Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-04@22:39:36 GMT

نمایی نزدیک از یک بیماری ژنتیکی خاص

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۲۵۲۲۰۰

نمایی نزدیک از یک بیماری ژنتیکی خاص

به گزارش حوزه رادیو تلویزیونگروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی خانه مستند انقلاب اسلامی؛ مستند «پشت دیوار 47» با موضوع توجه به کودکان سندروم دان مراحل پایانی تولید را پشت سر می‌گذارد.

جابر مطهری زاده کارگردان مستند «پشت دیوار 47» گفت: انگیزه ما از تولید این اثر پرداختن به بچه های سندروم دان بود که فقط یک کروموزوم از بقیه کمتر دارند اما تصور مردم این است که این بچه ها عقب افتاده ذهنی هستند و نمی توانند در امور مختلف آموزش ببینند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در صورتی که این تفکر غلط است و بچه های سندروم دان فقط کمی در آموزش کندتر از بقیه هستند.

وی افزود: در جریان تولید این مستند با مجموعه‌ای آشنا شدیم که توانسته این بچه‌ها را کنار هم جمع کند و از طریق فعالیت‌های مختلفی که به این بچه‌ها آموزش می‌دهد آن‌ها را از انزوا خارج کند.

مطهری‌زاده در تشریح عملکرد مجموعه کودکان سندروم دان اظهار کرد: این مجموعه یک تیم فوتبال دارد که چون تنها تیم فوتبال سندورم دان در جهان است، بسیار معروف شده است و قرار است این تیم فوتبال با تیمی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی مسابقه بدهند.

این کارگردان مستند ادامه داد: ما در مستند «پشت دیوار 47» تلاش کردیم تا وارد زندگی بچه های سندروم دان شویم و با روحیات آن‌ها آشنا شویم و ببینیم که جهان بینی و روحیات آن‌ها چگونه است. بعضی از این بچه ها از نگاه‌ها و برخوردهای مردمی که آن‌ها را به عنوان عقب مانده ذهنی می‌شناسند و به خاطر تفاوتی ناچیز طردشان می‌کنند، گله دارند. نکته جالبی که در ساخت این مستند به آن برخوردیم این بود که بچه‌های سندروم دان درست مثل سایر مردم تفاوت‌هایی در سبک زندگی نگرش‌های اجتماعی و عقاید دارند و به همه این مسائل فکر می کنند و قدرت انتخاب یک عقیده را دارند.

مطهری‌زاده در پایان گفت: این مستند، نمایشی از چگونگی ارتباط گیری خانواده‌ها با این بچه‌ها است و از همه مهمتر تلاش داشته نگاهی موشکافانه به برخورد اجتماع با بچه های سندروم دان داشته باشد. پیام مستند «پشت دیوار 47» این است که کودکان سندروم دان علیرغم آموزش پذیر بودن و تفاوت‌های اندکی که با سایر بچه‌ها دارند، فکری برای بهبود آموزش برای آن‌ها نشده است.

مستند «پشت دیوار 47» به تهیه‌کنندگی مهدی مطهر و کارگردانی جابر مطهری‌زاده در خانه مستند انقلاب اسلامی تولید شده است و به زودی آماده پخش در سیمای ملی خواهد شد.

انتهای پیام/

نمایش حال و روز کودکان سندروم دان در یک مستند

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۵۲۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدرت‌نمایی هالند: این وایکینگ متوقف‌نشدنی است

به گزارش "ورزش سه"، اولین چیزی که با دیدن عملکرد امشب هالند به ذهن هواداران و اهالی فوتبال می‌رسد این است که چگونه او روی گل دوم سیتی آنقدر پریده است اما ارلینگ هالند مانند بقیه انسان‌های فانی نیست. او اکنون شخصیت خودش را در بازی‌های ویدیویی دارد، البته همیشه چیزهای دنیوی دیگری در مورد او وجود داشته است‌ همانطور که او از کنار نلسون سمدوی بیچاره به پرواز درآمد، گویی توسط نوعی نیروی نامرئی از زمین بلند می‌شود، با این حال پرش کافی نبود و هنوز برای گلزنی یک ضربه سر نیاز بود. هالند این کار را هم کامل انجام داد و شماره ۹ منچستر سیتی ضربه سری فوق‌العاده را به گوشه سمت مخالف زد و دروازه را باز کرد. این گل آنقدر شگفت‌انگیز و کامل بود که کمتر کسی به ارسال فوق‌العاده رودری توجه می‌کند.

جیمی کرگر خاطرنشان کرد که این گل او را یاد گل زیبای کریستیانو رونالدو در یوونتوس و مقابل سمپدوریا می‌اندازد. او همچنین گفت که شباهت‌هایی بین هالند و مایکل جردن، بسکتبالیست معروف، در توانایی خودشان برای ماندن در هوا وجود دارد.

این گل دوم او بود، گل اول را غول نروژی از روی نقطه پنالتی به ثمر رسانده بود و گل‌های سوم و چهارم هم در راه بودند. سیتی با این گل‌های هالند برای تبدیل شدن به بهترین تیم انگلیس در یک بازی دیگر هم پیروز شد.

آرسنال خوب بوده است، خیلی خوب، اما آنها باید نگران باشند زیرا احتمال امتیاز دادن سیتی، آن هم با این هالند، بسیار کم و چیزی نزدیک به صفر است.

غول خط حمله سیتی در حالت ویران‌گر قرار دارد، درست مانند شخصیتش در بازی ویدئویی کلش آف کلنز و یا غول‌های انیمه اتک آن تایتان، اما با یک تفاوت بزرگ. او واقعی است و کابوسی است برای مدافعان و دروازه‌بانان لیگ برتر. بازیکنان ولوز این را به خوبی می‌دانند و اگر به هالند شک دارید بهتر است از آنها بپرسید!

در اواخر نیمه اول هالند این بار خودش پنالتی گرفت و آن را تبدیل به گل کرد تا با یک هت‌تریک به رختکن برود. او می‌توانست در همان بین نیمه توپ را با خود ببرد و نگه دارد.

وایکینگ در فوتبال مدرن در مقابل دروازه رقبای بسیار کمی دارد. شاید هیچکس. حالا که کریستیانو رونالدو و لیونل مسی در لحظه گرگ و میش ‌و اواخر دوران فوتبال‌شان قرار دارند، اعداد و ارقام هالند برای سیتی بسیار شگفت‌انگیز و البته برای رقیبان ترسناک به‌نظر می‌رسند.

۹ هت‌تریک، ۶۱ گل در لیگ برتر در ۵۹ بازی که از ابتدا در ترکیب بوده است، ۳۵ گل در کل رقابت‌های این فصل، علیرغم غیبت دو ماهه به دلیل مصدومیت، در کل ۸۸ گل در ۹۴ بازی. باورنکردنی.

در این بازی فقط ضربه سر و هت‌تریک نبود که توانایی‌های او را نشان می‌دهد. در نیمه دوم چند ثانیه پس از گل هوانگ به ادرسون، هالند با پاسی عالی از فودن به توپ رسید. استپ او عالی بود اما لمس توپش نه‌چندان خوب. با این حال به سمت راست محوطه رفت و با یک شوت زیبا به سمت چپ، پوکر خود را ثبت کرد. این نمایش پرشور از هالند و سیتی نشان داد که آنها حتی یک اینچ هم به آرسنال فرصت نمی‌دهند.

هالند پس از بازی هم در مقابل خبرنگاران خودی نشان داد. مهاجم شماره ۹ در پاسخ به سوالی درباره اظهارات روی کین که او را «بازیکنی در حد لیگ دو» نامیده بود، گفت: «من واقعاً هیچ اهمیتی به آن مرد نمی‌دهم.»

روی کین قبلا گفته بود که هالند در سطح لیگ دو است و سپس به شوخی گفته بود حالا به چمپیونشیپ رسیده اما به‌نظر با این نمایش‌ها باید نظرش را اصلاح کند. برای این تغییر کافی است از مدافعان و دروازه‌بان ولوز نظرشان را بپرسد.

دیگر خبرها

  • قدرت‌نمایی هالند: این وایکینگ متوقف‌نشدنی است
  • بارتون: مسی تغییر ژنتیکی داده شد!
  • کسب سه مدال نقره رقابت‌های پاراشنا کشور توسط ورزشکار سندروم داون مهابادی
  • نمایی از جاری‌شدن آبشارهای «مخملکوه» لرستان
  • نقشه ژنتیکی پرواز: پستانداران چگونه تکامل یافتند تا در هوا شناور بمانند؟
  • علائم سندروم روده تحریک پذیر (فیلم)
  • کشف شگفت انگیز سرنخ‌های ژنتیکی افسردگی
  • به این دلیل چیپس نخورید!
  • نمایی دل انگیز از دریاچه سد سمیرم در قاب دوربین شهروند خبرنگار
  • افزایش ۶ سال به طول عمر با این سبک زندگی