مرکز استان 91 هزار رای به ررئیسی داده و این کاندیدا در شهرستان بیرجند و مرکز استان، رای بالاتری داشته که 61 درصد از آرای صحیح شهرستان بیرجند است. حسن روحانی در بیرجند 37.65 درصد آرا را به دست آورده است.

*شهرستان مشهد 55 به 42 به نفع رئیسی

استان خراسان یکی از هشت استانی است که رای بالاتر به سیدابرایهیم داده و مرکز آن نیز که مشهد است، رای بیشتری به رئیسی داده است.

در انتخابات اخیر تعداد یک میلیون و 903 هزار نفر در خراسان رضوی به رئیسی رای داده اند و تعداد یک میلیون و 437 هزار به روحانی.

از لحاظ درصد کاندیداها به کل آرای صحیح، رئیسی 56 درصد از کل آرا را کسب کرده و روحانی 42 درصد آرا را کسب کرده است.
اما رئیسی در شهرستان مشهد 903 هزار رای به دست آورده که 55 درصد آرای صحیح است و روحانی 42 درصد.

این در حالی است که روحانی در سال 92 با کسب رای یک میلیون و 300 هزاری حدود 44 درصد آرای استان خراسان را به دست آورده بود و قالیباف با 967 هزار و با کسب 32 درصد آرا، در جایگاه دوم قرار گرفته بود. جلیلی نیز 406 هزر رای(24 درصد) در رتبه سوم استان.

در انتخابات سال 96 آرای روحانی در خراسان رضوی به تعداد 136 هزار افزایش داشته و به یک میلیون و 437 هزار رسیده ولی در رتبه دوم کسب آرا در استان خراسان رضوی دست یافته است. خراسان رضوی هر چند رای خود به روحانی را افزایش داده است ولی به این ترتیب به رقیب روحانی رای بالاتری داده است.

*رقابت تنگاتگ رئسی و روحانی در بجنورد

سیدابراهیم رئیسی در استان خراسان شمالی و با مرکزیت بجنورد تعداد 272 هزار رای به دست آورده و روحانی 231 هزار رای. بر این اساس رئیسی 53 درصد آرا را کسب کرد و روحانی 45 درصد رای استان.

خراسان شمالی که در سال 1383 تاسیس شده، در انتخابات سال 92 رای بالاتری به روحانی داده بود و روحانی با کسب 226 هزار رای از مردم این استان، توانست 47 درصد از آرای این استان را به خود اختصاص بدهد. تعداد آرای روحانی در سال 96 نیبت به 92 به تعداد 5 هزار 169 رای در این استان افزایش پیدا کرده است.


قالیباف به 157 هزار و جیلی با 52 هزار و به ترتیب با کسب 33 درصد آرا و 11 درصد آرا، در رتبه های دوم و سوم کسب رای این استان قرار گرفتند.

در شهرستان بیرجند که شهرستان مرکز استان است رقابتی نزدیک و تنگاتنگ بین کاندیدای اصول گرایان و کاندیدای اصلاح طلبان رخ داده است و در نهایت رئیسی با 60 هزار و 45 رای، رای نخست بجنورد را به خود اختصاص داده و روحانی با 89 هزار و 498 رای، رتبه دوم را به دست آورده است.

*یاسوج و بویر احمد حامی رئیسی شدند

اکثریت مردم استان کهگیلویه و بویر احمد به حسن روحانی رای داده اند. روحانی در این استان 187 هزار رای به دست آورده که حدودا 51 درصد آرا می شود و رئیسی 179 هزار که 48 درصد است.
اما مرکز استان و شهرستان مرکز استان که «یاسوج» و «بویر احمد» هستند متفاوت از نتیجه کلی رای دادن استان عمل کرده اند. در شهرستان بویر احمد با مرکزیت یاسوج، رئیسی 72 هزار رای آورده و روحانی 64 هزار رای.

آرای رئیسی حدودا 53 درصد کل آرای صحیح این شهرستان است و آرای روحانی 46 درصد. اکثریت مردم این شهرستان که مرکز استان کهگیلویه و بویر احمد است نتیجه انتخابات مرکز استان را به نفع رئیسی رقم زده اند.

شهرستان بویر احمد، تنها مرکز استانی است که متفاوت از به رئیسی رای داده و متفاوت از نتیجه نهایی استان عمل کرده است.
در سوی دیگر، شهرستان سمنان، شهرستان اراک، شهرستان زنجان و شهرستان همدان قرار دارند که رای بالاتری به روحانی داده ولی اکثریت رای استان سمنان به نام رئیسی به ثبت رسیده است. به هر رو تعداد 5 مرکز استان به سیدابراهیم رئیسی رای داده اند و تعداد 26 مرکز استان نیز به حسن روحانی.

*رای 77 درصدی سنندجی ها به روحانی

آرای برخی مراکز استان ها از جهاتی قابل تامل است. شهرستان سنندج به عنوان مرکز استان کردستان، در رای دادن به حسن روحانی در بین مراکز استان ها، رکودزنی کرده است. مطابق آمار منتشر شده 77 درصد مردم شهرستان سنندج که اکثرا از اهل سنت و شافعی مذهب هستند، به حسن روحانی رای داده اند. رئیسی در شهرستان سنندج 19 درصد رای آورده است.

حسن روحانی در شهرستان سنندج 119 هزار رای به دست آورده و رئیسی با 29 هزار در جایگاه دوم در کسب رای از شهرستان سنندج قرار گرفته است.

*از شیراز تا یزد

شیراز از نظر رای دادن به روحانی، در جایگاه دوم بین 31 مرکز استان کشور قرار گرفته است. شیرازی ها با 576 هزار رای از 794 هزار رای صحیح، حدود 73 درصد(72.6) به حسن روحانی رای داده اند و در رتبه دوم رای دادن به روحانی قرار گرفته اند.

جایگاه سوم به شهرستان رشت اختصاص دارد با 71.66 درصد رای دادن به روحانی. شهرستان تهران(بدون شمیرانان و شهر ری) در رتبه چهارم است و با 71.4 درصد. در شهرستان یزد 71 درصد رای دهندگان به حسن روحانی رای داده اند و در این خصوص رتبه پنجم را در کشور به نام خود ثبت کرده اند.

در رتبه ششم، شهرستان تبریز قرار دارد که اکثریت مردم این شهرستان یعنی 69.3 درصد رای به نفع روحانی داده اند.

*18 مرکز استان چگونه رای دادند؟!

در 18 مرکز استان از 60 درصد و بیش از 60 درصد مردم به حسن روحانی داده اند. بالاترین درصد رای به روحانی در میان این 18 مرکز استان، به سنندج تعلق دارد و کمترین رای که 60 درصد رای به روحانی است به شهرستان ایلام تعلق دارد.

*رای 77 درصد سنندجی ها به روحانی

با استفاده از آمارهای وزارت کشور می توان نتیجه گرفت که در سنندج 77 درصد، شیراز 72.6 درصد، رشت 71.66 درصد، تهران 71.44 درصد، یزد 71 درصد، تبریز69.3 درصد، کرج 69.05 رصد، کرمانشاه 67.55 درصد، بوشهر 66.8 درصد، ارومیه 66.5 درصد، ساری 65 درصد، اهواز 64 درصد، اردبیل 62 درصد، زاهدان 61.86 درصد، اصفهان 61 درصد، قزوین 60.6 درصد، کرمان 60.1 درصد و ایلام 60 درصد به روحانی رای داده اند.

در تعداد 25 مرکز استان، بیش از 50 درصد به حسن روحانی رای داده شده است. در این میان خرم آباد با 58.9 درصد در رتبه 19 رای دادن به روحانی قرار دارد و شهرستان های گرگان، بندرعباس، شهرکرد، سمنان، اراک و همدان در رده 20 تا 25 قرار می گیرند.

*کمترین رای به روحانی در قم

شهرستان زنجان با 49 درصد رای دادن به حسن روحانی در رده 26 مراکز استان ها در رای دادن به روحانی قرار دارد و به ترتیب شهرستان های یاسوج، مشهد، بجنورد، بیرجند و قم در رتبه های 27 تا 31 قرار می گیرند. در قم تعداد 219 هزار رای به روحانی داده که 37 درصد از کل آرای صحیح این شهرستان و مرکز استان است و کمترین رای داده شده به روحانی بین 31 مرکز استان کشور.

*بیرجندی ها، بالاتری رای را به رئیسی دادند

در شهرستان بیرجند که مرکز استان خراسان شمالی است 61 درصد آرا به سیدابراهیم رئیسی اختصاص پیدا کرده و این بالاترین درصدی است که این کاندیدای اصول گرا در مراکز استان ها کسب کرده است. در رتبه دوم قم قرار دارد که 59.5 درصد رای دهندگان، به رئیسی رای داده اند.

فقط یک مرکز استان وجود دارد که بالاتر از 60 درصد به رئیسی رای داده است و تعداد 4 مرکز استان داریم که بیش از 50 درصد به رئیسی رای بالاتر داده اند.
شهرستان مشهد با 55.5 درصد رای به رئیسی در رتبه سوم کشوری رای دادن به رئیسی قرار دارد و پس از آن یاسوج است با 52.67 درصد رای به رئیسی.

در رتبه پنجم رای دادن مراکز استان ها، بجنورد قرار دارد که 49 درصد مردم آن شهرستان به سیدابراهیم رئیسی رای داده اند.
در رتبه های 6 تا 31 کشوری رای دادن به روحانی به ترتیب شهرستان های همدان(46 درصد)، اراک،(46 درصد)، زنجان(41 درصد)، شهرکرد(42 درصد)،
سمنان(40.8 درصد)، گرگان، خرم آباد، بندرعباس، کرمان، ایلام، زاهدان، قزوین، اصفهان، اردبیل، اهواز، ساری، بوشهر، ارومیه، کرمانشاه، کرج، تبریز، یزد، تهران، رشت، شیراز و سنندج.

*سنندج، کمترین رای به رئیسی

حسن روحانی در شهرستان قم فقط توانست 37 درصد آرا را به خود اختصاص بدهد. قم کمترین رای را در بین مراکز استان ها به روحانی داده است. در مقابل، سیدابراهیم رئیسی در شهرستان سنندج فقط توانست 19 درصد آرا را کسب کند. مطابق آمارهای موجود شهرستان سنندج کمترین رای را در بین 31 مرکز استان کشورمان به رئیسی اختصاص داده است.



منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۴۱۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست خبری معرفی کتاب «توسعه سیاسی و امنیت ملی» در شیراز برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری معرفی اولیه و رونمایی از کتاب «توسعه سیاسی و امنیت ملی» نوشته سید نوید اخلاقی عصر دوشنبه با حضور اصحاب رسانه، منتقدان و فعالان حوزه حقوق و سیاست و نویسنده این کتاب در سالن جلسات ستاد نمازجمعه شیراز برگزار شد.

رئیس ستاد برگزاری نماز جمعه شیراز در ابتدای این نشست با بیان مقدمه‌ای گفت: عموم مردم وظیفه ذاتی نمازجمعه را صرفاً محدود به روز جمعه و برپایی نماز جمعه می‌دانند در حالی که فعالیت‌های این نهاد تنها محدود به برپایی نمازجمعه و یا حتی جنبه‌های عبادی و سیاسی نمی‌شود و ستاد نماز جمعه باید در ابعاد و شئونات مختلف اجتماعی و فرهنگی فعال باشد.

احمد فخارزاده افزود: در ستاد نماز جمعه کمتر شنیده‌ایم که کاری فرهنگی مثلاً با عنوان نقد کتاب یا رونمایی از کتاب انجام شود اما ما معتقدیم کتاب شالوده و زیربنای اصلاح جامعه و کتابخوانی یکی از مبانی فرهنگ است و از این رو ذیل حوزه فرهنگ به این مساله ورود کرده‌ایم و معتقدیم با اصلاح فرآیندهای فرهنگی و آگاهی‌بخشی عمومی بسیاری از امور دیگر خود به خود اصلاح می‌شوند.

فخارزاده افزود: حمایت از اهالی فرهنگ و فعالان فرهنگی و اجتماعی به خصوص نویسندگان علاوه بر اینکه زمینه شکوفایی استعدادها را فراهم می‌کند تأثیرات عمیق و مثبتی بر سایر شئون جامعه خواهد گذاشت و ما به صورت جدی به این حوزه ورود کرده‌ایم.

نویسنده کتاب «توسعه سیاسی و امنیت ملی» نیز بیان کرد: این کتاب دومین اثر تولیدی‌ام پس از کتاب «بررسی تطبیقی انتخابات ریاست جمهوری در ایران» در سال ۱۳۹۹ است که مروری بود بر تاریخچه انتخابات در جهان و ایران با نگاهی تحلیلی آماری بر انتخابات دوره نهم ریاست جمهوری که تنها انتخابات دور دومی در تاریخ انتخابات ریاست جمهوری ما بود.

سید نوید اخلاقی افزود: در کتاب بررسی تطبیقی انتخابات ریاست جمهوری در ایران با قالبی علمی و دانشگاهی به تحلیل نظام انتخاباتی با نگاهی آماری پرداخته بودم به این امید که منبع و رفرنسی برای محققان و پژوهشگران این حوزه شود.

این نویسنده بیان کرد: اینک در کتابی که با نام «توسعه سیاسی و امنیت ملی» فراروی شما است و چهارشنبه ۲۹ فروردین ماه به صورت رسمی از آن رونمایی می‌شود نیز به معرفی جامع و کاملی از مبانی سیاست پرداخته‌ام و مکاتب سیاسی را با نگاهی تحلیلی و علمی معرفی کرده‌ام.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که این کتاب نیز در دانشگاه به عنوان یک منبع و مرجع معتبر مورد استفاده اهل علم، محققان و دانشجویان رشته علوم سیاسی و حقوق به ویژه حقوق اساسی قرار گیرد و از محتوای آن بهره‌مند شوند.

اخلاقی در پایان این نشست از پژوهشگران و علاقه‌مندان به حوزه علوم سیاسی و حقوق دعوت کرد با حضور در آئین رسمی رونمایی از کتاب «توسعه سیاسی و امنیت ملی» و سپس نقد این کتاب، وی را در ادامه این مسیر یاری کنند.

کد خبر 6079273

دیگر خبرها

  • به نظر آمریکایی‌ها دوره ریاست ترامپ از زمان بایدن بهتر بوده است
  • ترامپ در دادگاه: آمریکا توسط یک مرد ناتوان اداره می‌شود
  • نشست خبری معرفی کتاب «توسعه سیاسی و امنیت ملی» در شیراز برگزار شد
  • بهبود دیدگاه‌ها نسبت به ریاست جمهوری ترامپ در آمریکا
  • اطلاعیه معاونت پارلمانی ریاست جمهوری درخصوص اظهارات برخی نمایندگان درباره تحولات بازار ارز
  • مهمترین «انتخابات دور دوم» ادوار مجلس با ۴۵ کرسی تاثیرگذار
  • منحنی محبوبیت ترامپ برای انتخابات ریاست جمهوری نزولی شده/ بایدن کم کم در نظرسنجی ها بالاتر می رود
  • «کاندیدای مستعفی» گزینه دبیری فدراسیون والیبال
  • درخواست رسانه‌ها از ترامپ و بایدن برای برگزاری مناظره
  • اشتباه کردم و استغفار می‌کنم | عذرخواهی یک روحانی از توئیت انتقادی که درباره رئیسی نوشت