Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارشگروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، بنیاد خیریه «صندوق نجات کودکان» امروز (چهارشنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد: بیش از یک میلیون کودک در بخش‌هایی از یمن زندگی می‌کنند که بیماری وبا به شدت در آن مناطق شیوع یافته است.

صندوق نجات کودکان در ادامه این بیانیه افزود: تجزیه و تحلیل های اخیر این بنیاد در خصوص بیماری وبا نشان داد بیش از 1000000 کودکی که زیر 5 سال هستند و حدود 200000 نفر آنها هم از سوء تغذیه شدید رنج می‌برند، هم اکنون در مناطقی از یمن زندگی می‌کنند که احتمال انتقال این بیماری در آن مناطق بسیار بالاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کودکانی که سوء تغذیه دارند، سیستم ایمنی ضعیفی دارند و در صورتی که به بیماری وبا مبتلا شوند، احتمال مرگ آنها 3 برابر افراد معمولی است.

شیوع بیماری وبا در یمن نخستین بار از سوی مقامات بهداشت این کشور در 6 اکتبر 2016 اعلام شد. در ماه ژوئیه، سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که یمن با شیوع بی‌سابقه بیماری وبا مواجه شده است که روزانه هزاران نفربه آن مبتلا می‌شوند.

سازمان بهداشت جهانی حدود یک ماه پیش از افزایش تلفات انسانی وبا به بیش از 1300 نفر در یمن خبر داد. عربستان سعودی از مارس 2015، بدون مجوز سازمان ملل در تلاشی برای احیای قدرت هم پیمان نزدیک خود منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن، این کشور هدف حملات مرگبار هوایی قرار داد.

انتهای پیام/

خطر ابتلا به بیماری وبا در کمین بیش از یک میلیون کودک یمنی

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۵۱۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رضا شیخی درگذشت

آفتاب‌‌نیوز :

رضا شیخی، مدیر فیلمبرداری سینمای ایران پس از مدت‌ها ابتلا به بیماری دار فانی را وداع گفت.

رضا شیخی فیلمبردار، رضا شیخی، مدیر فیلمبرداری سینمای ایران شب گذشته پس از مدت‌ها ابتلا به بیماری دار فانی را وداع گفت.

تصویربردار و نورپرداز فیلم‌های سینمایی «جا به جا»، «مرهم» و «کنعان» و مدیر فیلمبرداری سریال‌های «بچه مهندس»، «تن‌هایی لیلا» و «جراحت» را برعهده داشت.
‎او کار حرفه‌ای خود را به عنوان مدیر فیلمبرداری در سال ۱۳۸۷ از تلویزیون و با سریال «گل‌های گرمسیری» به کارگردانی محمدمهدی عسگرپور آغاز کرد.

منبع: خبرگزاری ایلنا

دیگر خبرها

  • سالانه بین هزار تا دو هزار نفر به سالک مبتلا می‌شوند
  • بیماریی که سالانه بین هزار تا دو هزار نفر به آن مبتلا می‌شوند
  • توضیحات وزیر بهداشت درمورد رایگان شدن درمان کودکان زیر ۷ سال
  • سیلزدگان بلوچستان در معرض خطر بیماری مالاریا هستند
  • مصوبه ارائه خدمات پزشکی رایگان به کودکان زیر ۷ سال ابلاغ شد
  • خدمات رایگان وزارت بهداشت برای درمان کودکان
  • سیل‌زدگان بلوچستان در معرض خطر بیماری مالاریا
  • شیوع بیماری‌های موجود در فضای سبز/ مقابله با هجوم مگس‌های سفید
  • ارسال ۹۲ تن دارو به افغانستان
  • رضا شیخی درگذشت