Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد توکلی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی، در نامه‌ای از دادگاه یاشار سلطانی گفت. آفتاب‌‌نیوز : به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ احمد توکلی در کانال تلگرام خود به غیرعلنی بودن دادگاه یاشار سلطانی واکنش نشان داد و نوشت:
بسم الله الرحمن الرحیم
در حاشیه دادگاه آقای یاشار سلطانی
دیروز برای شرکت در دادگاه آقای یاشار سلطانی به شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامی تهران رفتم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در ملاقات با رئیس محترم دادگاه و پس از چاق سلامتی معمول که با خوشرویی و بزرگواری وی همراه بود، از من پرسید شما به چه عنوان به اینجا آمده‌اید؟ شاهد، مطلع، شاکی؟
عرض کردم هیچ کدام. تماشاچی! خندید و گفت دادگاه غیر علنی است! تعجب کردم و گفتم نه قانونی است نه مصلحت. ولی وقت و مقام اقتضای بحث نداشت. خداحافظی کردیم و برگشتیم.
در این باره چند نکته قابل ذکر است.
1- نمی‌دانم چرا آقای صلواتی که قاضی باسابقه و مجربی است به این نتیجه رسید که دادگاه انقلاب با این شکل، صالح برای رسیدگی به پرونده یک روزنامه‌نگار است. احتمالاً به ماده 34 مطبوعات استناد کرده است که مقرر می‌کند «34- رسیدگی به جرائم مطبوعاتی با توجه به قوانین مربوط به صلاحیت ذاتی می‌تواند در محاکم عمومی و انقلاب یا سایر مراجع قضایی باشد. در هر صورت، علنی بودن و حضور هیأت منصفه الزامی است.» ملاحظه می‌فرمایید که حتی اگر به این ماده هم متمسک شده باشد با صراحت می گوید : «در هر صورت علنی بودن و حضور هیأت منصفه الزامی است.» پس دادگاه یک روزنامه‌نگار به سبب جرم مطبوعاتی ، حتی اگر جرم ضد امنیتی بوده باشد و به همین دلیل دادستان پرونده را به دادگاه انقلاب ارجاع دهد، دادگاه تنها با حضور هیأت منصفه و به شکل علنی رسمیت پیدا می‌یابد.
2- از حیث مصلحت هم اگر نگاه کنیم، صلاح قوه قضاییه و کشور در علنی بودن دادگاه است. اعتماد مردم سرمایه اصلی قوه قضاییه است. در پرونده‌ای که متهم یک روزنامه نگار است و مردم او را افشاکننده یک چپاول منابع ملی می دانند، حتی اگر دادستان محترم مجاز به انتخاب بود-که در اینجا چنین اجازه‌ای هم ندارد- برای آنکه متهم نشود که قصد، پنهان‌کاری است و اعتماد مردم به حکم دادگاه، تقویت ‌شود. رفتار قوه باید چنان باشد که مردم احساس کنند که قوه نمی‌خواهد به هر طریق منتقد خود را ساکت کند. راه آن‌هم علنی کردن دادگاه است. چرا که شفافیت نشانه اعتماد به نفس مرجع علنی کردن خواهد بود و بر عکس، اگر غیر علنی باشد نشانه ضعف و نگرانی منع کننده خواهد شد. انتظار این است که جلسات بعدی دادگاه را علنی کنند.
3- برخی با پیش کشیدن گرایش سیاسی آقای یاشار سلطانی مرا ملامت کردند که چرا در این ماجرا مایه می‌گذاری؟ به این دسته از منتقدان عرض می‌کنم اگر ما مسلمانیم و به آزادی بندگان خدا معتقدیم و انقلابی طرفدار نظام جمهوری اسلامی هستیم و حفظ آبروی نظام را واجب می‌دانیم و قانون را مانند احکام شرع واجب الاتباع می‌شماریم، باید از مظلوم دفاع کنیم و با نقد حاکمان، وظیفه امر به معروف و نهی از منکر را به جا آوریم. آقای یاشار سلطانی بر فرض منتقدان اشکالی هم داشته باشد، تازه می‌شود مانند من و منتقدین که اشکالات زیادی داریم، ولی مسلمان است. ایرانی است، شهروند تابع نظام جمهوری اسلامی است و به نظر بنده مظلوم است. و دفاع از مظلوم هر که باشد واجب است. اگر امروز کسانی در قبال نقض قانون- ولو با خیرخواهی و از سر غفلت- سکوت کنند، باید منتظر حاکم شدن اشرار بر سرنوشت ملت باشند.

منبع: آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۴۴۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش کلوپ به درگیری اش با صلاح؛ مشکلی نیست!

 سرمربی لیورپول به درگیری‌ لفظی‌اش با ستاره مصری‌اش در جریان بازی امروز با وستهام واکنش نشان داد.

به گزارش تسنیم، یورگن کلوپ که شاگردان بعدازظهر امروز (شنبه) در هفته سی‌و‌پنجم لیگ برتر فوتبال انگلیس و در تقابل با وستهام در ورزشگاه المپیک لندن به تساوی 2 - 2 رضایت دادند تا امیدهای‌شان برای قهرمانی در این رقابت‌ها کمرنگ‌تر شود، پس از این دیدار گفت: ما بسیار ناراحتیم. این یکی از چهار بازی سخت ماه در 10 روز اخیر بود. فکر می‌کنم بازیکنان ما خیلی خوب کار کردند اما ما روی موقعیت نه‌ چندان جدی دروازه‌‌مان باز شد.

وی همچنین درباره درگیری لفظی که کنار زمین با محمد صلاح مصری به هنگام فرستادن او به زمین به همراه داروین نونیز و جو گومز داشت که در نهایت با مداخله نونیز این غائله پایان یافت، اظهار داشت: ما درباره این موضوع در رختکن صحبت کردیم و از جانب من مشکلی نیست و همه چیز خوب است. آیا محمد صلاح هم موضوع را حل شده می‌داند؟ بله، من این‌طور حس می‌کنم.

کلوپ که شاگردان در حال حاضر با 75 امتیاز در رده سوم جدول رده‌بندی لیگ برتر انگلیس جای دارند و آرسنال 77 امتیازی (یک بازی کمتر انجام داده) و منچسترسیتی 76 امتیازی (دو بازی کمتر انجام داده) را بالای سر خود دارد، درباره اینکه آیا امید قهرمانی‌شان با این نتیجه بر باد رفت، خاطرنشان کرد: من واقعاً به این موضوع فکر نمی‌کنم. پیش از این گفته بودم که باید بازی‌های‌مان را ببریم و این کار را نکردیم.

سرمربی آلمانی لیورپول در پاسخ به این پرسش که «فکر می‌کنید منچسترسیتی و آرسنال در هفته‌های پایانی ممکن است دو یا سه بازی را ببازند؟»، گفت: خیر، فکر نمی‌کنم!

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: محمد صلاح از رکورد سوارز عبور کرد رکورد جدید برای محمدصلاح

دیگر خبرها

  • برای اولین بار: صلاح به یورگن کلوپ چه گفت!‏
  • ۷ دادگاه علنی برخط در مجتمع قضایی شهید بهشتی تهران برگزار می‌شود
  • دانشگاهیان سراسر کشور در محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم مظلوم غزه
  • توجه اصلی به جنایات صهیونیست‌ها معطوف باشد
  • واکنش کلوپ به درگیری اش با صلاح؛ مشکلی نیست!
  • واکنش کلوپ به درگیری‌اش با صلاح؛ مشکلی نیست!
  • بیش از ۳۴۰۰ مرکز مشاوره درکشور به مردم خدمات سلامت روان می دهند
  • ۲ دادگاه علنی برخط در مهدیشهر و دامغان برگزار می‌شود
  • قوه قضاییه با برگزاری دادگاه‌های علنی کاملاً موافق است
  • راهپیمایی ضدصهیونیستی اردنی‌ها در پایتخت این کشور+فیلم