Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حامد علامتی افزود: اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان تشکلی خودجوش، غیر دولتی ولی حاکمیتی است که در سال ۵۸ با تدبیر امام تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه تشکیل اتحادیه به قبل از پیروزی انقلاب و به سال ۵۵ و همزمان با اوج گیری نهضت امام خمینی برمی گردد و رسما در سال ۵۸ اعلام موجودیت کرد، اضافه کرد: پس از انقلاب قرار بر این شد که در کنار نهادهای رسمی نهادهای غیردولتی دستگاه های رسمی را کمک کنند و در حوزه تعلیم و تربیت نیز تدبیر امام، تشکیل انجمن های اسلامی مکمل آموزش و پرورش بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علامتی ادامه داد: دو ماموریت برای اتحادیه تعریف شده که نیروسازی و جریان سازی از جمله آن ها است، رویکرد اتحادیه در حوزه نیروسازی، زبده پروری بوده و مبانی تربیتی ما بر اساس مبانی تربیتی دین اسلام و نگاه راهبردی ما تربیت حماسی است.

دبیر کل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان با اشاره ای به محیط فعالیت این تشکل دانش آموزی گفت: محیط فعالیت ما علاوه بر محیط مدرسه، مسجد، اتحادیه استان ها و مراکز فرهنگی و تربیتی بوده و مقطع سنی دانش آموزان نیز دانش آموزان متوسطه دوم و اول است.

وی افزود: حدود ۱۱ هزار دبیرستان متوسطه دوم و اول تحت پوشش انجمن های اسلامی در سطح مدارس هستند که سه هزار و ۵۰۰ مدرسه متوسطه اول و هفت هزار متوسطه دوم است.

علامتی با اشاره ای به محورهای عملیاتی اتحادیه گفت: این محورها شامل معنوی و معرفتی، مهارتی، تشکیلاتی و علمی و درسی است، بنابراین دانش آموزی که پس از فارغ التحصیلی وارد چرخه می شود، دانش آموزی متعهد، مسئولیت پذیر و دارای انگیزه و بانشاط است تا بتواند مسئولیت های سنگین را برعهده بگیرد.

وی افزود: برنامه های اختصاصی شامل اردوهای آموزشی طلایه داران فردا برای ۲۰ هزار دانش آموز عضو هیات مرکزی دانش آموزی، اردوهای بلندمدت در قالب اردوهای جهادی و برنامه ویژه سال اقتصاد مقاومتی که به منزله ورود دانش آموزان به عرصه اشتغال است از جمله برنامه های اختصاصی انجمن است.

دبیر کل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان ادامه داد: با سازمان هلال احمر تفاهمنامه ای برای گذراندن دوره های امداد منعقد شده و در مجموع در این دوره های امدادی و همچنین دوره های فنی و حرفه ای، ۲۰ هزار دانش آموز تحت پوشش قرار گرفته اند.

وی در خصوص برنامه های ورزشی مختلف نیز گفت: این برنامه ها با محوریت کوهنوردی مخصوص اعضای اتحادیه برگزار می شود که تا چندین روز بعد صعود سراسری به قله سبلان را خواهیم داشت.


منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۴۷۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۳ ایده به مرحله نهایی جشنواره «ایده‌شو» دانش‌آموزی راه یافت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، اختتامیه جشنواره ایده‌شو دانش‌آموزی ۱۶ اردیبهشت‌ماه با حضور علی حیدری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی‌شهر، جواد اشکبوس مدیرکل مدارس سمای خمینی‌شهر، روح‌الله کاظمی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان خمینی‌شهر، وحید مالکی رئیس هیئت ورزش‌های همگانی شهرستان خمینی‌شهر، هاشمیان رئیس اداره نهاد کتابخانه‌های عمومی خمینی‌شهر، پرویز فخاری معاون متوسطه آموزش و پرورش شهرستان خمینی‌شهر، مسئولان شهرستان، مدیران، معاونان، معلمان مدارس سما و دانش‌آموزان در محل سالن اجتماعات مجتمع مدارس سمای دانشگاه آزاد اسلامی خمینی‌شهر برگزار شد.

مدیرکل مدارس سمای خمینی‌شهر در این نشست با اشاره به اهداف رویداد ایده‌شو دانش‌آموزی گفت: دبیرخانه رویداد ایده‌شو دانش‌آموزی مجتمع مدارس سمای خمینی‌شهر با همکاری مرکز رشد و باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی‌شهر در دو بخش پسران و دختران تشکیل شد.

جواد اشکبوس متذکر شد: این رویداد با هدف تبدیل جرقه‌های فکری دانش‌آموزان به ایده‌های برتر برای کسب و کار و اشتغال در آینده، فعالیت خود را آغاز کرد.

وی به روند اجرایی این رویداد پرداخت و ادامه داد: در گام اول مرکز رشد دانش‌آموزی با ساختاری منظم ازجمله تشکیل کمیته شورای برنامه‌ریزان شروع به فعالیت کرد و در گام دوم سامانه پُرس‌لاین طراحی شد و برای ثبت‌نام دانش‌آموزان دارای ایده مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

مدیرکل مدارس سمای خمینی‌شهر، تبدیل ایده به تولید محصول را به عنوان نکته جالب توجه در برگزاری این رویداد عنوان کرد و افزود: از مجموع هفت مدرسه مجتمع سمای دانشگاه آزاد اسلامی خمینی‌شهر بالغ بر ۳۰۰ دانش‌آموز ثبت‌نام انجام دادند که از این میان در مرحله نخست ۹۰ ایده به دبیرخانه رویداد ارسال شد که از این تعداد ۲۳ ایده به مرحله نهایی راه یافت و با تشکیل جلسات و نشست‌های حضوری با دانش‌آموزان، ایده‌های اولیه ویرایش، بهینه‌سازی و تکمیل شد.

به گزارش آنا، در پایان این رویداد از ۲۳ ایده برتر دانش‌آموزی با اهدای لوح سپاس و هدیه تجلیل شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۲۳ ایده به مرحله نهایی جشنواره «ایده‌شو» دانش‌آموزی راه یافت
  • دبیرکل جدید اتحادیه انجمن اسلامی دانش‌‌آموزان منصوب شد
  • دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان منصوب شد
  • جانعلی پور دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان شد
  • دورهمی دانش آموزان و دبیران ۲۹ سال پیش در میبد
  • برپایی نمایشگاه مشاغل دانش‌آموزی زارچ 
  • یادواره شهدای دانش آموز در یزد 
  • طرح ملی سواد آبی در یزد ۳ ساله شد
  • آموزش ۷۰۰ دانش‌آموز در مدرسه رباتیک امیرکبیر
  • رقابت دانش‌آموزی «کیدکد» با حمایت روبیکا برگزار شد