Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@11:15:37 GMT

دکوراسيون به سبک طالع‌ بيني!

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۲۴۷۹۷۷

خبرگزاري آريا - مجله منزل - فرحناز همداني‌زاده: چه نوع دکوراسيوني با چه ويژگي‌هايي شما را مجذوب خود مي‌کند؟ چه نوع چيدماني حس خوبي به شما مي‌بخشد؟ چه تغييري در آن ايجاد کنيد که درست باشد؟ هر يک از ما در زمينه دکوراسيون، شيوه‌اي خاص و شخصي داريم که حضور در آن حس خوبي به ما مي‌دهد. چيدمان يک فضا، به‌خصوص خانه‌مان با توجه به ماه تولد مي‌تواند مبحث جالب و مفيدي باشد که توجه به آن خالي از لطف نيست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



فروردين يا برج حمل

يک فروردين‌ماهي، سرشار از انرژي و خوش‌بيني است. فراتر از مرزها رفتن ويژگي آنهاست و همين امر باعث مي‌شود تا خانه او نيز چيزي بيش از يک فضاي خصوصي بوده و در عين حال به‌خوبي سازماندهي‌شده باشد، ولي درگيري با حجم زياد جزييات از حوصله‌اش خارج است و سادگي را دوست‌تر دارد. اگر متولد اين ماه هستيد، روح ماجراجويي و انرژي ذاتي خود را با استفاده از مجموعه رنگ‌هاي گرم، پرمايه و روشن به نمايش بگذاريد و از آنها انرژي هماهنگ با خود را دريافت کنيد. اين رنگ‌ها به‌خصوص براي تشويق شما به کار، در محيط‌هاي شغلي نيز عالي هستند. درحالي‌که از اثاثيه و مبلماني با خطوط ساده و سبکي مدرن لذت مي‌بريد، حضور يکي، دو اثاث يا شيء متعلق به سبک‌ کلاسيک‌تر را نيز در نظر داشته باشيد. هرگز از وسايل و مبلماني که نمي‌توان به‌راحتي تميزشان کرد، استفاده نکنيد.




شما به قفسه‌بندي‌هاي زياد براي سازمان‌دهي مطلوب نياز داريد تا دوروبر خود را شلوغ و آشفته نبينيد و به خلوتي دلخواه فضاي‌تان دست يابيد. وجود يادگاري‌هايي که براي‌تان عزيزند، مي‌تواند عنصر دکوري خوبي باشد و شما را خوشحال کند. استفاده از اشيا يا اثاثيه از طيف متنوع قرمز، به‌عنوان نقطه تاکيدي دکوراسيون‌تان مهم است. اشياي ساخته شده از فلزهاي درخشان، صيقلي، گياهان و کاکتوس‌هاي قلبي‌شکل به‌خوبي با روحيه شما سازگار است؛ پس آنها را فراموش نکنيد و همواره چيدماني متعادل را در نظر داشته باشيد. به‌طورکلي از هر آنچه کاربردي نيست دل‌خوشي نخواهيد داشت و حضور اين‌گونه وسايل و اثاثيه حال شما را ناخوش مي‌کند.



ارديبهشت يا برج ثور




در فضاي شما مهم‌ترين عناصر، مبل راحتي و تختخواب‌تان است؛ هر چه بزرگ‌تر و راحت‌تر، بهتر! از مواد طبيعي در ساخت وسايل و استفاده از رنگ‌هاي متنوع قهوه‌اي‌ خاکي که حس بودن در طبيعت را به شما منتقل مي‌کند، لذت مي‌بريد. پس به دنبال مبلمان و اثاثيه ساخته‌شده از چوب باشيد. سنگ‌ها و منسوجات طبيعي مانند کتان و حضور گياهان و مراقبت از آنها، گشودن پرده‌ها و پنجره‌ها براي حضور نور و حمايت ذاتي از زندگي و هر آنچه نماد آن باشد حال شما را خوب خواهد کرد. نقشمايه‌هاي برگرفته از طبيعت، تزيين مورد علاقه شماست.






عدم علاقه به ايجاد تغييرات زياد و وابستگي عاطفي به آنچه داريد از ويژگي‌هاي اهالي اين ماه است. هر سبکي که بتواند اين دو ويژگي را در آن ساماندهي کند، خوشايند شما خواهد بود. وسايل آنتيک و مواد خاص، آثار اصيل و اشياي تزييني با قاب‌هاي زيبا و فرش‌هاي ايراني و هر چه که نشان از سليقه زيباپسند شما دارد به حس خوب شما ختم مي‌شود و فضاي‌تان را خاص خودتان مي‌کند. يک ارديبهشتي به لذت بردن از زندگي و دورهمي‌هاي دوستانه علاقه‌مند‌است؛ پس به فضاي نشيمن راحت و وسايل آن نياز دارد. رنگ‌هاي مناسب ديگر شامل انواع سبزها و رنگ‌هاي پاستلي (صورتي‌ها، سبزها، آبي‌ها، زردها و ياسي‌هاي روشن و سفيد شده) و رنگ سفيد است. دقت کنيد که فضاي‌تان بيش‌ازحد نمايانگر جنسيت شما نباشد؛ يعني بيش ‌از اندازه مردانه يا زنانه به نظر نرسد.



خرداد يا برج جوزا

نماد 2 پيکر براي اين ماه، نشان از اشتياق به تنوع است. به همين سبب يک خردادي داراي روابط اجتماعي متنوعي است و اجتماعي بودن ويژگي بارز اوست. در اين صورت براي او فضايي با مبلمان‌هايي با کاربري چندگانه انتخاب خوبي خواهد بود. اين مبلمان بايد بتواند از جمع‌هاي دوستانه‌ صاحبخانه که کم هم اتفاق نمي‌افتد، پذيرايي کند و بتوان آنها را به شيوه‌هاي مختلف چيدمان کرد. عدم وفاداري طولاني‌مدت به سبک دکوراسيوني خاص نيز ويژگي ديگر يک خردادماهي است. علاقه آنها به آثار برگزيده و خاص هنري و ايجاد جلوه بصري جذاب و غيرتکراري در زمينه انتخاب رنگ در فضا ديدني است. مجموعه جالبي از کتاب‌ها و مجلات خواندني عضو ديگري از دکوراسيون آنهاست که همواره در دسترس شان خواهد بود.






اين کتاب‌ها جنبه‌ هوش کنجکاوانه‌ آنها را به سهولت اقناع مي‌کند و به شکل عنصر دکوري جذاب‌شان درمي‌آيد؛ پس به فکر جايي براي آنها باشيد. عناصر تزييني مورد علاقه‌تان را روي قفسه يا طاقچه‌ شومينه به صورتي منظم و مرتب بچينيد. اين مجموعه‌ها يادآور لحظات و دوستان خوب شما هستند و ديدن آنها در فضاي‌تان به شما انرژي و لبخند مي‌بخشد. روحيه‌ سرزنده و اجتماعي شما خانه‌تان را از يک فضاي خصوصي خلاقانه تا مرکزي براي سرگرمي‌هاي دوستانه و دورهمي‌هاي صميمانه و خانوادگي در نوسان نگه مي‌دارد. در نتيجه به‌راحتي و با وسايل کاربردي در جهت اين جمع‌هاي دوستانه بيش از پيروي از مدهاي روز دکوراسيوني اهميت دهيد. وجود چند پوف براي مواقعي که دوستان سراغ‌تان مي‌آيند مي‌تواند کارگشا بوده و هزينه زيادي هم براي‌تان نداشته باشد.



تير يا برج سرطان






يک تيرماهي با دکوراسيوني از رنگ‌هاي نقره‌اي، آبي روشن و سفيدهايي که کمي درخشش داشته باشند، شناخته مي‌شود. خانه براي متولد اين ماه يعني خانواده و رعايت رسوم و سنت‌ها و در کل حسي از نوستالژي. خانه و اثاثيه آن براي شما حکم جايي دنج و کاربردي، سرشار از خاطرات و وسايل مفيد را دارد و در کل فضايي گشوده، باز و پرنور است؛ جايي که مي‌توان در آن نفس کشيد. اگر ورودي‌اي داريد که ديوار مناسبي دارد، آن را با تصاوير عزيزان‌تان تزيين کنيد و جايي را به مرور خاطرات خوشايند اختصاص دهيد.






بهترين مکان سرشار از لذت شما، آشپزخانه است! پس به فضاي آن اهميت دهيد و وسايلي مفيد و کارآمد براي آن تدارک ببينيد. از شلوغ‌کاري در تمام فضاي خانه‌تان پرهيز کنيد به‌خصوص در آشپزخانه و با عناصر دکوري که دوست‌شان داريد آنجا را تزيين کرده و لذت ببريد. وجود يک ميز بزرگ چوبي به‌خصوص از نوع سبک‌هاي ساده و بدون تجمل از قبيل روستيک يا ونتيج براي دورهمي‌هاي صميمانه انتخاب خوبي است. رنگ‌هاي مناسب ديگر صدفي، خاکستري‌هاي ملايم، کرم و سفيد گرم يا شيري است.






مبلمان و اثاثيه‌تان را با در نظر گرفتن سهولت در تميزکاري و جمع‌وجور بودن تهيه کنيد که هرچه ساده‌تر و فاقد تجمل تر باشد، مناسب‌تر خواهد بود. از اشيايي که در آنها ترکيبي از فلز با ماده ديگري به کار رفته يا کلا از جنس فلز است غافل نشويد تا تعادل گرمي و سردي رنگ‌ها را در فضاي‌تان برقرار کرده باشيد. قدر اين گوشه‌ دنج و جذاب‌تان را بدانيد!



مرداد يا برج اسد






مردادماهي‌ با پول‌هايش بهترين‌ها و در حد ممکن لوکس‌ترين‌ها را مي‌خرد. در نتيجه فضاي او مانند مکاني با تأثيرات عجيب و جذاب است؛ لبريز از نور طبيعي و رنگ‌هاي قوي و گرم با تأکيد بصري بر رنگ‌هاي طلايي، قرمزهاي پررنگ، آبي فيروزه‌اي درخشان و قهوه‌اي نه‌چندان تيره. (ماسه‌اي-قهوه‌اي که کمي خاکستري و قرمز دارد) مبلمان او با توجه به روحيه‌اش بايد گرم ‌و نرم و راحت باشد با ترکيبي از رنگ‌هاي گرم مانند نارنجي، قرمز يا طلايي در جزييات که مي‌تواند پارچه مبل باشد.






نورپردازي براي فضاي او مهم است و بايد به فکر يک شي‌ء يا اثاثيه بزرگ به‌عنوان مرکز توجه فضاي نشيمن خود باشد. در هر حال بايد آنچه را که واقعا دوستش دارد، بخرد. دور هم غذا خوردن در جايي که به اندازه کافي جادار باشد و به سبک رسمي تزيين‌ شده باشد و با استفاده از سرويس پذيرايي از جنس چيني مرغوب، حس و حال خوبي به آنها و مهمانان‌شان مي‌بخشد. پس آنها بايد به دنبال خريدن وسايل اضافي و فاقد کاربرد نباشند و پول‌شان را براي خريد سرويس چيني دلخواه‌شان خرج کنند.






متولدان اين ماه از تصاوير حيوانات زيبا براي دکوراسيون خود بهره مي‌برند؛ تصاويري از ماهيان، پرندگان يا پروانه‌ها. از آنجا که نماد ماه مرداد شير است، ممکن است از تصوير زيباي هر حيوان ديگري هم لذت ببرند يا از نقش و نگارهاي آنها الگوبرداري کنند. نقاشي‌هاي سبک کلاسيک يا رنسانس و اشياي آييني در فرهنگ‌هاي ديگر ملل، مي‌تواند دکوراسيون آنها را تکميل کند. اين افراد بايد زمينه دکوراسيون‌شان را ساده در نظر بگيرند.



شهريور يا برج سنبله





ديسيپلين و دقت شما معروف است! اين ويژگي در خانه شما هم نمايان است؛ خانه‌اي تميز، مرتب و منظم با قفسه‌هايي که با وسواس به جزييات چيدمان آنها پرداخته شده است. زمان زيادي را صرف تميزکاري و آراستگي فضاهاي‌تان مي‌کنيد و به وسايل کارآمد و نحوه درست کار کردن آنها مي‌پردازيد. سعي کنيد علاقه‌تان در زمينه اثاثيه و وسايلي که براي‌تان بي‌فايده است را محدود کرده و از کمال‌گرايي در دکوراسيون خانه‌تان دست برداريد. ممکن است براي ساماندهي فضاي‌تان از فنگ‌شويي براي داشتن خانه‌اي در حد کمال استفاده کنيد، ولي دقت داشته باشيد که همه اين اصول براي ايجاد هماهنگي و آرامش تدوين شده‌اند؛ پس زياد خودتان را در رعايت آنها آزار ندهيد. آشپزخانه، جايي است که ديسيپلين ذاتي شما در آن خودنمايي مي‌کند و بهترين انتخاب رنگي براي آن رنگ‌هاي خنثي از قبيل سبز خاکستري يا بنفش خاکستري يا سفيد بدون هيچ‌گونه تزيينات دکوراتيوي زياد است.






به کابينت‌ها و کشوهاي زيادي جهت جمع‌آوري و سازماندهي لوازم‌تان احتياج داريد؛ پس براي راحتي خيال‌تان به هنگام انتخاب خانه به تعداد و کيفيت قفسه‌بندي آن توجه کافي داشته باشيد. اگر رنگ کابينت‌ها از نوع براق و صيقلي باشد، بهتر خواهد بود. بيشترين تلاش مالي و سليقه‌اي خود را براي تزيين با گل‌هاي تازه، گلدان‌ها و گياهان و کتاب‌ها بگذاريد. فضاهاي خالص از زيبايي طبيعي و زندگي روزمره و صميميت حاکم بر خانه‌تان به شما انرژي مي‌دهد. رنگ‌هاي طبيعت و آرام از قبيل آبي بنفش، انواع آبي‌ها، سبزها، زردهاي ملايم و نيز رنگ بژ، سبز جنگلي و طلايي گندم‌زار پنجره‌اي گشوده به حال خوب شما خواهند بود. نقش‌مايه‌هاي مختصر و مفيد هندسي مناسب‌تان است؛ پس از آنها در تزيينات فضاي‌تان استفاده کنيد.




مهر يا برج ميزان







زيبايي براي‌تان بسيار مهم است و توجه شما به سبک‌هاي دکوراسيون و ايجاد فضاي زيبا و شيک بيشتر است. در نتيجه حواس‌تان باشد که زيبايي به کاربردي بودن اثاثيه و مبلمان‌تان برتري پيدا نکند. خانه‌تان ممکن است به‌صورت يک گالري هنري ديده شود و داشتن اين همه اشياي زيبا همواره شما را خوشحال نگه داشته و انرژي‌بخش باشد، ولي راحتي مبلمان‌تان را فاکتور مهمي در کنار زيبايي آن در نظر بگيريد. اتاق‌خواب نيز نقش يک فضاي خارق‌العاده و زيبا را براي‌تان خواهد داشت.






توانايي شما در ايجاد تقارن و هماهنگي در دکوراسيون براي روحيه‌تان مفيد است. استفاده از رنگ‌هاي پاستلي و آرامش‌بخش، اشيا و مبلمان فلزي و سطوح شيشه‌اي به خانه‌ دلخواه‌تان معنا مي‌بخشد. از انواع رنگ‌هاي آبي، آبي سورمه‌اي، آبي آسماني، آبي نيلي و ترکيبات رنگي آنها لذت مي‌بريد. حضور لوازم و اشياي دست‌ساز هنري و دکوري با روحيه شما سازگار است. از نمونه‌هاي تقلبي خوش‌تان نمي‌آيد؛ پس اثاثيه‌ تزييني کمتر ولي اصل بخريد.







آبان يا برج عقرب

خانه‌ شما، حکم پناهگاه دلخواه‌تان را دارد و بهتر است از رنگ‌هاي آرام ولي تيره‌تر در آن استفاده کنيد. مبلمان را ساده و با طراحي خطوط نرم و با ارتفاع کمتر و نزديک‌تر به زمين انتخاب کنيد. به حال و هواي مدرن کمي نياز داريد که براي اين منظور جزيياتي نقره‌اي‌رنگ در زمينه رنگ‌هاي تيره انتخاب خوبي خواهد بود. علاقه شما به داشتن مجموعه‌ها و اشيا اگر بيش از اندازه در چيدمان فضاي‌تان ديده شود از جريان يافتن انرژي جلوگيري مي‌کند. نور را به خانه‌تان بياوريد و حتما طوري خانه را چيدمان کنيد که فضايي براي تنفس بصري باقي بگذاريد.






از لحاظ رنگي، 2 نوع آبان ماهي داريم؛ آنهايي که رنگ سفيد روي زمينه سفيد را دوست دارند و بيشتر توجه‌شان به تنوع بافت‌ها و جنسيت اثاثيه و لوازم است و گروهي که از حضور رنگ‌هاي خالص مانند قرمز، سياه و نارنجي لذت مي‌برند. وسواس در انتخاب و دقت در کيفيت مبلمان و اثاثيه در اندازه بزرگ و چشمگير را رعايت کنيد. نماد اين ماه، ماهي است؛ در نتيجه بسياري از متولدان اين ماه زندگي در کنار دريا و رودخانه را دوست دارند. در نبود چنين امکاني مي‌توان از آکواريوم يا آبنماهايي که مشخصه فلسفه زن در دکوراسيون است، استفاده کرد تا با نگاه کردن به آن روح‌تان تازه شود.






انتخاب‌هاي رنگي ديگر شما شامل قرمز قهوه‌اي‌هاي باشکوه و قوي مانند دارچيني و عنابي، سياه، سبز آبي و سبز خزه‌اي است؛ حتي ديوارهايي با اين رنگ‌ها نيز براي حال‌تان خوب است و روح‌تان را سرشار از انرژي مي‌کند؛ البته به ميزان برخورداري فضا از نور کافي براي داشتن چنين رنگ‌هايي بر ديوار اطمينان حاصل کنيد. اشيا و لوازمي که داراي ويژگي لطافت و درعين‌حال پيچيدگي در ساخت هستند و هر آنچه باقدرت بصري خود به چشم مي‌آيد از اعضاي دلپذير دکوراسيون يک آبان‌ماهي خواهد بود.




آذر يا برج قوس

شما مي‌دانيد چگونه اشيا را در کنار هم بچينيد، ولي به جزييات رنگي دقت کنيد. با علاقه‌اي که به جزييات و اشياي مختلف داريد ممکن است به آشفتگي در فضاي‌تان دچار شويد؛ پس به شيوه‌هاي ساماندهي کاربردي متصل شويد. يک آذرماهي همواره شيفته رايحه و بوهاي جاري در طبيعت است و آن را در گل‌ها و گياهان مي‌جويد. براي او کوچک‌ترين مکاني که بتواند در آن از گياهان مراقبت کند، غنيمت است. وجود شمع‌هاي معطر يا فقط ظرفي از ميوه‌هاي خوشبو خوشايند است.






شکل قوس، نماد بين‌المللي سفر است اما اگر امکان جهانگردي نداريد، مي‌توانيد با گذاشتن عناصري از مکان‌هاي مختلف به جهانگردي مجازي بپردازيد. از تلفيق سبک‌هاي گوناگون ولي با رعايت احتياط نيز مي‌توانيد در دکوراسيون خانه‌تان استفاده کنيد. وجود رنگ بنفش انتخاب مطلوبي است که روحيه‌ کنجکاو و جست‌وجوگر آذرماهي را به‌خوبي پوشش مي‌دهد. رنگ‌هاي متنوع ديگر نيز در فضاي‌تان حضور دارد که حسي از خوش‌بيني ذاتي‌تان را به نمايش مي‌گذارد.






سبک تک‌رنگ يا بي‌رنگ مينيمال مناسب حال‌تان نيست ولو اينکه مد روز باشد. بافت‌هاي قوي و فضاهايي که به آنها انرژي مي‌بخشد براي‌تان هيجان و انگيزش خلاقيت را به همراه مي‌آورد. ورودي خانه يک آذرماهي حتما نشاني از علاقه او به طبيعت دارد. اشياي ساخته شده از مواد طبيعي از قبيل چوب، سنگ، الياف طبيعي و گاه فلزي به‌خصوص اگر از سرزمين‌هاي ديگر آمده باشند همواره حال دکوراسيون‌تان را خوب مي‌کند!




دي يا برج جدي

اهالي برج جدي به دکوراسيوني تا حدي کلاسيک و سنتي و وسايلي که خوب کار کنند و کيفيت بالايي داشته باشند، علاقه‌مندند؛ به‌ويژه اگر اين وسايل از گذشتگان رسيده باشد که ديگر چه بهتر! آنها از اشياي مدرن خيلي خوش‌شان نمي‌آيد و برعکس از اشياي زيباي قديمي که سالم مانده باشد، به وجد مي‌آيند. روميزي‌هاي آنتيک و الياف لطيف و گلدوزي‌هاي اصيل و قديمي از عناصر دکوري دوست‌داشتني آنهاست. پارچه‌هايي با نقشمايه‌هاي گلدار مورد پسندشان است و از اين پارچه‌ها براي مبل، پرده و فرش استفاده مي‌کنند. لوازم چرمي، چوبي و رنگ‌هاي قهوه‌اي و آبي سورمه‌اي، سبز تيره و پررنگ در کنار بخش‌هاي کوچکي از رنگ‌هاي زرد و آبي براي متولدان اين ماه فضايي جذاب و دلنشين خواهد بود.






حضور گل‌هاي تازه و اشياي هنري با رنگ‌هاي روشن به محيط دي‌ماهي روشنايي و سرزندگي مي‌آورد. نقاشي‌ها و تابلوهايي از مناظر باز و آرامش‌بخش مطلوب آنهاست. در نظر داشتن جايي در خانه به‌منظور گردهمايي‌هاي کاري يا خانوادگي که هم راحت باشد و از قبل براي همين هدف بر اساس يک الگوي کارآمد چيدمان شده باشد، بخش مهمي از دکوراسيون‌شان است.






تصاوير عزيزان و حتي خودشان در راستاي موفقيت‌ها و خاطرات خوش که با قاب‌هايي از فلز نقره‌اي تزيين‌ شده‌اند نيز عناصر بسيار مناسبي براي دکوراسيون يک دي‌ماهي است. الگوي نقشينه‌اي و تزييني از هنر چين يا يکي، دو قطعه از ظروف قديمي چين ولي نه با زمينه‌ سفيد، انتخاب زيبايي براي تزيين ميز مي‌تواند باشد. ظروف يا اکسسوري‌هايي از کريستال تراش‌دار يا فلز نقره‌اي کنده‌کاري‌شده را هم نبايد فراموش کنند. متولد اين ماه نبايد از سرويس چيني سفيدرنگ براي خودش يا پذيرايي از مهمانانش استفاده کند.




بهمن يا برج دلو

خانه يک بهمن‌ماهي ميداني است براي به نمايش درآمدن عناصر مدرن و آينده‌نگر با ويژگي‌هاي قوي بصري، نقوش و تصاوير گرافيکي و استفاده از مواد جديد مانند مبلمان و اشياي ساخته‌شده از فلز و شيشه؛ دکوراسيوني بي‌عيب و نقص که با آخرين و به‌روزترين آثار هنري تزيين‌شده است. به جز کف اتاق‌ها که بيشتر دوست داريد از جنس چوب سخت و محکم و خالص فرش شده باشد، نشيمن يا مهمانخانه‌اي راحت براي جمع‌هاي دوستانه و خانوادگي بخش شايان توجه در فضاي شماست.






رنگ‌هاي گوناگون قهوه‌اي در جوار رنگ‌هاي خنثي براي سطوح بزرگ اين فضا عالي است. تکميل‌کننده‌ اين مجموعه مي‌تواند از رنگ‌هاي زيباي رنگين‌کمان آمده باشد تا به فضا حس و به شما حال خوبي ببخشد. همين رنگ‌ها در صورتي‌که با رنگ سفيد، کم‌رنگ و روشن شوند همراه خوب دکوراسيون‌تان خواهند بود. از اين رنگ‌ها روي ديوارها استفاده کنيد. از ميان رنگ‌هاي تيره، آبي سورمه‌اي، قهوه‌اي تيره، سياه و خاکستري را مي‌توانيد استفاده کنيد. طلايي و مسي را با اين رنگ‌هاي تيره ترکيب کرده و نمايش درخشاني از ماه بهمن باشيد. بهتر است از مبلمان مدولار به‌جاي ست‌هاي معمول بهره ببريد تا در موقع لزوم، شرايط چيدمان فضا را با گردهمايي‌هاي مورد علاقه‌تان هماهنگ کنيد.






يک ميز محکم و جاندار که بيش از 4 نفر گنجايش داشته باشد را هم به اين فهرست اضافه کنيد و ظرفي پر از مهره‌هاي رنگين يا سنگريزه‌هاي گوناگون در کنار کتاب‌هاي ديدني و تصاوير يا تابلوهاي نقاشي از طبيعت را فراموش نکنيد. گياهان و آبنما نيز همراهان خوب شما هستند. نورپردازي دلخواه‌تان را حتما به کار ببريد. تابلويي بزرگ از پارچه‌اي که دوستش داريد و مجسمه‌هايي خاص از مواد خاص با طراحي منحصربه‌فرد هم پيشنهاد ديگري است. اگر اهل جمع‌کردن مجموعه‌ها هستيد به فکر نمايش آنها روي قفسه‌ها باشيد و همه‌ اجزاي آن را در کنار هم بچينيد و حالا از فضاي رنگين و جذاب يک بهمن‌ماهي لذت ببريد!




اسفند يا برج حوت


بهترين کساني که مي‌دانند يک دکوراسيون خلوت به چه کار مي‌آيد، متولدان اسفند هستند! فضايي براي تعمق و تفکر يا شنيدن موسيقي. چيزي در فضاي آنها جاري است که به چشم نمي‌آيد، ولي حس مي‌شود؛ فضايي گشوده و آرامش‌بخش؛ فضايي مانند دريا يا اقيانوس پهناوري که در ظاهر هيچ عنصر تزييني ندارد، ولي عين زندگي است. به همين سبب با رنگ‌هاي دريايي شروع مي‌کنيم؛ سبز آبي و آبي دريايي يا آبي اقيانوسي و تناژهاي مختلف آنها. وجود صندلي‌هاي تاشوي راحت، کمک خوبي براي‌تان خواهد بود تا مديريت فضا را در دست داشته باشيد و مبلمان راحتي که بتوانيد هر لحظه که دل‌تان مي‌خواهد روي آن دراز بکشيد با کوسن‌هاي متعدد و بزرگ که بتوانيد آنها را روي زمين بگذاريد و تکيه دهيد و خستگي روزانه را از تن به در کنيد. رنگ‌هاي پاستلي هم در پالت دکوراسيون شما حضور دارند؛ پس آنها را هم در نظر داشته باشيد. پارچه‌هايي که به نرمي بر پوست مي‌نشينند با روحيه شما همسازند. الياف طبيعي را در اولويت انتخاب قرار دهيد.






چيدمان نشيمن را طوري سازماندهي کنيد تا چند دوست يا هم‌صحبتي که مهمان شما مي‌شوند براي دورهم بودن با مشکل فاصله مواجه نشوند. ميزهاي چوبي را در کنار دست قرار دهيد و از اشيا و لوازم ساخته شده از چوب يا بامبو و حصير براي تکميل فضا استفاده کنيد. از آنجا که کف پاهاي يک اسفندماهي بسيار حساس است به پوشش زير پا نيز دقت داشته باشيد. قهوه‌اي‌هاي گوناگون که در کنار دريا مي‌توان ديد و قرمز مرجاني براي‌تان روح‌نواز خواهد بود. پيشنهادهاي ديگر رنگ براي شما شامل سبز خزه‌اي، صدفي، صورتي خالص، آبي آسماني و رنگ‌هاي زيباي رنگين‌کمان است. پارچه‌ پرده‌ها را ضخيم‌تر در نظر بگيريد تا هرگاه خواستيد در سکوت سايه‌ها به خودتان و درون‌تان سفر کنيد و نور زياد، مزاحم شما نشود. هر آنچه يادآور روزهاي خوب شما يا بيانگر آرزوهاي‌تان است را مي‌توانيد به‌عنوان لوازم تزييني در دکوراسيون خود به کار ببريد. خانه‌تان را با نقاشي‌ها يا تصاوير کلاسيک هنري، نورپردازي غيرمستقيم و نورهاي کوچک تأکيدي روي آثار هنري‌تان تزيين کنيد. از نورهاي رنگي نيز مي‌توانيد لذت ببريد.



براي تهيه مجله منزل مي توانيد به صورت حضوري از کيوسک هاي روزنامه فروشي سراسر کشور و براي خريد نسخه الکترونيک از وب سايت taaghche.ir اقدام نمائيد.

ضمنا براي اشتراک نسخه چاپي مجله منزل روي تصوير زير کليک کنيد:





منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۴۷۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیر آب رفتن شهرهای اسپانیا تا ۲۰۵۰

پیش‌بینی‌های جدید ناسا حاکی از آن است که سطح آب‌ها در اسپانیا تا آغاز قرن آینده به‌طور متوسط ۴۹ سانتی‌متر افزایش پیدا خواهد کرد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، اسپانیا با ترکیبی از خورشید، سواحل و شهرهای نمادین یک مقصد بسیار محبوب برای گردشگران بریتانیایی است و سال گذشته بیش از ۱۷ میلیون بازدیدکننده از جزایر بریتانیا را به خود جذب کرد. با این حال ذوب شدن یخ‌ها و بالا آمدن سطح آب دریاها به دلیل گرم شدن کره‌زمین می‌تواند به‌زودی تأثیر عمیقی بر این کشور داشته باشد و آن را متحول کند.

پیش‌بینی‌های جدید ناسا حاکی از آن است که سطح دریاها در اسپانیا تا آغاز قرن آینده به‌طور متوسط ۴۹ سانتی‌متر افزایش خواهد داشت و استراحتگاه‌های ساحلی مناطقی با بیشترین آسیب از این افزایش سطح خواهند بود؛ افزایش سطح دریا در این مناطق بالاتر از حد متوسط پیش‌بینی شده است. این افزایش سطح دریا تا سال ۲۱۰۰ در اوئلوا ۶۹ سانتی‌متر، در تاریفا ۶۴ سانتی‌متر و در مالاگا ۶۱ سانتی متر خواهد بود.

حتی معروف‌ترین شهر اسپانیا نیز از عواقب گرم شدن آب‌وهوا در امان نخواهد ماند و پیش‌بینی می‌شود بارسلونا تا سال ۲۰۳۰ افزایش ۱۳ سانتی‌متری، تا سال ۲۰۷۰ افزایش ۴۳ سانتی‌متری و تا سال ۲۱۰۰ افزایش ۷۵ سانتی‌متری دریاهای خود را تجربه کند. پیش‌بینی سطح دریاها در این بررسی بر اساس داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط ماهواره‌ها و ابزارهای زمینی، همچنین تحلیل و شبیه‌سازی رایانه‌ای انجام گرفته است.

گرمایش زمین و کاهش گردشگران اسپانیا

تهدید گرمایش زمین برای اسپانیا مربوط به آینده دور نیست و با گرم‌تر شدن تابستان‌ها و تبدیل شدن گرمای شدید به پدیده‌ای عادی‌تر، انتظار می‌رود خیلی زود اتفاق بیفتد و تعداد گردشگران اسپانیا را به شدت کاهش دهد.

مطالعه‌ای در سال ۲۰۲۳ توسط کمیسیون اروپا در مورد تأثیرات افزایش دما نشان داد که اسپانیا یکی از کشورهای اتحادیه اروپا است که بیشترین آسیب را از گرمایش سال گذشته متحمل شده است. اسپانیا در سال ۲۰۲۲ موج گرمای بزرگی را تجربه کرد که منجر به مرگ بیش از ۳۵۰ نفر بر اثر گرمازدگی و کم‌آبی شد و عامل تعیین‌کننده‌ای در افزایش ۲۰.۵ درصدی مرگ‌ومیر در کشور بود.

بر اساس برآوردهای این گزارش، با افزایش دمای چهار درجه سانتی‌گراد، منطقه مورسیا و جزایر بالئاریک در این کشور برای کل سال شاهد کاهش بیش از پنج درصدی گردشگران ورودی خود خواهند بود.

کد خبر 749058

دیگر خبرها

  • زیر آب رفتن شهرهای اسپانیا تا ۲۰۵۰
  • حمام شیشه‌ای سازه‌ای نوین طراحی دکوراسیون داخلی
  • متولدین کدام ماه‌ها از همه آسیب‌پذیرترند!
  • جو کول پیش‌بینی می‌کند؛ از قهرمان لیگ قهرمانان اروپا تا قهرمان یورو و برنده توپ طلا
  • پیش بینی بارش‌های رگباری برای فارس
  • پیش بینی خرید ۹۰ هزار تن گندم در باوی +فیلم
  • پیش‌بینی افزایش دما در استان مرکزی
  • افزایش دما در استان مرکزی
  • نکات مهم در طراحی و اجرای دکوراسیون مغازه لوازم تحریر
  • پیش بینی هواشناسی