Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر امور روستایی استان مرکزی گفت: موزه مفاخر روستایی استان مرکزی در خمین افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، سعید فائض‌پور عصر امروز در بازدید از جشنوارهسراسری اقتصاد وفرهنگ روستایی با اشاره به بخش روستایی اظهار داشت: از استاندار مرکزی به سبب توجه لازم به بخش روستاها و معیشت روستایی را داریم چراکه توجه به بخش روستایی همواره زمینه ساز توسعه و پیشرفت کشور بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: استان مرکزی نخستین استانی است که نگاه مدیریت استان و تیم مدیریت به روستاها بوده و با توجه به پیگیری‌های انجام شده اقدامات چشمگیری در زمینه مسائل و مشکلات معیشتی روستاها انجام شده و تصمیمات خوبی گرفته شده است.

مدیرکل دفتر امور روستایی استان مرکزی با اشاره به جشنواره روستایی تصریح کرد: این جشنواره در راستای تحقق شعار سال و مشارکت تعدادی از فعالان عرصه‌های اقتصادی و فرهنگی روستاهای مرکزی و سایر استان‌ها و دستگاه‌های اجرایی مرتبط محقق شده است.

فائض‌پور ادامه داد: این جشنواره از تاریخ 9مرداد الی 13 مرداد در محل نمایشگاه های بین االمللی دایر بوده و هرروز میزبان مردم است تا دستاوردهای روستاهای استان به نمایش گذاشته شود.

وی عنوان کرد: این جشنواره با هدف معرفی توانمندی‌های اقتصادی و فرهنگی روستاها برگزار شده که در بخش اقتصادی جشنواره دستیابی به اهداف مهمی دنبال می‌شود.

مدیرکل دفتر امور روستایی استان مرکزی بیان کرد: معرفی محصولات و تولیدات روستاها، معرفی چهره‌های کارآفرین در روستاها و فعالان اقتصاد محلی، معرفی توانمندی‌های اقتصادی در زمینه تولید و اشتغالاز اهداف حوزه اقتصادی جشنواره هستند.

فائض‌پور با اشاره به حوزه فرهنگی جشنواره گفت: در این بخش حفظ و احیای میراث روستاها، معرفی آداب، رسوم و آیین‌های روستایی که علاوه بر این برای نخستین بار در کشوری از حامیان نسخ خطی روستایی تجلیلی می‌کنیم.

وی اضافه کرد: در هفته دولت موزه مفاخر روستایی باهمکاری فرماندار خمین و یک خیر در روستای لیلیان خمین افتتاح می‌شود.

مدیرکل امور روستایی استان مرکزی تصریح کرد: معرفی بازی‌های بومی محلی، معرفی موسیقی‌های اصیل محلی، معرفی غذاهای سنتی روستاها، معرفی لباس‌های بومی و محلی، معرفی جاذبه‌های گردشگری، معرفی گویش‌های محلی از دیگر اهداف حوزه فرهنگی جشنواره است.

فائض‌پور بیان کرد: در بخش اقتصادی فرهنگی در مجموع 21 استان در برپایی 220 غرفه مشارکت دارند.

انتهای پیام/

R41371/P1377/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۴۵۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت تسهیلات مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد به ۶۲ درصد رسید

مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد از پرداخت ۶۲ درصدی تسهیلات مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، سیدزبیر موسوی، امروز_ سه‌شنبه، یازدهم اردیبهشت_ در نشست شورای بانک‌های عامل کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به پرداخت تسهیلات مسکن روستایی، اظهار کرد: میانگین پرداخت کشوری ۵۵ درصد بوده اما در استان ۶۲ درصداست.

وی افزود: ۵۳ هزار و ۶۵ پرونده به بانک‌های عامل معرفی شده است و بقیه را حداکثر تا اواخر خرداد معرفی می‌کنیم.

مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد گفت: بانک ملی ۴۵۰ سهمیه داشتیم که ۴۱۶ واحد معرفی شده‌است، در سال جدید بانک‌ها اعلام کرده‌اند سیاست‌ها هنوز ابلاغ نشده‌است و پرداخت‌ها کمتر شده‌است، انتظار داریم کمی سخت‌گیری‌ها در بخش ضمانت‌ها نیز کمتر شود، سال جدید پرداختی در بانک ملی نداشتیم.

سهراب اصالت‌زاده معاون بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد نیز در ادامه این نشست وضعیت پرداخت تسهیلات مسکن از طرف بانک‌ها را شرح داد و گفت: بانک سپه ۷۰۰ سهمیه دارد که ۲۰۹ واحد انعقاد قرارداد شده‌ اما در سال جدید هنوز پرداختی انجام نشده‌است.

وی افزود: سهمیه بانک مسکن ۱۳۵۰ فقره بوده که از ۱۲۰۰ مورد معرفی شده ۴۲۴ مورد انعقاد قرارداد شده است.

اصالت‌زاده تصریح کرد: سهمیه بانک تجارت ۱۵۰۰ واحد سهیمه بوده که از این تعداد ۱۱۴۵ واحد معرفی شده ۲۱۵ مورد انعقاد قرارداد شده‌است.

وی با اشاره به عملکرد سایر بانک‌ها از سال گذشته تاکنون گفت: در بانک صادرات ۹۰۰ سهمیه داشتیم که ۲۶۳ مورد انعقاد قرارداد شده‌است، در بانک کشاورزی ۴۵۰ واحد سهمیه داشتیم ۴۱۴ مورد معرفی و ۲۱۵ مورد انعقاد قرارداد شده‌است.

معاون بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: سهمیه بانک رفاه ۸۰۰ واحد بود که از ۶۸۴ واحد معرفی شده، ۲۰۰ واحد انعقاد قرارداد شده‌است و بانک ملت ۵۵۰ سهمیه بود که ۳۴۳ واحد معرفی شده و ۳۱۵ واحد انعقاد قرارداد شده‌ است.

وی گفت: پست بانک نیز ۳۰۰ واحد سهمیه داشتیم که ۲۰۷ واحد معرفی کردیم و ۴۸ مورد انعقاد قرارداد شده‌است.

کد خبر 749365

دیگر خبرها

  • پرداخت تسهیلات مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد به ۶۲ درصد رسید
  • موزه نادر، خانه‌ای برای ادب‌ورزی/ مهمانی هر روز هفته با یار مهربان
  • عزم دولت برای تأمین مسکن جدی است
  • موزه دانشگاه صنعتی امیرکبیر افتتاح شد
  • چرا تنها سایت موزه غرب کشور عاقبت به خیر نشد
  • روستاها آغازگر جهش تولید با مشارکت مردم هستند
  • راه یافتگان جشنواره پرده‌خوانی و نقالی رضوی معرفی شدند
  • برگزاری ۲۵۰ برنامه به مناسبت هفته میراث فرهنگی در گیلان
  • حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان
  • فاز نخست موزه دفاع مقدس زنجان سوم خرداد افتتاح می‌شود