Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر کل اتحادیه انجمن های اسلامی با بیان اینکه رویکرد اتحادیه در حوزه نیروی زبده شناسی و زبده پروری و مبانی تربیتی مبانی اسلامی و نگاه تربیتی حماسی است، گفت: حدود۱۱ هزار دبیرستان متوسطه تحت پوشش انجمن‌‌های اسلامی قرار دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از آناج،حامد علامتی ظهر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار داشت: انجمن‌‌‌های اسلامی تشکلی خودجوش، مردمی، غیردولتی اما حاکمیتی است که در سال ۱۳۵۸با تدبیر امام راحل و باهدف پاسداری از ارزش‌‌‌های انقلاب اسلامی تشکیل و هم اکنون در مدارس فعالیت می‌‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: هرچند این اتحادیه از چند سال قبل از انقلاب شروع به کار کرده بود اما رسما در این سال اعلام موجودیت کرد.

علامتی در خصوص اینکه اتحادیه انجمن اسلامی یک تفکر راهبردی برای انقلاب بوده و در کنار نهادهای رسمی و مقام های غیر رسمی در حال فعالیت است تصریح کرد: این اتحادیه در حوزه تعلیم و تربیت به تشکیل نهاد امور تربیتی که یادگاری از شهیدان رجایی و بهشتی بود می‌پردازد.

دبیر کل اتحادیه انجمن های اسلامی افزود: دو ماموریت برای ما تعریف شده است که اولین آن نیروسازی برای نظام و ماموریت بعدی جریان سازی در مواقع حساس برای جمهوری اسلامی است.

ویبه رویکرد اتحادیه در حوزه نیروی زبده شناسی و زبده پروری و مبانی تربیتی مبانی اسلامی و نگاه تربیتی حماسی است تاکید کرد.

دبیر کل اتحادیه انجمن اسلامی تربیت حماسی برای دختران وپسران را از فعالیت های این اتحادیه دانست و توضیح داد: تربیت حماسی برای دختران به معنای تعریف الگوی تعالی مناسب برای متناسب با الگوی دینی است تا ابتدا نقش دختری، همسری و مادری را به خوبی ایفا کند و سپس وارد جامعه شود.

وی افزود: در حوزه پسران ما تربیت حماسی را در پیش داریمکه پس از نقش پدری و همسری نقش مدیریتی را به خوبی ایفا کنند و مدیرانی متعهد وارد عرصه کار شوند.

علامتی از منظومه فکری و تربیتی و سیر محتوایی خبر داد و افزود: در چهار تا شش سال مجهز دانش آموزان توسط مربیان حاذق آشنا به تربیت حماسی قرار می‌‌گیرند که اصلی ترین محیط فعالیت ما علاوه مدرسه و سپس مساجد، اتحادیه استان‌‌‌ها و مراکز فرهنگی می‌باشد.

دبیر کل اتحادیه انجمن های اسلامی بیان کرد: مقطع سنی متوسطه اول و دوم دانش آموزان هدف هستند و برای دانش آموزان ابتدایی برنامه ای نداریم، امروز حدود۱۱هزار دبیرستان متوسطه تحت پوشش انجمن های اسلامی قرار دارند که در سطح مدارس ۳۵۰۰ مدرسه متوسطه اول و۷۰۰۰ مدرسه مربوط به متوسطه دوم است.

حامد علامتی در خصوص محورهای عملیاتی اتحادیه اذعان داشت: محورهای ما محور معنوی و معرفتی،مهارتی تشکیلاتی وعلمی ودرسی است و دانش آموزی که وارد چرخه انجمن اسلامی میشود متعهد متخصص،مسئولیت پذیر،با انگیزه و پرنشاط تربیت میشود تا بتواند مسئولیت های سنگین تر را برعهده بگیرد و به نحو مطلوب اجرا کند.

وی درخصوص نحوه عضوگیری، خاطرنشان کرد: در طول سال برنامه های مختلفی جهت عضوگیری در مهر وآبان وبرنامه عضویابی فروردین و اردیبهشت که این برنامه زبده شناسی توسط مدرسه و انجمن های اسلامیانتخاب و وارد عرصه های تربیتی بالاتر میشوند.

دبیر کل اتحادیه انجمن های اسلامی با اشاره به اینکه برنامه های تابستانی اوقات فراغت مختص تابستان نیست،اظهار داشت: به دلیل تعطیلی مراکز آموزشی این اتفاق افتاده است و الا اوقات فراغت در طول زندگی شکل میگیرد.

وی ادامه داد: دو سطح برای عموم واعضای اصلی انجمن اسلامی وجود دارد و نزدیک به پنجاه درصد مدارس تحت پوشش انجمن اسلامی قرار گرفته است که توسط این دانش آموزان عضو امیدواریم در تمام مدارس اثر گذار باشیم.

علامتی برنامه‌های ورزشی فرهنگی در استان های مختلف را در حال اجرا اعلام کرد و توضیح داد: برنامه‌های اختصاصی طلایه داران فرداکه مختص اردوهای دانش آموزی است برای بیست هزار دانش آموز عضو دوره برگزار می‌‌شود.

دبیر کل اتحادیه انجمن های اسلامی در خصوض اردوهای جهادی نیز بیان کرد: در پنج استان این اردوها در حال برگزاری است که مشغول به خدمت رسانی در مناطق محروم و مرمت مدارس هستند که در استان آذربایجان شرقی روستاهای اطراف ورزقان روستاهای هدف و درحال برگزاری است.

وی بیان داشت:برنامه ویژه سال اقتصاد مقاومتی برای ورود راهنمایی ورود به عرصه اشتغال هر دانش آموز به منظور یادگیری یک مهارت جهت ورود به بازار کار ارائه میشود که متناسب بارشته دوره های متناسب گواهی بین المللی دریافت میکنند.

علامتی با بیان اینکه بیست هزار دانش آموز در هلال احمر مشغول هستند،توضیح داد:برنامه های ورزشی با محوریت کوهنوری صعود انجام میشود و دانش آموزان هفته آینده صعود به سبلان را خواهند داشت و جشن روز دختر نیز هفته گذشته برگزار شد.

وی با اشاره به رابطه قوی وخوب بین بسیج و انجمن اسلامی، تشریح کرد: در دیداری با رهبری در سال گذشته ایشان اتحادیه انجمن های اسلامی وبسیج را نهاد امین نامیدند و به همین جهت نیز بین این دو نهاد تقسیم کارهایی صورت گرفته که به طور مثال در بحث راهیان نور بسیج متولی است و ما دانش آموز را معرفی میکنیم و یا درهیئت‌های دانش آموزی انصارالمهدی بالعکس.

دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی در خصوص اینکه در این اتحادیه دانش آموزان در همه فرایند تاثیر گذار هستند تصریح کرد: دربعضی مواقع دانش آموزان تصمیم ساز و بعضی جاها تصمیم گیر هستند و در اتحادیه انجمن ها مهم ترین رکن مسئول انجمن و هیئتانجمن دانش آموزان هستند و قرارگاه‌‌‌های شورای مرکزی دبیرکل را انتخاب میکند.

حامد علامتی در خصوص زیر ساخت‌‌‌های اتحادیه انجمن های اسلامی نیز خبر داد: کاملا مدرن و عالی ترین سطح و زیرساخت مبتنی بر مدیریت دانش است و در عین حال از علوم روز بهره مند هستیم موسیقی فعلا در برنامه نیس چون تخصصی نداریم و هرکسی بیاید مراجعه می‌‌دهیم به مراجع امین و وقتی حوزه های خوب هستند نیاز نیس ما ورود کنیم.

علامتی ادامه داد: چهار نهاد در آموزش پرورش داریم که اولین وقدیمی ترین آنها اتحادیه انجمن های اسلامی است که مصوب شورای فرهنگی است، نهاد دوم بسیج است که کاملا قانونی ومصوب مجلس است، سومین سازمان قانونی هلال احمر و نهاد آخر سازمان دانش آموزی است.

وی با اشاره به فعالیت این اتخادیه زیر نظرمقام معظم رهبری افزود: وظایف هر چهار تشکل ابلاغ شده است که هلال احمر در بخش امدادی، بسیج در حوزه رزمی و فرهنگی و سازمان دانش آموزی در حوزه اجتماعی و انجمن اتحادیه اسلامی در کار تربیتی دینی کار فعال هستیم.

علامتی در خصوص تعداد دانش آموزان عضو انجمن اسلامی گفت:در سال گذشته ۵۰۰ هزار دانش آموز عضو رسمی اتحادیه بودند و این بر اساس ثبت و استمرار فعالیت است که هسته اصلی۲۰هزار نفر است.

وی افزود: گرایش سیاسی ما انقلابی است و به هیچ عنوان گرایش سیاسی نداریم و زیرپرچم انقلاب هستیم وبه طور مثال جریان سازی در مواقع خاص مانند موضوع روز قدس دانش آموزان پویش مردمی را به کار بستند که در موضوع مسجد الاقصی و میانمار کار تشکیل باشگاه بین المللی دانش آموزان ضدصهیونیستی در فضای مجازی را انجام دادند و یا در اعتراض به کشتارهای دانش آموزان یمنی در مقابل سازمان ملل انجام دادند.

حامد علامتی در خصوص بوجه این اتحادیه نیز خاطرنشان کرد: نسبت به برنامه هایی که داشتیم بودجه خیلی کم است اما معتقدیمنباید وابسته به مسائل مالی باشیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۵۱۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۹ هزار دانش‌آموز یزدی در طرح ملی نجات آب شرکت کردند

به گزارش خبرگزاری مهر، جواد محجوبی گفت: هفتمین دوره طرح ملی دانش آموزی نجات آب (داناب) از ۱۰ آبان‌ماه ۱۴۰۲ در سطح مدارس دوره اول متوسطه سراسر استان آغاز و ادامه دارد.

مدیر عامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد با بیان اینکه طرح ملی نجات آب، ویژه دانش آموزان پایه‌های هفتم تا نهم دوره متوسطه است گفت: امسال ۵۹ هزار و ۷۰۰ دانش آموز در این طرح شرکت کردند.

محجوبی اظهار کرد: با ابتکار سازمان جهاد دانشگاهی (مشاور طرح در استان) در هفتمین سال اجرای این طرح برنامه‌های متنوعی شامل، برگزاری بازی‌های تیمی آنلاین با موضوع آب، تهیه و طراحی ویدئو کلیپ‌های آموزشی، برگزاری مسابقات الکترونیکی از محتوای ویدئو کلیپ‌ها، برگزاری مسابقات سه رشته‌ای و رویداد سما (سپاس مادرانه آب) در دستور کار قرار گرفت.

مدیر عامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد در ادامه با بیان اینکه همه مسابقات، موضوعات و محتواهای آموزشی با موضوع آب است، گفت: در مسابقات سه رشته عکاسی، نقاشی و تئاتر کاغذی، مجموع ۱ یکهزار و ۵۵۰ اثر از دانش آموزان ۳۳۹ مدرسه به دبیرخانه هفتمین دوره طرح نجات آب استان یزد ارسال شد که از این تعداد، یکهزار و ۳۲۰ اثر به مراحل پایانی راه یافتند.

محجوبی ادامه داد: برگزاری بازی‌های تیمی آنلاین از طرح ابتکاری استان یزد در این طرح ملی بوده است.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد در ادامه برگزاری سومین سال طرح سواد آبی در مدارس متوسطه سراسر استان خبر داد و گفت: این طرح ملی دانش آموزی سواد آبی ویژه دانش‌آموزان پایه دهم و یازدهم دوره متوسطه در ۲۲۰ مدرسه سراسر استان برگزار شد.

محجوبی ادامه داد: در این طرح مسابقات و نوآوری‌های مختلفی از جمله برگزاری مناظره‌های دانش‌آموزی بین ۲۷ هزار و ۴۰۰ دانش‌آموز دور دوم متوسطه برگزار شد و همچنین مسابقه «خبرنگار آب باشید» با توجه به فعالیت ۱۳ فصل اول کتاب انسان و محیط زیست در بین دانش آموزان پایه دهم و یازدهم برگزار شد.

کد خبر 6097257

دیگر خبرها

  • دبیرکل جدید اتحادیه انجمن اسلامی دانش‌‌آموزان منصوب شد
  • انتخابات انجمن مد و لباس شهر بوشهر تشکیل شد
  • دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان منصوب شد
  • جانعلی پور دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان شد
  • یادواره شهدای دانش آموز در یزد 
  • بسیج دبیرستان‌های فرانسه در حمایت از فلسطین
  • اولویت بومی گزینی در استخدام نیروهای آموزش و پرورش بهارستان
  • جنبش حامی فلسطین به دبیرستان‌های فرانسه کشیده شد
  • ۵۹ هزار دانش‌آموز یزدی در طرح ملی نجات آب شرکت کردند
  • امتحانات نهایی دانش آموزان عشایری متوسطه در سه مدرسه برگزارمی شود