Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی خطاب به محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: شما 50 میلیارد تومان حقوق دولتی از معادن سنگان گرفتید، اما 900 میلیون تومان برگشت دادید.

به گزارش ایسنا، محمود نگهبان سلامی، در آیین بهره برداری از بزرگترین کارخانه گندله سازی شرق کشور در خواف همچنین خطاب به راضیه علیرضایی، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی اظهار کرد: به جای اینکه سخنرانی من را حذف کنید، نامه درخواست زیرساخت‌ها را به آقای وزیر بدهید تا دستور اجرا بدهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: تنها قدمی که می‌توانید بردارید این است که از سرمایه گذاری سرمایه گذاران، خیری به مردم منطقه برسد.

نگهبان سلامی به رییس سازمان صنعت معدن و تجارت عنوان کرد: 15درصد حقوق دولتی که به خزانه واریز می‌شود، کجاست؟ چرا برنمی گردد؟ 65 درصد مالیات حقوق دولتی مختص معادن بزرگ است و این مبلغ کجاست؟

نماینده مردم خواف و رشتخوار همچنین خطاب به وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: باتوجه به وضعیت سفره‌های آب زیرزمینی و کم آبی منطقه خواف فکر جدی شود و به ویژه طرح دولت در انتقال آب از دریای عمان به شرق کشور دنبال شود و شرکت‌های معدنی در انجام این طرح پیشگام شوند.

وی افزود: شما می گویید 17 و نیم میلیون تن کنسانتره و 15 میلیون تن گندله، 5 میلیوم تن سنگ دانه بندی شده تولید می‌شود، اما می‌پرسم حمل و نقل جاده‌ای و ریلی مان کجاست؟

نگهبان سلامی ادامه داد: نظر به قربانی و زخمی شدن افراد زیادی در جاده‌های خواف، کار مقدماتی اجداث فرودگاه انجام شده و با همکاری سرمایه گذاران و حقوق دولتی معادن هزینه ساخت فرودگاه تامین اعتبار شود.

وی خطاب به وزیر افزود: حدود 10 هزار نفر مشغول به‌کار می شوند و مهم ترین زیرساخت موردنیاز سنگان، بیمارستان است که مهدی کرباسیان، مدیرعامل ایمیدرو یکسال قبل قول تامین اعتبار داده است، اما هنوز کار خاصی صورت نگرفته است.

نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی افزود: توسعه زیرساخت های فرهنگی، اجتماعی و وجود مشکلات زیست محیطی و باطله های معدنی در منطقه سنگان و خواف از دغدغه های مردم است.

نگهبان سلامی گفت: شما 50 میلیارد تومان حقوق دولتی از معادن گرفتید، اما 900 میلیون تومان به منطقه برگشت دادید.

وزیر صنعت، معدن و تجارت هم در این آیین با قطع کردن صحبت های نگهبان سلامی گفت: مسائل را درست مطرح کنیددرصد حقوق دولتی از معادن3 درصد است.

نگهبان سلامی در پایان عنوان کرد: گاهی وزرا ما را مجبور می‌کنند تا از وزیر طرح سئوال کنیم و وزیر بیاید در کمیسیون توضیح دهد، اما به نظرم طرح مشکلات در این مراسم‌ها بهتر است.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۵۰۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح مرکز خدمات سرمایه گذاری قم هفته آینده با حضور رییس جمهور

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدمحمد آقامیری در حاشیه بازدید ازغرفه استان قم در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران اکس پو۲۰۲۴ در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به اهمیت توجه به موضوع سرمایه گذاری درقم از مدیران استان خواست به این مساله اهتمام جدی داشته باشند.

وی افزود: جهش تولید فرمایش و دستوری است که از سوی رهبر فرزانه انقلاب برای ما صادر شده است و باید توجه داشته باشیم که زمینه را برای سرمایه‌گذاری مردم فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: علاوه بر مشارکت مردم؛ اشتغال‌زایی نکته مهمی است که در بحث سرمایه‌گذاری ایجاد می‌شود. هرچقدر نرخ سرمایه‌گذاری را در استان بیشتر کنیم؛ اشتغال اهم افزایش خواهد یافت. آ

قامیری در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه افزایش سرمایه‌گذاری باعث افزایش رفاه اجتماعی می‌شود، عنوان کرد: علاوه بر بحث اشتغال‌زایی زمانی‌که سرمایه‌گذاری افزایش پیدا کند درآمد سرانه هم رشد خواهد داشت و باعث افزایش رفاه مردم می‌شود.

وی با بیان اینکه ما مسئولین دولت سیزدهم به عنوان خادمین مردم حامی سرمایه‌گذاران در استان خواهیم بود، تاکید کرد: مدیریت استان قم به دنبال تسهیل مسیر سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی برای افراد است و ما حامی این عزیزان خواهیم بود.

استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود گفت: منابع بانکی کشور محدود است لذا در این راستا دولت سیزدهم به دنبال ساماندهی سرمایه‌ها و نقدینگی مردم است تا از این ظرفیت نهایت بهره را ببرد.

وی خاطرنشان کرد: سرمایه‌های سردرگم باعث افزایش نرخ تورم می‌شود در صورتی که بتوان این میزان نقدینگی را به سمت تولید سوق داد شاهد کاهش نرخ تورم و گشایش اقتصادی در کشور خواهیم بود.

آقامیری در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اهمیت زنجیره ارزش راهبردی در استان‌ها، بیان کرد: زنجیره ارزش راهبردی به این معناست که قیمت تمام شده یک محصول به کمترین میزان خود برسد و این موضوع افزایش صادرات و فروش را دربر خواهد داشت.

کد خبر 6092633

دیگر خبرها

  • افتتاح مرکز خدمات سرمایه گذاری قم هفته آینده با حضور رییس جمهور
  • کارگران در سنگر نخست رفع محرومیت و شکوفایی اقتصادی قرار دارند
  • تلاش برای امرار معاش مصداق جهاد با دشمن است
  • ۵۳۰ میلیارد ریال از حقوق دولتی معادن استان اختصاص یافت
  • انتقاد از رفیق بازی مدیران ورزشی در اصفهان/ وزیر ورزش به این بازی مار و پله خاتمه دهد
  • حضور نمایندگان ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • حضور نماینده ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • ۱۷ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در بخش اصناف قم انجام شد
  • منع بکارگیری مشمولان غایب در واحد‌های صنعتی، معدنی و صنفی
  • هدف‌گذاری برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان