Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@19:25:03 GMT

پایانه مسافربری تربت جام رو به تعطیلی است

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۲۵۰۹۵۰

پایانه مسافربری تربت جام رو به تعطیلی است

با توجه به مشکلات رسیده از سوی شهروندان تربت جامی و کارکنان پایانه مسافربری با مراجعه به تنها پایانه شهر از نزدیک شاهد مشکلات این مکان قرار گرفتیم.

علی رستمی فرماندار شهرستان تربت جام در گفتگو با خبرنگار گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جواناز مشهد؛ با اشاره به عدم جذب توریست و زائرین حضرت رضا علیه السلام به اماکن گردشگری این شهرستان گفت: برای جذب توریست و گردشگران به این شهرستان زیر ساخت‌های مناسب وجود دارد، ولی متاسفانه سازماندهی درستی برای معرفی، انتقال و جابه جایی گردشگران از مشهد به منطقه وجود ندارد و این امر بزرگترین ضعف در حوزه گردشگری تربت جام محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رستمی با اشاره به بازدید سالانه بیش از ۲۵۰ هزار نفر از امکان تاریخی، سیاحتی و زیارتی تربت جام افزود: در حال حاضر تعداد ۱۵۰ اثر فرهنگی و تاریخی در شهرستان شناسایی شده که از این تعداد ۷۶ اثر در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است که از این تعداد دو اثر مجموعه مزار شیخ احمد جامی و شاه قاسم انوار قبل از انقلاب و مابقی آثار بعد از انقلاب به ثبت رسیده است.

فرماندار تربت جام تصریح کرد: مجموعه شاه قاسم انوار و سید حسین رضوی در روستا‌های لنگر و خیر آباد از گذشته‌های دور به عنوان مکان زیارتی به ثبت رسیده و در چند سال اخیر عملیات ساختمانی بقعه سید حسین رضوی آغاز شده و نیازمند معرفی بیشتر و ارائه امکانات مطلوب تری است که توسط اوقاف و امور خیریه مورد پیگیری قرار دارد.

رستمی خاطر نشان کرد: اگر با برنامه ریزی تور‌های سیاحتی فقط پنج درصد از زائرین و توریست‌های مشهد برای بازدید از این منطقه در قالب تور جام گردی ساماندهی شوند سالانه حداقل از مجموع ۲۵ میلیون زائر یک و نیم میلیون سهم این شهرستان می‌شود که برای منطقه تولید سرمایه و ثروت خواهد کرد.



شهرداری خدمات کافی برای رفاه حال مسافرین ارائه نمی‌کند

جعفر عظیمی عضو انجمن صنفی شرکت‌های مسافربری پایانه تربت جام هم در این باره گفت: با توجه به روز بودن اتوبوس ها، پایانه مسافربری این شهرستان به دلیل عدم استقبال مسافران رو به تعطیلی است.

عظیمی افزود: پایانه مسافربری این شهرستان در سال ۱۳۷۰ مورد بهره برداری قرار گرفت و تعداد هشت شرکت تعاونی با ۲۰۰دستگاه اتوبوس و مینی بوس تا سال ۱۳۸۵ اقدام به جابه جایی مسافران در مسیر‌های کشوری و استانی می‌کردند که امروز به دلیل حضور مسافربر‌های شخصی غیر مجاز تعداد مسافران کاهش یافته و درحال حاضر به ۲، ۰ دستگاه اتوبوس در شبکه خدماتی مانده است که این روند باعث تعطیلی و ورشکستگی تعاونی‌ها شده است.


وی افزود: حمل و نقل عمومی زیر ساخت توسعه جامعه محسوب می‌شود که اگر مسئولان شهرستان به این قشر توجه نکنند تربت جام از مسیر توسعه خارج می‌شود ودولت به اهداف توسعه گردشگری خود نخواهد رسید.

عضو انجمن صنفی شرکت‌های مسافر بری با انتقاد از عدم توجه مسئولان به این قشر عنوان کرد: برای رسیدگی به وضعیت نابسامان مسافر برهاکه بیشتر آن‌ها فاقد مجوز و بیمه حمل ونقل می‌باشند در چندین مرحله به فرمانداری، نیروی انتظامی و دیگر مسئولان امرشهرستان مراجعه کرده و با توجه به دستور دادستان، اما همچنان این مشکل پابرجا می‌باشد.

عظیمی با اشاره به تردد اتوبوس‌ها در مسیر مشهد وبالعکس خاطر نشان کرد:اتوبوس‌ها در طول روز با هشت مسافرحرکت می‌کند این در حالی است که رفتن یک مسیر به مشهد یک میلیون ریال هزینه دارد.

وی با اشاره به مشکلات ساختمانی پایانه مسافربری تربت جام گفت: شهرداری بابت اجاره ب‌ها سالانه بیش از ۲۴۰ میلیون ریال از هشت تعاونی دریافت می‌کند این در صورتی که خدمات کافی برای رفاه حال مسافرین ارائه نمی‌کند.

عضو انجمن صنفی شرکت‌های مسافربری با انتقاد از شهرداری تربت جام خاطر نشان کرد: ساختما ن. پایانه بیش از ده سال است که رنگ آمیزی نشده و وسایل سرمایشی، آب سردکن و تلویزیون ندارد ودر سرویس بهداشتی هم رعایت مسائل بهداشتی نشده است و یک کارگر ازسوی شهرداری گذاشته شده که ماهانه فقط ۳، ۰ هزار تومان از شهرداری دریافت می‌کند و برای امرار معاش زندگی از مردم کمک می‌گیرد.


عظیمی به اشاره به دیگر مشکلات پایانه گفت: پایانه مسافربری نگهبان ندارد و محوطه آن محلی برای حضور معتادان و خلافکاران در شب شده است و صاحبان وسایل نقلیه به دلیل احتمال سرقت وسایل اتوبوس‌ها مجبورند برخلاف قانون خودرو را در جلوی منزل پارک کنند.

وی با اشاره به قیمت مصوب حمل و نقل مسافران ابراز داشت: براساس مصوبه قانون هزینه مسافر ۸۰ هزار ریال می‌باشد که تعاونی‌ها برای آنکه مسافران مراجعه کنند مبلغ ۶۰ هزار ریال کرایه دریافت می‌کند و این در صورتی است که روزانه کمتر از ۱۰۰ مسافر مراجعه می‌کنند و هزینه شرکت‌ها و اتوبوس داران تامین نمی‌شود.

عضو انجمن صنفی شرکت‌های مسافربری یاد آور شد: در طول شبانه روز برخی از اتوبوس‌های مسیر تایباد با توجه به کمربندی از داخل شهر عبور و اقدام به جابجایی مسافران تربت جامی می‌کنند که از لحاظ قانون خلاف می‌باشدو لازم است به صورت جدی تری برخورد شود.

وی با اشاره به مشکلات مسافران گفت: طولانی شدن زمان انتظار برای حرکت اتوبوس و دیر رسیدن مسافران باعث دلخوری آنان شده است که اگر با متخلفان برخورد شود با استقبال مسافران هر ۲، ۰ دقیقه یک دستگاه اتوبوس حرکت خواهد کرد.

بیشتر مسافران توسط ماشین‌های شخصی جابجا می‌شوند

در ادامه یکی از رانندگان آژانس درون شهری پایانه با ابراز گلایه از جابجایی مسافران توسط مسافربران شخصی گفت: با توجه به اینکه خط ویژه پایانه راه اندازی شده است و رانندگان خط پایانه مجبور به پرداخت مالیات و عوارض هستند بیشتر مسافران توسط ماشین‌های شخصی جابجا می‌شوند که لازم است برخورد جدی با آنان صورت بگیرد.

عبدالرحمن جهانگیری تصریح کرد: با توجه به حضور ماشین‌های شخصی درآمد زندگی ما کاهش یافته است و نمی‌توانیم هزینه‌های خانواده را تامین کنیم وبه همین دلیل روزانه چندین بار با این رانندگان درگیر می‌شویم و از مسئولان تقاضا داریم با اجرای قانون به حمایت ازاین قشر ضعیف جامعه بپردازند.

انتهای پیام//س. ج

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۵۰۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر بخشی از مسیر‌های اتوبوس شهری پایانه دولت‌آباد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، مدیر روابط عمومی سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد از تغییر بخشی از مسیر‌های پایانه دولت‌آباد اتوبوس شهری به دلیل اقدامات عمرانی برای رفع فرونشست زمین در بخشی از خیابان شهید رجایی و رفع مشکل طی ساعات آینده خبر داد.

علی مزیدی مسیر مسدود شده را بخشی از خیابان ایرانشهر از چهاراه ایرانشهر تا میدان شهید بهشتی عنوان کرد و افزود: از این رو روال حرکت اتوبوس‌های مسیر شماره ۵۵ که از پایانه دولت آباد حرکت کرده و بعد از طی خیابان کاشانی به پایانه جانباز می‌رسند، تغییر کرد.

وی همچنین از تغییر حرکت مسیر ۳۳ از پایانه دولت آباد و خیابان مهدی و مسیر ۲۳ از پایانه دولت آباد به خیابان امام، خیابان مهدی و خیابان مسکن و شهرسازی خبر داد و خواستار صبوری شهروندان تا زمان مرمت مسیر مزبور و استفاده از خطوط جایگزین شد.

مدیر روابط عمومی سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد مسیر‌های جایگزین تردد را خیابان شهید مطهری، میدان آزادی، خیابان فرخی معرفی کرد و افزود: مسیر به زودی بازگشایی می‌شود.

دیگر خبرها

  • اجرای ۱۲ عنوان برنامه ویژه هفته فرهنگی اصفهان در پایانه‌های مسافربری
  • علت تصادف اتوبوس مسافربری در محور موته مشخص شد
  • واژگونی اتوبوس مسافربری در اصفهان
  • سیل جلوی قطار را گرفت؛ انتقال مسافران با اتوبوس
  • واژگونی اتوبوس مسافربری در اصفهان/ ۱۱ نفر مصدوم شدند
  • سیل جلوی قطار تهران - گرگان را گرفت | انتقال مسافران در راه مانده با اتوبوس
  • واژگونی اتوبوس مسافربری در موته اصفهان ۱۱ مصدوم داشت
  • تغییر بخشی از مسیر‌های اتوبوس شهری پایانه دولت‌آباد
  • سیلاب قطار تهران- گرگان را مجبور به توقف کرد
  • برخورد شبانه اتوبوس با تریلر در محور مهریز با ۱۰ زخمی