Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک روزنامه آمریکایی نوشت قانونگذاران کنگره آمریکا با یک ضرب الاجل فوری برای افزایش سقف بدهی و مهار قصور در پرداخت بدهی‌های دولت واشنگتن روبرو شده‌اند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه «یو اس ای تودی»، کنگره آمریکا با ضرب الاجلی اضطراری برای تامین بودجه دولت واشنگتن و مهار قصور دولت در پرداخت بدهی هایش روبرو است و در شرایطی که قانونگذاران آمریکایی در تلاشند تا تعطیلی دولت را مهار کنند و مانع از این شوند که کشور آمریکا برای اولین بار در تاریخ با قصور در پرداخت بدهی هایش مواجه شود، این احتمال وجود دارد که کنگره با یک بحران مالی ویرانگر در ماه سپتامبر روبرو شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس، «استیون منوچین» وزیر خزانه داری آمریکا به سران کنگره هشدار داده است که پول دولت واشنگتن برای پرداخت صورت حساب هایش تا تاریخ 29 سپتامبر سال جاری میلادی تمام می شود مگر اینکه قانونگذاران به افزایش سقف بدهی رای بدهند.

تامین بودجه لازم برای باز نگه داشتن دولت آمریکا نیز در تاریخ 1 اکتبر منقضی می شود مگر اینکه کنگره بتواند در مدت تقریبا 3 هفته کاری خود در ماه سپتامبر، در زمینه قرارداد هزینه ای به توافق برسد.

سقف بدهی تعیین شده توسط کنگره آمریکا به معنای مبلغی قانونی است که وزارت خزانه داری این کشور می تواند قرض بگیرد تا با کمک آن، صورت حساب های موجود دولت را پرداخت کند. این صورت حساب ها شامل هزینه های مربوط به تامین خدمات اجتماعی و بیمه های درمانی، حقوق ارتش، بازپرداخت های مالیاتی، بهره مربوط به بدهی ملی و تامین مالی سایر تعهدات دولتی می شود.

یو اس ای تودی نوشت که دولت آمریکا تاکنون قصوری در پرداخت بدهی هایش نداشته است و هیچ کس نمی داند که تاثیر عدم پرداخت بدهی های دولت آمریکا در موعد مقرر چه تاثیراتی در پی خواهد داشت. با این حال، اقتصاددانان هشدار می دهند که قصور دولت در پرداخت بدهی هایش می تواند منجر به عقب گرد آمریکا به دوره رکود و ایجاد یک بحران اقتصادی جهانی شود.

وزیر خزانه داری آمریکا انجام اقدامات فوق العاده به منظور حفظ پول نقد را در ماه مارس سال جاری میلادی آغاز کرده است. در ماه مارس بود که بدهی دولت واشنگتن به سقف قانونی 20 تریلیون دلاری اش رسید. از جمله اقدامات وزارت خزانه داری آمریکا در این زمینه، تعویق سرمایه گذاری در صندوق های بازنشستگی کارمندان فدرال بود.

برخی قانونگذاران با هر گونه افزایش سقف بدهی بدون کاهش هزینه های دولتی مخالفت و تاکید کرده اند که افزایش این سقف باید همزمان با اعمال سیاستی که هزینه های ناپایدار دولت واشنگتن را مورد بررسی قرار می دهد، عملی شود.

این خبر در شرایطی منتشر می شود که دموکرات ها اخیرا با ماده لحاظ شده در بسته هزینه های امنیتی تصویب شده در مجلس نمایندگان که شامل بودجه ای 1.6 میلیارد دلاری برای ساخت دیوار در مرز آمریکا با مکزیک است، مخالفت و اعلام کرده اند که ساخت این دیوار سقف بودجه را می شکند و میلیاردها دلار را صرف ساخت یک دیوار مرزی ناکارآمد می کند.

یو اس ای تودی نوشت که با توجه به مدت زمان کمی که برای توافق کنگره در زمینه سقف بدهی ها باقی مانده است، به نظر می رسد کنگره به احتمال زیاد یک بار دیگر یک لایحه بودجه موقت را در ماه سپتامبر تصویب کند تا دولت واشنگتن به مدت چندین هفته و یا چندین ماه تا زمان حصول یک توافق بلند مدت تر میان قانونگذاران کنگره به فعالیت خود ادامه دهد و تعطیل نشود.

انتهای پیام/.

R1016196/P36447/S8,1128/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۵۱۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکل بزرگ استقلال با مالک جدید پرسپولیس

بالاخره بعد از سال‌ها دو باشگاه پرسپولیس و استقلال واگذار شدند. پرسپولیس به کنسرسیومی از ۶ بانک داده شد و استقلال به هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس واگذار گردید. نکته جالب در خصوص این واگذاری‌ها بدهی سنگین باشگاه استقلال به مالک جدید پرسپولیس است. بانک شهر که بیشترین سهام پرسپولیس را در اختیار دارد و حتی قرار است بیشترین عضو را در هیئت مدیره داشته باشد، طی دو سه سال اخیر وام‌های سنگینی به پرسپولیس و استقلال داده و به نوعی اسپانسر دو باشگاه هم بود. مدیران استقلال طی چند سال گذشته چندین بار از این بانک وام گرفتند و در حال حاضر هم بدهی سنگینی به بانک شهر دارند.

آبی‌ها چیزی در حدود ۱۸۶ میلیارد تومان به بانک شهر بدهی دارند و برای گرفتن وام هم سند ورزشگاه مرغوبکار را گرو گذاشتند. شاید ماجرای مالکیت این بانک بر باشگاه پرسپولیس به زودی به ضرر استقلالی‌ها تمام شود و این باشگاه را با مالک جدید قرمز‌ها وارد چالش بزرگی کند. حال باید دید حالا که بانک شهر مالکیت پرسپولیس را برعهده گرفته، چطور می‌خواهد با رقیب سنتی کنار بیاید و آیا این موضوع برای باشگاه استقلال مشکل ساز خواهد شد یا خیر.

بعد از گرفتن وام، باشگاه استقلال به صورت ماهیانه اقساط سنگینی را پرداخت می‌کرده و هنوز هم باید این اقساط را پرداخت کند. البته مشخص نیست در این زمینه باشگاه استقلال اقساط خود را به موقع پرداخت کرده و یا اینکه در پرداخت اقساط وام‌های گرفته شده تاخیر داشته است.

منبع: خبرورزشی

دیگر خبرها

  • حضور «گارد ملی» و ضرب‌الاجل ۴۸ ساعته به دانشجویان حامی فلسطین + فیلم و عکس
  • ضرب‌الاجل مجلس برای دولت/منتظر مدیریت بازار ارز هستیم
  • ضرب‌الاجل قالیباف برای دولت/ رئیس مجلس: تا یکشنبه برنامه ارزی خود را ارائه نکنید خودمان موضوع را دنبال خواهیم کرد!
  • مشکل بزرگ استقلال با مالک جدید پرسپولیس
  • ویدیو/ پرداخت کامل بدهی ایران به بانک توسعه اسلامی
  • پرداخت کامل بدهی‌های ایران به بانک توسعه اسلامی
  • خاندوزی: تمام بدهی های کشور به بانک توسعه اسلامی را تسویه کردیم
  • خاندوزی: یکی از اولویت‌های ما حل موانع پرداخت بدهی‌های کشور است
  • ترامپ محدودیت‌های جدید در پرونده کلاهبرداری خود را پذیرفت
  • پولیتیکو: ۳ دولت اخیر آمریکا در مقابل ایران ناکام شدند