Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-30@10:39:10 GMT

نامه دانشجویان به دبیرکل سازمان ملل

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۲۴۱۷۱۲

جمعی از تشکل‌های دانشجویی در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل متحد، خواستار بر طرف شدن موانع کمک به مسلمانان میانمار شدند.

خبرگزاری تسنیم: جمعی از تشکل‌های دانشجویی و دفاتر انجمن‌های اسلامی در نامه‌ای به "آنتونیو گوترس" دبیرکل سازمان ملل متحد، نکاتی را درباره وضعیت مسلمانان میانمار مطرح و خواستار دخالت این سازمان در این باره شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این نامه به زبان انگلیسی نیز منتشر شده است.

در بخشی از این نامه آمده است: هر روز آمار بهت آوری از وضعیت وخیم مسلمانان در غرب میانمار از سوی سازمان ملل متحد در رسانه‌ها منتشر می‌شود، بی‌آنکه سخنی از مسبب ماجرای مسلمانان روهینگیا به میان آید و اقدامی قاطع برای پایان دادن به این آمار صورت گیرد. و بازهم جهان نظاره گر انفعالی مکرر از سوی سازمانی است که پس از جنگ جهانی دوم و نسلکشی‌های صورت گرفته، برای پیگیری مسائل حقوق بشر ایجاد شد تا مانع وقوع تراژدی‌های مشابه در آینده جهان شود؛ همان‌گونه که بیش از هشتصد روز است که یمن با تمام کودکان، زنان و مردان بی‌گناهش در آتش جنایات بی‌سابقه جنایت‌گران می‌سوزد و سازمان ملل متحد تنها به جمله‌ای برای شکستن سکوت مرگبار خود بسنده می‌کند.

این نامه می‌افزاید: تجاوز به حق شهروندی و انسانی مسلمانان روهینگیا سابقه‌ای طولانی دارد؛ آنان سال‌هاست که از حق آزادی عقیده، حق تحصیل، آزادی بیان و... محروم اند و سوال اینجاست که چرا سازمان ملل متحد به قوانینی که خود اظهار داشته است اعتنا نمی‌کند؟ چرا نتیجه ماموریت این سازمان برای تحقیق در مورد جنایات و تجاوزها در مورد مسلمانان مظلوم روهینگیا هنوز به طور کامل اعلام نشده است و چرا قطعنامه‌ای برای تنبیه و محکومیت دولت و ارتش ظالم میانمار که به وحشیانه‌ترین شکل ممکن مردم مسلمان و بومی این کشور را از وطن خودشان می‌رانند و آنها را به طور دسته جمعی از بین می‌برند، صادر نمی‌شود؟

این نامه تاکید می‌کند: چرا ماده‌های 7، 15، 18، 19و 26 اعلامیه جهانی حقوق بشر به شعارهایی با ظاهری آراسته تبدیل شده‌اند که در مقام عمل پوچ می‌نماید و بعد از چند سال در کشور میانمار، هنوز جامه عمل بر آنها پوشیده نشده است؟ البته لازم به ذکر است از سازمانی که پایه‌های آن بر حمایت جلادان جنگ جهانی دوم استوار گشته است و بودجه‌اش را از متجاوزان به کشورهای یمن و سوریه و عراق تامین می‌کند، نمی‌توان انتظاری فراتر از چشم پوشی از حقوق مظلومین حقیقی این جهان را داشت.

در بخش پایانی این نامه دانشجویان ایرانی تاکید کردند: ما دانشجویان مسلمان ایران، ابتداً از شما توقع داریم که هرچه زودتر موانع موجود برای یاری و کمک مسلمانان مظلوم میانمار و بازتاب واضح خبری جنایات ارتش و دولت میانمار را قاطعانه مرتفع کرده و در نهایت هم به شما و دیگر مسئولان سازمان مذکور، هشدار می‌دهیم که وظیفه انسانی و قانونی خود را به انجام رسانده و از تعرض به حقوق مردم بی‌گناه روهینگیا و کشتار بی‌رحمانه آنان جلوگیری نمایید و نگذارید بیش از این لکه ننگ بی‌غیرتی و بی‌اعتنایی بر دامن این سازمان بنشیند چرا که تاریخ شاهد خواهد بود و این وعده الهی است که عاقبت ظالمان و هم کیشانشان جز نابودی و هلاکت نخواهد بود.

انجمن های اسلامی امضا کننده:

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر (عضو دفتر تحکیم وحدت)

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه پیام نور مشهد (عضو دفتر تحکیم وحدت)

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علم و صنعت(عضو دفتر تحکیم وحدت)

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه اسفراین (عضو دفتر تحکیم وحدت)

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه دکتر شریعتی(عضو دفتر تحکیم وحدت)

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تبریز (عضو دفتر تحکیم وحدت)

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه الزهرا (عضو دفتر تحکیم وحدت)

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه زنجان (عضو دفتر تحکیم وحدت)

اجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی ارومیه (عضو دفتر تحکیم وحدت)

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (عضو دفتر تحکیم وحدت)

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان(عضو دفتر تحکیم وحدت)

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین (عضو دفتر تحکیم وحدت)

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی (عضو دفتر تحکیم وحدت)

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه همدان (عضو دفتر تحکیم وحدت)

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه سیرجان (عضو دفتر تحکیم وحدت)

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه نوشیروانی بابل (عضو دفتر تحکیم وحدت)

مجمع عدالت خواه دانشگاه فسا

مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه گیلان

تشکل دانشجویی امام حسن مجتبی

مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه یاسوج

مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه فرهنگیان

مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه مازندران

مجمع عدالتخواهان دانشگاه شهید باهنر کرمان

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید مدنی

بسیج دانشجویی دانشگاه بجنورد

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد بجنورد

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران

انجمن اسلامی آرمان دانشگاه صنعتی اصفهان

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۴۱۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همبستگی دانشگاه پیام‌نور شیراز با دانشگاهیان حامی فلسطین در غرب

به گزارش خبرگزاری مهر، در بیانیه جمعی از فعالین دانشجویی انجمن‌های علمی و کانون‌های فرهنگی دانشگاه پیام نور مرکز شیراز در حمایت از اقدام اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا و محکومیت جنایات رژیم غاصب صهیونیستی آمده است:

«بسم الله القاصم الجبارین؛ اتحاد جهانی در حمایت از دانشجویان به پاخاسته در برابر جریان زور و اشغالگری، کمترین مسؤولیت انسان‌های آزاده و خیراندیش دنیا در قبال این جوانان غیور خواهد بود. به امید آنکه چنین تحرکاتی ضمن افشای هر چه بیشتر ماهیت نظام سلطه و استکبار، منجر به پایان یافتن جنگ غزه و شکست جنایتکاران صهیونیست و حامیان آنها شود.

استفاده از خشونت و ابزارهای پلیسی برای مقابله و سرکوب تجمعات و اعتراضات آرام و روز افزون دانشجویان و جوانان آمریکایی و ورود پلیس به محیط دانشگاهی، مخالف ادعاهای آن کشور درباره اصل آزادی بیان و آزادی تجمعات بوده و محیط و مراکز علمی را امنیتی می‌سازد.

اینگونه سرکوب‌های خشونت‌آمیز در امتداد سیاست حمایت علنی از کشتارها و جنایات جنگی رژیم صهیونیستی به شمار می‌رود و موجب تشویق آن رژیم به ادامه تنش آفرینی، جنگ افروزی و نسل کشی خواهد شد.

این تجمعات اعتراضی نشانه خشم و نگرانی فزاینده وجدان‌های بیدار در آمریکا، از جمله جامعه مسلمانان آن کشور و نیز نگرانی‌های روزافزون جامعه جهانی نسبت به استمرار و تقویت حمایت مالی، سیاسی و تسلیحاتی و گسترده دولت و کنگره آمریکا از جنایات جنگی و نسل کشی در فلسطین و نادیده گرفتن حقوق بشر و بین الملل است.

ما فعالین دانشجویی دانشگاه پیام نور شیراز در انجمن‌های علمی دانشجویی و کانون‌های فرهنگی هنری، این برخوردهای دیکتاتورمآبانه پلیس آمریکا در برخورد با اساتید و دانشجویان حامی مردم مظلوم غزه را محکوم نموده، حمایت خود را از دانشجویان اعلام نموده و تلاش‌های مردم فلسطین را درسرزمین‌های اشغالی و آواره در سراسر جهان به منظور دست‌یابی به حق تعیین سرنوشت، آزادی و بازگشت به خانه‌ها و سرزمینشان ارج می‌نهیم و خواستار پایان فوری و مستمر محاصره و نسل‌کشی در غزه هستیم.»

گفتنی است این بیانیه به امضای انجمن علمی دانشجویی روانشناسی، انجمن علمی دانشجویی حسابداری، انجمن علمی دانشجویی حقوق، انجمن علمی دانشجویی مهندسی کامپیوتر، انجمن علمی دانشجویی مدیریت، انجمن علمی دانشجویی زیست‌شناسی، کانون فرهنگی مهدویت، کانون فرهنگی قرآن و عترت، کانون فرهنگی هلال احمر، کانون فرهنگی محبین اهل بیت (ع) رسیده است.

کد خبر 6090347

دیگر خبرها

  • نامه اتحادیه انجمن‌های اسلامی به نخبگان دانشگاه‌های آمریکا
  • نامه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل به نخبگان دانشگاه‌های ایالات متحده
  • نامه سرگشاده محمد قوچانی به تامین اجتماعی؛ چرا کسی حرفه ما را به رسمیت نمی‌شناسد؟
  • نامه سرگشاده محمد قوچانی به سازمان تامین اجتماعی
  • نامه سرگشاده قوچانی به سازمان تامین اجتماعی
  • عملیات تادیب صهیونیست‌هاموجب تحکیم وحدت ملی وارتقای همدلی ملی شد
  • پس‌لرزه‌های جنبش دانشگاه کلمبیا و بمب‌ساعتی در دفتر دموکرات‌ها
  • از زلزله دانشگاه کلمبیا تا بمب‌ساعتی در دفتر دموکرات‌ها
  • همبستگی دانشگاه پیام‌نور شیراز با دانشگاهیان حامی فلسطین در غرب
  • چالش‌ تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است