Web Analytics Made Easy - Statcounter

جانشین پلیس پیشگیری نیروی انتظامی گفت: موسسات حفاظتی و مراقبتی و مراکز نگهبان محله خط مقدم تولید امنیت به شمار می‌روند و در واقع دیده‌بان جامعه هستند.

به گزارش ایسنا، سردار مهدی معصوم‌بیگی در کارگاه آموزشی مؤسسات حفاظتی و مراقبتی مرکز انتظام ناجا با اشاره به اینکه مراکز انتظام و مؤسسات حفاظتی و مراقبتی، تحت نظارت ناجا فعالیت می‌کنند، گفت: امروز دیگر امنیت تنها در چارچوب نهادهای امنیت‌ساز نیست بلکه این ظرفیت‌های مردمی و سرمایه‌های اجتماعی هستند که در تولید امنیت، نقش محوری ایفا می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بدون اهمیت دادن به نقش مردم، تولید امنیت در سطح گسترده بسیار دشوار خواهد بود چرا که در گذشته تنها در معنای محدود آن یعنی امنیت جانی و مالی مورد نظر بود، اما امروز با مطرح شدن امنیت در مفهوم گسترده آن در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، فضای مجازی و ... شرایطی ایجاد شده که خط مقدم این امنیت، موسسات حفاظتی و مراقبتی و مراکز نگهبان محله هستند که خط مقدم تولید امنیت به شمار می‌روند و در واقع دیده‌بان جامعه هستند.

جانشین پلیس پیشگیری ناجا، دلیل اهمیت این موسسات را لزوم مردم‌پایه بودن امنیت دانست و گفت: این تجربه از آغاز انقلاب نیز وجود داشته و نمونه‌های موفق‌ آن را هنگام انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی و موارد بسیار دیگر شاهد بوده‌ایم. از سوی دیگر سازمان بسیج نیز در همین راستا شکل گرفت و قوام یافت.

این مقام ارشد انتظامی عنوان کرد: به کارگیری و مشارکت دادن مردم در تولید امنیت به صورت منسجم، متمرکز و سازمان‌یافته، در مجموعه نیروی انتظامی انجام شد که البته در این راه پیشینه فرهنگی مردم عزیز و ظرفیت ذاتی موجود در آنان برای تامین امنیت بسیار راهگشا بوده است.

وی افزود: در برنامه چهارم توسعه، ایجاد مؤسسات حفاظتی و مراقبتی که مظهر آن نگهبان محله است به قانون تبدیل شد و زیر نظر ناجا، فعالیت خود را برای حفاظت و مراقبت از محله‌ها، مراکز تجاری و تفریحی، مجتمع‌های اداری و مسکونی و شرکت‌های گوناگون آغاز کرد.

سردار معصوم‌بیگی گفت: هدف نیروی انتظامی از حمایت موسسات حفاظتی و مراقبتی، خودمراقب و خودکنترل ساختن شهروندان است که فرصت ارتکاب جرم را به دلیل آمادگی و هوشیاری خود از مجرم گرفته و از وقوع جرم پیشگیری کنند. در واقع مراقبت و پیشگیری از جرم، کار ویژه این مؤسسات به شمار می‌رود.

جانشین پلیس پیشگیری ناجا تصریح کرد: برای رسیدن به وضعیت مطلوب، لازم است نگهبانان محلات توانمند و نظام‌مند باشند و این مهم تنها از راه آموزش و حرفه‌ای‌سازی انجام می‌شود. از سویی دیگر مسئله معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های مؤسسات نیز از اهمیت بسزایی برخوردار است.

این مقام ارشد انتظامی در مورد معرفی و تبلیغات مؤسسات حفاظتی و مراقبتی، گفت: این مؤسسات باید در امر معرفی فعالیت‌های خود اهتمام داشته باشند و نیروی انتظامی در این زمینه تنها نقش هماهنگ‌کننده را خواهد داشت؛ این مراکز باید طرح‌های خود را ارائه دهند و نیروی انتظامی نیز هر کمکی که امکان داشته باشد، انجام خواهد داد.

سردار معصوم‌بیگی با اشاره به اینکه در کنار تبلیغات، باید کیفیت و توانمندسازی مناسب را نیز در نظر داشت، اظهار کرد: موسسات حفاظتی و مراقبتی باید بر یک سری موضوعات نظیر ساماندهی و قانونمند کردن نگهبانان محله نظارت داشته باشند تا از این طریق هیچ نگهبانی خارج از چارچوب و مقررات مؤسسات حفاظتی و مراقبتی فعالیتی نداشته باشد و نیروی انتظامی نیز کاملا از این اقدام، پشتیبانی می‌کند.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به ظرفیت‌های قانونی ایجاد شده در برنامه ششم توسعه برای فعالیت موسسات حفاظتی و مراقبتی بر لزوم پیگیری موسسات برای بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها در جهت گسترش مراکز نگهبان محله برای مراقبت و پیشگیری از جرم تاکید کرد.

به گزارش سایت پلیس، جانشین پلیس پیشگیری ناجا در پایان از مردم خواست از ظرفیت‌ این مؤسسات برای مراقبت و امنیت بیشتر در محلات و مجتمع‌های مسکونی و اداری بهره‌گیری کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۴۴۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۸ سارق در ۲۴ ساعت گذشته در اصفهان دستگیر شدند

سرهنگ حسین بساطی در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طرح امنیت محله محور با هدف پاکسازی محلات آلوده و جرم خیز از لوث وجود مجرمان، خرده فروشان، معتادان و سارقان طی ۲۴ ساعت گذشته در ۴۵ محله شهر اصفهان به اجرا گذاشته شد.

وی افزود: در این راستا مأموران انتظامی کلانتری‌های شهرستان در عملیات‌های جداگانه موفق به دستگیری ۱۸ نفر سارق که با دستگیری این سارقان ۱۰ فقره سرقت خودرو، ۲مورد سرقت موتور سیکلت، ۵ مورد سرقت داخل خودرو و یک مورد سایر سرقت‌ها کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان خاطر نشان کرد: با اجرای طرح‌ها و گشت زنی‌های محسوس و نامحسوس نقاط آلوده پاکسازی و با هنجارشکنان و سارقان قاطعانه برخورد می‌شود.

کد خبر 6063679

دیگر خبرها

  • تقسیم استان اصفهان به ۲۱۲ بلوک انتظامی / ارتقای امنیت حاشیه زاینده‌رود
  • جمع آوری ۹۰ معتاد متجاهر در طرح امنیت محله محور در ری
  • ۱۸ سارق در ۲۴ ساعت گذشته در اصفهان دستگیر شدند
  • اهمیت مشاوره و آزمایش‌های پیش از ازدواج در پیشگیری از تالاسمی
  • پلیس محور و هدایتگر تأمین امنیت در جامعه است
  • همراهی مردم با پلیس برای پیشگیری از سرقت
  • تلاش پلیس برای خدمات رسانی در ایام تعطیلات
  • رمزگشایی ۶۶ فقره سرقت در مشهد
  • فراجا با برقراری امنیت زمینه تحقق شعار را فراهم می‌کند
  • طرح ارتقای امنیت اجتماعی در سمنان اجرا شد