Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@04:39:09 GMT

فراز و فرود فدائیان اسلام در قالب مستند «نواب»

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۲۴۳۹۵۳

کارگردان مستند «نواب» گفت: این مستند نوعی پرتره است از شهید سید مجتبی میرلوحی که به نواب صفوی معروف است. در آن سعی شده است تا در کنار معرفی شخصیت نواب شروع و پایان فدائیان اسلام و بررسی عملکرد آن ها نیز در روایت این مستند گنجانده شود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی خانه مستند انقلاب اسلامی، سید حسن یوسفی از اتمام تولید مستند «نواب» خبر داد و گفت: این مستند نوعی پرتره است از شهید سید مجتبی میرلوحی که به نواب صفوی معروف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در آن سعی شده است تا در کنار معرفی شخصیت نواب شروع و پایان فدائیان اسلام و بررسی عملکرد آن ها نیز در روایت این مستند گنجانده شود.

وی ادامه داد: اعدام‌های انقلابی فدائیان و نواب نیز از مسائلی است که در این مستند به نمایش گذاشته شده است. سه فقره اعدام انقلابی جمعیت فدائیان اسلام که عبارتند از اعدام احمد کسروی که در کتاب‌ها و جلساتش به فعالیت علیه مذهب می‌پرداخت و هژیر و رزم آرا دو نخست وزیر پهلوی دوم، از جمله سوژه‌هایی است که سعی شده در مستند «نواب» به دقت بررسی شود.

این کارگردان مستند اظهار داشت: یکی دیگر از مسائلی که برای اولین بار در مستند «نواب» به نمایش گذاشته شده است نقش مهم شهید نواب صفوی در ملی شدن صنعت نفت است. کشته شدن رزم آرا که از مخالفین مهم ملی شدن صنعت بود باعث شد که کسانی که تلاش می کردند صنعت نفت را به دست بیگانگان بسپرند از مواضع خود عقب نشینی کنند. این اقدام فدائیان اسلام تاثیر بسزایی در تسهیل روند ملی شدن صنعت نفت گذاشت.

یوسفی در پایان با اشاره به ابهامات موجود در خصوص کشته شدن رزم آرا اظهار داشت: از دیگر ابهامات تاریخی پیرامون اتفاقات مربوط به فدائیان اسلام شایعه کشته شدن رزم آرا توسط شخص شاه است. برخی معتقدند شاه به خاطر ترس از قدرت پیدا کردن رزم آرا به او تیر خلاص زده است که این مسئله نیز در مستند «نواب» مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مستند «نواب» به کارگردانی سید حسن یوسفی و تهیه‌کنندگی مهدی مطهر در خانه مستند انقلاب اسلامی تولید شده است و به زودی از شبکه های سیما به نمایش گذاشته خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۴۳۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت فرود اضطراری پرواز استانبول-تهران در ارومیه

پرواز استانبول-تهران به علت بدحال شدن یکی از مسافران، شب گذشته یعنی نهم اردیبهشت، ناچار به فرود اضطراری در فرودگاه بین‌المللی ارومیه شد.

مدیرکل فرودگاه های آذربایجان غربی گفت: پرواز استانبول - تهران به دلیل بدحال شدن یکی از مسافران خود در شامگاه نهم اردیبهشت، ناچار به فرود اضطراری در فرودگاه ارومیه شد.

محمدعلی نائل قراملکی امروز در گفت و گو با ایرنا افزود: پرواز شماره ۶۶۲۰ شرکت هواپیمایی آتا در مسیر استانبول - تهران به دلیل وجود بیمار بدحال با درخواست خلبان در فرودگاه ارومیه به زمین نشست.

وی اضافه کرد: پس از فرود این پرواز در فرودگاه ارومیه، رسیدگی به وضعیت بیمار انجام شده و اقدامات اولیه توسط اورژانس مستقر صورت گرفته و بیمار به یکی از بیمارستان های ارومیه منتقل شد.

وی اظهار کرد: این پرواز نیز با همکاری نیروهای عملیاتی فرودگاه ارومیه در سریع ترین زمان ممکن فرودگاه ارومیه را بامداد دوشنبه به مقصد فرودگاه امام ترک کرد.

بیمار بدحال این پرواز پس از بهبودی با هماهنگی های صورت گرفته صبح امروز، دوشنبه با پرواز شرکت هواپیمایی آتا عازم تهران شد.

دیگر خبرها

  • ساخت پد فرود بالگرد اورژانس پیش بیمارستانی نیشابور آغاز شد
  • غریق‌نجاتی که به سمت شما پرواز می‌کند
  • آغاز عملیات اجرایی ساخت سیزدهمین محل فرود بالگرد اورژانس پیش بیمارستانی نیشابور
  • دیشب بر فراز کریمه چه گذشت؟
  • بازدید رایگان از موزه هنرهای معاصر در روز معلم
  • تمساح سرگردان در فرودگاه/ عکس
  • ستاره شمس آذر علیه تیم رضا عنایتی
  • عکس| تغییر چهره باورنکردنی حسام نواب صفوی
  • علت فرود اضطراری پرواز استانبول-تهران در ارومیه
  • پرچم فلسطین بر فراز دانشگاه هاروارد!