Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شریان»
2024-04-25@02:08:05 GMT

پاداش 250 میلیونی ایران خودرو به مدیرانش

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۲۴۴۷۰۲

به گزارش شریان نیوز،نگاهی به صورت های مالی ایران خودرو در سال 95 نشان می دهد بیش از 60 درصد از سود ناخالص آن از محل هزینه‌های اداری و عمومی تبخیر شده و مابقی نیز با محاسبه هزینه‌های مالی به زیان می‌رود.

مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت ایران خودرو ساعت 9 صبح روز شنبه 31 تیرماه 96 در محل سالن اجتماعات شرکت ساپکو در حالی برگزار شد که 10 درصد از سود خالص محقق شده در پایان عملکرد سال مالی منتهی به پایان اسفند ماه 95 در این مجمع میان سهامداران تقسیم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



همچنین در حالی انتشار اوراق بهادار غیر قابل تبدیل به سهام تا سقف مبلغ 2500 میلیارد تومان به هیات مدیره تفویض شد که مجمع با پاداش ناخالص اعضای حقوقی هیات مدیره به مبلغ 250 میلیون تومان موافقت کرد.

در عین حال حق حضور اعضای هیات مدیره نیز یک میلیون و 500 هزار تومان بابت برگزاری حداقل یک جلسه در ماه تعیین شده است.

تقسیم سود نقدی 15 ریالی از سود خالص 147 ریالی به ازای هر سهم میان سهامداران در حالی است که ایران خودرو بر اساس صورت های مالی منتشر شده در عملکرد سال مالی 95 عمده سود ناخالص خود را بابت رشد هزینه های اداری ، عمومی و فروش از دست داده است.

بر اساس اطلاعات موجود با وجود رشد حدود 40 درصدی درآمدهای عملیاتی در سال مالی 95 نسبت به دوره مالی مشابه اما هزینه عمومی و اداری یک هزار و 479میلیارد و 892 میلیون و 700 هزار تومانی این شرکت در سال مالی 95 باعث شده بیش از 60 درصد از سود ناخالص این شرکت تبخیر شود.

نکته قابل تامل اینکه در دوره عملکردی مذکور ، کل سود عملیاتی حدود یک هزار و 443 میلیارد و 260 میلون تومانی شرکت ایران خودرو با هزینه های مالی یک هزار و 719 میلیارد و 468 میلیون و 900 هزار تومانی به زیان تبدیل می شود، اما به لطف درآمد غیر عملیاتی 334 میلیارد و 482 میلیون و یکصد هزار تومانی به سود خالص 224 میلیارد و 908 میلیون و 400 هزار تومانی دست یافته است.

نکته قابل تامل اینکه کل رقم سود ناخالص ایران خودرو مبلغ دو هزار و 234 میلیارد و 174 میلیون و 300 هزار تومان بوده است.به این ترتیب هزینه مالی ایران خودرو در عملکرد سال مالی 95 در حالی به بیش از 112 تومان به ازای هر سهم رسیده که سود پایه هر سهم این شرکت نیز 14 تومان و 7 ریال به ازای هر سهم بوده است.

این شرکت در عملکرد سه ماهه حسابرسی نشده سال مالی منتهی به پایان اسفند ماه 1396 توانسته 13 درصد از رقم سود برآوردی خود در بودجه را محقق سازد.
منبع: فارس

منبع: شریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۴۴۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش شورای رقابت به افزایش ۱۵۰ میلیونی قیمت پرشیا

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، عباس علی آبادی، وزیر صمت دیروز درکمیسیون اصل ۹۰ مجلس در خصوص افزایش قیمت پژو پارس گفت: در مورد قیمت پژو پارس هم شورای رقابت مسؤول است و قانونا ما سیاست گذار نیستیم و ما فقط مجری سیاست‌های ابلاغی هستیم.

در حقیقت علی آبادی عملا شورای رقابت را مسئول شرایط ایجاد شده برای متقاضیان پژو پارس در سامانه یکپارچه خودرو عنوان دانست.

این در حالی است که سپهر دادجوی توکلی، سخنگوی مرکزی ملی رقابت به مهر گفت: شورای رقابت هیچ وقت قیمت گذار خودرو نبوده. بلکه شورای رقابت صرفاً دستورالعمل را طراحی و آن را ابلاغ می‌کند. نهادهایی هم که تنظیم گر فنی هستند بر اساس دستورالعمل و فرمولی که شورای رقابت داده قیمت خودرو را محاسبه و ابلاغ می‌کنند.

وی افزود: اکنون طبق همین روالی که از انتهای سال ۱۴۰۱ وجود داشت، همچنان طبق دستورالعمل شورای رقابت، وزارت صمت قیمت خودرو را محاسبه می‌کند که قیمت تمام شده در سازمان حمایت به عنوان متولی متخصص انجام و ابلاغ می‌شود.

ان فروشی خودروسازان گفت: ۲ هزار شکایت از خودروسازان بررسی و نتایج آن اعلام شده که بخشی از آنها مربوط به گران فروشی است. شورای رقابت باید به عنوان ناظر بر دستورالعمل به این موضوع ورود کند. نهادهای دیگر مانند سازمان حمایت، سامانه ۱۲۴ و تعزیرات هم به موضوع ورود و بررسی کرده اند.

وی تاکید کرد: به اکثر این شکایات رسیدگی و حکم صادر شده. در مراجع قضائی هم همچنان در حال پیگیری است.

دیگر خبرها

  • واکنش شورای رقابت به افزایش ۱۵۰ میلیونی قیمت پرشیا
  • قیمت رانا در بازار امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت روز انواع خودرو در بازار +جدول
  • فشار دلالان برای حفظ سود چند صد میلیونی از پارس/ چرا زیان خودروساز و سهامداران دیده نمی‌شود؟
  • واکنش شورای رقابت به افزایش ۱۵۰ میلیونی قیمت پژو پارس
  • (ویدیو) پاداش ۱۸ میلیونی برای فرزند اول در یک وزارت خانه
  • تفاهم بانک شهر و شرکت ملی صنایع مس در راستای تامین مالی و توسعه صادرات
  • تفاهم شرکت ملی صنایع مس و بانک شهر در راستای تامین مالی و توسعه صادرات
  • پاداش ۱۸ میلیونی برای فرزند اول در یک وزارت خانه
  • گریه و زاری عجیب حواله‌داران پژو پارس ۴۰۰ میلیونی که در بازار ۷۰۰ میلیون تومان است + فیلم