Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرمانشاه- کاروان خورشید هشتم همزمان با دهه کرامت و حضور خدام رضوی در استان کرمانشاه از فعالان فرهنگی استان تجلیل کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ستاد خبری زیر سایه خورشید، استقبال شایسته از کاروان اول سفیران آستان ملکوتی علی ابن موسی الرضا(ع) عصر روز دوشنبه در شهر کرمانشاه برگزار شد.

در این مراسم کاروان زیر سایه خورشید از فعالان فرهنگی کرمانشاه با اهدای هدیه متبرکه آستان قدس رضوی تجلیل به عمل آوردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس این گزارش، خادمان ضامن آهو با حضور در منزل جانباز بزرگوار فضل علی سالاری(جانباز ۸۳ درصد) به همراه فرمادهان و مسئولان استانی از این یادگار دوران هشت سال دفاع مقدس دلجویی و عیادت کردند.

حجت الاسلام سید رضا عبدالله زاده به عنوان مبلغ ارجمند این کاروان در این مراسم معنوی حضور داشت و با بیان فضایل حضرت شمس الشموس و نیز یادآوری رشادت ایثارگران و خانواده های شهدا و جانبازان به سخنرانی پرداخت.

این مبلغ بارگاه ملکوتی ثامن الحجج(ع) بیان کرد: حرکت این کاروان مبارک (زیرسایه خورشید) جنبه های فرهنگی دارد، همچنین فضای لازم و بستر این امر امنیت است، که ما اکنون این امنیت را مدیون جانبازان، شهیدان و ‌نظامیان کشور هستیم.

اهدا تبرکات و نگین حرم مطهر آستان قدس رضوی در این مراسم توسط خدام کاروان امام هشتم به این خانواده معزز و ایثارگر اهدا شد.

حضور کاروان زیرسایه خورشید در حسینیه حضرت زهرا (س) شهر کرمانشاه نیز با استقبال شایسته مومنین محل و عاشقان اهل بیت (ع) همراه شد.

پرچم متبرک و مطهر امام هشتم(ع) توسط سفیران کاروان زیر سایه خورشید با استقبال گسترده اهالی محله شریعتی واقع در شهر کرمانشاه مواجه و زیارت شد.

قرائت کلام نورانی قرآن کریم در این مراسم صورت پذیرفت و سخنرانی حجت الاسلام سید رضا عبدالله زاده مبلغ گرامی کاروان در خصوص این حرکت فرهنگی و اهمیت زیارت اهل بیت عصمت و طهارت به یژه در دهه کرامت انجام گرفت.

مداحان کاروان زیرسایه خورشید نیز به همراه مداحان حسینیه به روضه خوانی و مدحیه سرایی در وصف امام رضا(ع) پرداختند که که فضا را بسیار معنونی کرد.

گفتی است، تجلیل از فعالان فرهنگی با اهدا هدیه متبرک آستان قدس رضوی طبق برنامه در دستور کار قرار گرفت، همچنین جمعی از پیرغلامان و مردم با پرچم متبرک عکس یاد بود گرفتند.

نواختن صدای نقاره حرم رضوی و استقبال ویژه اهالی محله شریعتی کرمانشاه از پرچم امام هشتم

برگزاری مراسمات متنوع از جمله نواختن صدای نقاره خانه حرم رضوی، مدیحه سرایی، توزیع تبرکی و استقبال از خادمان حامل پرچم حرم مطهر رضوی در مسجد شریعتی شهر کرمانشاه انجام پذیرفت.

خادمان حرم مطهر ثامن الحجج(ع) با حمل پرچم مقدس بارگاه رضوی در مسجد رشید شریعتی شهر کرمانشاه حضور یافتند و با استقبال گسترده اهالی مومن و متدین این منطقه در دهه کرامت دل عشاق را به صاحت مقدس امام هشتم(ع) متصل کردند.

براساس این گزارش، اجرای برنامه های فرهنگی در این مکان به ویژه، صدای نقاره خانه ها و صلوات خاصه امام رضا فضای معنوی خاصی را ایجاد کرده بود،

مردم از ساعتها قبل منتظر زیارت معنوی پرچم نورانی حرم رضوی بودند

برگزاری نماز جماعت، سخنرانی مبلغ ارجمند کاروان در خصوص فضیلت زیارت از راه دور ائمه اطهار، و اینکه چگونه میتوان با دل به زیارت شتافت و شفاعت امام رضا برای کسی که زائرش بشود چگونه است، از جمله مراسمات متنوع این منطقه قرار گرفت.

سید رضا عبدالله زاده سخنران این مجلس اظهار داشت: یکی از القاب زیبای امام رضا(ع) در واقع امام رئوف به معنای عطوفت و مهربانی است.

وی با توضیح بیشتر در مورد القاب مبارکه علی بن موسی الرضا(ع)، ادامه داد: روایات متعددی از ائمه معصوم وجود دارد که چگونه به امام رضا(ع) لقب امام رئوف را داده اند.

سخنران این مجلس گفت: حضرت شمس الشموس نیر همانند سایر ائمه اطهار دارای معجزات زیادی است و اگر هر شخصی دلش پیش امام رضا(ع) باشد حتماً امام رئوف(ع) هم به او نظر نیک خواهد داشت.

مولودی خوانی یکی از خادمان مخلص امام رضا(ع) دراین مراسم فیض و معنویت خاصی ایجاد کرد، همچنین مدیحه سرایی زیبای مداح مخلص اهل بیت(ع) رامین نعیمی در این محفل باعث شد تا دراین فضای معنوی دلهای زیادی به سمت و سوی آستان قدس رضوی پر بکشد

گرداندن بیرق مبارک حرم نورانی انیس النفوس در بین حضار و دلدادگان امام رضا(ع)، توزیع نبات، نمک های تبرکی، تسبیح وغیره در این مکان معنوی توسط خادمان آستان ملکوتی ثامن الحجج انجام پذیرفت.

برگزاری مراسم تجلیل از سه نفر از فعالان مسجد توسط مسوولان استانی با حضور مبارک خادمان حرم علی بن موسی الرضا(ع)، گرفتن عکس یادبود دسته جمعی اهالی منطقه با خدام و پرچم متبرک حرم سلطان خراسان در دستور کار قرار گرفت.

پس بعداز مراسم مسجد حاج ابراهیم رشید کاروان بارگاه ملکوتی امام رئوف علی بن موسی الرضا به منزل شهید مدافع حرم رفتند

استقبال‌کم نظیر خانواده شهید مدافع حرم آل الله، حاح اکبر نظری و اهالی محترم محله نیز در این مراسم عطر خاصی ایجاد کرد.

گفتنی است، مداحی زیبای حاج یزدان ناصری در وصف ائمه اطهار به ویژه حضرت ضامن آهو به همراه نقل کرامات حضرت امام رضا(ع) توسط خادمان مشهد مقدس و نیز اهدای تبرکات حرم رضوی در این مراسم فضای معنوی خاصی در شهر کرمانشاه فراهم آورد.

ابراز ارادت و احترام حافظان کیان اسلامی در غرب کشور به پرچم متبرک رضوی

کاروان خُدّام آستان قدس رضوی (ع) همراه با پرچم متبرک بارگاه ملکوتی امام هشتم (ع) امروز در جمع پرسنل نظامی پادگان شهید مرتضی نیکخواه از تیپ 281 ارتش زرهی حضور یافتند

در این میزبانی که با قربانی کردن گوسفند به یمن ورود پرچم مبارک امام رضا علیه السلام صورت گرفت خدام حرم رضوی بهمراه سربازان و فرماندهان ارتش به اجرای صبحگاه مشترک پرداختند .

اجرای سرود ملی و قرائت صلوات خاصه امام رضا (ع) و خواندن دعای فرج ازدیگر برنامه های این مراسم بود

همچنین عبور نظامیان در مقابل پرچم متبرک آستان قدس رضوی و ادای سلام نظامی به احترام پرچم متبرک ملکوتی این امام همام بود

دراین مراسم که با حضور خانواده های معظم شهدا و کارکنان ارتش صورت گرفت؛ سرهنگ سبزی فرمانده پادگان، ضمن خوش آمد گویی به کاروان خادمین حرم امام رضا(ع)، به بیان اهمیت توسل به اهل بیت (ع) پرداخت و گفت: در همه ادیان توسل به اهل بیت پیامبر (ع) وجود دارد و در بین ائمه مخصوصا امام رضا (ع) برای ما ایرانی ها بیشتر مورد توسل و توجه است.

وی افزود: حتی مردم ادیان دیگر هم با توسل به امام رضا (ع) و اهل بیت شیعه حاجت می‌گیرند و این امر نشان دهنده کرامات اهل بیت (ع) است

سرهنگ سبزی گفت: از امام رضا (ع) با نام های امام رئوف؛ مهربان وغریب القربا یاد می‌کنند و معمولاً وقتی کسی امام هشتم را صدا بزند نشان دهنده عمق اعتقادات قلبی آن شخص به امام رضا (ع) است.

در این مراسم حجت الاسلام علیرضا رحیمی روحانی کاروان نیز درمورد برنامهٔ زیر سایه خورشید سخن گفت و به بیان خاطراتی چند از معجزات امام رضا (ع) و ذکر احادیثی از امام رضا (ع) در مورد زیارت از راه دور اهل بیت (ع) پرداخت.

این کاروان پس از پادگان شهید نیکخواه به امام زاده باقر بیستون رفتند و مورد استقبال بسیار زیاد و خونگرم مردم بیستون قرار گرفتند.

شاهرخ عزیزی بخشدار بیستون در این دیدار در محل امام زادهٔ شهر بیستون به سخنرانی پرداخت.

در بیستون کاروان خدام به دیدار خانواده معظم شهید رضا صفری از شهدای دفاع مقدس رفتند و در منزل شهید؛ صلوات خاصه امام رضا (ع) قرائت شد و به خانوادهٔ شهید بزرگوار هدایای تبرکی امام رضا هدیه داده شد.

عطر رضوی در جمع کارگران زحمتکش فولاد کرمانشاه پیچیده شد

کاروان خُدام آستان قدس رضوی در ادامه برنامه های خود در استان کرمانشاه با حضور در مجتنع جهان فولاد مورد استقبال شایسته مدیریت و کارگران مشعول به کار در این واحد بزرگ تولیدی قرار گرفتند.

جهانبخش شکری، مدیر عامل شرکت جهان فولاد در این دیدار به مشکلات اقتصادی و بیکاری استان کرمانشاه اشاره کرد.

وی حضور پرچم متبرک بارگاه ملکوتی امام هشتم در این مجتمع تولیدی را مایه برکت عنوان و ابراز امیدواری کرد که این واحد تولیدی و کارکنان آن به یمن حضور کاروان رضوی معنویت هر چه بیشتری پیدا کنند.

در ادامه رضا فرخشاهی مدیر مجموعه 313 یارموعود از خدمات اقتصادی و کار آفرینی مهندس شکری قدردانی کرد.

مبلغ کاروان حجت الاسلام عبد الله زاده در این دیدار اظهار داشت: قرائت زیارت حضرت رضا(ع) و واسطه پرچم متبرک از راه دور همسان با زیارت از نزدیک است لذا شما زائر حضرت (ع) هستید، زیارت شما قبول باشد.

وی به نقل روایتی از آیت الله مرعشی نجفی پرداخت و گفت: زیارت یک حق بر مهمان دارد و یک حق بر میزبان، حضرت رضا (ع) می فرمایند که هر کسی که ما را زیارت کند ما چند بار به زیارت او خواهیم رفت .

اجرای مداحی، اهدای هدایای تبرکی به مهندس شکری و اهدا نمک تبرکی به حاضرین از برنامه‌های این دیدار بود.

خدّام آستان قدس رضوی (ع) همچنین امروز در میان کارکنان قرارگاه منطقه غرب نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران حضور یافتندو مورداستقبال شایسته درجه داران و سربازان قرار گرفتند.

استقبال از پرچم متبرک آستان مقدس امام رضا(ع)، اهدا نمک تبرکی به سربازان و درجه داران، حضور پرچم در مسجد قرارگاه جهت زیارت خانواده‌های نظامیان و استقبال پر شور خانواده ها، اقامه نماز جماعت و اهدا هدایای تبرکی به امیر فرهاد آریانفر از برنامه‌های این دیدار بود.

مبلغ کاروان حجت الاسلام سید رضا عبدالله زاده در این دیدار به بیان جایگاه و منزلت حضرت امیر المومنین (ع) پرداخت.

همچنین این کاروان، در منزل شهید سردار حاج حسن ادبیان حضور یافتند و فرماندهان قرارگاه منطقه‌ای غرب و رئیس بنیاد شهید کرمانشاه نیز کاروان خُدام آستان قدس رضوی را همراهی کردند.

برادر شهید در این دیدار ضمن استقبال از خُدام آستان قدس رضوی گفت: ما تا به حال میزبان مهمانان زیادی بوده ایم و از رزمندگان و نیروهای حافظ امنیت قدردانی می کنیم.

وی ضمن بیان جایگاه و کرامت خادمان حضرت رضا (ع) و ائمه معصومین (ع) گفت: پرچم مبارک آستان نورانی است و برکات آن برای اهل این خانه و اهالی شهر است، ما همواره مدیون نیروهای تامین کننده امنیت در این ایام و سفرهای کاروان هستیم.

در این دیدار یک رباعی ویژه به خانواده شهید ادبیان تقدیم شد، همچنین اهدا تبرکات حرم مطهر به خانواده شهید و اهدا نگین حرم مطهر به مادر شهید صورت گرفت.

تعبیرخواب خانواده شهید از حضور کاروان خورشید هشتم

کاروان زیرسایه خورشید ضمن دلجویی از خانواده جانباز 45 درصد، جواد جامه شورانی و انجام عیادت از ایشان، به دیدار خانواده شهیدان شهرستان هرسین به ویژه شهید منصوری از شیفتگان امام رئوف(ع)، پرداختند.

سفیران کاروان زیرسایه خورشید در ادامه ویژه برنامه های دهه کرامت با سفر به شهرستان های استان کرمانشاه بار دیگر عشق و ارادت مردم این دیار را به سلطان آستان قدس رضوی، حضرت شمس الشموس(ع) را به منصه ظهور رساندند.

کاروان بارگاه ضامن آهو مورد استقبال اهالی منطقه قرار گرفته و با حمل پرچم حرم مطهر علی بن موسی الرضا(ع) و عطر مشک سای این تبرک آستان قدس رضوی، فضای استان را آذین بستند.

خادمان امام رئوف(ع) از جانباز ارجمند، جواد جامه شورانی با حضور در منزل این یادگار هشت سال دفاع مقدس به دلجویی پرداختند، همچنین قرائت صلوات خاصه امام هشتم(ع) به این مراسم جلوه خاصی بخشید.

جواد جامه شورانی از جمله جانبازان 45 درصد است و در راه دفاع از ارزش های نظام و انقلاب به خدمات شایسته پرداخته و طبق سخنانش از زمان موج گرفتگی در سال۶۴ تا به امروز نخوابیده و با دارو روزگار می گذرانند!

اهدا تبرکات، نگین مطهر و مزین به حرم حضرت رضا(ع) به همراه هرز مبارک حضرت ثامن الحجج(ع) توسط خادمان به یادگار دوران هشت سال دفاع مقدس انجام پذیرفت.

پیش از این دیدار با حضور در منزل شهید خداکرم منصوری از خانواده این شهید والامقام بازدید و دلجویی به عمل آوردند.

روایت نقل تعبیر شدن خوابی از اعضای خانواده این شهید معزز که آمدن کاروان را چندی قبل در خواب دیده اند به این مراسم معنوی عطر خاصی بخشید و حضار را به تفکر در عنایت حضرت ضامن آهو و ارادت عاشقان امام رضا(ع) معطوف کرد.

حجت الاسلام سید رضا عبدالله زاده از خادمان ارجمند آستان قدس رضوی در این حرکت معنوی کاروان خورشید هشتم با اشاره به فضایل امام رضا(ع)، اظهار داشت:

با توجه به این که مادر شهید منصوری به شدت بیمار هستند؛ می توان گفت، در واقع محبان حضرت ائمه اطهار همواره در پیشگاه ابتلا و امتحان قرار دارند.

این مسئول خاطرنشان کرد: محبان اهل بیت عصمت و طهارت در دنیا بیشتر مورد امتحان قرار دارند تا تصفیه شوند و در آخرت به قرب الهی و اهل بیت برسند.

خادم آستان قدس رضوی طی این بازدید معنوی به بیان فضیلت و جایگاه افرادی که از بیمار پرستاری می کند پرداخت و به اجر دنیوی و اخروی آن اشاره کرد.

اهدای تبرکات، نگین تبرکی حرم مطهر رضوی و هرز مبارک حضرت رضا(ع) در بین این خانواده های معزز انجام پذیرفت.

انجام سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین رحیمی، قرائت دسته جمعی صلوات خاصه امام رضا علیه السلام با همراهی آقای جوادی از خادمان آستان ملکوتی شمس الشموس(ع) و نیز مداحی آقای موسوی (خادم حرم مطهر رضوی) و اهدای هدایای آستان مقدس رضوی در این مراسم اجرایی شد.

خادمان رضوی همچنین در منزل جانباز جامه شورانی ازهرسین که ازسال 64 تاحالا نخوابیده حضور پیدا کردند.

آنها همچنین در منزل شهید رضا صفری و به اقامه نماز جماعت در منزل این شهید پرداختند.

همراهی مردم ولایت مدار بیستون در استقبال از خادمین آستان مقدس رضوی و ورود پرچم رضوی در امام زاده باقر شهر بیستون واستقبال بی نظیر مردم از خدام رضوی درشهر بیستون از دیگر برنامه های کاروان زیرسایه خورشید در استان کرمانشاه بود.

حضور کاروان مقدس رضوی در جمع پرسنل نظامی پادگان شهید مرتضی نیکخواه از تیپ 281 ارتش زرهی از دیگر برنامه های این کاروان بود و حافظان کیان اسلامی در غرب کشور نسبت به پرچم متبرک رضوی ابراز ارادت کردند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۴۲۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علی‌اکبر قربان شیرودی را می‌شناسید؟

شهید شیرودی بالاترین ساعت پرواز در جنگ را در جهان داشت و با بیش از ۴۰ بار سانحه و بیش از ۳۰۰ مورد اصابت گلوله به هلی‌کوپترش، باز سرسختانه می‌جنگید.

به گزارش ایسنا، علی‌اکبر قربان شیرودی  دی ماه ۱۳۳۴ در روستای بالاشیرود از توابع شهرستان تنکابن متولد شد. پس از گذراندن سال سوم متوسطه در زادگاه خویش، برای ادامه تحصیل راهی تهران شد و همراه با کار به تحصیل خود ادامه داد. شیرودی با اتمام تحصیلات متوسطه در سال ۱۳۵۱ وارد ارتش شد و دوره مقدماتی خلبانی را در تهران به پایان رساند. سپس دوره هلی‌کوپتری کبرا را در پادگان اصفهان گذراند و با درجه ستوانیاری فارغ‌التحصیل شد.

وی پس از سه سال خدمت در ارتش به کرمانشاه رفت و با خلبان احمد کشوری آشنا شد. شیرودی از ارتشیانی بود که با اوج‌گیری جریانات انقلاب اسلامی به صفوف راهپیمایان پیوست و به دستور حضرت امام (ره) مبنی بر فرار سربازان از پادگان‌ها، او نیزخارج شد. پس از خروج از پادگان درصدد تشکیل گروهی چریکی برآمد و با تعدادی از دوستانش در کرمانشاه در این زمینه اقدام کرد تا اینکه امام خمینی (ره) به میهن بازگشتند و انقلاب به پیروزی رسید.

شیرودی که در جریانات پیروزی انقلاب با پیشمرگان کرد مسلمان همکاری کرده بود، با تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، به سپاه غرب کشور پیوست.

وی که با شروع جنگ تحمیلی در ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ به منطقه کرمانشاه رهسپار شده بود در جریان یکی از مأموریت‌های خود با سرپیچی از فرمان بنی‌صدر مبنی بر تخلیه پادگان و انهدام انبار مهمات منطقه، به همراه دو خلبان همفکر خود و با دو هلیکوپتری که در اختیار داشتند، در طول ۱۲ ساعت پرواز بی‌نهایت حساس و خطرناک که وی به عنوان تنها موشک انداز پیشاپیش دو خلبان دیگر به قلب دشمن یورش برد، توانست مهمات دشمن را درهم کوبیده و خسارات سنگینی بر دشمن وارد آورد.

شجاعت و ابتکار عمل این شهید نه تنها در سراسر کشور، بلکه در تمام خبرگزاری‌های مهم جهان منعکس شد. بنی‌صدر برای حفظ ظاهر دو هفته بعد به او ارتقا درجه داد، اما وی درجه تشویقی را نپذیرفت و تنها خواسته‌اش را دیدار با حضرت امام و بیان کارشکنی‌های بنی‌صدر و بی‌تفاوتی برخی از فرماندهان اعلام کرد.

در همان ایام به دستور فرماندهی هوانیروز چند درجه تشویقی گرفت و از ستوانیار سوم خلبان به درجه سروانی ارتقا یافت، اما طی نامه‌ای به فرمانده هوانیروز کرمانشاه در ۹ مهر ۱۳۵۹ چنین نوشت:

«اینجانب خلبان پایگاه هوانیروز کرمانشاه می‌باشم و تا کنون برای احیای اسلام و حفظ مملکت اسلامی در کلیه جنگ‌ها شرکت نموده‌ام، منظوری جز پیروزی اسلام نداشته‌ام و به دستور رهبرعزیزم به جنگ رفته‌ام. لذا تقاضا دارم درجه تشویقی که به اینجانب داده‌اند، پس گرفته و مرا به درجه ستوانیار سومی که بوده‌ام، برگردانید. »

با اوج گیری جنگ در کردستان، شیرودی و چند تن دیگر از خلبانان وارد جنگ شدند. شیرودی در عملیات‌های پروازی خود تلفات سنگینی را به نیروها و تجهیزات دشمن در نقاط استراتژیکی غرب کشور وارد کرد. در ۱۳ دیماه ۱۳۵۹ وقتی خیانت‌های آشکار بنی‌صدر را دید به افشاگری پرداخت و از شنوندگان سخنانش خواست با ایمان و اسلحه و چنگ و دندان از میهن اسلامی دفاع کنند. در همین ایام علی اکبر شیرودی را به خاطر بازپس گیری ارتفاعات بازی‌دراز بازداشت تنبیهی کردند و در واکنش به این مساله، روحانیون متعهد و اعضای سپاه کرمانشاه مراتب ناراحتی خود را در اسرع وقت به اطلاع اعضای شورای عالی دفاع از جمله آیت‌الله خامنه‌ای و حجت‌الاسلام هاشمی رفسنجانی رساندند و حکم بازداشت وی منتفی شد.

شیرودی بالاترین ساعت پرواز در جنگ را در جهان داشت و با بیش از ۴۰ بار سانحه و بیش از ۳۰۰ مورد اصابت گلوله به هلی‌کوپترش، باز سرسختانه می‌جنگید. شیرودی پس از چند هزار مأموریت هوایی و انجام بالاترین پروازهای جنگی در دنیا و نجات یافتن از ۳۶۰ خطر مرگ سرانجام در آخرین عملیات پروازی خود (۸ اردیبهشت ۱۳۶۰) در منطقه بازی دراز، هنگامی که عراق لشکری زرهی با ۲۵۰ تانک و با پشتیبانی توپخانه و خمپاره‌انداز و چند فروند جنگنده روسی و فرانسوی، برای بازپس گیری ارتفاعات «بازی دراز» به سوی سرپل‌ذهاب گسیل داشته بود، به مقابله با آنان پرداخت و پس از انهدام چندین تانک از پشت سر مورد اصابت گلوله تانک قرار گرفت و به شهادت رسید.

خلبان یاراحمد آرش که به همراه شهید شیرودی در این عملیات پروازی شرکت داشت، درمورد چگونگی شهادت این خلبان دلاور می‌گوید: «بارها او را در صحنه جنگ دیده بودم که خود را با هلیکوپتر به قلب دشمن زده و حتی هنگام پرواز مسلسل به دست می‌گرفت. در آخرین نبرد هم جانانه جنگید و بعد از آنکه چهارمین تانک دشمن را زدیم، ناگهان گلوله یکی از تانک‌های عراقی به هلیکوپتر اصابت کرد و در همان حال شیرودی که مجروح شده بود با مسلسل به همان تانک شلیلک کرده و آن را منهدم نمود و خود نیز به شهادت رسید. »

پیکر پاک شهید شیرودی پس از تشیع باشکوه در روستای شیرود تنکابن آرام گرفت.

پس از شهادت شیرودی، شخصیت‌های مملکتی نسبت به شخصیت والا و سلوک اخلاقی وی اظهارات مختلفی کرده‌اند؛ از جمله حضرت آیت‌الله خامنه‌ای او را مکتبی، مؤمن و جنگنده در راه خدا توصیف می‌کنند.

صاحب نظران جنگ‌های هوایی، او را «نامدارترین خلبان جهان» نامیده‌اند؛ چنانکه شهید تیمسار فلاحی رئیس ستاد مشترک ارتش، وی را ناجی غرب و فاتح گردنه‌ها و ارتفاعات آریا، بازی‌دراز، میمک، دشت‌ذهاب و پادگان ابوذر توصیف کرده و می‌گوید: " او غیرممکن‌ها را ممکن ساخت. کسی بود که وقتی خبر شهادتش را به امام دادم، امام در مورد وی فرمودند: " او آمرزیده است".

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برگزاری ۶۰ برنامه فرهنگی در سیستان و بلوچستان
  • جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام رضا علیه السلام برگزار می‌شود
  • برپایی جشن «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد
  • فعالان ستاد اقامه نماز جمعه خاش تجلیل شدند
  • اکران مردمی آپاراتچی در اصفهان با حضور عوامل فیلم
  • نهاوند میزبان پرچم متبرک حرم رضوی
  • علی‌اکبر قربان شیرودی را می‌شناسید؟
  • تجلیل از راویان فعال روحانی موسسه فرهنگی روایت سیره شهدا
  • حضور در جوار آستان مقدس رضوی بهترین خدمت فرهنگی است
  • کانون خدمت رضوی شهرستان تهران آغاز به کار کرد/بزرگترین پرچم رضوی در پایتخت به اهتزاز درمی‌آید