Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بی باک نیوز»
2024-04-30@11:58:55 GMT

چه موقع ناخن خبر از بیماری می‌دهد؟

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۲۴۸۷۵۷

درمانگران سنتی، و حتی پزشکان با سابقه با نگاه به بیمار سرنخ هایی از وضعیت و کیفیت سلامت وی کسب می کنند. در پزشکی سنتی چینی، افراد روند مشاهده، بوییدن، گوش دادن، و لمس کردن را برای بررسی کیفیت سلامت فرا می گیرند.

 بدن شما نشانه های پنهان بسیاری را ارائه می کند و نکته مهم این است که بدانید به کجا نگاه کنید، به دنبال چه چیزی باشید و نشانه هایی که مشاهده می کنید به چه معنا هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به دلیل این که ناخن های دست رشدی سریع و مداوم دارند، یکی از شاخص های خوب برای بررسی شرایط سلامت هستند. باور داشته باشید یا خیر، شما می توانید نشانه های اولیه نارسایی اندامی را از روی ناخن ها پیش از آن که احساس علائم شما را راهی مطب پزشک سازد، متوجه شوید. رنگ و کیفیت ناخن بازتاب دهنده موضوعات مختلفی هستند و از این رو باید به آنها توجه داشته باشید.

نشانه های رنگ ناخن

ناخن های رنگ پریده و به ویژه ناخن ها (و پوست) بسیار رنگ پریده می توانند نشانه هایی از کم خونی (سطح پایین آهن خون)، کمبود مواد مغذی (تمام منابع ویتامین ها)، نارسایی احتقانی قلب و بیماری کبد باشند.

ناخن های سفید با نشانگرهای اضافی به موضوعات مختلفی اشاره دارند. رنگ سفید به همراه لبه های تیره‌تر می تواند نشانه ای از هپاتیت باشد. رنگ سفید به همراه قسمت باریک صورتی در پایین (به نام ناخن تری شناخته می شود) می تواند نشان دهنده بیماری کبد، نارسایی احتقانی قلب، نارسایی کلیه یا دیابت باشد.

ناخن های زرد اغلب با عفونت قارچی و همچنین عملکرد نادرست کبد پیوند خورده اند. اگر ناخن ها زرد و شکننده یا ضعیف هستند، این شرایط می تواند نشان دهنده ابتلا به بیماری هایی مانند سوریازیس، دیابت، یا بیماری های ریوی (به عنوان مثال، برونشیت مزمن) یا تیروئید باشد. هشدار: سیگار کشیدن نیز می تواند موجب زرد شدن ناخن ها شود.

ناخن های آبی، مانند لب های آبی، می توانند نشان دهنده سرمای بیش از اندازه یا کمبود اکسیژن باشند. اگر احساس سرما نمی کنید، رنگ آبی ناخن ها می تواند نشان دهنده مشکلات تنفسی مانند بیماری مزمن انسدادی ریه (COPD) و آمفیزم باشد.

لکه های سفید روی ناخن های دست اغلب نشان دهنده کمبود روی هستند. حتی با دنبال کردن یک رژیم غذایی خوب، اگر با لکه های سفید روی ناخن های خود مواجه شده اید ممکن است به مصرف مکمل روی برای دریافت میزان کافی از این ماده معدنی نیاز داشته باشید. با این وجود، کمبود روی می تواند به واسطه مسائل دیگر نیز شکل گرفته باشد و از این رو، مراجعه به پزشک گزینه ای خوب است. پیش از مراجعه به پزشک مدتی صبر کنید زیرا لکه های سفید روی ناخن های دست ممکن است در نتیجه یک آسیب جسمانی نیز شکل گرفته باشند، که پس از مدتی از بین بروند.

ناخن های سیاه یا خطوط تیره زیر ناخن ها می توانند نشانه ای از یک سرطان پوست خطرناک، مانند ملانومای کشنده باشند. اگر با رگه های سیاه یا رشد دردناک ناخن ها مواجه شده اید، در کوتاه‌ترین زمان ممکن به پزشک مراجعه کنید.

نشانه های کیفیت ناخن

ناخن هایی که دارای سطحی ناهموار یا حفره‌دار هستند می توانند نشانه ای از ابتلا به پسوریازیس یا مراحل اولیه اختلالات خودایمنی، مانند آرتریت روماتوئید و اختلالات بافت همبند، مانند سندرم رایتر، باشند.

ناخن های شکسته یا چاک خورده اغلب با نشانه های اختلالات تیروئید، به ویژه کم کاری تیروئید، پیوند خورده اند. این شرایط می تواند نشانه ای از کمبود ویتامین، به ویژه ویتامین های A، C و B (بیوتین) باشد. همچنین، عفونت قارچی می تواند دلیل شکستگی یا شکنندگی ناخن های دست باشد، اگر با زردی رنگ آنها همراهی می شود.

ناخن قرمز پف کرده به واسطه التهاب در اطراف لبه های ناخن، به ویژه در پایه، شکل می گیرد. این شرایط می تواند به واسطه جراحت، عفونت یا بیماری های بافت همبند، مانند لوپوس، شکل گرفته باشد.

عصر ایران

--------------------------------------------------------------------------

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۴۸۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی پروژه نهضت ملی مسکن هیدج

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ خواجه‌ای گفت: رویکرد حمایتی برای تولید مسکن و ارتقای کیفیت ساخت و ساز با رعایت استفاده از مصالح استاندارد در اولویت است.

وی افزود: علاوه بر اهمیت دادن به کمیت پروژه‌ها، استفاده از مصالح استاندارد و رعایت مقررات ملی ساختمان و مسائل فنی از سوی متخصصان و ناظران بنیاد مسکن در اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن مد نظر قرار گرفته است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان از احداث ۳هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی در استان در سال ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: اجرای موفق طرح نهضت ملی مسکن در شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت احداث ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در راستای نهضت ملی مسکن از برخی فعالیت‌های این نهاد انقلابی است.

خواجه ای مشارکت بانک‌ها در ارائه تسهیلات و آورده به‌موقع متقاضیان را دو عامل مهم در واگذاری هرچه سریع‌تر پروژه‌های مسکن ملی دانست و افزود: همه دستگاه‌های ذی‌ربط و خدمات‌رسان باید در فراهم کردن و ایجاد زیرساخت‌ها در اجرای پروژه‌های مسکن پای کار باشند تا پروژه‌ها به‌موقع به مردم واگذار شود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان افزود: پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان نیمه دوم امسال با پیگیری‌های جدی بنیاد مسکن و راه و شهرسازی بتوانیم تعدادی از واحد‌های نهضت ملی مسکن را تکمیل کنیم و به متقاضیان تحویل دهیم.

دیگر خبرها

  • نشانه‌ها و علائم بیماری کبد
  • خواص معجزه‌آسای سیر برای پوست و مو
  • پتروشیمی‌ها پول خوراک را به‌موقع پرداخت کنند
  • مو روی لاله گوش نشانه چیست؟
  • پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی پروژه نهضت ملی مسکن هیدج
  • دیوان محاسبات گزارش تفریغ بودجه را به موقع به مجلس داده است
  • دیوان محاسبات گزارش «تفریغ بودجه» را به موقع به مجلس داده است
  • سردرد‌های مکرر نشانه چیست؟
  • ۴ نشانه که خبر از نابودی کبد می‌دهد
  • مرزهای طراحی لاک ناخن جابجا شد (فیلم)