Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بولتن نیوز»
2024-04-30@05:54:47 GMT

عملکرد تحصیلی کودکان تحت تاثیر مشکلات چشمی

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۲۴۶۰۰۶

عملکرد تحصیلی کودکان تحت تاثیر مشکلات چشمی

به گزارش بولتن نیوز، متخصصان چشم هشدار می دهند در صورت عدم درمان به موقع مشکلات بینایی، برخی مشکلات چشمی می توانند منجر به تاخیر در رشد، مشکلات یادگیری و از دست دادن بینایی شوند.

«هیو پری» رئیس مرکز پیشگیری از نابینایی در آمریکا، در این باره می گوید: «خبر خوب این است که بسیاری از مشکلات بینایی در کودکان در صورت تشخیص بموقع قابل درمان خواهند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

این متخصصان تاکید دارند والدین و سرپرست های کودکان باید به طور منظم کودکان را تحت معاینه بینایی قرار دهند حتی اگر آنها هیچ مشکل بینایی هم نداشته باشند. اگر در کودکان نشانه ای از مشکلات چشمی پدیدار شود، باید تحت آزمایشات چشمی کامل قرار گیرند.

به گفته این گروه، کودکان معمولا از مشکلات چشمی شان گلایه نمی کنند. مهم ترین مشکلات بینایی در دوره کودکی عبارتند از:

- نزدیک بینی (میوپیا): مشکل دیدن اشیاء در فاصله دور؛

- دوربینی (هایپروپیا): مشکل دیدن اشیاء در فاصله نزدیک؛

- تنبلی چشم (آملیوپیا): علت اصلی نابینایی در کودکان است. در اکثر موارد چشم کودکان به شکل درستی همراستا نیستند یا فاصله کانونی یک چشم همانند دیگری نیست. معمولا یک چشم قوی تر از چشم دیگر است که باعث می شود مغز تصویر چشم ضعیف تر را نادیده بگیرد. در صورت عدم درمان، چشم ضعیف تر ممکن است بینایی اش را از دست دهد. در حدود ۲ درصد کودکان ۶ ماه تا ۶ سال مبتلا به تنبلی چشم هستند.

- انحراف چشم (استرابیسم): این عارضه زمانی بوجود می آید که ماهیچه های چشم هماهنگی باهم ندارند و به درستی باهم حرکت نمی کنند. بالغ بر ۴ درصد کودکان مبتلا به استرابیسم هستند. در صورت عدم درمان، می تواند منجر به تنبلی چشم و نابینایی شود.

- آستیگماتیسم: در صورت شکل نامنظم قرنیه یا عدسی چشم، این عارضه روی می دهد. در صورت عدم درمان می تواند منجر به تاری دید در هر فاصله ای شود. بالغ بر ۲۸ درصد کودکان ۵ تا ۱۷ ساله مبتلا به آستیگمات هستند و عمدتا در کودکان نزدیک بین یا دوربین شایع تر است.

منبع: بولتن نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bultannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بولتن نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۴۶۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفرهای درمانی رایگان با اسنپ 

اسنپ ۵۹۹ سفر خود را برای کودکان بیمار تحت پوشش «خیریه‌ پزشکی نوین» به مدت ۳ ماه رایگان کرد.

به گزارش روابط عمومی اسنپ، این طرح با ارزش ۴۷ میلیون و ۷۵۳ هزار تومان برای تسهیل رفت‌و‌آمد کودکان مبتلا به بیماری‌های سخت و همراهانشان در نظر گرفته شده بود که از مناطق کم‌برخوردار برای درمان به تهران سفر می‌کنند.

اسنپ هم‌مسیر با کودکان تحت درمان

جامعه هدفِ این طرحِ همسو با ماهیت کسب‌وکار شرکت اسنپ کودکانی هستند که برای درمان از محل سکونت خود به شهر تهران سفر می‌کنند.
این کودکان و خانواده‌هایشان اغلب از مناطق کم‌برخوردار هستند و در منطقه‌ محل سکونت خود به مراکز درمانی مجهز یا کادر پزشکی متخصص دسترسی ندارند. اجرای این طرح گامی کوچک برای تسهیل رفت‌وآمد این گروه به مراکز درمانی است.

طرح تخفیف‌ ویژه‌ ۲۰ درصدی به موسسات نیکوکاری از جمله طرح‌های مشابهی است که در تمام طول سال برای تسهیل رفت‌آمد و کاهش هزینه‌های موسسات نیکوکاری اجرا می‌شود.

معرفی خیریه‌ پزشکی نوین

ماموریت این خیریه پوشش هزینه‌ها و منابع لازم برای درمان کودکان زیر ۱۸ سال و زنان سرپرست خانوار ساکن مناطق کم‌برخوردار است. در راستای این هدف نیز بستر مناسبی را برای همکاری با نیروهای متخصص پزشكى، پرستارى و مددکارى برای تشخیص، درمان، مشاوره و راهنمایى تخصصى رایگان فراهم کرده است.

این خیریه کودکان کم‌برخورداری را که برای بهره‌مندی از خدمات پزشکی نیاز است به تهران سفر کنند از ابتدای سفرشان تا زمان بهبودی کامل همراهی و حمایت می‌کند.

دیگر خبرها

  • آغاز طرح غربالگري بينايي کودکان 3 تا 6 سال دراستان کرمانشاه
  • برگزاری نشست هم اندیشی مدیران مراکز مشاوره استان
  • شیر گاو یکی از چالش برانگیزترین مشکلات پزشکی را حل کرد
  • شانس درمان کودکان مبتلا به سرطان در ایران ۷۰ درصد است
  • تاثیر اسباب بازی در نبوغ و رشد کودکان
  • ۴۲ هزار کودک سرطانی در «محک» در حال درمان هستند
  • سفرهای درمانی رایگان با اسنپ 
  • عملیات «وعده صادق» نشان داد جنگ‌هراسی در اقتصاد تاثیرگذار نیست
  • رایگان شدن درمان کودکان زیر هفت سال از امروز
  • تاثیر ۶۰ درصدی سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال آینده