Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرم‌آباد- رئیس‌کل دادگستری استان لرستان با اشاره به اینکه توانسته‌ایم جرائم خشن را رد استان مهار کنیم، گفت: معتمدین محلی را باید منسجم کنیم تا در حل اختلافات ایفای نقش کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر بدری ظهر سه شنبه در جلسه شورای اداری اشترینان با اشاره به اینکه در شرایطی هستیم که اگر نتوانیم همکاری های مشترک را ادامه بدهیم آسیب خواهیم خورد، اظهار داشت: در منطقه حساسی هستیم و فشارهای خارجی زیاد است و تهدیدها، توطئه ها و همبستگی بین مخالفین نظام باید برای ما باعث هوشیاری بیشتر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه آنچه که باعث شده کشور ازتوطئه ها و خطرها نجات یابد عنایت خداوند بوده است، تصریح کرد: کشورهای قوی با سازمان های اطلاعاتی قوی و امکانات بیشتر و شرایط بهتر در این مدت آسیب دیدند، عملیاتی در آن کشورها اتفاق افتاد و نتواسنتند مهار کنند؛ اما در حوزه امنیتی دستگاه های امنیتی و انتظامی همکاری خوبی داشتند و توانستیم توطئه ها را خنثی کنیم.

جرایمی که در مناطق مختلف رخ داد باعث نگرانی افکار عمومی شد

رئیس کل دادگستری استان لرستان یادآور شد: اما از جهت ناهنجاری های اجتماعی و خشونت ها باید نگران باشیم.

بدری با تاکید بر اینکه اتفاقاتی در مناطق مختلف رخ می دهد که باعث ناراحتی و نگرانی افکار عمومی می شود، افزود: این اتفاقات ممکن است در کشورهای دیگر هم اتفاق بیافتد اما در کشوری که سابقه فرهنگ طولانی دارد نباید چنین باشد.

وی با اشاره به اینکه ایران ملتی متمدن است و فرهنگ طولانی دارد؛ حقوق بشر از ایران به اروپا رفت و از ایران به غرب سرایت کرد، اظهار داشت: این موضوع مسئولیت ما را بیشتر می کند و باید ناهنجاری ها را برطرف کنیم.

رئیس کل دادگستری استان لرستان با بیان اینکه برخی می گویند با مجازات و سخت گیری و کنترل فضای مجازی این جرایم را باید مهار کرد، تصریح کرد: نمی توانیم تکنولوژی را متوقف کنیم، نمی توانیم جلوی ماهواره و شبکه های مجازی را بگیریم؛ با وجود همه این ها باید کاری کنیم نسل جدیدی که سرگردان است را هدایت و پشتیبانی کنیم؛ باید آنها را پشتیبانی کنیم که در آینده کمک کار کشور باشند، باید یک نسل خلاق و توانمند تربیت کنیم.

بدری با اشاره به اینکه دادگستری و دستگاه قضایی تشکیلاتی با عنوان پیشگیری راه انداخته است تا جلوی انحرافات را بگیرد، گفت: تا حدودی این تشکیلات تاثیرگذار بوده است؛ توانستیم محل های آلود را شناسایی کنیم و برنامه ریزی کنیم.

کاهش ۲۰ درصدی جرایم در اشترینان

وی با بیان اینکه دستگاه قضایی در شهر اشترینان توانسته است برخی جرایم را ۱۰ تا ۲۰ درصد کاهش دهد، تصریح کرد: این آمار جای امیدواری دارد و باید برای تداوم این موفقیت ها همکاری بین روحانیت، فرماندار و مسئولین اجرایی و قضایی شهر اشترینان بیشتر شود تا بتوانیم از این مرحله پرخطر عبور کنیم.

رئیس کل دادگستری استان لرستان تعداد دادگاه های بخش در لرستان را ۷ مورد و تعداد دادگاه های شهرستان ها را ۱۰ مورد اعلام کرد و گفت: این دادگاه ها عملکرد خوبی داشته اند؛ هر روز اتفاقاتی در کشور می افتد که یک مرتبه فراگیر می شود اما به واسطه همکاری ها جرایم خشن را در لرستان مهار کرده ایم.

بدری با بیان اینکه در تهران مرگ بچه ۸ ماهه باعث ناراحتی مردم شد؛ این ها اتفاقاتی است که نمی تواند تعمدی و حتما با قصد و سوء نیست صورت گرفته باشد؛ سارق به خیال اینکه کسی می آید بچه را نجات می دهد ماشین را رها کرده است، تصریح کرد: الان بازتاب این اتفاقات به واسطه شبکه های اجتماعی زیاد است؛ در استان این جریان ها مهار شده است.

۷۰ درصد قتل ها در لرستان جرم سازمان یافته نبوده اند

وی با تاکید بر اینکه در استان ۶۰ مورد قتل داشتیم که ۷۰ درصد آنها به واسطه اختلافات خانوادگی و عصبانیت آنی بوده است، افزود: نمونه این قتل این بود که اخیرا در بروجرد بر سر خرید میوه نزاع صورت گرفت و این امر منجر به قتل شد.

رئیس کل دادگستری استان لرستان با اشاره به اینکه این گونه قتل ها جرم سازمان یافته نیست و با نقشه قبلی صورت نگرفته است، بر اثر عصبانیت و ناراحتی خانواداگی بوده است، اظهار داشت: مجازات در کنترل جرایم تا حدودی موثر است.

بدری با بیان اینکه ۹۹ درصد قتل ها با تلاش مامورین کشف شده است، بعضی از این جرایم پیچیده بودند اما با تلاش مامورین نظامی و انتظامی توانستیم قاتل را شناسایی کنیم، تصریح کرد: محیطی که در آن زندگی می کنیم را باید از خطر دور کنیم.

وی با تاکید بر اینکه هم بستگی خوبی در شهر اشترینان ایجاد شده است، باید از توانمندی ریش سفیدها و بزرگان منطقه استفاده کنیم که اختلافات محلی و طایفه ای را مهار کنیم و دعواها را کم کنیم و به صلح و سازش خاتمه بدهیم.

رئیس کل دادگستری استان لرستان با اشاره به اینکه انتظار داریم همبستگی بیشتر شود، گفت: هرجا روحانیت محور بوده و مردم پشتیبانی کرده اند این همبستگی بیشتر شده و باید این معتمدین محلی را انسجام بدهیم و پشتیبانی کنیم تا بتوانیم یک هسته مقاومت در هر شهرستان درست کنیم که وظیفه اصلی اش امر به معروف و نهی از منکر است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۴۳۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید مهلت اصلاح و تکمیل اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️  دیانی گفت : چنانچه مؤدیان مالیاتی، اظهارنامه پیش‌فرض مالیات بر ارزش‌افزوده زمستان سال ۱۴۰۲ را تا بیست و دوم اردیبهشت‌ماه سال جاری اصلاح، تکمیل و مسترد کنند، از بخشودگی ۱۰۰ درصدی جرائم موضوع ماده (۳۷) و بند (ب) ماده (۳۶) قانون مالیات بر ارزش‌افزوده مصوب دوم خردادماه ۱۴۰۰ تا سقف جرائم متعلق به مالیات و عوارض ابرازی، برخوردار می‌شوند.

 

دیگر خبرها

  • ۱۳ زندانی به صورت الکترونیکی با رئیس کل دادگستری استان لرستان ملاقات کردند
  • نتانیاهو با همه درگیر است؛ از سران تل‌آویو گرفته تا مقامات آمریکا
  • رسیدگی به پرونده های رفع تداخلات ارضی از اولویت‌های دستگاه قضایی است
  • جسدی بعد از ۲۵ روز در نی‌ریز کشف شد
  • تمدید مهلت اصلاح و تکمیل اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده
  • رایزنی‌های مصر برای حل اختلافات ۲ طرف درباره آتش‌بس در غزه
  • اختلافات مالی در یک خانواده مشهدی منجر به قتل شد
  • برادرکُشی در مشهد به دلیل اختلافات مالی
  • برادرکُشی به دلیل اختلافات مالی در مشهد
  • استعفای برخی اعضای حزب «نسل نو»