Web Analytics Made Easy - Statcounter

اداره کل میراث فرهنگی استان اردبیل در پی انتشار خبری با عنوان : « میراث فرهنگی استان مانع سرمایه گذاری 400 میلیون دلاری سرمایه گذاران چینی و روسی شد» در تاریخ 09/05/96 ، جوابیه ای به دفترخبرگزاری بسیج ارسال نمود که متن کامل آن به شرح ذیل است :

با سلام،

احتراماً، ضمن تشکر از دقت نظر آن خبرگزاری محترم در خصوص تهیه و انتشار مطالبی در خصوص پروژه های سرمایه گذاری گردشگری استان، در تاریخ نهم مرداد ماه سال جاری خبری با عنوان « میراث فرهنگی استان مانع سرمایه گذاری 400 میلیون دلاری سرمایه گذاران چینی و روسی شد» در آن سایت خبری منتشر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خواهشمند است دستور فرمائید بر اساس ماده 23 فصل ششم قانون مطبوعات جوابیه زیر را در همان صفحه برای تنویر افکار خوانندگان منتشر نمایند:

1- مبلغ ریالی قید شده در تیتر این خبر با نرخ روز در حدود 1500 میلیارد تومان برآورد می شود که رقم بسیار بالایی بوده و قادر است یک میلیون متر مربع تأسیسات گردشگری احداث نماید. احداث چنین تراکم و امکانات گردشگری به علت فقدان تأسیسات زیربنایی در حال حاضر نه تنها در اردبیل بلکه در هیچ کدام از مناطق نمونه گردشگری کشور ، امکان پذیر نیست. از طرف دیگر در آخرین طرح توجیهی ارائه شده توسط متقاضی میزان نهایی سرمایه گذاری برای اجرای کامل طرح منطقه نمونه سقزچی تنها 59 میلیارد تومان اعلام شده است و این اداره کل به عنوان متولی، اساساً هیچ اطلاعی از این تناقض و اینکه ایشان این مبلغ عظیم خارجی را از چه محلی و در چه پروژه ای هزینه خواهد کرد ، ندارد و هیچ مکاتبه یا مذاکره ای در خصوص سرمایه گذاران خارجی مشاهده نشده است.

2- در بند اول گزارش ایجاد زمینه اشتغال برای 2000 هزار نفر عنوان شده است که اگر منظور دو میلیون نفر باشد، قابل توجه است که جمعیت کل استان اردبیل بر اساس آخرین آمار برابر 1270420نفر است! اگرهم منظور ایشان اشتغالزایی 2000 نفر در خاتمه طرح می باشد جالب توجه است در آخرین طرح توجیهی ارائه شده توسط متقاضی، اشتغالزایی به میزان 100 نفر برآورد شده است !

3- بر اساس قوانین جاری کشور و ضوابط سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تمامی پروژه های سرمایه گذاری قبل از احداث باید نقشه مصوب و پروانه ساخت از مبادی قانونی اخذ نمایند که این پروژه فاقد مجوزهای لازم می باشد و اگر ساخت و سازی در پروژه صورت گرفته است ، بدون پروانه و برخلاف ضوابط و فاقد نقشه های مصوب می باشد. البته بر اساس گزارش مجاری قانونی پیشرفت فیزیکی این پروژه بعد از هشت سال در حدود یک درصد اعلام شده است.

4- سرمایه گذاری 60 میلیارد ریالی صورت گرفته در این منطقه نمونه بنا به اظهارات متقاضی کذب محض بوده و با حساب سرانگشتی به راحتی می توان دریافت که احداث یک فونداسیون در محدوده 500 متر مربعی چقدر هزینه دارد.

5- بیکار شدن 100 نفر کارگر پروژه نیز منطبق بر واقعیت نمی باشد و هیچ لیست بیمه مستندی در این خصوص موجود نیست. اساساً برای احداث 500 متر مربع فونداسیون در طول 6 سال این تعداد کارگر فرضی مشغول چه کاری بوده اند، برای این اداره کل مجهول می باشد.

6- متقاضی یاد شده هیچگونه قرارداد 30 ساله با هیچ دستگاه اجرایی در استان ندارد و حقوق قانونی و دولتی هیچ کدام از دستگاه های اجرایی را در سنوات ماضی پرداخت نکرده است که موضوع در مبادی ذیربط در حال بررسی می باشد.

7- در پایان یاد آور می شود قسمت زیادی از موارد مندرج در مطلب مذکور کذب محض بوده و نگارنده گزارش با هدف تشویش اذهان مردم استان و ایجاد جو بی اعتمادی نسبت به نیروهای مخلص و بی ادعای اداری و اجرایی استان از سطوح کارشناسی تا مدیران ستادی سعی در تخریب سیستم اداری استان نموده است و بدیهی است این امر باعث ایجاد اختلال در روند مدیریت توسعه استان و نهایتاً خدشه دار شدن اذهان جامعه خواهد شد. بنابراین این اداره کل از ایشان انتظار دارد که با انتشار اصلاحیه ای اقدام به جبران مافات نماید چرا که در غیر این صورت و عدم جبران تشویش اذهان عمومی اقدام قضایی لازم را به عمل خواهد آورد.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۵۲۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشور نیازمند «سرمایه انسانی آموزش دیده» است

به گزارش خبرنگار مهر، حمید ضرغام بروجنی ظهر دوشنبه در همایش افق تحول دانشگاه، اجلاسیه گروه کشوری معماری و شهرسازی در دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه آزاد شاهرود با بیان اینکه از آموزش گردشگری در سطح دانشگاه آزاد کشور برخی اهداف را انتظار داریم، تاکید کرد: در این ارتباط اهم مشکلاتی که استادان و پژوهشگران عرصه گردشگری و میراث و هتل داری با آن مواجه هستند مورد رصد و احصا قرار گرفت و در نشست‌هایی به آنها پرداخته شده است.

وی با بیان اینکه در راستای رفع کمبودهای ملموس توسعه رشته گردشگری و میراث اقدامات خوبی در دانشگاه آزاد اسلامی کشور صورت گرفته است، ابراز کرد: دیدگاه‌های نوسازی و عملیاتی مهارتی سازی رشته‌های گردشگری و هتل داری در نشست‌های متعدد با حضور اساتید و صاحب نظران مورد تاکید است.

مدیر گروه کشوری گردشگری و میراث فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: علیرغم تغییرات بنیادین اقتصادی جهانی، کشور ما گزینه‌های محدودی برای حوزه اقتصادی دارد اما بنا به تحقیقات گردشگری به عنوان یک فاکتور فوق‌العاده برای احیای اقتصاد ملی کشورهای دارای منافع گردشگری بسیار کارآمد است.

ضرغام بروجنی با بیان اینکه ایران نیز از این قاعده مستثنی نبوده و مملو از ظرفیت‌های عظیم گردشگری است، گفت: گردشگری فعال می‌تواند بسیاری از چالش‌های اقتصادی و اجتماعی کشور را کاهش دهد.

وی تاکید کرد: یکی از ضرورت‌های بخش گردشگری سرمایه انسانی توانمند و متعهد است و مهمترین ابزار دستیابی به این امکان نیز آموزش عالی است لذا آموزش گردشگری در دانشگاه آزاد اسلامی باید یک اولویت باشد تا بتوانیم با به کارگیری نیروی متخصص ضمن حفظ هویت و ریشه‌های فرهنگی، کشور را در ارتباط با تحولات قرن بیست و یکم آماده ساخت.

مدیر گروه کشوری گردشگری و میراث دانشگاه آزاد بیان کرد: دانشگاه‌ها در طول تاریخ خود ثابت کردند که می‌توانند تحول آفرین باشند همچنین دانشگاه‌ها همواره در خط مقدم ایجاد تعادل بین سنت و مدرن سازی بوده‌اند لذا دانشگاه هم حافظ سنت‌ها و هم کاتالیزور تغییر است

ضرغام بروجنی در خاتمه گفت: انتظار می‌رود که آموزش مؤثر و مقرون به صرفه و عادلانه به نیاز مبرم سرمایه انسانی کشورمان در زمینه گردشگری پاسخ دهد و برای بهبود عدالت و رشد اقتصادی و برابری اجتماعی و نیازهای فرهنگی جامعه و دانشجویان، دانش ایجاد شود.

کد خبر 6098485

دیگر خبرها

  • کشور نیازمند «سرمایه انسانی آموزش دیده» است
  • تکذیب صدور مجوز ساخت و ساز در قلعه اولتان استان اردبیل
  • خبر صدور مجوز ساخت و ساز در قلعه اولتان کذب است
  • لزوم نظارت مستمر بر اجرای مناسب پروژه‌های مشارکتی در شهر اصفهان
  • صدور مجوز ساخت و ساز در قلعه اولتان پارس آباد صحت ندارد
  • هزینه ۳۰۰ میلیارد تومانی بسیج سازندگی استان برای اجرای هزار و ۳۰۰ پروژه عمرانی
  • هزینه ۳۰۰ میلیارد تومانی بسیج سازندگی استان برای اجرای یک‌هزار و ۳۰۰ پروژه عمرانی
  • مرمت خانه‌های تاریخی اردبیل امسال تعیین تکلیف می‌شود
  • با شعار «خدمت بی‌منت» در خدمت مردم هستیم
  • برداشت غیرمجاز از حق آبه دریاچه ارومیه/آب منطقه‌ای آذربایجان غربی جوابیه داد