Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک منبع آگاه در وزارت دفاع یمن اعلام کرد که در پی عملیات موشکی انصار الله علیه مزدوران وابسته به هادی و عناصر ائتلاف سعودی ضد یمن، دستکم ۶۰ نظامی کشته و زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نیروهای «انصار الله» روز سه شنبه (دیروز) حملات فشرده موشکی علیه مزدوران وابسته به «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی یمن در استان «تعز » در جنوب غرب یمن داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک منبع آگاه در وزارت دفاع یمن به اسپوتنیک گفت که در پی عملیات های متعدد نیروهای ارتش و انصار الله علیه مواضع مزدوران وابسته به هادی و ائتلاف عربی ضد یمن، ۲۰ نفر کشته شده اند که دو نظامی اماراتی و یک افسر ارتش این کشور نیز در میان این کشته ها حضور داشته است.

بر اساس این خبر ۵ نظامی وابسته به سودان نیز که از سوی عربستان برای جنگیدن در یمن اجیر شده اند در این حملات کشته شده اند و ۴۰ تن دیگر از نیروهای وابسته به هادی در پی حمله موشکی انصار الله به منطقه ای در حل فاصل شهر «المخا»و منطقه «جبل النار » زخمی شدند.

این منبع یادآور شد که نیروهای انصارالله یک موشک زلزال ۲ ساخت داخل یمن را که بُرد ۱۵ کیلومتری دارند به تجمع نظامیان وابسته به هادی در شهر «موزع» شلیک کرده اند و یک موشک دیگر را به سوی منطقه «یختل» در شهر المخا شلیک کرده اند که مواضع مزدوران وابسته به هادی را هدف قرار داده است.

در همین راستا ارتش و کمیته های مردمی یمن موفق شدند بعد از درگیری های متعدد با نیروهای هادی که ساعت ها ادامه داشته کنترل بلندی های «القمریه» در شرق کوه های «کهبوب» در شهر «المضاربه» در استان لحج در جنوب یمن را در دست بگیرند. این منطقه کوهستانی از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا به نوعی سنگر امنیتی تنگه راهبردی «باب المندب» به شمار می رود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۴۸۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل در افغانستان/ ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از طلوع نیوز، جانان سایق سخنگوی وزارت رسیدگی به بلایای طبیعی دولت موقت طالبان در افغانستان امروز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که بر اثر وقوع بارندگی‌های سنگین و سیلاب در ۱۵ ولایت این کشور، ۱۴۰ باب خانه مسکونی تخریب شده است.

سخنگوی وزارت رسیدگی به بلایای طبیعی دولت موقت طالبان در افغانستان در این خصوص ادامه داد: در ۳ روز اخیر بر اثر بارندگی شدید و سیلاب در ولایت‌ های قندهار، نورستان، بادغیس، غور، ننگرهار، میدان وردک، هرات، سمنگان، پنجشیر، لغمان، کنر، بغلان، کندز، سرپل و پروان؛ ۸ نفر جان‌باخته و ۳ تن هم مجروح شده اند.

به گزارش طلوع، وزارت رسیدگی به بلایای طبیعی دولت موقت طالبان در افغانستان پیشتر گفته بود که بر اثر وقوع سیلاب‌های اخیر سراسر افغانستان، ۹۰ تن جان باخته و ۵۴ نفر دیگر هم مجروح شده‌ اند.

کد خبر 6091451

دیگر خبرها

  • هلاکت و زخمی شدن ۱۰ نظامی اسرائیلی در محور نتساریم
  • سیل در افغانستان/ ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند
  • اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین
  • طوفان و تگرگ شدید در جنوب چین؛ ۵ کشته و ۳۳ زخمی (فیلم)
  • حملات حزب‌الله به چند پایگاه صهیونیستی
  • حمله موشکی حزب الله لبنان به میرون
  • بیانیه حزب الله لبنان درباره حمله موشکی به میرون
  • انصار الله یک کشتی انگلیسی را هدف قرار داد و یک پهپاد آمریکایی را سرنگون کرد
  • حمله به مقر صلیب سرخ در غزه/ مقرهای فرماندهی و جاسوسی اشغالگران هدف حملات مقاومت
  • ۲ کمین بزرگ حزب‌الله لبنان علیه نظامیان اسرائیلی