Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر اجرایی جشنواره جایزه جهانی گوهرشاد گفت: این جایزه نماد ظرفیت عظیم آستان قدس رضوی در ترویج فرهنگ قرآنی و جریان‌سازی فرهنگی درخصوص نیکوکاری است.

به گزارش ایسنا، علی سروری مجد در دومین همایش جایزه جهانی گوهرشاد که در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری این برنامه به منظور استفاده از ظرفیت عظیم آستان قدس رضوی در ترویج فرهنگ قرآنی و جریان‌سازی فرهنگی درخصوص نیکوکاری، جایزه جهانی گوهرشاد است که با حضور نخبگان و به منظور تجلیل از بانوان فرهیخته و نیکوکار برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه هر ساله در این مراسم به هشت نفر از بانوان در داخل و خارج از کشور جایزه جهانی گوهرشاد اهدا می‌شود، افزود: شخصیت بانوگوهرشاد، خیر، هنرپرور، واقف، مدیر و مدبر بود که یکی از نمادهای تمدن اسلامی را با موقوفات قابل توجهی در جوار امام رضا(ع) بنا نمود.

سروری مجد تصریح کرد: در مسجد گوهرشاد در دفاع از عفاف و حجاب فعالیت‌ها و اقدامات بزرگی صورت گرفته و ایثار، شهادت، مقاومت و بیداری اسلامی، جریان‌سازی فرهنگی و امور خیریه و خدمات پزشکی، مدیریت و کارآفرینی از جمله اقدامات بزرگ این بانو فرهیخته بوده است.

وی با بیان اینکه کمیته علمی انتخاب برگزیدگان جایزه جهانی گوهرشاد با مشارکت ۱۷ داور در ۹ جلسه از منابع گوناگونی است که چهار نفر بانوی فرهیخته داخلی و نیز چهار نفر بانوی خارجی انتخاب شدند، عنوان کرد: در خصوص افراد خارجی، این انتخاب از مذاهب گوناگون صورت گرفت که نشان از اهتمام ویژه آستان قدس رضوی به تقریب مذاهب است.

دبیر اجرایی جشنواره جایزه جهانی گوهرشاد اظهار کرد: در فضای مجازی فراخوان مقاله برگزاری نشست‌های داخلی و تخصصی، برگزاری شب شعر گوهر شاد و نیز استفاده بیشتر از رسانه‌های دیداری و شنیداری صورت گرفته و در همین راستا بانک اطلاعاتی ما نیازمند توسعه است که امیدواریم در سال‌های آینده با معرفی شخصیت‌های نیکوکار از طریق سایت به این اقدام مهم دست یابیم.

فاطمه فردوس الیاسین یکی از برندگان دومین جشنواره جایزه جهانی گوهرشاد در ادامه این مراسم، اظهار کرد: زمانی که آیات الهی را قرائت می‌کنم این آیات تأکید بر فعالیت‌ها و کارهای خیر دارد و ترس الهی را در وجودم احساس می‌کنم و کار خیر خود را کوچک می‌شمارم چرا که عظمت خداوند بسیار بزرگ است.

وی با بیان اینکه اعمال خیر گوناگون است و این تنوع بر دو مبنا است، افزود: نخست برای مال و تلاش و دیگری ‌کوشش است که می‌تواند اهدای نفس در راه خدا باشد و تأکید بر اعمال خیر بر همه مردم به ویژه بر جوانان است چراکه آن‌ها از سلامتی جسمانی بالایی برخوردار هستند و جوانان با پیشرفت تکنولوژی در موفقیت پروژه خیرخواهانه مؤثر خواهند بود.

فردوس الیاسین عنوان کرد: ما با یک پدیده منفی مواجه هستیم، در جامعه ما بیشتر اعمال خیرخواهانه توسط افرادی کهنسال انجام می‌شود در حالی که عمل خیر باید از طریق جوانان صورت گیرد.

وی با بیان اینکه در کشورهای غربی عمل خیر بیشتر توسط جوانان صورت می‌گیرد، خاطر نشان کرد: متأسفانه در کشورهای غربی می‌بینیم که نقش جوانان در پروژه خیرخواهانه بیشتر است و اعمال ما نباید از روی عادت باشد.

زهرا گیتی نژاد، معلم و برنده دومین جایزه جهانی گوهرشاد در بخش دیگری از این مراسم، اضافه کرد: ما با تعداد زیادی از خیران توانستیم به موفقیت‌های بسیار زیاد و خوبی دست یابیم و به عنوان یک زن و معلم احساس مسئولیت‌ کردم و توانستم موفقیت‌های بسیاری را در روستاها کسب کنم.

گیتی‌نژاد تصریح کرد: از زنان می‌خواهم که دست به دست هم دهند تا محرومیت‌هایی که در بخش‌هایی از استان‌ها وجود دارد را برطرف کنند چراکه بانوان نقش بسیار زیادی در این جامعه دارند و این شایستگی در آن‌ها دیده می‌شود که بتوانند محرومیت‌ها را از میان ببرند.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۴۳۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۰ عنوان برنامه دهه کرامت در اردبیل برگزار می‌شود

علی حسن زاده گفت: در آستانه دهه کرامت قرار داریم و از سالروز میلاد حضرت معصومه (س) تا ولادت امام رضا (ع) برنامه های متنوع با محوریت توسعه خدمات و فرهنگ رضوی برگزار می شود.

دبیر خادم یاران خدمت رضوی استان اردبیل افزود: قبل از شروع دهه کرامت و همزمان با هفته معلم به همت کانون تعلیم و تربیت آستان قدس رضوی در استان اردبیل تجلیلی را از معلمان خادم یار رضوی شاهد بودیم و سعی کردیم به تلاشگران سنگر تعلیم و تربیت ادای احترام کنیم.

به گفته او، با حضور در آموزش و پرورش ناحیه یک و دو و منزل تعدادی از فرهنگیان فعال کانون سعی کردیم تا با تقدیم تحفه رضوی به آنها قدردان تلاش های یک سال گذشته معلمان در ترویج فرهنگ رضوی باشیم.

حسن زاده با اشاره به راه اندازی کانون های خدمت مدرسه محور در اردبیل بیان کرد: با تاکید مقام معظم رهبری امروز حرم امام رضا (ع) تنها در مشهد محدود نشده بلکه کل کشور حرم رضوی محسوب می شود و مردم در طیف ها و سلایق مختلف عشق خدمت رسانی به امام رضا (ع) را به نمایش می گذارند.

او افزود: در حال حاضر ۱۹ کانون تخصصی در سطح استان فعالیت می کنند و در کنار آن ۴۰ کانون معین محلات نیز به عنوان کانون های خدمت رضوی در سطح استان ماموریت توسعه و ترویج فرهنگ رضوی را برعهده دارند.

دبیر خادم یاران خدمت رضوی استان اردبیل تصریح کرد: تلاش ما بر این است تا در همه مناطق استان کانون های خدمت رضوی را توسعه داده و از وضعیت رابط آنها را به کانون های فعال با حضور جوانان علاقمند و فرهیختگان جامعه تبدیل کنیم.

حسن زاده با اشاره به فعالیت های ارزشمند کانون تعلیم و تربیت خدمت رضوی در استان اردبیل گفت: با هدف ترویج فرهنگ خدمت رسانی و همچنین فرهنگ رضوی کانون های خدمت در مدارس راه اندازی و ما همراهی جامعه فرهنگیان و دانش آموزان را در این راستا شاهدیم.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • فرهنگ‌سازی با برنامه‌ریزی آموزش و پرورش انجام شود
  • قرایی مقدم، جامعه شناس: فرهنگ و ارزش‌های فرهنگی به طور غیرمستقیم ترویج پیدا می‌کند/ نمی‌توانید فرهنگ را با زور و از بالا به پایین تحمیل کنید
  • فعالیت‌های کانون پرورش فکری همدان، در راستای ترویج فرهنگ حجاب
  • اقدامات فرهنگی باید از سطح مدرسه آغاز شود
  • توقف پیاده‌راه‌سازی خیابان باباطاهر همدان در پی کشف آثار تاریخی
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از روند آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران مطرح کرد؛باید فضای تبلیغی و محیطی تهران در قُرُق نمایشگاه بین‌المللی
  • بازدید وزیر فرهنگ از مراحل آماده سازی نمایشگاه کتاب تهران
  • نمایشگاه کتاب تهران متعلق به جریان فرهنگ و ادب کشور است
  • تعامل دستگاه‌ها لازمه تبیین و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر است
  • ۶۰ عنوان برنامه دهه کرامت در اردبیل برگزار می‌شود