Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-05-07@03:00:04 GMT

ضرب العجل برای خاتمه صف وام ازدواج

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۲۴۴۶۶۱

تفاهمنامه ده بانک عامل و یک صندوق قرض الحسنه با بانک مرکزی در قالب طرح ضربتی اعطای وام ازدواج از اول مرداد آغاز شده است. به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ؛ هدف این طرح 9 هفته ای که آخر شهریور به پایان می رسد، کاهش زمان انتظار و خارج شدن 500 هزار نفر از صف وام قرض الحسنه ازدواج است.
مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی با اشاره به اینکه برای هر یک از بانک های عامل سهمیه در نظر گرفته شده ، گفته است : بانک های ملی، صادرات، تجارت، ملت، کشاورزی، سپه، رفاه کارگران، مسکن، توسعه تعاون، قرض الحسنه مهرایران و صندوق قرض الحسنه پارسیان این 500 هزار فقره وام را پرداخت خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته سید علی اصغر میرمحمدصادقی ؛ اولویت این طرح استان های محروم و مناطق کمتر برخوردار است و هر چقدر این وام در استان های محروم داده شود بانک های عامل امتیاز بیشتری می گیرند و اولویت بعدی آن است که افرادی که در زمان بیشتری در صف انتظار بودند زودتر این وام را دریافت کنند.
برای مطلع شدن از اجرای این طرح به سراغ برخی از بانک های رفتیم.
معاون شعبه مرکزی بانک قرض الحسنه مهرایران می گوید : از آغاز اجرای این طرح هر
روز تشکیل پرونده می دهیم و در اولین فرصت هم وام را به حساب متقاضیان واریز می کنیم.
آقای آبسردنژاد افزود : ما برای پرداخت وام ازدواج متقاضیانی که به بانک مهرایران معرفی شده باشند، مشکلی نداریم.
به دومین بانک هم مراجعه کردیم که رئیس شعبه طالقانی بانک تجارت هم با اعلام آمادگی لازم برای اجرای این طرح، می گوید : برای دریافت هر فقره از این وام تنها یک ضامن کافی است.
آقای پالیزدار می افزاید : معرفی شدگان با تشکیل و تکمیل پرونده در کوتاه ترین زمان به پول این وام خواهند رسید.
در مراجعه به یکی از شعب بانک سپه با متقاضی وام ازدواج روبرو شدیم. متقاضی معرفی شده به بانک سپه شعبه طالقانی گفت: خیلی وقت است که تشکیل پرونده دادم اما با اجرای طرح ضربتی اعطای وام ازدواج، این شعبه با من تماس گرفت و قرار است با آوردن یک ضامن وام پرداخت شود.
آقای ابوحمزه، رئیس شعبه طالقانی بانک سپه هم دراین باره گفت: با ابلاغ این طرح ما آماده پرداخت وام ازدواج به تمامی متقاضیانی هستیم که از سوی سامانه بانک مرکزی به ما معرفی شده باشند.
متقاضی دیگری با اشاره به اینکه تنها دو ماه ثبت نام کردم، گفت: باورم نمی شد که در این مدت کوتاه به پول وام ازدواج برسم و از این بابت بسیار خوشحال هستم.
رییس شعبه مرکزی بانک ملت هم با اشاره به ابلاغ طرح ضربتی اعطای وام ازدواج و دستور مدیرعامل بانک ملت برای اجرای فوری آن، گفت: بطور متوسط روزانه پرونده سه یا چهار متقاضی تکمیل می کنیم و در کوتاهترین زمان وام آنها را به حسابشان واریز می کنیم. آقای کمالوند با اشاره به اینکه ما هیچ مشکلی برای پرداخت به متقاضیان معرفی شده نداریم،
می افزاید : خواهشمندیم متقاضیانی که معرفی شدند در اولین فرصت به شعبات برای تکمیل پرونده مراجعه کنند زیرا مهلت این طرح آخر شهریور به پایان می رسد.
متقاضیانی دیگری هم با خرسندی از تسریع در پرداخت وام ازدواج، گفت: ای کاش این طرح زودتر از اینها اجرایی می شد تا ما با مشکلات کمتری مواجه می شدیم اما باز هم خداروشکر که این طرح اجرایی شد.
در همین راستا مدیرعامل بانک سپه با اشاره به طرح ضربتی بانک مرکزی برای ارائه وام ازدواج به متقاضیان گفت: هماهنگی های لازم با تمام شعب بانک سپه برای ارائه وام ازدواج با شرایط ارائه شده از سوی بانک مرکزی انجام شده است.
محمدکاظم چقازردی افزود: بانک سپه منابع لازم برای پرداخت این وام را اختصاص داده است.
مدیرعامل بانک ملی نیز گفت: این طرح با منابع قرض الحسنه پس انداز بانک ها به میزان بیش از 5 هزار میلیارد تومان انجام می شود که سهم بانک ملی ایران از آن بیش از 900 میلیارد تومان است.
محمدرضا حسین زاده افزود: بانک ملی ایران قرار است اعطای90 هزار فقره از این تسهیلات را بر عهده بگیرد که تقریبا 20 درصد کل تسهیلات اعلام شده است.
مدیرعامل بانک ملی ایران تاکید کرد: تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوجین 10 میلیون تومان است.
از سوی دیگر بانک مرکزی به منظور تسهیل اجرای‌ طرح ضربتی وام ازدواج، شرایط جدیدی برای جایگزینی ضمانت تعیین کرد. اعطای وام ازدواج به پشتوانه یارانه نقدی، ارایه گواهی تعهد کسر اقساط کارمندی و ضمانت با استفاده از پروانه کسب از جمله روش های جایگزین اخذ ضمانت پرداخت وام ازدواج است.
در عین حال بانک مرکزی مواردی را برای شرایط و دستورالعمل وام ازدواج و قبل از ثبت نام در سایت و سامانه مربوطه اعلام کرده است که بر اساس آن ثبت نام و تکمیل فرم مربوطه از طریق سایت برای هر یک از زوجین بصورت جداگانه انجام می شود.
دریافت کد رهگیری 10 رقمی الزامی است و مراجعه به سایت پس از تعیین شعبه، جهت اطلاع از شعبه عامل اعطای وام ازدواج صورت می گیرد.
مدت زمانی تعیین شعبه از سوی بانک‌ها با توجه به میزان منابع قرض‌الحسنه قابل اعطای بانک، مورد اقدام قرار خواهد گرفت.
مراجعه به شعبه معرفی شده نیز حداکثر 12 روز کاری، با به همراه داشتن مدارک لازم خواهد بود ، همچنین در صورت مراجعه نکردن به شعبه مربوطه در مدت زمان تعیین شده، اطلاعات ثبت نامی حذف خواهد شد.
قرار است با اجرای طرح ضربتی پرداخت وام ازدواج صف دریافت کنندگان وام به زیر 50 هزار نفر برسد و همچنین در پایان این طرح بانک های برتر که همکاری بیشتری در اعطای این وام به مردم کرده اند شناسایی و معرفی شوند.
گزارش : محمد رضایی

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۴۴۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی مهم از آینده بازار طلا

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، سال ۲۰۲۴ شاهد افزایش قیمت طلا به سطوح بی‌سابقه بود، به طوری که فلز زرد در ماه گذشته به دلیل افزایش تقاضای جهانی در بحبوحه عدم قطعیت‌های اقتصادی و ژئوپلیتیکی از ۲۴۰۰ دلار در هر اونس فراتر رفت. نکته قابل توجه این است که راهبرد شناسان‌ گلدمن ساکس بر این باورند که فضای مثبت بیشتری برای فلز امن وجود دارد و می‌گویند تا پایان سال به طور بالقوه می‌تواند از ۳۰۰۰ دلار فراتر رود.

بیشتر بخوانید: قیمت طلا، سکه و دلار پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

قیمت طلا به دلیل ناآرامی‌های ژئوپلیتیکی و تقاضای بانک مرکزی افزایش یافت و یکی از محرک‌های اصلی این افزایش قیمت، تقاضای قوی برای طلا از سوی بانک‌های مرکزی جهانی و خانوارهای آسیایی است. در چین، چالش‌های بهبود اقتصادی پس از همه‌گیری و کاهش ارزش یوان که طی سال گذشته حدود پنج درصد در برابر دلار آمریکا ریزش داشته است، طلا را برای مصرف‌کنندگان محلی گران‌تر می‌کند. با وجود این، مصرف‌کنندگان چینی و هم بانک مرکزی چین مشتاقانه به دنبال طلا هستند.

طبق گزارش شورای جهانی طلا، بانک مرکزی چین ذخایر طلای خود را برای ۱۷ ماه متوالی افزایش داده است که در این مدت ۱۶ درصد افزایش داشته است. بانک مرکزی چین تنها در ماه مارس، ۱۶۰ هزار اونس طلا به ذخایر خود اضافه کرد. به همین ترتیب، کشورهایی مانند ترکیه، هند، قزاقستان و برخی در اروپای شرقی خریداران فعال طلا در سال جاری بوده‌اند.

این انباشت نشان‌دهنده روند گسترده‌تری در بین بانک‌های مرکزی جهانی برای تنوع بخشیدن به ذخایر و کاهش وابستگی خود به دلار آمریکاست. قیمت طلا در پایان آوریل شاهد عقب‌نشینی بود، اما در این هفته پس از اینکه سیاست گذاران فدرال رزرو احتمال کاهش نرخ بهره را دادند، احساسات صعودی بازگشت.

فدرال رزرو در آخرین نشست روز چهارشنبه، با توجه به پیش‌بینی، موضع نرخ بهره خود را حفظ کرد. جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، اظهار کرد که هرگونه تصمیم گیری در مورد نرخ بهره در آینده مبتنی بر داده خواهد بود اما او افزود که افزایش نرخ در این مرحله بعید است.

اطمینان پاول که عملاً افزایش بیشتر نرخ بهره را رد کرد، به ماندن قیمت طلا در بالای ۲۳۰۰ دلار کمک کرد. نرخ‌های بهره پایین‌تر جذابیت طلا را افزایش می‌دهد زیرا معمولاً بازدهی دارایی‌های با درآمد ثابت مانند اوراق قرضه را کاهش می‌دهد. در همین حال، تنش‌های ژئوپلیتیکی، به ویژه در خاورمیانه، علاقه سرمایه‌گذاران را به شمش افزایش داده است. طلا یکی از قدیمی‌ترین دارایی‌های امن محسوب می‌شود که در زمان ناآرامی ها و جنگ‌های ژئوپلیتیکی تقاضای زیادی داشته است.

قیمت طلا ممکن است از ۳۰۰۰ دلار فراتر رود.

طبق گزارش اینوستینگ، راهبردشناسان‌ گلدمن ساکس با استناد به تقاضای قوی برای طلا از سوی بانک‌های مرکزی بازارهای نوظهور و خانوارهای آسیایی، پیش‌بینی خود را حفظ کردند که این فلز گرانبها تا پایان سال به ۲۷۰۰ دلار در هر اونس تروی افزایش می‌یابد که نشان‌دهنده افزایش ۱۷ درصدی است. آنها پیش‌بینی می‌کنند که اگر تحریم‌های مالی ایالات‌متحده با سرعتی مشابه از سال ۲۰۲۱ تشدید شود، قیمت طلا می‌تواند با ۱۶ درصد افزایش به ۳۱۳۰ دلار در هر اونس تروا افزایش یابد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1229513 برچسب‌ها طلا

دیگر خبرها

  • پیگیری وضعیت وام ازدواج با کد ملی
  • قیمت طلا افزایش یافت
  • نقدینگی کنترل نمی‌شد، گرفتار ابَر تورم می‌شدیم
  • عملیات وعده صادق جهانیان را نسبت به مسئله غزه بیدار کرد
  • سقف تراکنش‌های بانکی در یک روز چه قدر است؟
  • پیش‌بینی مهم از آینده بازار طلا
  • دستور رئیسی به بانک ها درباره وام ازدواج، مسکن و اشتغال
  • ضرورت بهره گیری از ظرفیت نخبگان و دانشگاهیان در طرح جوانی جمعیت
  • واکنش همتی به اعلام نرخ تورم نقطه به نقطه فروردین از سوی بانک مرکزی
  • نرخ تورم در دولت رئیسی چند؛ ۳۰، ۴۰، ۵۰، ۶۰ یا بیشتر؟