Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-07@22:04:36 GMT

زنگنه: در اکتشافات نفتی خزر به خارجی‌ها نیاز داریم

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۲۵۱۹۶۲

وزیر نفت با اشاره به عمق 800 متری دریای خزر در سواحل ایران گفت: در موضوع اکتشافات نفتی دریای خزر به مشارکت شرکت های معتبر خارجی نیاز است.

خبرگزاری تسنیم: «بیژن نامدار زنگنه» پس از پایان مراسم بهره برداری از خط لوله دامغان - نکا در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در خصوص سرنوشت توسعه ذخایر نفتی در دریای خزر اظهار داشت: در موضوع اکتشافات نفتی دریای خزر به مشارکت شرکت های معتبر خارجی نیاز است که با برداشته شدن تحریم ها امیدواریم این شرکت های سرمایه گذار بیایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: ایران در دریای خزر با عمق آب بیش از 800 متری مواجه است که هنوز تجربه اکتشافات نفتی در این عمق را نداریم.

زنگنه با بیان اینکه "همچنین در تامین مالی و تکنولوژی برای این کار هم هنوز با مشکل مواجه هستیم"، گفت: البته بخشی از اکتشافات در خشکی را در استان گلستان با منابع خودمان باید انجام بدهیم تا انشا الله به توسعه آن در دریا برسیم .

دستور سوآپ نفت صادر شده است

وزیر نفت با بیان اینکه "دستور آغاز سوآپ نفت صادر شده است"، گفت: امروز کشورهای قزاقستان، ترکمنستان و روسیه باید نسبت به تامین سوخت خام برای سوآپ در شمال اقدام کنند و ما در طرف ایرانی آمادگی کامل به لحاط خط و امکانات داریم .

زنگنه اظهار داشت: انجام سوآپ نفت یکی از مسائل مهمی است که با آغاز به کار دولت یازدهم آنرا پیگیری کردیم و اکنون تمام امکانات و شرایط از سوی جمهوری اسلامی فراهم است .

وی افزود: از آنجائی که این مسیر سوآپ چند سالی متوقف بوده است، بازگشایی آن نیاز به زمان و همکاری دیگر کشورهای تامین کننده نفت خام است.

وزیر نفت با بیان اینکه "دستور آغاز سوآپ نفت صادر شده است"، گفت: امروز کشورهای قزاقستان ، تراکمنستان و روسیه باید نسبت به تامین سوخت خام برای سوآپ در شمال اقدام کنند و ما در طرف ایرانی آمادگی کامل به لحاط خط و امکانات داریم .

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۵۱۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین آب پایدار روستا‌های بخش گابریک نیازمند تخصیص اعتبار

حسین صادقی معاون نظارت بر بهره برداری و توسعه آب شرکت آبفای هرمزگان در این زمینه گفت: اکنون آب مورد نیاز روستا‌های بخش گابریک ازجمله علی آباد به صورت نوبت بندی و هر سه روز یکبار معادل نیاز کل مجتمع های روستایی تامین می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مشکلی در تامین نیاز آبی این مجتمع وجود ندارد افزود: یکی از چالش‌های پیش روی ما در این روستا‌ها ذخیره بیش از اندازه آب به وسیله خانوار‌ها در مخازن بزرگ موجود در منازل است.

بیشتر بخوانید:

مشکلات آبرسانی در روستاهای بخش گابریگ از زبان اهالی

معاون نظارت بر بهره برداری و توسعه آب شرکت آبفای هرمزگان گفت: در صورت تخصیص اعتبار مورد نیاز، تامین آب شرب پایدار این منطقه در دستور کار قرار خواهد گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • تمرین دفع حملات خارجی در رزمایش مشترک آمریکا و فیلیپین
  • تامین آب پایدار روستا‌های بخش گابریک نیازمند تخصیص اعتبار
  • وزیر صنعت: برای تولید اتوبوس نیازمند خارجی‌ها نیستیم
  • نیاز مناطق سیل‌زده بلوچستان به ماشین‌آلات سنگین
  • وزیر کشور: بازگشت ۱.۵ میلیون اتباع خارجی به کشور‌های خود/ اتباع جدید نمی‌پذیریم
  • فیلم/ وزیر صمت: در تامین اتوبوس نیازمند خارجی‌ها نیستیم
  • کود‌های یارانه‌ای مورد نیاز کشاورزان قمی به‌موقع تامین می‌شود
  • وزیر صمت: در تامین اتوبوس نیازمند خارجی‌ها نیستیم
  • وزیر صمت: در تامین اتوبوس نیازمند خارجی‌ها نیستیم+ فیلم
  • تولید انبوه قطار ملی در ریل ماند/ مروری بر کارنامه قطار ایرانی