Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@08:20:49 GMT

بسته اخبار اجتماعی ایسنا در روز سه‌شنبه

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۲۴۵۰۴۵

رونمایی از پلاک جدید خودروهای مناطق آزاد، تمهیدات ترافیکی مراسم تحلیف، پروژه‌های طرح هادی نیازی به استعلام از محیط زیست ندارند، ورود مخدری جدید به کشور، زوایای طرح توزیع مواد مخدر دولتی برای وزارت بهداشت روشن نیست و شهروندان به هیچ عنوان به پارکبان‌ها پول ندهند از مهمترین خبرهای اجتماعی ایسنا در روز سه‌شنبه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، سرویس اجتماعی ایسنا امروز بیش از ۶۰ خبر را روی خروجی خود منتشر کرده است که برخی از مهمترین آن‌ها در ادامه می‌آید:

جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا خبر داد

رونمایی از پلاک جدید خودروهای مناطق آزاد

سردار موسی امیری جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا از رونمایی از پلاک‌های جدید مناطق آزاد خبر داد.

وی با بیان اینکه طرح یکپارچه سازی پلاک‌های وسایل نقلیه از سال‌ها قبل آغاز شده و در حال حاضر اکثریت خودروها دارای پلاک ملی هستند گفت: سال گذشته از پلاک خودروهای دیپلماتیک رونمایی شد و امروز نیز از پلاک خودروی مناطق آزاد رونمایی شد و پس از این نیز تمامی خودروهایی که در مناطق آزاد شماره گذاری شوند پلاک ملی ویژه مناطق آزاد را دریافت خواهند کرد.

سردار مهماندار در گفت‌وگو با ایسنا اعلام کرد

تمهیدات ترافیکی مراسم تحلیف

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ جزئیات طرح ترافیکی ویژه مراسم تحلیف حسن روحانی را تشریح کرد.

سردار محمدرضا مهماندار در گفت‌وگو با ایسنادر این‌باره گفت: برابر تدابیر اتخاذ شده از ساعت ۱۴ روز شنبه در محور غرب به شرق خیابان جمهوری از تقاطع استانبول، در خیابان مجاهدین از تقاطع خیابان ایران به غرب، شمال به جنوب خیابان ابن سینا در تقاطع فخر آباد و مسیر جنوب به شمال خیابان دیالمه در خیابان امیرکبیر محدودیت تردد ایجاد خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به محدودیت‌های اعمال شده نیز در اطراف محل سالن اجلاس سران در ولنجک گفت:‌ از ساعت ۲۰:۳۰ روز شنبه مسیر جنوب به شمال خیابان یمن مسدود شده و و مسیر جایگزین بزرگراه چمران به سمت غرب و خیابان کچویی خواهد بود. همچنین مسیر غرب به شرق خیابان رشید الدین فضل الله از ابتدای خیابان جدید الاحداث در غرب پارکینگ طبقاتی نمایشگاه بین‌المللی نیز مسدود شده و مسیر جایگزین چمران و کچویی خواهد بود.

لغو ۷ حکم قصاص محیط‌بان در دولت یازدهم/ اضافه شدن جنگل‌بانان به لایحه حمایت از محیط بانان

معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور گفت: از سال ۹۲ حکم قصاص هشت محیط بان در کشور صادر شده بود که در دوره دولت یازدهم با پیگیری های انجام شده حکم اعدام هفت تن از محیط بانان لغو شد.

وی در مراسم تجلیل از محیط بانان نمونه کشور که در قم برگزار شد، افزود: این پیگیری ها به همت معاونت حقوقی و پارلمانی سازمان و همکاری قوه قضائیه و خانواده ها انجام شد و این هفت تن آزاد شدند.

رییس اداره محیط زیست شمیرانات:

پروژه‌های طرح هادی نیازی به استعلام از محیط زیست ندارند

محمد کرمی رییس اداره محیط زیست شمیرانات در پی اظهارات بخشدار لواسانات مبنی بر دریافت نشدن پاسخ استعلام این بخشداری از اداره محیط زیست شمیرانات درباره اجازه ساخت خانه بهداشت در یکی از روستاهای بخش لواسانات، گفت:پروژه‌های طرح هادی نیازی به استعلام از محیط زیست ندارند و چنانچه در حریم رودخانه یا منطقه حفاظت شده باشند لازم است که سایر دستگاه‌ها نیز بررسی‌هایی را انجام دهند.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در نشست خبری امروز تشریح کرد

ورود مخدری جدید به کشور/توزیع مخدردولتی قانونی نیست/مجازات اعدام قاچاقچیان حذف نمی‌شود

سردار علی مویدی قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اعلام آنکه مجازات اعدام برای قاچاقچیان مواد مخدر حذف نمی‌شود، از طرح توزیع موادمخدر دولتی انتقاد کرد و گفت: در هیچ جای دنیا موادمخدر دولتی توزیع نمی‌شود؛ در این زمینه ما تابع و پیرو قوانین بین‌المللی هستیم، این درحالی است که این طرح با قوانین داخلی کشور هم مغایرت دارد.

وی در ادامه از ورود مواد مخدر جدید به کشور خبر داد و گفت: مواد مخدری جدید با پایه روانگردان به نام " ان پی اس" به کشور وارد شده است که به دلیل شباهت آن به دارو ، حمل این مواد مخدر بسیار آسان است. امیدواریم با تلاش رسانه‌ها و مردم توفیقات خوبی در برخورد با این مواد و جلوگیری از همه گیر شدن آن در جامعه داشته باشیم.

مویدی در ادامه به ارائه کارنامه فعالیت ستاد مبارزه با مواد مخدر در دولت یازدهم در مقایسه با دولت دهم پرداخت و گفت: از ۴ سال گذشته رویکرد ما فرهنگ پیشگیرانه و آموزش مهارت‌های زندگی بوده که در این زمینه رشد ۱۰۸ درصدی داشته‌ایم. همچنین از سال ۸۸ تا ۹۱ در زمینه مبارزه با مواد مخدر ۵۶۸۸ درگیری مسلحانه در کشور صورت گرفت این درحالی است که این آمار در سالهای ۹۲ تا ۹۵ به ۸۸۰۸ مورد رسید و به این ترتیب طی دولت یازدهم شاهد افزایش ۳۴ درصدی درگیریهای مسلحانه در راستای مبارزه با مواد مخدر در کشور بودیم.

فرهمندپور:

۴۵ درصد زنان فاقد درآمد هستند/نرخ بیکاری زنان تحصیل‌کرده دو برابر مردان است

فهیمه فرهمندپور مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده از افزایش روند نرخ بیکاری زنان در ١٠ سال گذشته خبر داد و گفت: این رقم در سال ٩٢ تا ١٩/٨ درصد رسیده است. حال آنکه شاخص نرخ بیکاری زنان با تحصیلات عالیه دو برابر مردان است.

فرهمندپورهمچنین بابیان اینکه ٤٥ درصد زنان فاقد درآمد، ١٨ درصد درآمد زا و نسبت کل زنان سرپرست خانوار به کل خانوارها ١٢/١ درصد است تصریح کرد: از جمله اهداف اقتصاد مقاومتی می‌توان به ارتقای زمینه‌های شغلی زنان، ارائه الگوی اشتغال مبتنی بر کرامت انسانی، حمایت و توانمندسازی زنان و توانمند سازی زنان عشایر و روستایی اشاره کرد.

مدیرکل دفتر سلامت اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت:

زوایای طرح "توزیع مواد مخدر دولتی" برای وزارت بهداشت روشن نیست

دکتر احمد حاجبی مدیرکل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت درباره نظر وزارت بهداشت نسبت به «طرح توزیع مخدر دولتی» که مدتی پیش از طرف کمیسیون قضایی مجلس مطرح شد، گفت: وزارت بهداشت اصلا در جریان جزییات این طرح نیست، اما طبق اطلاعاتی که داریم و بنا بر صحبت‌هایی که درباره این موضوع مطرح شده، دو هدف عمده مبنی بر قطع ارتباط مصرف کننده با قاچاقچی و همچنین ارائه درمان مدیریت شده با مواد جایگزین، به ذهن ما متبادر می‌شود.

مدیرکل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت تاکید کرد: زوایای مختلف طرح توزیع مخدر دولتی که چندی است مطرح شده، برای خود ما نیز روشن نیست؛ چون تا امروز مستندی که به طور دقیق بگوید در کمیسیون قضایی چه پیشنهادی مطرح شده‌ است ندیده‌ایم، ولی باید مبنی بر این موضوع باشد که بخواهیم مواد مخدر مصرفی را به صورت مدیریت شده و در اشکال دارویی در اختیار معتادان قرار دهیم.

رحمانی فضلی در نشست هم‌اندیشی زنان فعال اقتصادی تاکید کرد

نگاه به زنان در عرصه اقتصادی، جنسیتی نیست

رحمانی فضلی وزیر کشور ضمن اشاره به افزایش نرخ رشد اقتصادی از منفی ۵.۶ به حدود ۱۰ ـ ۱۱ درصد و همچنین تک رقمی شدن نرخ تورم گفت: در هیچ یک از قوانینی که در حوزه کسب و کار نوشته شده است مساله جنسیت مطرح نشده و این نشان‌دهنده نگاه مثبت و بدون تبعیض جنسیتی است.

چمران در جمع خبرنگاران:

هنوز ریاست جمهوری پایان فعالیت شورای چهارم تهران را اعلام نکرده است

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تایید آغاز به کار شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش از دوازدهم مرداد ماه گفت: هنوز معلوم نیست که امروز آخرین جلسه شورای شهر تهران خواهد بود یا خیر؟ به همین منظور یکشنبه هفته آینده هم جلسه‌ای خواهیم داشت.

وی همچنین تصریح کرد: آخرین جلسه شورای شهر تهران در دوره چهارم هفته آینده با حضور فرماندار تهران خواهد بود تا بتوانیم گزارش پایانی کار خود را ارائه دهیم.

یک عضو شورای شهر تهران تاکید کرد

شهروندان به هیچ عنوان به پارکبان‌ها پول ندهند/فعالیت پارکبانان غیرقانونی است

اقبال شاکری عضو شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه قرارداد پارکبان‌ها برای کنترل پارک حاشیه‌ای خیابان‌ها دو سال است که به اتمام رسیده است، افزود: حضور پارکبان‌ها قانونی نیست و شهروندان به هیچ عنوان به این افراد وجهی پرداخت نکنند.

به گزارش ایسنا، پربازدیدترین اخبار اداره اجتماعی در ۲۴ ساعت گذشته به شرح زیر است:

سهمیه خاصی برای زنان در کابینه دوازدهم وجود ندارد/ ادامه رایزنی‌ برای حضور وزیر زن در کابینه

از نداشتن خودانتقادی جریان اصولگرایی تا عدم تمایل برای شهردار شدن در دوره سوم

رونمایی از پلاک جدید خودروهای مناطق آزاد

زوایای طرح "توزیع مواد مخدر دولتی" برای وزارت بهداشت روشن نیست

چمران: جلسه یکشنبه شورای شهر غیرعلنی و بدون مصوبه خواهد بود

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۴۵۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستبند پلیس بر دستان فروشندگان مواد مخدر در آبادان

سرهنگ کیومرث کشوری فرمانده انتظامی آبادان گفت: ماموران کلانتری ۱۳ قدس با همکاری پلیس مبارزه با مواد مخدر در راستای اجرای طرح مبارزه با مواد مخدر و به منظور ضربه زدن به باندهای قاچاق کار شناسایی و دستگیری افرادی که در این زمینه فعالیت دارند را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او از دستگیری سه فروشنده مواد مخدر در این عملیات خبر داد و گفت:  در بازرسی از محل اختفای آنان سه کیلوگرم مواد مخدر صنعتی از نوع ماری جوانا همراه با یک قبضه سلاح جنگی کمری غیر مجاز ،دو تیغه خشاب مربوطه و شش هزار قرص ممنوعه روانگردان را کشف و ضبط کردند.

سرهنگ کشوری در خاتمه با بیان اینکه متهمان جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند گفت: پلیس به صورت شبانه روزی و با شدت با قاچاقچیان مواد مخدر و مخلان امنیت و آرامش مردم برخورد می‌کند و اجازه جولان به آنها را نخواهد داد.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • هشدار مشاور قالیباف در واکنش به گشت ارشاد: «وقوع واقعه برنامه ریزی شده کف خیابان»
  • کشف مواد مخدر شیشه در مرز ارومیه
  • دستبند پلیس بر دستان فروشندگان مواد مخدر در آبادان
  • ثبت فوت مردان ‌در استان زنجان بیشتر از زنان بوده است‌
  • کشف ۶ کیلوگرم مواد مخدر در کلاله
  • کشف بوته‌های خشخاش در شهرستان خاتم
  • خیز اصلاح طلبان رادیکال به سوی خیابان به بهانه طرح نور/ روزنامه آرمان ملی: مسئله مذاکره با آمریکا و حجاب باید حل شود!
  • کشف هروئین از معده قاچاقچیان در جهرم
  • ۱۵۰ بسته هرویین در معده ۲ قاچاقچی
  • کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان میناب استان هرمزگان