Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ عضو کمیسیون کشاورزی ،آب و منابع طبیعی مجلس،گفت: زمانی که نرخ کالای ثبات می ماند، این امکان وجود دارد ورود محصول به بازار طبق روند تدریجی و برحسب نیاز بازار کشور شکل بگیرد.

حبیب الله نیکزادی پناهدرباره وضعیت گرانی پیاز در بازار کشورگفت: کاهش عرضه محصولات کشاورزی بدون در نظر گرفتن تقاضای بازار، به طور حتم بازار مواد غذایی کشور را وارد بی نظمی در تنظیم بازار عرضه و تقاضا می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم بم ، ریگان و فهرج در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ثابت ماندن پیاز در نرخ 4 هزار تومانی در هرکیلو می تواند نشان از گرانی پیاز به شکل مدیریت شده داشته باشد، تصریح کرد: منظور از اینکه نرخ کنونی پیاز مدیریت شده این است که زمانی که نرخ محصول بدون تغییر در شرایط ثابت در مدتی مشخص قرار می گیرد، بدیهی است که محصول تنها برای همخوانی عرضه و تقاضا وارد بازار می شود.

نیکزادی پناه افزود: زمانی که نرخ کالایی ثبات می ماند، این امکان وجود دارد که ورود پیاز به بازار به روش تدریجی و برحسب نیاز بازار کشور شکل بگیرد، بطور مثال گرانی پیاز در مقطع کنونی می تواند نشان از این مقوله دارد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه کسری یا وجود پیاز در سردخانه ها معمای گرانی این محصول بسیار حیاتی در عرصه بازاد مواد غذایی تلقی می شود،گفت: بررسی موشکافانه میزان عرضه و تقاضایی بازار پیاز باید در دستور کار قرار بگیرد تا مشخص شود؛ کسری در بازار پیاز وجود دارد یا پیاز از سردخانه تنها برحسب تقاضا به بازار کشور وارد می شود.

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۴۵۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ درصد تولید گندم از مزرعه تا سفره هدر می‌رود

سید مجتبی خیام نکویی رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در نشست خبری امروز با اشاره به سالروز ملی گندم و نان گفت: در سال نخست دولت افزایش تولید گندم حداقل ۳ میلیون تن بود که این عدد سال گذشته به ۶ میلیون تن رسید. امسال هم پیش بینی می‌شود که حداقل همین ۶ میلیون تن باشد.

او با اشاره به اینکه سالانه ۱۳.۵ میلیون تن گندم  مورد نیاز صنف و صنعت و خبازی است، افزود: ایران ظرفیت دارد تا علاوه بر خودکفایی در جرگه صادرکنندگان قرار گیرد، براین اساس اگر یک تن به محصول آبی گندم و ۵۰۰ کیلوگرم به محصول دیمی آن افزوده شود، این امر محقق می شود.

خیام نکویی با بیان اینکه ۴۰ درصد تأمین کالری روزانه جامعه از طریق گندم است، گفت: تحولات سیاسی در سطح جهان نقش گندم را به عنوان سپر سیاسی برای تسلط کشورهای دیگر کرده است. 

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی ادامه داد: بالاترین محصول راهبردی در بخش کشاورزی دنیا و کشور ما  گندم است که حداقل سرانه مصرف این کالای استراتژیک به ازای هر ایرانی ۱۵۰ کیلو گرم است.

او با اشاره به ضایعات ۳۰ درصدی گندم از برداشت تا سفره گفت: با توجه به رقم بالای ضایعات گندم از طریق فرهنگ‌سازی مصرف‌کنندگان و اصلاح کمباین‌های برداشت گندم در کشور باید این میزان کاهش یابد.

به گفته خیام نکویی، عملکرد تولید گندم آبی در کشور ۴‌‌.۴ میلیون و گندم دیم ۱۰ میلیون تن است که با افزایش عملکرد آنها علاوه بر تأمین نیاز کشور می‌توانیم صادرکننده شویم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اهمیت تولید گندم در کشور گفت: زنجیره تولید گندم با تولید نان کامل در کشور باید شکل گیرد و سبوس و جوانه نباید از آرد جدا شود.

خیام نکویی در ادامه افزود: قوی‌ترین بانک ژن گندم در دنیا را در ایران داریم و در شرایط اضطراری می‌توانیم به رقم‌های جدید گندم برسیم.

به گفته او، برآورد می شود امسال با تولید حداقل ۱۳ میلیون تن گندم در کشور، همانند سال گذشته در تامین گندم نان مورد نیاز خودکفا شویم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با تأکید بر کیفیت گندم تولیدی داخل،گفت:گندم تولیدی ایران از سالم‌ترین محصولات کشورهای توسعه یافته به لحاظ عناصر سنگین مانند سرب است. ضمن اینکه به لحاظ عناصر غذایی مانند روی، منیزیم غنی است.

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: اکنون به برنامه راهبردی رسیدن به خودکفایی ۹۰ درصدی به ویژه برای محصول استراتژی گندم نزدیک شده‌ایم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • بررسی دلیل کمبود و گرانی دارو در دستور کار نمایندگان قرار گرفت
  • بررسی کمبود و گرانی دارو در مجلس/اسامی متاخران جلسه
  • واعظ آشتیانی: امیدوارم خریداران به وضعیت سرخابی ها سر و سامان بدهند/ گرانی فوتبال پاشنه آشیل ورزش کشورمان است
  • قیمت پیاز در میادین میوه و تره بار کاهش یافت
  • التهابات «بازار ارز» حتماً قابل مدیریت است
  • رکورد تولید PVC شکسته شد
  • اصلاح سیاست‌های ارزی باعث کاهش التهابات بازار می‌شود
  • برداشت توت فرنگی در مزارع مازندران
  • ۳۰ درصد تولید گندم از مزرعه تا سفره هدر می‌رود
  • ضایعات گندم؛ از تولید تا سفره مردم