Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-30@07:43:57 GMT

۱۴۵ نفر از "زندان هرات" آزاد شدند

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۲۴۳۹۷۰

۱۴۵ نفر از 'زندان هرات' آزاد شدند

خبرگزاری میزان- ۱۴۵ زندانی در هرات به مناسبت ۸ ثور روز پیروزی مجاهدین افغانستان آزاد شدند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری میزان، کبیر سیار سخنگوی زندان هرات ، با بیان اینکه ۱۴۵ زندانی در هرات از جمله ۱۴ زن به مناسبت ۸ ثور روز پیروزی مجاهدین افغانستان امروز آزاد شدند، گفت: این سومین دستور رییس جمهور افغانستان است که به مناسبت‌ 8 مارچ و 8 ثور صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این فرمان اشخاصی که جرایم سبک از قبیل دیه ناشی از تصادف، جرایم جنایی، سرقت‌ها ضرب و شتم و انتقال مواد مخدر را انجام داده بودند شامل هستند.

اما زندانیان رها شده از حبس شکایت از این دارند که مسوولان زندان هرات به پرونده‌های اتهامات آنها رسیدگی درست نمی‌کنند و ماه‌ها از حکم آزادی آنها می‌گذرد.

آنها از دولت وحدت ملی می‌خواهند تا به صورت درست به پرونده‌های جرمی افراد رسیدگی و حق آزادی آنها همان روز عملی شود.

سخنگوی زندان هرات می‌گوید زمان رسیدن فرمان‌های ریاست جمهوری مبنی بر آزادی افراد، آنها تمام اشخاصی که شامل فرمان‌های آزادی می‌شوند را به دادستانی کل افغانستان معرفی کرده اما در مرکز افغانستان تا این پرونده بررسی می‌شود مدت زمانی را در برمی‌گیرد.

در زندان هرات در حال حاضر بیش از ۳ هزار زندانی با جرایم مختلف محبوس هستند که از این بین 168 نفر بانوان هستند.

/انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۴۳۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک میلیاردی خیران برای آزادی زندانیان غیر عمد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس،‌مدیرکل زندان‌های فارس رهاورد برگزاری ۱۶ جشن گلریزان در استان را کمک ۴۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی خیران برای آزادی زندانیان غیر عمد اعلام کرد.
اسحاق ابراهیمی، با بیان اینکه پارسال بیش از ۶۵۰ زندانی جرایم غیر عمد از زندان‌های فارس با کمک خیران آزاد شده‌اند، گفت: در حال حاضر بیش از ۹۵۰ زندانی جرایم غیر عمد مالی در زندان‌های استان حضور دارند که چشم انتظار کمک خیران هستند.
وی دومین مرحله از پویش سهم من ۴۰ را نیز مورد استقبال مردم توصیف و اظهار کرد: بیش از ۶ هزار تراکنش تاکنون انجام و نزدیک به ۷ میلیون تومان در این حوزه جمع‌آوری شده است، ضمن اینکه شهروندان و هم‌استانی‌های عزیز در جریان باشند، کمک‌های هر نفر ۴۰ هزار تومانی آنان به تعداد اعضای خانواده، می‌تواند زمینه آزادی کل زندانیان جرایم غیر عمد را فراهم سازد و این برگ زرینی در تاریخ اجتماعی مردم فرهیم، نوع دوست و فرهنگ‌ساز استان خواهد بود.
رئیس ستاد دیه فارس یادآور شد: شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۷۷۰۰۳۰۹۶۱ به نام ستاد دیه استان فارس آماده دریافت کمک‌های مردم برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد استان و اهدای شادی به خانواده‌های بی پناه آنان است.

دیگر خبرها

  • حمله افراد مسلح به نمازگزاران در هرات افغانستان؛ هفت نفر به شهادت رسیدند
  • ایران حمله تروریستی هرات را محکوم کرد
  • حمله به نمازگزاران در هرات افغانستان
  • فوری | حمله خونین افراد مسلح به نمازگزاران در هرات افغانستان
  • ۷ شهید درپی حمله به نمازگزاران در هرات افغانستان
  • تاکید طالبان بر توسعه ارتباط افغانستان و منطقه
  • حمله مسلحانه به نمازگزاران شیعه در هرات
  • شرق: صدیقه وسمقی آزاد شد
  • ۶ نفر در حمله به نمازگزاران در هرات افغانستان جان باختند
  • کمک میلیاردی خیران برای آزادی زندانیان غیر عمد