Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: مهم‌ترین مشکل تولید کنندگان صنایع دستی نداشتن مکانی برای تولید صنایع دستی است و در این راستا نیازمند حمایت هستند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، جلیل جباری ظهر امروز در مراسم افتتاحیه چهارمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی در مجتمع فرهنگی هنری ارومیه اظهار کرد: تولید کنندگان صنایع دستی توان تولید و کار کردن در سطح بالا را دارند اما به دلیل نداشتن مکان مناسب برای تولید با مشکلات زیادی برخوردار هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: توسعه، ترویج و بازاریابی و حمایت از تولید صنایع دستی در سرلوحه برنامه‌های اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی قرار دارد تا بتوان از این حوزه حمایت کرد.اگر حوزه صنایع دستی ترویج یابد و در این راه سرمایه گذاری خوبی انجام شود، از لحاظ اشتغال زایی می‌تواند کمک زیادی به استان و حتی کشور کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی اظهار کرد: برگزاری بازارچه‌های صنایع دستی در نوروز و تابستان زمان مناسبی است چرا که در این بازه زمانی مسافرت‌های زیادی در کشور صورت می‌گیرد و مردم می‌توانند از صنایع دستی استان‌ها به راحتی بادید کنند.برگزاری نمایشگاه در سطوح مختلف محلی، شهرستانی و ملی می‌تواند کمک شایانی در نشان دادن صنایع دستی بکند.

وی گفت: دستگاه‌های دولتی که در مراسمات و یا میهمان‌هایی که از آن‌ها پذیرایی می‌کنند می‌توانند از صنایع دستی که شهر‌های استان تولید می‌شود به عنوان هدیه استفاده کنند.

انتهای پیام/

R41361/P1336/S6,48/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۴۴۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت میراث مکتوب علمای اهل‌سنت آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  معاون آموزش و پژوهش مرکز اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: امسال میراث مکتوب علمای اهل‌سنت آذربایجان‌غربی ثبت می‌شود چون آنان کتاب‌های متعددی تدوین کرده‌اند که در قالب نرم‌افزار جمع‌آوری شده و در اختیار جامعه علمی قرار می‌گیرد.

حجت الاسلام حسین منافی در مراسم تجلیل از اساتید اهل‌سنت آذربایجان‌غربی اظهار داشت: مسئله تقوا برای طلاب از همه چیز ضروری‌تر است و آنها باید به تهذیب نفس توجه ویژه داشته باشند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه سیستم آموزشی حوزه، حجره‌محور است برای همین اخلاق، منش و رفتار استاد بر روی طلبه‌ها تاثیر فراوانی دارد.

معاون آموزش و پژوهش مرکز اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: بی‌تردید علم به مقام حقیقی قرآن بدون طهارت نفس امکان‌پذیر نیست و با وجود اینکه مقام حقیقی طهارت نزد اهل‌بیت(ع) و پیامبر(ع) است، اگر تقوا و طهارت نفسی وجود نداشته باشد این علم بلای خانمان‌سوزی است که امروز در آمریکا و اروپا و اسرائیل مشاهده می‌کنیم و تسلیحاتی که رژیم صهیونیستی امروز مردم را با آن قتل‌عام می‌کند حاصل علم است.

وی در ادامه بیان کرد: در سال گذشته در بحث آموزش و پژوهش سه میلیارد تومان اعتبار هزینه شد که مبلغ یک میلیارد و 600 هزار تومان آن صرف بسته ارزاق طلاب و اساتید شد.

حجت الاسلام منافی اظهار داشت: در آینده‌ای نزدیک کتابخانه مرجع تفسیر علوم قرآنی در مرکز تحصصی راه اندازی می‌شود.

وی ادامه داد: اولویت‌های امسال معاونت آموزش و پژوهش مرکز اسلامی آذربایجان‌غربی، توانمندسازی طلاب و اساتید است که براین اساس، کارگاه روش تدریس جدید دو روزه در مهاباد برگزار می‌شود.

معاون آموزش و پژوهش مرکز اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: از سوی دیگر امسال میراث مکتوب علمای اهل‌سنت آذربایجان‌غربی ثبت می‌شود چون آنان کتاب‌های متعددی تدوین کرده‌اند که در قالب نرم‌افزار جمع‌آوری شده و در اختیار جامعه علمی قرار می‌گیرد.

دیگر خبرها

  • چشم انتظاری تاریخ بر بالین ریسباف پیر؛ رویای اصفهان تعبیر می‌شود
  • بازگشت شهروندان افغانستانی به وطنشان
  • افزایش ۲.۵ برابری تشکیل پرونده‌های تعزیراتی در حوزه بازرسی قاچاق کالا و ارز
  • برپایی نمایشگاه کارآفرینی و صنایع‌دستی در دانشگاه آزاد کهنوج
  • برگزاری آزمون‌ ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم
  • ثبت میراث مکتوب علمای اهل‌سنت آذربایجان‌غربی
  • تعطیلی بنا‌های تاریخی استان اصفهان فردا
  • تسهیلات مناسب به بانوان فعال در حوزه صنایع‌دستی اختصاص می‌یابد
  • تعطیلی تمام اماکن تاریخی و فرهنگی فارس در روز شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • ثبت روز گل محمدی و گلاب