Web Analytics Made Easy - Statcounter


دانشگاه ها و وزارت علوم در آلمان طی تصمیمی مشترک برای حل مشکل نمازخانه مسلمانان در دانشگاههای آلمان تصمیم گرفتند که فضایی در اختیار آنها قرار دهند.

به گزارش خبرنگار بی‌باک،در گزارشی که رایزنی فرهنگی کشورمان در آلمان در اختیار ما قرار داده آمده است: در برخی از دانشگاه های آلمان فضایی به نام «اتاق سکوت» در اختیار دانشجویان قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارایی این اتاق از قبل تنها برای استراحت کوتاه و فضایی برای آرامش یافتن بوده است. در دو سال گذشته با توجه به افزایش دانشجویان مسلمان به ویژه در برخی از ایالات مانند نوردراین وستفالن و نیدرزاکسن، دانشجویان به دلیل کمبود فضای مناسب و عدم دسترسی به مساجد در محیط دانشگاهی از این اتاق ها به عنوان نمازخانه استفاده نمودند.

در برخی از موارد دانشجویان مسلمان حتی تغییراتی نیز در این مکان ها به وجود آوردند. به طور مثال برای جدا کردن فضای عبادت پرده ای کوچک در آن فضاها نصب کردند. این اقدامات با واکنش برخی از مسئولین و سایر دانشجویان روبرو شد. پس از آن با بالا گرفتن بحث میان این افراد، دانشگاه ها اقدام به بستن این اتاق ها کردند و موجب اعتراض دانشجویان مسلمان گردید.

مسئولین دانشگاه ها با اقدامی تقریبا مشابه در چند مرکز آموزشی اعلام کردند که ما باید به بی طرفی در برخورد با ادیان پایبند باشیم و غیر از مسلمانان، دانشجویان از سایر ادیان در دانشگاه ها حضور دارند. بنابراین با در اختیار قرار دادن این محیط ها به عده ای خاص برای انجام اموری مثل خواندن نماز، از این رفتار دوری جسته ایم. اگرچه این موضع چندان مورد قبول دانشجویان مسلمان نبود، اما به طور کامل نیز مشکلات را حل نکرد.

اخیرا مسئولین دانشگاهی در ایالت نیدرزاکسن (از دانشگاه گوتینگن، هانوفر، اولدنبورگ و لونه برگ) با بیانه ای مشترک تصمیم گرفتند که اتاق های سکوت مانند قبل، البته با اختیار دانشگاه ها مبنی بر اینکه هیچ الزامی در آن نباشد، دایر گردند و هیچ استفاده ای به عنوان فضای عبادتگاهی یا نمازخانه ای از آن نشود. در ایالت فوق، این مکان ها با حمایت جوامع مسیحی و یهودی تأسیس می‌شود.


--------------------------------------------------------------------------

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۵۰۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایرن ظرف یک هفته در مورد رانگنیک تصمیم می‌گیرد

به گزارش "ورزش سه"، سرمربی بایرن مونیخ برای فصل آینده همچنان نامشخص است. پس از اعلام خبر جدایی توماس توخل در پایان فصل، گزینه اصلی باواریایی‌ها ژابی آلونسو بود که اعلام کرد در بایر لورکوزن می‌ماند. سپس به سمت یولیان ناگلزمان رفتند اما او هم قراردادش با تیم ملی آلمان را تمدید کرد. درنهایت رالف رانگنیک که سرمربی‌گری تیم ملی اتریش را برعهده دارد، تبدیل به گزینه اول بایرنی‌ها شده است.

اولی هوینس در گفت‌وگوی جدیدش در مورد انتخاب رانگنیک گفت:«با او تماس گرفته شده و در حال صحبت هستیم. فکر می‌کنم ظرف یک هفته تصمیمی خواهیم گرفت.»

روند تصمیم‌گیری چگونه است؟
«ما در حال بحث در مورد این موضوع هستیم و مثلاً اگر یکی از تصمیم‌گیرندگان(اعضای هیئت‌مدیره) با مربی جدید مخالف باشد، او نمی‌آید و ما به سراغ گزینه دیگری می‌رویم. طبیعتاً فقط من نیستم که حق تصمیم‌گیری دارم و هربرت هاینر و دیگران نیز این حق را دارند.»

نظری در مورد ناگلزمان دارید؟
«با او تماس گرفته شد، اما نه از طریق من و رومنیگه، بلکه از طرف مکس ایبرل و کریستوف فرویند، که عملکرد بسیار خوبی دارند. اگر آلمان در مسابقات یورو موفق باشد، این تصمیم درستی از سوی یولیان بوده است. اگر او شکست بخورد، فاجعه خواهد بود.»

دیگر خبرها

  • برهم خوردن سخنرانی سفیر آلمان در پاکستان +فیلم
  • برهم خوردن سخنرانی سفیر آلمان در پاکستان+ فیلم
  • رایزن علمی و سرپرست دانشجویان ایرانی در کشور عراق منصوب شد
  • حل مشکل تردد دانشجویان بزرگترین دانشگاه اهواز با ساخت پل عابر پیاده
  • اجرای طرح‌های اقتصادی باید از مسیر دانشگاه بگذرد
  • اعتراضات به جنگ علیه غزه از دانشگاه های آمریکا به فرانسه و آلمان رسید
  • دانشگاه پادگان نیست
  • بایرن ظرف یک هفته در مورد رانگنیک تصمیم می‌گیرد
  • همه اختیار‌ها را به رئیس کل بانک مرکزی دادیم؛ اما هنوز در سیاست‌ ارزی دچار مشکل هستیم/ جلسه سومی وجود ندارد؛ تا یکشنبه برای دریافت برنامه ارزی منتظر می‌مانیم
  • کیهان: دانشگاه‌های آمریکا و اروپا برای پوشش دانشجویان قوانین سختگیرانه دارند؛ چرا ما نداریم؟