Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-29@20:24:15 GMT

رشد ۶۰ درصدی حمل بار در سه ماه اول سال۹۶

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۲۴۲۶۶۸

به گزارش خبرآنلاین منطقه مازندران، مدیرکل راه آهن شمال با بیان این‌که راه‌آهن یکی از بخش هایی است که در برنامه ششم مورد توجه قرار گرفته، عنوان کرد: خوشبختانه در سیاست اقتصادی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری دو بند مستقیما به حوزه ریل و به‌طور خاص افزایش مزیت آن در رقابت با دیگر بخش‌ها اختصاس یافته است و این امر انگیزه خوبی برای فعالیت های رو به رشد راه آهن خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



یوسف گران پاشا با بیان اینکه راه‌آهن برای افزایش سهم حمل بار سیاست های خوبی را در پیش گرفته،گفت: ثبات نرخ حق دسترسی به شبکه ریلی و عدم افزایش آن ، بالا بردن ضریب ایمنی شبکه ریلی با نوسازی وتجهیز شبکه،اعمال تخفیف های مناسب به برخی از محمولات ترانزیتی و... از جمله اقدامات شرکت راه آهن در راستای افزایش انگیزه‌ی صاحبان بار برای انتخاب حمل و نقل ریلی است.

وی اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاپایان خرداد ماه مجموع بار حمل شده در این اداره کل ۲۴۶۰۰۰تن بوده است.

گران پاشا افزود: این بارها شامل محمولات ترانزیتی، صادراتی و وارداتی بوده که به‌وسیله ۴۵۸۲ دستگاه از انواع واگن های باری حمل شده است.

مدیرکل راه آهن شمال‌تصریح کرد : میزان بار حمل شده در ۳ ماهه اول سال جاری در مقایسه با بار حمل شده در سه ماهه اول سال ۹۵ ،نشان از رشد بیش از۶۰ درصدی حمل بار در راه آهن شمال دارد.

48

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۴۲۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۰ درصدی ذخیره خون بندناف نوزاد در هرمزگان

ایسنا/هرمزگان مسئول بانک خون رویان هرمزگان گفت: در این مدت ۳۲ نمونه موفق در بانک خون بند ناف نوزاد استان ذخیره شده است.

ابراهیم کوهکن در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در هرمزگان افزود: پارسال۵۰۰ نمونه موفق بند ناف نوزاد در بانک خون استان ذخیره سازی شد که نسبت به سال پیش از آن ۵۶ درصد افزایش یافت.

وی با بیان اینکه بانک خون بند ناف رویان هرمزگان از سال ۸۸ در استان راه‌اندازی شد، گفت: هزینه نگهداری خون بند ناف نوزادان در هنگام قرارداد ۱۰ میلیون تومان در دو قسط با فاصله زمانی سه ماه و هزینه سالانه ذخیره آن۵۶۰ هزار تومان است.

مسئول بانک خون رویان هرمزگان با اشاره به اینکه زمان نگهداری خون بند ناف نوزاد ۲۰ سال است، افزود: از خون بند ناف نوزاد برای درمان بیماری‌هایی مانند تالاسمی، سرطان‌های خونی، اُتیسم، بهبود فلج مغزی، دیابت و آلزایمر استفاده می‌شود.

کوهکن گفت: مراکز بانک خون بند ناف نوزاد در همه‌ی بیمارستان‌های هرمزگان مستقر هستند.

وی افزود: مادران باردار می‌توانند از ابتدای ماه نهم بارداری در این مراکز نام‌نویسی کنند.

مسئول بانک خون رویان هرمزگان گفت: خون باقیمانده در بند ناف و جفت نوزاد سرشار از سلول‌های بنیادی بسیار پرتوان و زنده است که بر اثر تکثیرهای پی‌درپی دچار پیری نمی‌شوند و با تزریق یا جایگزینی این سلول‌ها می‌توان به بهبودی سلول‌های آسیب‌دیده کمک کرد.

کوهکن افزود: نمونه‌گیری از دندان‌های شیری و مایع‌های آمنیوتیک جفت از برنامه‌های امسال بانک خون رویان هرمزگان است.
وی گفت: از پرده آمنیوتیک برای درمان زخم‌های سوختگی و زخم‌های عمیق استفاده می‌شود. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۱۰ درصدی قیمت کتاب
  • ارزآوری ۶.۲ میلیارد دلاری بخش کشاورزی در سال ۱۴۰۲
  • افزایش ۱۰۴ درصدی تولید پتروشیمی شیراز در ۱۴۰۲
  • افزایش ۲۸ درصدی میزان جوجه‌ریزی در مازندران
  • افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران
  • افزایش ۱۰۰ درصدی کشت کلزا در شهرستان نهاوند
  • افزایش ۱۰۰ درصدی کشت کلزا در نهاوند
  • افزایش ۳۰ درصدی ذخیره خون بندناف نوزاد در هرمزگان
  • افزایش ۲.۵ درصدی مشترکان برق
  • افزایش ۳۰ درصدی ذخیره خون بند ناف نوزاد در هرمزگان