Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-04@10:48:16 GMT

راز قتل تبسم کوچولو در گوشی مرد سنگدل

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۲۴۵۹۰۸

راز قتل تبسم کوچولو در گوشی مرد سنگدل

اجتماع>اجتماعی - متهم اصلی قتل تبسم پنج‌ساله، مردی است که پس از جنایت تلاش کرده بود با پاک کردن فیلم‌های گوشی‌ و دوربین مداربسته ردپایی از خود به‌جا نگذارد.

اين مرد هم‌اكنون با اتهام كودك‌آزاري منجر به قتل در بازداشت به سر مي‌برد و مادر تبسم و فردي ديگر نيز متهم به اخفاي ادله جرم و انحراف در تحقيقات پليس هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بامداد شنبه، هفتم مردادماه پيكر بيهوش و نيمه‌جان تبسم پنج‌ساله توسط مادرش و فرد ديگري به بيمارستان مدرسه شهرستان ساوه منتقل شد.

زن جوان مدعي بود كه دخترش ناگهان حالش بد شده و از حال رفته است اما زماني كه پزشكان دختربچه را معاينه كردند، با آثار كبودي و كودك‌آزاري روي بدن او روبه‌رو شدند. آنها پليس را خبر كردند و همزمان تلاش براي نجات جان دختربچه شروع شد. بررسي‌ها نشان ‌مي‌داد كه او به كما رفته است و به اين ترتيب وي به بخش مراقبت‌هاي ويژه انتقال يافت.

لحظاتي پس از اين اتفاق بود كه مأموران پليس در بيمارستان حاضر شدند. مادر تبسم تحت بازجويي قرار گرفت و مدعي شد كه از ماجراي كودك‌آزاري خبر ندارد و نمي‌داند كه چه اتفاقي براي دخترش رخ داده است. درحالي‌كه تلاش پزشكان براي نجات جان تبسم ادامه داشت، با دستور قضايي تحقيقات ويژه‌اي درباره اين حادثه آغاز شد.

اظهارات مادر تبسم و كسي كه همراه او راهي بيمارستان شده بود مشكوك به‌نظر مي‌رسيد و آنها هر بار داستان تازه‌اي را درباره اينكه چه اتفاقي براي دختربچه رخ داده به زبان مي‌آوردند. اين در حالي بود كه كارآگاهان در جريان بررسي‌هاي تخصصي متوجه شدند كه مادر تبسم از مدتي قبل با شوهرش دچار اختلاف شده و آنها تصميم به جدايي از هم گرفته بودند. به همين دليل راهي دادگاه خانواده شده بودند كه پرونده آنها هنوز در جريان است و حكم طلاق صادر نشده. با اين حال از آن به بعد زن جوان جدا از همسرش و به همراه دخترش زندگي مي‌كرده است.

ماموران در ادامه بررسي‌ها به سرنخ‌هايي دست يافتند كه از نقش يك مرد در زندگي مادر تبسم حكايت داشت. جايي كه دختربچه و مادرش زندگي ‌مي‌كردند مجهز به دوربين مداربسته بود و به همين دليل دستور بازبيني فيلم‌ها صادر شد اما فيلم‌‌ها به طرز مرموزي پاك شده بود. پاك شدن فيلم‌ها و حرف‌هاي ضد‌و نقيض مادر تبسم و فرد همراه او درباره حادثه باعث شد كه قاضي پرونده دستور بازداشت آنها را صادر كند.

در ادامه تحقيقات مرد جواني كه احتمال مي‌رفت در اين ماجرا نقش داشته باشد نيز دستگير شد و با بررسي‌هاي تخصصي مداركي به‌دست آمد كه نشان مي‌داد اين مرد عامل اصلي كودك‌آزاري است. درحالي‌كه تحقيقات از متهمان ادامه داشت، صبح دوشنبه تبسم پنج‌ساله پس از 2روز جدال با مرگ روي تخت بيمارستان جان باخت تا اين پرونده رنگ و بويي جنايي بگيرد. هادي ملكي، رئيس دادگستري شهرستان ساوه گفت: از زماني كه اورژانس اجتماعي ماجراي كودك‌آزاري را به پليس و دستگاه قضايي گزارش كرد، مقامات قضايي و انتظامي در بيمارستان حاضر شدند و تحقيقات شروع شد.

در جريان تحقيقات، كادر درماني بيمارستان تصميم به اعزام كودك به مراكز درماني مجهزتر در تهران مي‌گيرند كه به‌دليل افت يكباره سطح هوشياري كودك از انتقال طفل به تهران منصرف مي‌شوند و در نهايت نيز كودك جانش را از دست مي‌دهد.وي ادامه داد: با توجه به اظهارات متناقض مادر كودك در بازجويي‌ها و تحقيقات انجام شده، وي به همراه 2نفر ديگر بازداشت شدند.

متهم اصلي پرونده مردي جوان است كه شواهد كشف شده حاكي از آن است كه كودك آزاري توسط وي صورت گرفته است. اين مرد و 2متهم ديگر سعي داشتند با از بين بردن مدارك و شواهد، پليس و دستگاه قضايي را گمراه كنند اما فيلم‌هاي حذف شده دوربين‌هاي مدار‌بسته و همچنين موبايل متهم بازيابي و مشخص شد كه صدمات منجر به مرگ مغزي كودك، از سوي وي وارد شده كه در نهايت وي به كودك آزاري منجر به قتل اعتراف كرد و هم‌اكنون متهمان در بازداشت به سر مي‌برند.

احتمال آزار جنسي

رئيس دادگستري ساوه درباره احتمال آزار جنسي كودك نيز گفت: يكسري قرائن در اين خصوص وجود دارد كه نياز به بررسي بيشتر و اعلام نظر قطعي پزشكي قانوني با معاينه دقيق و كالبدشكافي جسد دارد. نظريه اوليه پزشكي قانوني در اين خصوص اعلام شده است اما نمي‌توان براساس نظريه اوليه اظهارنظر قطعي كرد ولي تلاش مي‌شود در كمتر از يك هفته با اعلام قطعي نظريه پزشكي قانوني در اين خصوص نيز اظهارنظر شود.

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۴۵۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود دادستان کلاله به موضوع مفقودی «یسنا»

به گزارش «تابناک» به نقل از میزان، ادستان عمومی و انقلاب کلاله اعلام کرد که تحقیقات درباره مفقودی یسنا کودک کلاله‌ای تا زمان شناسایی و دستگیری همه عوامل ادامه دارد.

سیدجواد میردوستی، دادستان عمومی و انقلاب کلاله گفت: بلافاصله پس از اعلام مفقودی یسنا کودک کلاله‌ای با تشکیل پرونده قضایی عملیات جستجو و اقدامات قضایی، پلیسی و اطلاعاتی برای بررسی موضوع آغاز شد.

سیدجواد میردوستی گفت: در ادامه بررسی‌ها با توجه به شواهد و قراین ظن بازپرس پرونده مبنی بر ربوده شدن کودک تقویت شد و در پی تحقیقات با دستور بازپرس پرونده چند نفر به عنوان مظنون به پلیس آگاهی احضار شدند. 

میردوستی افزود: در ادامه تحقیقات، ساعتی پیش این کودک در یکی از مزارع کشاورزی نزدیک محلی که مفقود شده بود، پیدا شد.

وی با بیان این که خوشبختانه یسنا در سلامت به سر می‌برد گفت: تحقیقات قضایی این پرونده در حال تکمیل است.

دادستان کلاله از تلاش شبانه روزی اهالی شریف منطقه و همچنین نیروی هلال احمر و عوامل انتظامی و اطلاعاتی برای بازگرداندن کودک مفقود شده کلاله‌ای قدردانی کرد.

دیگر خبرها

  • آنروا: روزانه ۳۷ کودک در غزه مادر خود را از دست می‌دهند
  • جزئیات عجیب از گمشدن یسنا کوچولو؛ او را دزدیده بودند؟
  • جزئیات بیشتر از گم شدن یسنا کوچولو/ دختر ۴ ساله دزدیده شده بود؟
  • احتمال ربوده شدن یسنا قوت گرفت
  • دادستان کلاله: یسنا ربوده شده بود
  • دادستان: تحقیقات برای دستگیری عوامل مفقودی یسنا
  • دادستان: تحقیقات برای دستگیری عوامل مفقودی «یسنا» ادامه دارد
  • «یسنا» پیدا شد / ورود دادستان به موضوع
  • ورود دادستان کلاله به موضوع مفقودی «یسنا»
  • داستانک‌هایی برای فلسفه‌ورزی کودکانه