Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پارک علم و فناوری استان کردستان به پتانسیل‌های جهاددانشگاهی در راستای شرکت‌های دانش بنیان و مراکز رشد اشاره کرد و گفت: انتظار می‌رود که این نهاد انقلابی به واسطه ظرفیت‌های بالای خود در این راستا بتواند ضعف‌های موجود را برطرف کرده و زمینه توسعه این مراکز را فراهم کند.

به گزارش ایسنا، خالد سعیدی با اشاره به اینکه توسعه مراکز رشد می‌تواندگامی مهم در ایجاد کارآفرینی بویژه برای دانش آموختگان دانشگاهی با ایده‌های نوین باشد، اظهارکرد: باید سعی کنیم با برنامه‌ریزی و مدیریت درست، محصولات مراکز رشد را به سمت توسعه و تبدیل به برند شدن برده و زمینه صادرات آنها را نیز فراهم کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه توسعه این مراکز می‌تواند در راستای توسعه پایدار استان کردستان موثر باشد، افزود: مسئولان می‌توانند زمینه ایجاد مراکز رشد در شهرستان‌ها را فراهم کنند و از امکانات پارک علم و فناوری بهره گیرند.

رئیس پارک علم و فناوری استان کردستان به مشکلات شرکت‌های دانش بنیان در کردستان اشاره و بیان کرد: کمبود فضای فیزیکی جهت واگذاری به واحدهای فناور مهمترین مشکل این شرکت‌ها در استان است که مانع از بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در خصوص معافیت مالیاتی و ... شده است.

وی عنوان کرد: زمین‌هایی که به پارک علم و فناوری واگذار می‌شود باید به شرکت‌ها تخصیص داده شود اما مدیران به دلیل عدم آشنایی با این مساله از واگذاری زمین به پارک علم و فناوری خودداری می‌کنند و از آن با عنوان واگذاری به غیر نام می‌برند.

سعیدی با انتقاد از جایگاه و موقعیت فعلی مراکز رشد در سطح استان و به ویژه دانشگاه‌ها، گفت: متاسفانه مرکز رشد دانشگاه کردستان علی رغم داشتن پتانسیل‌های زیاد خود، توسعه مطلوبی نداشته است.

وی ادامه داد: تسهیلات قانونی پارک علم و فناوری از جمله عوامل جذب تقاضا کنندگان مراکز رشد است و این به نوبه خود از عوامل عدم رشد این مراکز در دانشگاه‌هاست.

رئیس پارک علم و فناوری استان کردستان تصریح کرد: عدم شناخت کافی از خدمات مرکز رشد نیز از جمله دلایل عدم توسعه نیافتگی این مراکز است.

وی افزود: واگذاری مراکز رشد به دانشگاه بر اساس سنجش مزایای دانشگاه و پتانسیل‌های موجود انسانی و فیزیکی صورت می‌گیرد، لذا رشد و توسعه این مراکز مستلزم مدیریت اصلح و ایجاد انگیزه و اشتیاق برای دانشجوبانو اساتید است.

سعیدی در ادامه سخنان خود به پتانسیل‌های جهاددانشگاهی در راستای شرکت‌های دانش بنیان و مراکز رشد اشاره و عنوان کرد: انتظار می‌رود که این نهاد انقلابی به واسطه ظرفیت‌های بالای خود در این راستا بتواند ضعف‌های موجود را برطرف کرده و زمینه توسعه این مراکز را فراهم کند.

وی اخذ مجوز مشترک بین دستگاه‌های مرتبط در راستای راه‌اندازی مراکز رشد و ارائه تسهیلات یکسان بین آنها را راهکاری برای موفقیت بیشتر این مراکز دانست و اعلام کرد: ما آماده همکاری و حمایت همه جانبه با جهاددانشگاهی واحد استان کردستان هستیم.

رئیس پارک علم و فناوری در استان کردستان خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی در حال حاضر فعالیت‌های بسیار موثری در سطح کشور دارد، لذا باید سازوکار بهره مندی از این فعالیت‌ها نیز در سطح استان فراهم شود.

چیا سهراب نژاد، سرپرست جهاددانشگاهی استان کردستان نیز در ادامه این دیدار گفت: جهاددانشگاهی مایه خیر و برکت و منشاء ارائه خدمات مختلف در سطح کشور است و ما نیز می‌کوشیم تا در حد توان استان را از این برکات و خدمات بهره مند کنیم.

وی نگرش مثبت مسئولان نسبت به پتانسیل‌های جهاددانشگاهی در سطح استان را لازمه پیشرفت بیش از پیش این نهاد انقلابی دانست و اظهار کرد: پایگاه‌های علمی باید حمایت بیشتری برای تاثیرگذاری بهتر ما در استان داشته باشند.

سهراب نژاد با بیان اینکه توسعه مرکز رشد در سطح استان می‌تواند گامی موثر در راستای شناسایی، جذب و حمایت از صاحبان ایده کسب و کار از باشد، خاطرنشان کرد: تمامی افرادی که دارای کسب و کار، تیم و برنامه کاری مشخص هستند می‌توانند در قالب مرکز رشد جهاددانشگاهی شروع به فعالیت کرده و از حمایت‌های مالی، اداری، علمی و آموزشی این مرکز بهره‌مند شوند.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۴۳۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم توسعه مراکز جوار کارگاهی برای تربیت نیروی متخصص

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد عظیمی صبح سه شنبه در هشتمین همایش سراسری نشست مشترک مدیران سازمان فنی و حرفه‌ای کشور که در استان کردستان برگزار شد، به ظرفیت های بالای استان کردستان اشاره و اظهار کرد: کردستان سرزمین استعدادهای درخشان در حوزه‌های مختلف خدادادی و به ویژه نیروی انسانی است.

وی به اهمیت توجه مطالبات مردم کردستان اشاره کرد وافزود: مطالبات استان کردستان از دولت زیاد است که خوشبختانه بخشی از این مطالبات در این دولت به بهره‌برداری رسیده است و این امر باید به خوبی منعکس شود.

رییس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور عنوان کرد: ظرفیت های مهم استان کردستان باید به صورت ویژه در رسانه ملی منعکس شود.

بیش از ۴ هزار کارگاه و واحد آموزشی در سازمان فنی و حرفه ای وجود دارد

وی به تعداد واحد و کارگاه های سازمان فنی و حرفه ای اشاره کرد و ابراز داشت: سازمان فنی حرفه‌ای کشور دارای ۴ هزار و ۱۶۲ کارگاه و واحد آموزشی، ۲۲ هزار آموزشگاه آزاد در کشور دارد.

عظیمی به لزوم توسعه مراکز جوار کارگاهی تاکید کرد و گفت: این اقدام با هدف تربیت نیروی متخصص برای تولید از نیازهای اساسی کشور است.

وی ادامه داد: ارتقاء این مراکز و آموزش و سنجش صلاحیت از جمله اولویت های سازمان فنی و حرفه‌ای کشور طی امسال است.

وی از وجود ۴۰ هزار مربی و ۸ هزار کارگاه در بخش دولتی در کشور خبر داد و بیان کرد: این مهم نشان از تأثیر گذاری و اهمیت سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در امر تولید و مهارت دارد.

رییس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور با تاکید بر اینکه استان کردستان باید عزم جدی تری برای مهارت آموزی داشته باشد گفت: تحقق شعار سال یکی از مهمترین راهکارهای کاهش بیکاری و افزایش اشتغال است.

وی اضافه کرد: جهش تولید با مشارکت مردم یک انتخاب راهبردی و خادمان کشور باید به برخی موضوعات با نگاه ویژه تری بنگرند.

وی اعلام کرد: با توجه به اینکه اقتصاد مسئله اصلی کشور است و دشمن همواره در حوزه هدف گذاری می‌کند، دولت باید با کار جهادی در حوزه تولید و با نگاه جهشی به تحقق شعار سال کمک کند.

کد خبر 6092953

دیگر خبرها

  • جهش تولید بدون تکیه بر نیروی کار میسر نیست
  • شرایط برای حضور دانشجویان در مسابقات آسیایی و جهانی فراهم می‌شود
  • حمایت معاونت علمی از صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان پارک علم و فناوری استان سمنان
  • شرکت ۱۲۳۵۶ نفر کردستانی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش
  • تفاهم‌نامه اجرای فیبر نوری بیرجند امضا شد
  • تفاهم نامه اجرای فیبر نوری بیرجند امضا شد
  • لزوم توسعه مراکز جوار کارگاهی برای تربیت نیروی متخصص
  • دست‌یابی به مرجعیت علمی و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در فضای دانشگاهی کشور
  • مهم‌ترین گام‌ توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است
  • مهم‌ترین گام‌توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است