Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت اوقاف سوریه عربستان را به سیاسی کردن مساله حج متهم و تاکید کرد که در سال جاری نیز به سوری‌ها اجازه ادای فریضه حج داده نشد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، وزارت اوقاف سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد، مسئولان عربستانی در سال جاری نیز سوری‌ها را از ادای فریضه حج محروم کردند و عربستان همچنان به سیاسی کردن فریضه حج ادامه می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وزارت اوقاف سوریه تاکید کرد، با وجود اینکه سوریه از طریق وزارت خارجه خود مکرراً سازمان همکاری اسلامی و وزارت حج عربستان را در این خصوص خطاب قرار داده است، اما امکان ادای فریضه حج برای سوری‌ها به دلیل سیاسی شدن این فریضه فراهم نشده است.

در این بیانیه آمده است، کاری که برخی از دفاتر گردشگری در لبنان با برخی از افراد انجام می‌دهند، به منزله تسهیل ادای فریضه حج نیست بلکه به منزله سوء استفاده سیاسی و مادی است که توسط مسئولان عربستانی درخصوص رکن بزرگی از ارکان اسلام صورت می‌گیرد و مسئولان عربستانی این کار را با بهره کشی از طرف‌های متخاصم با سوریه که تحت عناوینی چون "کمیته عالی حج سوریه" فعالیت می‌کنند و وابسته به دشمنان کشور هستند، انجام می‌دهند.

از آغاز بحران سوریه، وزارت اوقاف سوریه چنین بیانیه‌ای را سالانه کمی قبل از آغاز مناسک حج منتشر می‌کند.

پیشتر نیز محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر خارجه قطر مسئولان عربستانی را به سیاسی کردن مساله حج در پی بحران میان کشورهای عربی حوزه خلیج فارس با دوحه متهم کرد.

وی تاکید کرد: قطر مساله حج را سیاسی نکرده، در حالی که متاسفانه عربستان مساله حج را سیاسی کرده است.

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۴۴۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای ترکیه مبنی بر کشتن ۴۳ تروریست در یک هفته

وزارت دفاع ترکیه از کشتن ۴۳ تروریست طی هفته جاری در عملیات‌های داخل این کشور، شمال سوریه و شمال عراق خبر داد.

براساس گزارش آناتولی، این در یک نشست خبری توسط زکی آق‌ترک، مشاور روابط عمومی و رسانه‌ای وزارت دفاع، روز پنجشنبه ارائه شد.

آق‌ترک گفت: تعداد تروریست‌هایی که از ابتدای امسال در شمال عراق و سوریه کشته شده‌اند به ۸۴۵ تروریست رسیده است.

وی همچنین از دستگیری ۳۶۴ نفر از جمله ۹ تروریست در تلاش برای نفوذ غیرقانونی به ترکیه خبر داد.

منابعی در این وزارتخانه اعلام کردند که نیرو‌های گارد مرزی عراق پایگاه‌هایی را در نزدیکی مناطق عملیاتی ترکیه برای جلوگیری از فعالیت‌های سازمان تروریستی پ. ک. ک ایجاد کرده‌اند.

این منابع ترکیه‌ای اعلام کردند: این فعالیت‌ها با هماهنگی ما در حال انجام است و تلاش‌ها با هماهنگی عراق و کشورمان برای جلوگیری از فعالیت‌های تروریستی پ. ک. ک، تامین امنیت مرز‌ها و حفاظت از جان غیرنظامیان عراقی ساکن در منطقه ادامه خواهد داشت.

این منابع همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر سفر اسامه عسکر رئیس ستاد ارتش مصر به ترکیه، تأیید کردند که این سفر دوره جدیدی از نظر توسعه روابط نظامی و همکاری در حوزه صنایع دفاعی است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • حمله رژیم صهیونیستی به حومه دمشق
  • عیادت امیرعبداللهیان از یک دیپلمات سوری
  • ادعای ترکیه مبنی بر کشتن ۴۳ تروریست در یک هفته
  • عیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات وزارت امور خارجه سوریه
  • عیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات مجروح شده سوری
  • عیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات سوری که در حمله رژیم صیهونیستی به سفارت ایران مجروح شد
  • عیادت وزیر خارجه ایران از دیپلمات سوری آسیب دیده در حمله تروریستی اسرائیل به سفارت ایران در دمشق
  • حمایت از طرح نور یک تکلیف و وظیفه همگانی است
  • کاروان حرم مطهر رضوی به مناطق محروم گیلان می‌رود
  •  تماس تصویری نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل با مشاور ارشد امیرعبداللهیان