Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-19@13:14:37 GMT

کتابی که برای چشمانم دو رکعت نماز باران خواند

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۲۵۰۹۱۹

کتابی که برای چشمانم دو رکعت نماز باران خواند

ویسنده با زاویه دید درونی و روایت دوم شخص، خواننده را اسیر داستان می‌کند به‌گونه‌ای که خواننده تصور می‌کند خودش راوی این همه زیبایی است. به گزارش جهان نيوز؛ کتاب «بگو ببارد باران» نوشته مرضیه نظرلو را در حالی خواندم که فکر می‌کردم دیگر چشمان خود را بارانی نخواهم دید اما این کتاب زیبا مثل مادری مهربان برای چشمانم دو رکعت نماز باران خواند و خداوند به برکت این شهید به فرشتگانش این‌گونه خطاب کرد: «بگو ببارد باران.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»
نویسنده با زاویه دید درونی و روایت دوم شخص، خواننده را اسیر داستان می‌کند به‌گونه‌ای که خواننده تصور می‌کند خودش راوی این همه زیبایی است. احمدرضا احدی یک جوان حداقلی و شهری‌زده نیست او در هوای بی‌درد و واداده غربی مسلکی که برخی از دانشگاه‌ها می‌خواهند نشان دهند یا مثل معدودی از بچه حزب‌اللهی‌های پرمدعای توخالی دوران ما پا پس نمی‌کشد و نق نمی‌زند البته احمدرضا قبل از شهادت شقشقیه‌اش را خواند و اتمام حجتش را با آن جمع بی‌صفای هم‌کلاسی‌هایش تمام کرد. آن هم نه از روی تنفر بلکه به این امید که عاقبت بخیر شوند. احمدرضا با عملش به من یاد داد اگر می‌خواهی دین خدا و انقلاب امام خمینی(ره) را یاری کنی با تنبلی و خستگی ونق زدن نمی‌شود بلکه جهاد لازم است آن هم از نوع اکبرش. احمدرضا، «بگو ببارد باران» آنقدر از بی‌تفاوتی مردم زمانه‌اش رنجور است که دلش می‌خواهد به خط مقدم، برود و همانجا بماند تا به دوستان شهیدش ملحق شود اما این جامعه بی‌درد و بی‌تفاوت باعث نمی‌شود احمدرضا تکلیف اجتماعی‌اش را رها کند وبه حرف دلش برسد. دائم میان خط مقدم و دانشگاه در رفت وآمد بود احمدرضا، «بگو ببارد باران» من را تاحدودی به یاد ارمیای امیرخانی می‌اندازد ولی آنچه احمدرضا را برای من متفاوت‌تر از ارمیا می‌کند آرمان‌گرایی توام با واقع ‌بینی اوست و برخلاف ارمیا که تکلیفش با خودش روشن نیست، احمدرضا به خوبی تکلیفش را باخودش روشن کرده است به همین دلیل مثل ارمیای امیرخانی به کوه و جنگل نمی‌زند و با واقعیت کنار می‌آید. احمدرضا به من یاد داد شهادت با تمام زیبایی‌اش را نباید برای فرار از درد اجتماعی طلب کرد. / روزنامه فرهیختگان

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۵۰۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گیلان اعلام کرد : فردا ، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ، نماز جمعه در همه شهر‌ها و روستا‌های گیلان برگزار خواهد شد.
همچنین نمازجمعه رشت ، فردا به امامت آیت الله فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت در مصلای امام خمینی این شهر اقامه می‌شود.

دیگر خبرها

  • حماس آحاد ملت فلسطین را به دفاع از مسجدالاقصی فرا خواند
  • عکس/ حضور فلسطینی‌ها در نماز جمعه امروز در مسجدالاقصی
  • خطبه‌های نماز جمعه تهران آغاز شد
  • چرا نوجوان ایرانی هری‌پاتر می‌خواند، اما کتاب ایرانی نه؟
  • نادری، فوتبالیستی که کتاب می‌خواند (عکس)
  • قانون اساسی برخاسته از نماز + فیلم
  • برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان
  • خبرنگار ایرلندی، رئیس کمیسیون اروپا را جنایتکار جنگی خواند
  • رضا یزدانی برای «افعی تهران» خواند
  • بشنوید/ رضا یزدانی برای «افعی تهران» خواند