Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@23:31:50 GMT

افزایش شمار تلفات نیروهای روسیه در سوریه در سال 2017

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۲۵۲۰۶۲

افزایش شمار تلفات نیروهای روسیه در سوریه در سال 2017

براساس آمارهای وزارت دفاع روسیه، در سال جاری میلادی تاکنون 10 نظامی روس در سوریه کشته شده‌اند، آماری که رویترز آن را دست کم 40 تن می‌داند و نشان می‌دهد شمار تلفات نظامیان روس در سوریه رو به افزایش نهاده است.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری رویترز با انتشار این گزارش و براساس آمارهای اعلام شده از سوی خانواده‌ها و دوستان کشته شدگان و مقام‌های محلی، تخمین می‌زند که تلفات واقعی سربازان روس و مقاطعه‌کاران خصوصی این کشور دست‌کم 40 نفر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رویترز می‌گوید این آمارها در هفت ماه گذشته شامل 36 پرسنل مسلح روس و مقاطعه‌کار است که در سوریه کشته شده‌اند و نشان دهنده افزایش چشمگیر در نرخ تلفات مربوط به صحنه نبرد در سوریه است.

بسیاری از تلفات گزارش شده توسط خبرگزاری رویترز از سوی بیش از یک نفر شامل آنهایی که فرد کشته شده را می‌شناختند، تایید شده است.

خویشاوندان و دوستان بسیاری از سربازان کشته شده که خواستند نامشان فاش نشود، ‌گفته‌اند فرماندهان ارتش روسیه خانواده‌های کشته شدگان را به سکوت ترغیب می‌کنند.

سطح واقعی تلفات در درگیری‌های سوریه مساله‌ای حساس در کشوری است که همواره پوششی پیروزمندانه و مثبت از رخدادهای مربوط به این درگیری‌ را در رسانه‌ها اعلام می‌کند و سال آتی میلادی منتظر برگزاری انتخابات ریاست جمهوری است که انتظار می‌رود ولادیمیر پوتین بار دیگر در آن پیروز شود.

تعداد تلفات نظامی روسیه از زمان دستور صادر شده از سوی پوتین مربوط به سه ماه پیش از آغاز عملیات نظامی در سوریه سری باقی مانده است. گرچه روسیه تلفات کلی را اعلام نمی‌کند اما برخی از تلفات را فاش کرده است.

یکی از مواردی که باعث شده تا تلفات اصلی اعلام نشود این است که روسیه علناً به این مساله اذعان نکرده که مقاطعه‌کارهای خصوصی در کنار ارتش روسیه در سوریه می‌جنگند؛ حضور مقاطعه‌کاران بخش خصوصی در جنگ سوریه منع قانونی دارد.

دولت مسکو قبلا نیز از اعلام شمار تلفات در سوریه امتناع کرده است؛ مسکو دو سال پیش برای حمایت از دولت بشار اسد وارد این جنگ شد.

چند ماه پس از کشته شدن سربازان روس در سوریه، دولت مسکو به صورت کاملا بی سر و صدا برخی از تلفات را اعلام کرد که شامل مقاطعه‌کاران نظامی بخش خصوصی می‌شد و خانواده‌های آنها مدال‌های شجاعت گرفته و برخی مقام‌های محلی مدارس را به نام قربانیان نام‌گذاری کردند.

براساس گزارش رویترز از 40 سرباز روس کشته شده، 21 نفر از مقاطعه‌کاران خصوصی و 17 تن سرباز بودند و وضعیت دو سرباز کشته شده دیگر مشخص نیست.

خبرگزاری رویترز در جای دیگری اعلام می‌کند که ماهیت عملیات در سوریه با حضور روس‌ها کاملا مشخص نشده است و این در حالی است که روسیه در ابتدای امر بر پشتیبانی هوایی از نیروهای سوریه متمرکز بود اما تعداد تلفات نشان دهنده مداخله زمینی است.

خبرگزاری رویترز در گذشته گزارشی درباره اختلاف آماری درباره تخمین تلفات و آمارهای رسمی منتشر کرده است.

مقام‌های روس فاش کردند که 23 سرباز ارتش طی 15 ماهه در سال‌های 2015 تا 2016 در سوریه کشته شدند و رویترز تخمین زده که تعداد تلفات 36 مورد است که شامل مقاطعه‌کاران بخش خصوصی نیز می‌شود.

یکی از مقاطعه‌کاران بخش خصوصی که مرگش در سوریه رسما اعلام نشده فردی 40 ساله به نام الکساندر پروموگایبو از شهری واقع در جنوب روسیه است. وی در 25 آوریل در سوریه کشته شد و این خبر را یکی از دوستانش اعلام کرد.

این مرد 40 ساله پیشتر در جنگ چچن و در واحد چتربازان ارتش روسیه جنگیده بود.

دوست این مقاطعه‌کار روس اعلام کرد: الکساندر به پول برای ساخت خانه‌اش نیاز داشت و تصمیم گرفت تا برای دریافت حق ماهیانه 360 هزار روبلی که 9 برابر بیشتر از دستمزد در روسیه است به عنوان مقاطعه‌کار نظامی بخش خصوصی کار کند.

براساس گزارش منابع مختلف مقاطعه‌کاران نظامی بخش خصوصی در روسیه به صورت مخفیانه و تحت فرماندهی مردی با نام مستعار واگنار در سوریه مستقر شده‌اند.

کمپانی‌های نظامی بخش خصوصی رسما در داخل روسیه موجودیت ندارند.

ایگور استرلکوف، فرمانده سابق چریک‌های حامی روسیه در شرق اوکراین که با داوطلبانان روس مستقر در سوریه در تماس است در اواخر مه سال جاری میلادی گفته بود مقاطعه‌کاران نظامی بخش خصوصی روسیه در نزدیکی شهر حمص در کنار حزب‌الله می‌جنگند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۵۲۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اذعان ارتش صهیونیستی به کشته و زخمی شدن 3 نظامی خود در غزه

ارتش رژیم صهیونیستی رسماً به کشته شدن دو نظامی دیگر خود در نبردهای روز گذشته در مرکز نوار غزه اعتراف کرد.

پایگاه خبری فلسطین الیوم به نقل از رسانه‌های صهیونیستی اعلام کرد که دو نظامی کشته شده گروهبان «عیدو اویو» ۲۸ ساله از نیروهای یگان پشتیبانی زرهی و گروهبان ذخیره «کلکادین مهیری» ۳۷ ساله از نیروهای تیپ کرملی هستند.

ارتش رژیم صهیونیستی تاکنون به کشته شدن ۶۰۸ نظامی خود از آغاز جنگ در غزه و ۲۶۳ نظامی از آغاز حمله زمینی به این باریکه اعتراف کرده است.

کد خبر 6092598

دیگر خبرها

  • ◄ افزایش 15 درصدی تلفات رانندگی + سند
  • کشته شدن ۲ سرباز رژیم صهیونیستی در حمله خودی
  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه
  • انفجار منزل مسکونی در قوچان یک کشته برجای گذاشت
  • شکسته شدن سد در کنیا / بیش از ۱۲۰ نفر کشته شدند + عکس
  • اذعان ارتش صهیونیستی به کشته و زخمی شدن 3 نظامی خود در غزه
  • وال استریت ژورنال: شمار کشته‌ ها در غزه از دست مقامات در رفته
  • وال استریت ژورنال: شمار کشته‌ها در غزه از دست مقامات در رفته است
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • روسیه: ۹۱۵ نیروی ارتش اوکراین کشته شدند