Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-06@15:32:12 GMT

مدرسه طبیعت در پارک پردیسان افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۲۵۲۳۴۵

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، ، معصومه ابتکار، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در مراسم افتتاح مدرسه طبیعت پردیسان در محل پارک پردیسان ضمن تاکید بر ضرورت رشد مدارس طبیعت در کشور گفت: شتاب شهرنشینی و صنعتی شدن زندگی منجر به ایجاد معضلات مختلف جسمی و روحی به ویژه در کودکان شده است.

وی افزود: متخصصان علم پزشکی معتقدند سیستم ایمنی کودکانی که بر مبنای ارتباط با طبیعت شکل می‌گیرد در برابر بیماری‌ها بسیار مقاوم‌تر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابتکار ضمن یادآوری این موضوع که زندگی شیمیایی و صنعتی بدترین نوع زندگی و زندگی طبیعی بهترین نوع زندگی است، یادآور شد: زندگی شهری و دور شدن از طبیعت منجر به رشد بیماری‌ها و آسیب‌های جسمی و روحی همچون افسردگی و فقدان نشاط برای انسان‌ها شده است.

مدارس طبیعت درمانگر سیستم عصبی کودکان

معاون رئیس جمهور ادامه داد: از سوی دیگر کاهش سن این آسیب‌ها، منجر شده تا کودکان بیشتر در معرض انواع بیماری‌های روحی و جسمی قرار گیرند و از این رو می‌توان مدارس طبیعت را درمانگر سیستم عصبی کودکان و حرکت آن‌ها به سوی شادی و نشاط در زندگی شهری دانست.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ضمن تقدیر از همراهی آموزش و پروش و منابع طبیعی در مسیر ایجاد و توسعه مدارس طبیعت، ابراز امیدواری کرد: توسعه کمی و کیفی مدارس طبیعت در کشور استمرار داشته باشد.

وی با اعلام حمایت سازمان حفاظت محیط زیست از مدارس طبیعت گفت: از هر گونه سرمایه گذاری بخش خصوصی و مردم در این زمینه استقبال می‌کنیم.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۵۲۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ سالن ورزش دانش‌آموزی در زنجان آماده افتتاح است

به گزارش خبرنگار مهر، علی اسماعیلی ظهر دوشنبه در آئین گرامیداشت هفته مقام معلم اظهار کرد: در سایه تلاش جهادی عناصر تعلیم و تربیت و همه معلمان و مربیان، شاهد اتفاقات خوبی در استان بودیم.

وی تصریح کرد: ارتقای مناطق آموزش و پرورش استان زنجان در رتبه‌بندی کشوری از جمله دستاوردهای مهم است؛ به طوری که یکی از مناطق استان ۲۷۰ پله جابه‌جایی داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان ابراز کرد: در خروجی امتحانات نهایی در سال گذشته رتبه ۱۱ کشوری را کسب کردیم که سال‌های قبل در جایگاه ۲۰ تا ۲۱ قرار داشت.

وی با اشاره به اینکه توسعه و گسترش رشته‌های فنی و مهارتی از برنامه پیش‌بینی شده وزارت متبوع بیشتر است، افزود: در سال گذشته شاهد رشد ساخت و ساز مدارس بودیم و بر این اساس اداره نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ۲۱۷ کلاس را تحویل آموزش و پرورش داد.

اسماعیلی ارتقای برنامه‌های فرهنگی و تربیتی را از دیگر اقدامات آموزش و پرورش برشمرد و گفت: در شرایط تربیتی به وجود آمده، اردوگاه‌ها و توسعه فضاهای تربیتی مورد توجه قرار گرفته و باعث شده فضای حاکم در مدارس متفاوت شود.

وی با بیان اینکه کسب رتبه‌های علمی، فرهنگی، قرآنی و المپیاد جهش مناسبی داشته است، خاطرنشان کرد: یک دانش‌آموز در شهرستان خدابنده از مدارس عادی راهی مسابقات المپیاد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در مورد توسعه فضاهای ورزشی عنوان کرد: ۵۰ درصد فضاهای روباز و سالنی افزایش یافته و ۲۰ زمین چمن افتتاح شده و چهار سالن ورزشی در آستانه بهره‌برداری است.

وی با تأکید بر اینکه توجه به سلامت دانش‌آموزان در همه ابعاد مورد توجه آموزش و پرورش است، یادآور شد: توزیع شیر بعد از ۱۰ سال وقفه پیگیری شد و زنجان جزو نخستین استان‌هایی بود که با تأمین اعتبار قرارداد لازم را منعقد کرد.

اسماعیلی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بیان کرد: این سند منشأ بروز و ظهور تحول علمی و فرهنگی در مدارس است و برای اجرایی‌سازی آن همگام با سیاست‌های وزارت متبوع تلاش خود را به‌کار می‌گیریم.

کد خبر 6098057

دیگر خبرها

  • ۲۰ چمن ورزشی ویژه دانش آموزان در زنجان افتتاح شد
  • افتتاح مدرسه ۱۴ کلاسه زنده یاد صدوقی در شهرستان پیشوا
  • ۴ سالن ورزش دانش‌آموزی در زنجان آماده افتتاح است
  • دبستان ۶ کلاسه خیرساز مرحوم محب‌الله شاویسی در سنندج افتتاح شد
  • خانه معلم، مدرسه کودکان کار
  • بهره برداری از مدرسه ۶ کلاسه در سنندج
  • چینی ها در مدارس به کودکان مهارت ورزی آموزش می دهند (فیلم)
  • ساخت ۱۱ مدرسه جدید در سیرجان
  • پارک بازی کودکان المغازی؛‌ بانک جدید حملات رژیم صهیونیستی
  • هزینه ۲۰۰ میلیارد ریالی دولت سیزدهم برای تجهیز هنرستان‌های بام ایران